Zlecenie - Opracowanie Programu Rewitalizacji dla Gminy Kleszczewo...

   
Analizuj Zamówienie 4307052 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-04
przedmiot zlecenia
Opracowanie Programu Rewitalizacji dla Gminy Kleszczewo spełniającego kryteria wsparcia w ramach programów operacyjnych na lata 20
14-2020.
1. Zamówienie obejmuje 2 etapy:
1.1 Etap I: dostarczenie dokumentacji niezbędnej do opracowania przez Zamawiającego wniosku o dofinansowanie (w zakresie obejmującym informacje wskazane we wniosku o dofinansowanie w ramach konkursu organizowanego przez Województwo Wielkopolskie oraz Ministerstwo Rozwoju na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji dla gmin województwa wielkopolskiego nr 1/REW/2016 np. opracowanie wstępnych analiz i diagnoz obszaru zdegradowanego wybranego do rewitalizacji, opracowanie wstępnego planu kierunków działań rewitalizacyjnych).
Wykonawca przekaże zamawiającemu ostateczną dokumentację do dnia 23 maja 2016 r.
1.2 Etap II - Opracowanie Programu Rewitalizacji dla Gminy Kleszczewo.
2. Zakres zadania:
1) opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji zadania,
3) opracowanie dokumentu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i przepisami,
4) bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji,
5) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (w przypadku konieczności jej uzyskania),
6) przeprowadzenie konsultacji społecznych dla przedmiotu umowy, udział w spotkaniach z mieszkańcami, naradach z Zamawiającym, spotkaniach/konferencjach promujących przedmiot umowy,
7) prezentacja przedmiotu umowy na posiedzeniach komisji i sesji Rady Gminy.
2.1 Wymagania szczegółowe:
Prace nad uchwaleniem Programu Rewitalizacji muszą przebiegać w szczególności zgodnie z zapisami ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.
Ustawa ta nakreśla trzy główne etapy prowadzące: do opracowania GPR, którymi są:
Etap I: Charakterystyka sytuacji Gminy Kleszczewo przedstawiona na podstawie zebranych danych oraz wyznaczenie obszaru zdegradowanego .
Etap II: Wyznaczenie obszaru rewitalizacji.
Etap III: Sporządzenie Programu Rewitalizacji.
Każdy z wyżej wymienionych etapów należy realizować stopniowo, zachowując ścieżkę postępowania uwzględnioną w ustawie. Każdy z etapów kończy się o pracowaniem i przekazaniem Zamawiającemu określonego dokumentu stanowiącego źródło opracowania przez Zamawiającego uchwały Rady Gminy.
Charakterystyka etapu I:
Dokonanie charakterystyki Gminy Kleszczewo oraz wyznaczenie obszaru zdegradowanego odbywa się na zasadach określonych w art. 9 ustawy, polegającym w szczególności na zebraniu informacji o negatywnych zjawiskach społecznych (bezrobocie, ubóstwo, przestępczość, niski poziom edukacji lub kapitału społecznego, niewystarczający poziom uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym) oraz dodatkowo przynajmniej jednego z negatywnych zjawisk gospodarczych, środowiskowych, przestrzenno-funkcjonalnych, technicznych. Ponadto dokonanie diagnoz prowadzone musi zostać za pomocą konsultacji społecznych, których formy określa art. 6 ust. 3 ustawy. Należy zastosować przynajmniej dwie z wymienionych form. Do zadań Wykonawcy należeć będzie zebranie i analiza danych uzyskanych w wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych, a w przypadku zdecydowania się na formę typu debata, spotkanie do zadań Wykonawcy należeć będzie ich moderowanie. Rodzaj konsultacji do uzgodnienia z Zamawiającym.
Wyznaczenie obszaru zdegradowanego musi być spójne z obowiązującymi dokumentami strategicznymi, planami zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Efektem tego etapu będzie opracowana sytuacja społeczno-gospodarcza Gminy Kleszczewo (diagnoza) oraz projekt obszaru zdegradowanego, który zostanie podany do publicznej wiadomości. Złożone do projektu uwagi zostaną rozpatrzone przez Zamawiającego, a uwzględnienie uwag rozpatrzonych pozytywnie w projekcie należeć będzie do zadań Wykonawcy. Obowiązkowo dla obszaru zdegradowanego musi zostać opracowana mapa zawierająca wskazanie granic tych obszarów (mapa w skali co najmniej 1:5000 - art. 11 ust.1 ustawy) oraz diagnoza potwierdzającą spełnienie przez wyznaczone obszary przesłanek umożliwiających uznanie ich za obszar zdegradowany.
Zamawiający na podstawie otrzymanych od wykonawcy materiałów przygotuje uchwałę Rady Gminy o wyznaczeniu obszaru zdegradowanego dla Gminy Kleszczewo.
Charakterystyka etapu II:
Etap ten polega na wyznaczeniu obszarów rewitalizacji, który musi się mieścić w ramach przyjętego w drodze uchwały Rady Gminy obszaru zdegradowanego.
Obszary rewitalizacji (łącznie) muszą odpowiadać parametrom zgodnym z art. 10 ust. 1 ustawy tj. nie większy niż 20% powierzchni gminy i zamieszkały przez nie więcej niż 30% liczby mieszkańców gminy.
W celu wyznaczenia obszarów rewitalizacji Wykonawca zobowiązany jest zebrać wyniki dokonanych konsultacji społecznych, opracować odpowiednie analizy oraz na każdym etapie dokonywać zmian będących wynikiem złożonych uwag, które zostaną rozpatrzone pozytywnie przez Zamawiającego. W przypadku zdecydowania się na formę konsultacji społecznych typu debata, spotkanie do zadań Wykonawcy należeć będzie ich moderowanie. Rodzaj konsultacji do uzgodnienia z Zamawiającym.
Wyznaczenie obszarów rewitalizacji musi być spójne z obowiązującymi dokumentami strategicznymi, planami zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Obowiązkowo dla obszarów rewitalizacji musi zostać opracowana mapa zawierająca wskazanie granic tych obszarów (mapa w skali co najmniej 1:5000 - art. 11 ust.1 ustawy) oraz diagnoza potwierdzającą spełnienie przez wyznaczone obszary przesłanek umożliwiających uznanie ich za obszar rewitalizacji.
Zamawiający na podstawie otrzymanych materiałów przygotuje uchwałę Rady Gminy o wyznaczeniu obszarów rewitalizacji dla Gminy Kleszczewo.
Charakterystyka etapu III:
Program Rewitalizacji zawierać musi w szczególności elementy wymienione w art. 15 ust. 1 ustawy o rewitalizacji.
Projekt musi zostać zaopiniowany przez podmioty/instytucje wymienione w art. 17 ust. 2 pkt. 4 ustawy (wyznaczony termin nie może być krótszy niż 14 dni od daty doręczenia) oraz wymagane jest dokonanie konsultacji społecznych. W przypadku zdecydowania się na formę konsultacji społecznych typu debata, spotkanie do zadań Wykonawcy należeć będzie ich moderowanie. Rodzaj konsultacji do uzgodnienia z Zamawiającym. Dokonanie analiz, wprowadzenie zmian będących konsekwencją przeprowadzonych konsultacji, a także uwag rozpatrzonych pozytywnie przez Zamawiającego oraz otrzymanych opinii należeć będziecie do Wykonawcy, którego zadaniem będzie przedstawienie ostatecznej wersji projektu GPR.
Wykonawca zobowiązany jest do stałego kontaktu z przedstawicielami Zamawiającego, w celu monitorowania postępu prac, odpowiedniego przepływu informacji, zapewniając terminową realizację zadania. W tym celu poza wyznaczonymi terminami spotkań oraz konsultacji należy raz w tygodniu drogą e-mailową przedstawić zakres prowadzonych prac oraz stopień ich zaawansowania.
Ponadto zakres tematyczny Programu Rewitalizacji musi być zgodny z aktualnymi wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Wielkopolskiego.
Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z opracowaniem każdego etapu GPR, w tym moderowanie wszelkiego rodzaju spotkań.
Opracowanie GPR należy dostarczyć Zamawiającemu w:
1) wersji papierowej w 2 egzemplarzach,
2) wersji elektronicznej na płycie CD.
Wykonawca zapewnia gotowość do wprowadzenia zmian w przygotowywanych dokumentach na każde wezwanie Zamawiającego.
Wykonawca przeniesie na Zamawiającego całość majątkowych praw autorskich do opracowań będących przedmiotem niniejszego zapytania.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analizy, audyty, certyfikaty, środki unijne
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analizy, audyty, certyfikaty , środki unijne

       
nr Termin Organizator Przedmiot
12228812 2025-12-22
godz. 00:00
Świętokrzyskie wykonywanie zadań przewidzianych dla Inspektora Ochrony Danych dla...
12206683 2025-12-22
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie Opracowywanie analiz poprzedzających decyzje w sprawie wydania lub odmowy...
12203372 2025-12-22
godz. 10:00
Małopolskie 1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie jakościowych...
12005795 2025-12-23
godz. 09:00
Mazowieckie Zakup i rozbudowa systemów informatycznych wraz z dostawą sprzętu...
12235956 2025-12-29
godz. 09:00
Zachodniopomorskie Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych przetwarzanych w Urzędzie Gminy w...
12237074 2025-12-30
godz. 11:00
Kujawsko-Pomorskie Cyberbezpieczny Samorząd w gminie Mogilno Część 1: Zakup serwerów bazodanowych...
12232072 2025-12-30
godz. 23:59
Warmińsko-Mazurskie Usługa polegająca na opracowaniu Poradnika nt. przygotowania procesów...
12193968 2026-01-02
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy dotyczącej potrzeby...
12187907 2026-01-07
godz. 10:00
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia jest realizacja badania pt. ” Ewaluacja śródokresowa...
12229161 2026-01-14
godz. 09:30
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia jest dostawa, wdrożenie i integracja systemów...