Przetarg 6770068 - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu...

   
Analizuj Zamówienie 6770068 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-05-17
przedmiot ogłoszenia
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Solec nad Wisłą
Numer referencyjny: ZPiRG.271.4.2019

1/ Przedmiot
em zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Solec nad Wisłą.
2/ Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia:
Powierzchnia gminy wynosi 12 983 ha (wg danych GUS za 2017 r.),
Liczba miejscowości w gminie Solec nad Wisłą – 24,
Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Solec nad Wisłą wg stanu na dzień 31.12.2018 r. wynosi: 5 211 osoby,
Orientacyjna liczba osób mieszkających na terenie gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2018r.
– 4 050.
Orientacyjna liczba posesji zamieszkałych na terenie Gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2018 r.
– 1 545
Ilość odpadów odbierana z terenu gminy Solec nad Wisłą w 2018 r.

Kod odebranych odpadów komunalnych
Rodzaj odebranych odpadów komunalnych
Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg]
200301 Niesegregowane odpady komunalne 422,76
200307 Odpady wielkogabarytowe 16,68
150107 Opakowania ze szkła 51,46
150106 Zmieszane odpady opakowaniowe 171,796
200123* Urządzenia zawierające freony 1,05
200135* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki 2,21
200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 20 0123 i 200135 0,24
160103 Zużyte opony 5,5
200203 Inne odpady nieulegające biodegradacji 20,52
170101 Odpady betonowe 77,5
170102 Gruz ceglany 46,5
170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 6,94
150101 Opakowania z papieru
i tektury 27,56

Ilość odpadów odbierana z PSZOK z terenu gminy Solec nad Wisłą w 2018 r.

Kod zebranych odpadów komunalnych
Rodzaj zebranych odpadów komunalnych
Masa zebranych odpadów komunalnych [Mg]
150107 Opakowania ze szkła 4,2
150102 Opakowania
z tworzyw sztucznych 1,8
160103 Zużyte opony 0,76
200307 Odpady wielkogabarytowe 22,22
150101 Opakowania z papieru i tektury 0,82
170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 2,12

Powyższe ilości odpadów są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty.
Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów.

3/ Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z terenu nieruchomości i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli posesji w tym:
a) segregowanych odpadów komunalnych (papieru i tektury, szkła i opakowań szklanych, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów);
b) odpadów wielkogabarytowych,
c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
d) zużytych opon.
e) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.

Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą z następujących miejscowości:
Boiska, Boiska Kolonia, Dziurków, Glina, Kalinówek, Kazimierówka, Kępa Piotrowińska, Kłudzie, Kolonia Nadwiślańska, Kolonia Raj, Kolonia Wola Pawłowska, Las Gliniański, Marianów, Pawłowice, Przedmieście Bliższe, Przedmieście Dalsze, Raj, Sadkowice, Sadkowice - Kolonia, Słuszczyn, Solec nad Wisłą, Wola Pawłowska, Zemborzyn Drugi, Zemborzyn Pierwszy.

Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę odbioru odpadów z miejsc trudnodostępnych ok. 92 posesje (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji.
W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym drogi staną się przejezdne, o czym zostanie poinformowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w dniu, w którym powinien być dokonany odbiór o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw.

4/ Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia w odpowiednio oznakowane i przystosowane pojemniki następujących punktów :
a) do zbierania zużytych baterii:
- Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą, ul. Rynek 1,
- PSZOK w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 5,
- Zespół Szkół Samorządowych w Solcu nad Wisłą, ul. Kościuszki 20,
- Zespół Szkół Samorządowych w Pawłowicach, Pawłowice 86,
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przedmieściu Dalszym, Przedmieście Dalsze 1.

b) do zbierania przeterminowanych leków:
- Apteka w Solcu nad Wisłą przy ul. Rynek 11,
- Punt apteczny w Pawłowicach, Pawłowice 68,
- Ośrodek Zdrowia w Solcu nad Wisłą, ul. Słoneczna 2,
- Ośrodek Zdrowia w Pawłowicach - filia, Pawłowice 84.

5/ Wykonawca we własnym zakresie dostarczy pojemniki o pojemności 1100 l przeznaczone na zbierania szkła, które zostaną ustawione w sołectwach, w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Przewiduje się 21 sztuk takich pojemników. Ewentualna zmiana ilości pojemników w trakcie umowy nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.

6/ Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w pojemniki i odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwanego dalej PSZOK.
PSZOK prowadzi zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli wszystkich nieruchomości Gminy Solec nad Wisłą, następujących odpadów komunalnych:

a) odpadów zbieranych selektywnie:
- papieru i tektury;
- tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych;
- szkła i opakowań szklanych;
- odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów;
b) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;
c) zużytych baterii i akumulatorów;
d) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;
e) opakowań po nawozach i środkach ochrony roślin;
f) zużytych opon;
g) przeterminowanych leków i chemikaliów;
h) odpadów zielonych;
i) odpadów budowlanych i rozbiórkowych pochodzące z remontów wykonywanych we własnym zakresie (na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano – architektonicznej),


Do obowiązków Wykonawcy w zakresie organizacji PSZOK należy:

• wyposażenie PSZOK w kontenery o odpowiedniej pojemności lub wydzielone segmenty do oddzielnego zbierania wymienionych w pkt. 6 wyselekcjonowanych frakcji odpadów oraz wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar.,
• zapewnienie funkcjonowania PSZOK przez cały okres obowiązywania umowy, przez dwa razy w tygodniu w dni robocze od poniedziałku do piątku co najmniej po 3 godziny..
• zapewnienie funkcjonowania PSZOK przez cały okres obowiązywania umowy, przez dwa razy w tygodniu: w środę i w sobotę co najmniej po 6 godzin..
• prowadzenie na bieżąco ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

7/ Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady komunalne (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą), bezpośrednio ze wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z następującą częstotliwością:
a) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z segregowania - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
b) segregowane odpady komunalne - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
c) odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego na terenie Zakładu Usług Komunalnych w Solcu nad Wisłą – częstotliwość odbioru uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
d) szkło z pojemników ustawionych w Sołectwach - częstotliwość odbioru zebranego szkła uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Zamawiający będzie zgłaszał (telefonicznie lub mailowo) potrzebę odbioru zapełnionego pojemnika.
e) zużyte baterie oraz przeterminowane leki – odbiór z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemników.
f) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (bezpośrednio sprzed posesji) – odbiór 2 razy w roku (w tym nie częściej niż raz na 6 miesięcy). Termin odbioru powyższych odpadów zostanie ustalony przez Zamawiającego z Wykonawcą
i zapisany w harmonogramie na dany rok kalendarzowy.
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować
w godzinach od 6.00 do 20.00.

8/ Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do:
a) przygotowania harmonogramu odbioru odpadów z podziałem na frakcje, zgodnego z częstotliwością ich odbioru( w tym dla miejsc trudnodostępnych) oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości do 30.06.2019r., po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i zatwierdzeniu przez Zamawiającego przed zawarciem umowy. Wykonawca zobowiązany będzie również opracować (w uzgodnieniu z Zamawiającym) informację (kolorowa ulotka A4/DL) dla mieszkańców na temat zasad segregacji odpadów. Informacja winna w zrozumiały sposób przedstawiać jakie rodzaje odpadów mogą być gromadzone w poszczególnych pojemnikach i workach oraz zostać dostarczona do wszystkich nieruchomości zamieszkałych do 30.06.2019r.

b) odbioru wszystkich wystawionych odpadów, bez względu na to jak zostały posegregowane, jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, ( np. gdy w pojemniku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane) Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (np. nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub dokumentację fotograficzną i protokół lub oświadczenie ) z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia.
c) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi oraz innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi.
d) W celu utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca zobowiązuje się na żądanie Zamawiającego do zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów (w stosunku do częstotliwości opisanej w pkt 7 ze wskazanych przez Zamawiającego miejsc bez prawa do zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia);
e) Za szkody w majątku Zamawiającego, właścicieli posesji lub osób trzecich powstałe w efekcie wykonywania usługi odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.

