Zlecenie - Opracowanie nowego modelu biznesowego związanego z...

   
Analizuj Zamówienie 4327507 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-11
przedmiot zlecenia
Opracowanie nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności Zapraszamy do składania ofert na realizację us
ług doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, Oś priorytetowa I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP I etap.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie nowego modelu biznesowego związanego ze sprzedażą na przeanalizowane i następnie wybrane rynki zagraniczne usługi świadczone za pośrednictwem innowacyjnej platformy branżowej dedykowanej dla sektora OZE.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji zgodnie z wytycznymi PARP są:
I. Metryczka zawierająca:
1. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania opracowania,
3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego, posiadanych praw własności intelektualnej oraz certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
1. cele sprzedażowe,
2. cele jakościowe;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych
kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.);
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne...).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.
kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności
eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
- preferencji cenowych potencjalnych klientów,
- poziomu cen konkurencji,
- specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych krajach;
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.);
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej
Rekomendacje tego punktu dotyczą przede wszystkim wykazania sposobów finansowania działalności poprzez banki komercyjne i instytucje finansowe oraz możliwości rządowych i UE wspierających eksport;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe
Rekomendacje tego punktu dotyczą przede wszystkim możliwości zabezpieczenia transakcji zagranicznych i ustalenia strategii zarządzania kapitałem i finansowania aktywów obrotowych; XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego, obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak:
1. kluczowi partnerzy,
2. kluczowe działania,
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości,
5. relacje z klientami,
6. kanały dystrybucji,
7. segmenty klientów,
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów;
Rekomenduje się, aby konstrukcja modelu biznesowego oparta była o koncepcję business model canvas zaproponowaną przez Alexandra Osterwaldera. Model biznesowy może być przygotowany również zgodnie inną metodyką, której wybór należy uzasadnić na etapie niniejszego postępowania ofertowego.
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 - ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
Realizacja przedmiotu usługi ma nastąpić w oparciu o analizę 4 rynków zagranicznych dla wybranych państw zagranicznych, przy czym zdaniem Zamawiającego potencjalnie atrakcyjne rynki zbytu to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Hiszpania, Francja i Włochy.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72221000-0 Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ ZAKRES WYKLUCZENIA
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Oferent spełniający następujące warunki:
1. Posiada wiedzę, doświadczenie i potencjał niezbędny do należytego świadczenia usług internacjonalizacji działalności biznesowej, w zakresie:
- zasad tworzenia modeli biznesowych zawierających odniesienia do przynajmniej następujących elementów:
kluczowi partnerzy, kluczowe działania, kluczowe zasoby, oferowane wartości, relacje z klientami, kanały
dystrybucji, segmenty klientów, struktura kosztów, struktura (źródła) przychodów,
- poszukiwań potencjalnych, najbardziej atrakcyjnych zagranicznych rynków zbytu oferty handlowej
Zamawiającego,
- zasobów organizacyjnych i aktywów niematerialnych, które zostaną zaangażowane do realizacji zadań na
rzecz Zamawiającego, posiadania możliwości technologicznych,
- członkostwa w organizacjach i/lub sieciach współpracy międzynarodowej i/lub posiadanych kontaktów / partnerów międzynarodowych, które mogą mieć wpływ na skuteczność wykonanego przedmiotu zamówienia,
- możliwości wykonania zlecenia w sposób rzetelny i terminowy.
2. Zobowiązuje się do gotowości do realizacji usług w terminach wskazanych we wniosku o dofinansowanie (w przypadku otrzymania wsparcia przez Zamawiającego), tj. czy wykazany potencjał Oferenta jest wystarczający do terminowej realizacji umowy podpisanej przez Zamawiającego z Oferentem, w tym w kontekście zadań wykonywanych przez Oferenta na rzecz innych podmiotów.
3. Deklaruje gotowość do wykonania przedmiotu zamówienia w terminie nie przekraczającym 6 miesięcy od momentu podpisania umowy o dofinansowanie na realizację usługi internacjonalizacji przez Zamawiającego.
4. Posiada doświadczenie w realizacji usług doradczych polegających na opracowaniu i skutecznym wdrożeniu nowych modeli biznesowych prowadzących do umiędzynarodowienia działalności gospodarczej (w tym w zakresie poszukiwania nowych rynków docelowych i kluczowych partnerów biznesowych na rynkach docelowych). Okazane referencje od co najmniej 15 klientów dotyczą łącznie wszystkich rynków (w ujęciu branżowym i/lub geograficznym) właściwych ze względu na działalność Zamawiającego. Doświadczenie udokumentowane a opisane w niniejszym punkcie, dotyczy wybranych rynków zagranicznych, które zdaniem Zamawiającego są perspektywistyczne.
