Zlecenie - Opracowanie nowego modelu biznesowego związanego z...

   
Zamówienie 4314972 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-05
przedmiot zlecenia
Opracowanie nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności Zapraszamy do składania ofert na realizację us
ług doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, Oś priorytetowa 1: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP I etap.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie nowego modelu biznesowego związanego ze sprzedażą na przeanalizowane i następnie wybrane rynki zagraniczne nowoczesnych usług logistycznych - kompleksowy transport multimodalny.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji zgodnie z wytycznymi PARP są:
I. Metryczka zawierająca:
1. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania opracowania,
3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego, posiadanych praw własności intelektualnej oraz certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
1. cele sprzedażowe,
2. cele jakościowe;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych
kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.);
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne...).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.
kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności
eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
preferencji cenowych potencjalnych klientów,
poziomu cen konkurencji,
specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w
poszczególnych krajach;
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.);
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej
Rekomendacje tego punktu dotyczą przede wszystkim wykazania sposobów finansowania działalności poprzez banki komercyjne i instytucje finansowe oraz możliwości rządowych i UE wspierających eksport;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających
ryzyko eksportowe
Rekomendacje tego punktu dotyczą przede wszystkim możliwości zabezpieczenia transakcji zagranicznych i ustalenia strategii zarządzania kapitałem i finansowania aktywów obrotowych; XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego, obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak:
1. kluczowi partnerzy,
2. kluczowe działania,
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości,
5. relacje z klientami,
6. kanały dystrybucji,
7. segmenty klientów,
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów;
Rekomenduje się, aby konstrukcja modelu biznesowego oparta była o koncepcję business model caiirus zaproponowaną przez Alexandra Osterwaldera. Model biznesowy może być przygotowany również zgodnie inną metodyką, której wybór należy uzasadnić na etapie niniejszego postępowania ofertowego.
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 - ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
Realizacja przedmiotu usługi ma nastąpić w oparciu o analizę 4 rynków zagranicznych dla wybranych państw zagranicznych, przy czym zdaniem Zamawiającego potencjalnie atrakcyjne rynki zbytu to: Włochy, Francja, Niemcy, Dania, Szwecja, Rosja, Ukraina i Kazachstan.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Warmińsko-Mazurskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Warmińsko-Mazurskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo