Przetarg 11562181 - „Odbudowa mostu pieszo – rowerowego na rzece Bóbr w...
| Analizuj | Zamówienie 11562181 |
|---|---|
| źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
| data publikacji | 2025-10-17 |
| przedmiot ogłoszenia | „Odbudowa mostu pieszo – rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec .. 2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, związanych z budową mostu tymczasowego, za wyj ątkiem elementów konstrukcyjnych mostu DMS-65, które zostaną ułożone i przymocowane przez Jednostkę Wojskową z rezerw materiałowych udostępnionych przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych. Roboty objęte przedmiotowym zamówieniem to w szczególności:1) roboty przygotowawcze (m.in. wytyczenie geodezyjne, zdjęcie warstwy humusu, karczowanie małych drzew i przycinanie gałęzi, zabezpieczenie drzew),2) pobocza,3) dojścia do obiektu (m.in. krawężniki i oporniki, nawierzchnie z kostki betonowej, nawierzchnie z kruszyw łamanych),4) fundamentowanie i roboty ziemne (m.in. wykopy pod lawy, zasypywanie wykopów, wykonanie nasypów, ścianki szczelne, wykonanie platformy do nasunięcia konstrukcji DMS-65 przez Jednostkę Wojskowa)’5) zbrojenie,6) beton,7) urządzenie dylatacyjne,8) elementy zabezpieczające,9) inne roboty mostowe.2.2 Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku A tj. Dokumentacji technicznej oraz Przedmiarze robót. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania elementów konstrukcyjnych mostu DMS-65.2.3 Przedmiot zamówienia to typowy składany most drogowy DMS-65 – KONTRUKCJA MOSTU NIE JEST OBJĘTA NINIEJSZYM ZAMOWIENIEM. Jest to obiekt jednoprzęsłowy, belkowy z dźwigarami o konstrukcji kratowej i schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Dźwigary główne, belki poprzeczne (poprzecznice) oraz belki podłużne (podłużnice) stanowią przestrzenny układ kratownicowy połączony w sposób przegubowy, oparty na podporach za pośrednictwem stalowych łożysk. W przekroju poprzecznym na przęśle zlokalizowana będzie droga dla pieszych i rowerów o szerokości użytkowej 3,50 m ograniczona balustradami stalowymi. Całkowita szerokość mostu wynosi 6,08 m. Światło poziome między licami ścianek szczelnych podpór wynosić będzie 40,38 m, a światło pionowe obiektu będzie wynosić 5,45 m. Kąt skrzyżowania obiektu z osią rzeki Bóbr wynosi 90°.Schemat statyczny obiektu to belka swobodnie podparta o rozpiętościach teoretycznej 44,00 m. Łączna długość obiektu wynosi 46,00 m (ustrój nośny). Przęsło składa się z 15 powtarzalnych segmentów długości 3,00 m każdy. Pięć środkowych segmentów jest dodatkowo wzmocnionych nakładkami krat przestrzennych. Podpory obiektu wykonane zostaną jako żelbetowe monolityczne płyty fundamentowe z betonu C30/37 zbrojonego stalą klasy ciągliwości „C”, zakotwione do grodzić stalowych (ze stali S235). Grodzice ścianek szczelnych pogrążone zostaną na głębokość 8,0 m od górnej powierzchni projektowanych ław fundamentowych. Na skarpach wokół podpór wykonany zostanie narzut kamienny o gr. min. 30 cm z kamienia hydrotechnicznego frakcji 150-300 mm. Dźwigary główne wykonane są z dwóch płaskich kratownic połączonych ze sobą za pomocą kratownic przestrzennych oraz tężników. Po połączeniu wszystkich części składowych powstaje kombinacja dwóch elementów przestrzennych i dwóch krat płaskich. Do połączenia między sobą poszczególnych kratowych segmentów dźwigarów głównych użyto bolców o średnicy ø 50 mm. Do łączenia elementów w module zastosowano śruby M33. Dźwigary główne spięte są między sobą za pośrednictwem belek poprzecznych (poprzecznic) rozmieszczonych po długości mostu, na których ułożone są płyty pomostowe i na nich wykonana jest mineralno-asfaltowa nawierzchnia. Przęsło mostu wyposażone jest również w stężenie wiatrowe typu X zamontowane pomiędzy segmentami mostu. Droga dla pieszych i rowerów na przęśle i na dojściach do obiektu ograniczana będzie stalowymi balustradami typu U-11a z wypełnieniem szczeblinkami pionowymi o minimalnej wysokości h = 120 cm. Na przęśle balustrady będą ze sobą skręcone i mocowane do dźwigarów kratowych i krawężników systemowych za pomocą cybantów kabłąkowych, nakrętek napinających i dystansów rurowych.Droga dla pieszych i rowerów na dojściach do obiektu o nawierzchni z kostki betonowej wykonana zostanie na niewielkich nasypach. ZI-II.271.48.2024.DW |
| branża | Drogownictwo |
| podbranża | mosty, wiadukty |
| kody CPV | 45221111 |
| forma | tryb podstawowy |
| typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Dolnośląskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Dolnośląskie |