9/ Wykonawca w okresie realizacji umowy, w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich posesji zamieszkałych pojemniki (z tworzyw sztucznych) oraz worki na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą.


a) Szacunkowa liczba pojemników:
- Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych o pojemności 120 l lub 240 l – około 1545 szt.
- Pojemniki na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - około 1545 szt.
b) Szacunkowa liczba worków:
- worki przeznaczone na papier i tekturę o pojemności 120 l oznaczone napisem „Papier” - około 1545 szt.;
- worki przeznaczone na szkło i opakowania szklane o pojemności 120 l oznaczone napisem „Szkło” - około 1545 szt.
- worki przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów o pojemności 120 l oznaczone napisem „Bio” - około 1545 szt.
Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.

c) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udokumentowania przekazania pojemników właścicielom nieruchomości zamieszkałych. Potwierdzenie przekazania pojemników Wykonawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Zamawiającego.

d) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy jego firmy oraz dodatkowo numeru posesji, która została wyposażona w pojemniki.
Dodatkowo pojemnik z tworzywa sztucznego przeznaczony na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l powinien posiadać trwałe i widoczne oznakowanie: „Metale i tworzywa sztuczne”.

e) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia ewentualnie zamiany pojemnika 120 l na odpady zmieszane na pojemnik 240 l w razie takiej potrzeby.

f) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego.
g) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach oraz workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, Zamawiający dopuszcza możliwość wejścia na teren posesji, odbioru pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce przez Wykonawcę. Usługa ta będzie realizowana na zgłoszenie e-mailowe lub telefoniczne.

h) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć wszystkie obsługiwane nieruchomości w pojemniki wymienione w pkt. 9 ppkt a) w terminie do dnia 30.06.2019 r.
Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki.
Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do wszystkich obsługiwanych nieruchomości jeden zestaw worków składający się z 3 worków wymienionych w pkt. 9 ppkt b) w terminie do dnia 30.06.2019 r.
Następne worki należy dostarczać na bieżąco - na wymianę - za każdy oddany pełny worek Wykonawca dostarczy przy odbiorze pusty.
Pozostałe pojemniki tj. (do zbierania zużytych baterii, do zbierania przeterminowanych leków, do zbierania szkła w sołectwach, do zbierania odpadów na PSZOK-u), Wykonawca dostarczy do wyznaczonych punktów w terminie do 30.06.2019 r.

i) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca.

j) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o miejscu odbioru, rodzaju i ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. Wykonawca jest zobowiązany również do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę
w danym miesiącu.

10/ Wykonawca jest zobowiązany do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów co najmniej raz w roku przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki, o zamkniętym obiegu wody.

a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi, zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 7 dni od daty wykonania zabiegu.

b) Mycie, dezynfekcja pojemników będzie się odbywać zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska (z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów.

c) Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski.

d) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym.

e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) i segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu raportu z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości

11/ Zagospodarowanie odpadów:
a) Wykonawca zobowiązany jest do kierowania zgodnie z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza odpadów komunalnych z terenu gminy Solec nad Wisłą zmieszanych, zielonych i bioodpadów oraz pozostałości z sortowania i MBP przeznaczone do składowania, w pierwszej kolejności do instalacji posiadających status RIPOK w rejonie radomskim. Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych RIPOK, odpady mogą być kierowane do instalacji, przetwarzającej dany rodzaj odpadów przewidzianej do zastępczej obsługi regionu radomskiego. Zmieszane odpady komunalne mogą być kierowane do sit mobilnych wyłącznie w przypadku braku możliwości przetworzenia odpadów w instalacjach MBP.
b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach;
c) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r. poz. 992 z późn. zm. ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018r. poz. 1454 z późn. zm.).
d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej
i elektronicznej półrocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do końca miesiąca po upływie półrocza, którego dotyczy sprawozdanie.
e) Wykonawca /prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych/ będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej rocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.
f) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający.
g) Na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca przedstawi niezwłocznie poświadczone kopie kart ewidencji odpadów i dowody dostarczania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania tj. karty przekazania odpadów.
h) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze gminy Solec nad Wisłą w danym półroczu poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r. poz. 2167).
i) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na terenie gminy Solec nad Wisłą poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowiska oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412).

j) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności:
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.),
- Uchwały Nr VII/57/2019 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 26 marca 2019 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą,
- Uchwały Nr XLII/214/2017 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 30 października 2017 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Solec nad Wisłą w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Uchwały nr VIII/60/2019 Rady Gminy w Solcu nad Wisłą z dnia 30 kwietnia 2019r. w sprawie zmiany Uchwały Nr VII/57/2019 Rady Gminy w Solcu nad Wisłą z dnia 26 marca 2019r. w sprawie przyjęcia zmian w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą;

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540101452-N-2019 z dnia: 2019-05-23
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4).
W ogłoszeniu jest:
1/ Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Solec nad Wisłą. 2/ Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia: Powierzchnia gminy wynosi 12 983 ha (wg danych GUS za 2017 r.), Liczba miejscowości w gminie Solec nad Wisłą – 24, Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Solec nad Wisłą wg stanu na dzień 31.12.2018 r. wynosi: 5 211 osoby, Orientacyjna liczba osób mieszkających na terenie gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2018r. – 4 050. Orientacyjna liczba posesji zamieszkałych na terenie Gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2018 r. – 1 545 Ilość odpadów odbierana z terenu gminy Solec nad Wisłą w 2018 r. Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 200301 Niesegregowane odpady komunalne 422,76 200307 Odpady wielkogabarytowe 16,68 150107 Opakowania ze szkła 51,46 150106 Zmieszane odpady opakowaniowe 171,796 200123* Urządzenia zawierające freony 1,05 200135* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki 2,21 200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 20 0123 i 200135 0,24 160103 Zużyte opony 5,5 200203 Inne odpady nieulegające biodegradacji 20,52 170101 Odpady betonowe 77,5 170102 Gruz ceglany 46,5 170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 6,94 150101 Opakowania z papieru i tektury 27,56 Ilość odpadów odbierana z PSZOK z terenu gminy Solec nad Wisłą w 2018 r. Kod zebranych odpadów komunalnych Rodzaj zebranych odpadów komunalnych Masa zebranych odpadów komunalnych [Mg] 150107 Opakowania ze szkła 4,2 150102 Opakowania z tworzyw sztucznych 1,8 160103 Zużyte opony 0,76 200307 Odpady wielkogabarytowe 22,22 150101 Opakowania z papieru i tektury 0,82 170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 2,12 Powyższe ilości odpadów są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 3/ Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z terenu nieruchomości i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli posesji w tym: a) segregowanych odpadów komunalnych (papieru i tektury, szkła i opakowań szklanych, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów); b) odpadów wielkogabarytowych, c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, d) zużytych opon. e) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą z następujących miejscowości: Boiska, Boiska Kolonia, Dziurków, Glina, Kalinówek, Kazimierówka, Kępa Piotrowińska, Kłudzie, Kolonia Nadwiślańska, Kolonia Raj, Kolonia Wola Pawłowska, Las Gliniański, Marianów, Pawłowice, Przedmieście Bliższe, Przedmieście Dalsze, Raj, Sadkowice, Sadkowice - Kolonia, Słuszczyn, Solec nad Wisłą, Wola Pawłowska, Zemborzyn Drugi, Zemborzyn Pierwszy. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę odbioru odpadów z miejsc trudnodostępnych ok. 92 posesje (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji. W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym drogi staną się przejezdne, o czym zostanie poinformowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w dniu, w którym powinien być dokonany odbiór o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw. 4/ Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia w odpowiednio oznakowane i przystosowane pojemniki następujących punktów : a) do zbierania zużytych baterii: - Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą, ul. Rynek 1, - PSZOK w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 5, - Zespół Szkół Samorządowych w Solcu nad Wisłą, ul. Kościuszki 20, - Zespół Szkół Samorządowych w Pawłowicach, Pawłowice 86, - Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przedmieściu Dalszym, Przedmieście Dalsze 1. b) do zbierania przeterminowanych leków: - Apteka w Solcu nad Wisłą przy ul. Rynek 11, - Punt apteczny w Pawłowicach, Pawłowice 68, - Ośrodek Zdrowia w Solcu nad Wisłą, ul. Słoneczna 2, - Ośrodek Zdrowia w Pawłowicach - filia, Pawłowice 84. 