Przetarg - Organizacja i prowadzenie kąpielisk strzeżonych...

   
Analizuj Zamówienie 2766758 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2013-05-28
przedmiot ogłoszenia
Organizacja i prowadzenie kąpielisk strzeżonych Jarosławiec Wschód, Jarosławiec Zachód i zapewnienie bezpieczeństwa osób pływający
ch i kąpiących się w obrębie plaży kąpielisk strzeżonych w Jarosławcu w okresie sezonu kapieliskowego od 29 czerwca 2013 r. do 30 sierpnia 2013 r.
1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i prowadzenie kąpielisk strzeżonych Jarosławiec Wschód, Jarosławiec Zachód oraz zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się w obrębie plaży kąpielisk strzeżonych w Jarosławcu w okresie sezonu kąpieliskowego od 29 czerwca 2013 r. do 30 sierpnia 2013 r.
2.Wykonawca zobowiązany jest:
1)zapewnić bezpieczeństwo na obszarze kąpielisk w myśl obowiązujących przepisów;
2)utworzyć stanowiska do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego;
3)zatrudnić wykwalifikowaną kadrę ratowniczą, zgodnie z właściwymi przepisami odnoszącymi się do kąpielisk, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23.01.2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 poz. 108);
4)zapewnić stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego poprzez zapewnienie trzyosobowych zespołów ratowników na każde 100 m linii brzegowej kąpieliska, w tym co najmniej jednego ratownika wodnego od strony lustra wody;
5)zorganizować punkty medyczne na obu kąpieliskach oraz zatrudnić personel do obsługipunktów medycznych;
6)zabezpieczyć i wyposażyć stanowiska ratownicze oraz punkty medyczne w niezbędny sprzęt ratunkowy i medyczny (leki i artykuły sanitarne, a także w parasole, parawany i leżaki), natomiast kąpieliska w urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze;
7)utrzymywać sprzęt ratunkowy i medyczny w należytym stanie umożliwiającym jego stałe użytkowanie i zapewnienie bezpieczeństwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w przypadku jego awarii lub zużycia - uzupełniać braki;
8)wyraźnie oznaczyć granice kąpielisk, w ramach których oznaczyć strefy dla umiejących i nieumiejących pływać oraz brodzik dla dzieci zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 286);
9)zapewnić bieżącą informację dotyczącą temperatury wody i powietrza oraz wysokości fali i siły wiatru;
10)ustawić maszty wyposażone w komplet flag informacyjnych;
11)zapewnić informację o dopuszczalności lub zakazie kąpieli w miejscach, w których kąpiel jest niebezpieczna;
12)oczyszczać powierzchnie dna obszaru przeznaczonego do pływania lub kąpieli
z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek;
13)upowszechniać zasady korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego;
14)zapewniać przekazywanie informacji o dopuszczalności lub zakazie korzystania
z wyznaczonego obszaru wodnego;
15)zabezpieczyć odpowiednie środki łączności umożliwiające utrzymanie bezpośredniej stałej łączności ze służbami ratowniczymi oraz pokrywać koszty ich utrzymania;
16)zabezpieczyć w ciągłej gotowości łodzie ratunkowe, zgodnie z odpowiednimi przepisami;
17) do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji umowy,
18)zorganizować zespół szybkiego reagowania obejmujący swym zasięgiem plaże wschodnią i zachodnią, który w momencie zgłoszenia o wypadku natychmiast wypływa łodzią motorową w celu udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanym;
19)ubezpieczyć zatrudnionych ratowników od następstw nieszczęśliwych wypadków;
20)prowadzić dziennik wizualnej oceny jakości wody, udzielonej pomocy medycznej,
dzienniki pracy sprzętu motorowodnego, dziennik pracy poszczególnych stanowisk ratowniczych,
21) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania odpowiednim sprzętem ratowniczym z uwzględnieniem wyposażenia oferowanego przez Zamawiającego do oddania nieodpłatnie w użyczenie, według wykazu sprzętu ratowniczego stanowiącego załącznik nr 1 do umowy:
a)ratownicza łódź motorowa - jedna na każde 400 m linii brzegowej;
b)ratownicza łódź wiosłowa - jedna na każde 100 m linii brzegowej;
c)koło ratunkowe z nietonącą linką o długości 25 m lub pasy ratownicze - jedna sztuka na każde 50 m linii brzegowej, umieszczone w pobliżu lustra wody;
d)żerdzie ratunkowe na kąpieliskach posiadających pomosty stałe lub pływające -
dwie sztuki;
e)liny asekuracyjne o długości minimum 80 m na kołowrotku lub w zasobniku linowym jedna na każde 100 m linii brzegowej;
f)tubę głosową elektroakustyczną na każdym stanowisku ratowniczym;
g)tablicę do zamieszczania informacji o temperaturze wody i powietrza, szybkości
wiatru oraz wysokości fali;
h)akustyczny sygnał alarmowy typu gwizdek, gong, dzwon lub syrena - po jednej sztuce na każdym stanowisku ratowniczym;
i)środki łączności między stanowiskami ratowniczymi;
j)rzutki ratunkowe - po jednej sztuce dla każdego ratownika wodnego;
k)lornetki - jedna sztuka na każdym stanowisku ratowniczym;
l)zestaw do nurkowania (płetwy, maska, fajka) - po jednym komplecie dla każdego
ratownika wodnego;
m)podwyższone stanowiska ratownicze dla ratowników wodnych - jedno na każde 100 m linii brzegowej;
n)maszt wraz z kompletem flag przy każdym stanowisku ratowniczym;
o)leki i artykuły sanitarne.
3.Miejsce realizacji zamówienia:
1)Kąpielisko strzeżone Jarosławiec Wschód nr 1 - odcinek 300 m pomiędzy pierwszym a trzecim zejściem na plażę,
2)Kąpielisko strzeżone: Jarosławiec Zachód - odcinek 200 m pomiędzy 9 a 6 zejściem na plażę.
4.W przypadku lokalizacji na plaży działalności rekreacyjnej dysponującej własną obsługą ratowniczą, Wykonawca obowiązany jest zorganizować kąpielisko strzeżone z pominięciem ww. lokalizacji, natomiast teren pominięty oznaczyć jako niestrzeżony przez gminne służby ratownicze.
5.Usługa ma być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym:
1) ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. prawo wodne (Dz. U z 2012 r. nr 145);
2) ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 208 poz. 1240);
3)ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2010 r. nr 127, poz. 857 ze zm.);
4)ustawa z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2007 r., nr 226, poz. 1675, ze zm.);
5)Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. z 1997r., nr 57, poz. 358),
6) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 poz. 108);
7)Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. (Dz. U. z 2012r., nr 261) w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne;
8)Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 06 marca 2012r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczenia obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz. U. 2012 poz.286);
9)Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 12 listopada 2002 r. (Dz. U. z 2002 r., nr 193, poz. 1624) w sprawie szczegółowego zakresu obowiązków i uprawnień specjalistycznych organizacji ratowniczych, warunków ich wykonywania przez inne organizacje ratownicze oraz rodzaju i wysokości świadczeń przysługujących ratownikom górskim i wodnym w związku z udziałem w akcji ratowniczej.
branża Turystyka, wypoczynek, hotelarstwo, sport
podbranża obsługa obiektów sportowych
kody CPV 75252000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Zachodniopomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Zachodniopomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obsługa obiektów sportowych