5. Współpracuje z co najmniej 3 podmiotami (organizacjami, instytucjami i przedsiębiorstwami) operującym i rezydującym (mającym siedzibę lub oddział przez okres co najmniej 12 ostatnich miesięcy względem dnia złożenia wniosku o dofinansowanie) na jednym z potencjalnych rynków zagranicznych Zamawiającego w zakresie wspierania procesów internacjonalizacji. Takimi podmiotami mogą być np. Zagraniczne Izby Przemysłowo-Handlowe i/lub klastry przedsiębiorstw i/lub przedsiębiorcy, którzy przez co najmniej 12 ostatnich miesięcy względem dnia złożenia wniosku o dofinansowanie posiadają oddział lub siedzibę w kraju innymi niż Polska.
6. Posiada odpowiednie doświadczenie i potencjał niezbędny do należytego świadczenia usług internacjonalizacji działalności biznesowej, której dotyczy projekt (usługa Zamawiającego).
7. Posiada doświadczenie praktyczne w zakresie sprzedaży eksportowej i tym samym potwierdza rzeczowe doświadczenie, posiadany zespół ekspercki, zasoby materialne i organizacyjne oraz know-how swoich usług niezbędnych do prowadzenia działalności doradczej, eksperckiej i międzynarodowej, okazując dokumentację finansową na dostawę zagraniczną towarów i/lub usług o wartości, uznanej przez Zamawiającego jako minimalne i dopuszczające do należytego wykonania usługi mającej mieć zastosowanie praktyczne a nie teoretyczne, co najmniej 50 tys. EUR (po kursie średnim NBP z dnia 31 grudnia 2015 r. tj. 1 EUR = 4,2615) w okresie ostatniego zamkniętego roku obrotowego. Niniejsze kryterium weryfikuje wiarygodność i doświadczenie Oferenta w sposób analogiczny do 2. kryterium formalnego - specyficznego dla Działania 1.2. Internacjonalizacja MŚP Programu Operacyjnego Polska Wschodnia weryfikującego możliwości handlowe Zamawiającego ubiegającego się o udział w projekcie.
8. Z postępowania o udzielenie zamówienia wykluczeniu podlega Oferent, który:
• Złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
• Jest podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli;
9. W przypadku niespełnienia przez Oferenta któregokolwiek z warunków opisanych w pkt 1 - 7 powyżej,
Zamawiający odrzuci ofertę z przyczyn formalnych. Wówczas oferta nie będzie oceniana z uwzględnieniem kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty.
10. Wymagania dla Oferentów, opisane w pkt 4-7 powyżej, są niezbędne do osiągnięcia celów projektu, nie zawężają i nie dyskryminują konkurencji oraz nie są ustanowione w sposób przewyższający potrzeby Zamawiającego, odnoszą się do doświadczenia i wymiernego potencjału Oferentów. Sprawdzane jest, czy Oferent rzeczywiście posiada praktyczne doświadczenie w doradztwie i pośrednictwie eksportowym, gwarantuje znajomość realiów prowadzenia handlu międzynarodowego, zna zasady prowadzenia negocjacji handlowych i źródła finansowania działalności międzynarodowej, przepływów pieniężnych na rynkach międzynarodowych, zasady zawierania umów handlowych oraz zapewnienia adekwatnego do potrzeb Zamawiającego poziomu bezpieczeństwa realizowanych transakcji eksportowych.
11. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji świętokrzyskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora świętokrzyskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo

       
nr Termin Organizator Przedmiot
12187111 2025-12-15
godz. 13:00
Mazowieckie Organizacja programu rozwojowego dla osób o wysokim potencjale
12197752 2025-12-15
godz. 23:59
Świętokrzyskie Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie 12- godzinnego...
12198553 2025-12-15
godz. 23:59
Mazowieckie Konfederacja Lewiatan zaprasza do składania ofert na realizację zamówienia...
12207990 2025-12-17
godz. 10:00
Dolnośląskie Pełnienie obowiązków Inspektora Ochrony Danych Osobowych
12202934 2025-12-18
godz. 11:00
Mazowieckie Świadczenie usług doradztwa prawnego oraz zastępstwa procesowego w zakresie...
12223571 2025-12-19
godz. 23:59
Dolnośląskie Eksperckie wsparcie, konsultacje i nadzór w zakresie zadań realizowanych w...
11776698 2025-12-30
godz. 00:00
Pomorskie Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe Pre–commercial procurement (PCP) to...
12083816 2026-01-07
godz. 16:00
Mazowieckie The main goal of this procurement procedure is to establish (multiple)...
12224662 2026-01-08
godz. 15:00
Mazowieckie ENSA-Wsparcie i doradztwo w obszarze wdrażanie zwinnej i hybrydowej metodyki...
12156791 2026-01-12
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Wykonanie usługi wsparcia organizacyjnego i merytorycznego rozwoju 4...