5/ Wykonawca we własnym zakresie dostarczy pojemniki o pojemności 1100 l przeznaczone na zbierania szkła, które zostaną ustawione w sołectwach, w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Przewiduje się 21 sztuk takich pojemników. Ewentualna zmiana ilości pojemników w trakcie umowy nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 6/ Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w pojemniki i odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwanego dalej PSZOK. PSZOK prowadzi zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli wszystkich nieruchomości Gminy Solec nad Wisłą, następujących odpadów komunalnych: a) odpadów zbieranych selektywnie: - papieru i tektury; - tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych; - szkła i opakowań szklanych; - odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; b) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; c) zużytych baterii i akumulatorów; d) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; e) opakowań po nawozach i środkach ochrony roślin; f) zużytych opon; g) przeterminowanych leków i chemikaliów; h) odpadów zielonych; i) odpadów budowlanych i rozbiórkowych pochodzące z remontów wykonywanych we własnym zakresie (na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano – architektonicznej), Do obowiązków Wykonawcy w zakresie organizacji PSZOK należy: • wyposażenie PSZOK w kontenery o odpowiedniej pojemności lub wydzielone segmenty do oddzielnego zbierania wymienionych w pkt. 6 wyselekcjonowanych frakcji odpadów oraz wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar., • zapewnienie funkcjonowania PSZOK przez cały okres obowiązywania umowy, przez dwa razy w tygodniu w dni robocze od poniedziałku do piątku co najmniej po 3 godziny.. • zapewnienie funkcjonowania PSZOK przez cały okres obowiązywania umowy, przez dwa razy w tygodniu: w środę i w sobotę co najmniej po 6 godzin.. • prowadzenie na bieżąco ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7/ Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady komunalne (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą), bezpośrednio ze wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z następującą częstotliwością: a) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z segregowania - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem. b) segregowane odpady komunalne - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem. c) odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego na terenie Zakładu Usług Komunalnych w Solcu nad Wisłą – częstotliwość odbioru uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. d) szkło z pojemników ustawionych w Sołectwach - częstotliwość odbioru zebranego szkła uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Zamawiający będzie zgłaszał (telefonicznie lub mailowo) potrzebę odbioru zapełnionego pojemnika. e) zużyte baterie oraz przeterminowane leki – odbiór z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemników. f) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (bezpośrednio sprzed posesji) – odbiór 2 razy w roku (w tym nie częściej niż raz na 6 miesięcy). Termin odbioru powyższych odpadów zostanie ustalony przez Zamawiającego z Wykonawcą i zapisany w harmonogramie na dany rok kalendarzowy. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach od 6.00 do 20.00. 8/ Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do: a) przygotowania harmonogramu odbioru odpadów z podziałem na frakcje, zgodnego z częstotliwością ich odbioru( w tym dla miejsc trudnodostępnych) oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości do 30.06.2019r., po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i zatwierdzeniu przez Zamawiającego przed zawarciem umowy. Wykonawca zobowiązany będzie również opracować (w uzgodnieniu z Zamawiającym) informację (kolorowa ulotka A4/DL) dla mieszkańców na temat zasad segregacji odpadów. Informacja winna w zrozumiały sposób przedstawiać jakie rodzaje odpadów mogą być gromadzone w poszczególnych pojemnikach i workach oraz zostać dostarczona do wszystkich nieruchomości zamieszkałych do 30.06.2019r. b) odbioru wszystkich wystawionych odpadów, bez względu na to jak zostały posegregowane, jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, ( np. gdy w pojemniku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane) Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (np. nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub dokumentację fotograficzną i protokół lub oświadczenie ) z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. c) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi oraz innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi. d) W celu utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca zobowiązuje się na żądanie Zamawiającego do zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów (w stosunku do częstotliwości opisanej w pkt 7 ze wskazanych przez Zamawiającego miejsc bez prawa do zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia); e) Za szkody w majątku Zamawiającego, właścicieli posesji lub osób trzecich powstałe w efekcie wykonywania usługi odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 9/ Wykonawca w okresie realizacji umowy, w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich posesji zamieszkałych pojemniki (z tworzyw sztucznych) oraz worki na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą. a) Szacunkowa liczba pojemników: - Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych o pojemności 120 l lub 240 l – około 1545 szt. - Pojemniki na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - około 1545 szt. b) Szacunkowa liczba worków: - worki przeznaczone na papier i tekturę o pojemności 120 l oznaczone napisem „Papier” - około 1545 szt.; - worki przeznaczone na szkło i opakowania szklane o pojemności 120 l oznaczone napisem „Szkło” - około 1545 szt. - worki przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów o pojemności 120 l oznaczone napisem „Bio” - około 1545 szt. Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. c) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udokumentowania przekazania pojemników właścicielom nieruchomości zamieszkałych. Potwierdzenie przekazania pojemników Wykonawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Zamawiającego. d) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy jego firmy oraz dodatkowo numeru posesji, która została wyposażona w pojemniki. Dodatkowo pojemnik z tworzywa sztucznego przeznaczony na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l powinien posiadać trwałe i widoczne oznakowanie: „Metale i tworzywa sztuczne”. e) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia ewentualnie zamiany pojemnika 120 l na odpady zmieszane na pojemnik 240 l w razie takiej potrzeby. f) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego. g) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach oraz workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, Zamawiający dopuszcza możliwość wejścia na teren posesji, odbioru pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce przez Wykonawcę. Usługa ta będzie realizowana na zgłoszenie e-mailowe lub telefoniczne. h) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć wszystkie obsługiwane nieruchomości w pojemniki wymienione w pkt. 9 ppkt a) w terminie do dnia 30.06.2019 r. Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do wszystkich obsługiwanych nieruchomości jeden zestaw worków składający się z 3 worków wymienionych w pkt. 9 ppkt b) w terminie do dnia 30.06.2019 r. Następne worki należy dostarczać na bieżąco - na wymianę - za każdy oddany pełny worek Wykonawca dostarczy przy odbiorze pusty. Pozostałe pojemniki tj. (do zbierania zużytych baterii, do zbierania przeterminowanych leków, do zbierania szkła w sołectwach, do zbierania odpadów na PSZOK-u), Wykonawca dostarczy do wyznaczonych punktów w terminie do 30.06.2019 r. i) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. j) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o miejscu odbioru, rodzaju i ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. Wykonawca jest zobowiązany również do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. 10/ Wykonawca jest zobowiązany do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów co najmniej raz w roku przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki, o zamkniętym obiegu wody. a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi, zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 7 dni od daty wykonania zabiegu. b) Mycie, dezynfekcja pojemników będzie się odbywać zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska (z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów. c) Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski. d) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) i segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu raportu z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości 11/ Zagospodarowanie odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do kierowania zgodnie z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza odpadów komunalnych z terenu gminy Solec nad Wisłą zmieszanych, zielonych i bioodpadów oraz pozostałości z sortowania i MBP przeznaczone do składowania, w pierwszej kolejności do instalacji posiadających status RIPOK w rejonie radomskim. Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych RIPOK, odpady mogą być kierowane do instalacji, przetwarzającej dany rodzaj odpadów przewidzianej do zastępczej obsługi regionu radomskiego. Zmieszane odpady komunalne mogą być kierowane do sit mobilnych wyłącznie w przypadku braku możliwości przetworzenia odpadów w instalacjach MBP. b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach; c) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r. poz. 992 z późn. zm. ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018r. poz. 1454 z późn. zm.). d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej półrocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do końca miesiąca po upływie półrocza, którego dotyczy sprawozdanie. e) Wykonawca /prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych/ będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej rocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. f) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. g) Na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca przedstawi niezwłocznie poświadczone kopie kart ewidencji odpadów i dowody dostarczania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania tj. karty przekazania odpadów. h) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze gminy Solec nad Wisłą w danym półroczu poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r. poz. 2167). i) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na terenie gminy Solec nad Wisłą poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowiska oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). j) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), - Uchwały Nr VII/57/2019 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą, - Uchwały Nr XLII/214/2017 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 30 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Solec nad Wisłą w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - Uchwały nr VIII/60/2019 Rady Gminy w Solcu nad Wisłą z dnia 30 kwietnia 2019r. w sprawie zmiany Uchwały Nr VII/57/2019 Rady Gminy w Solcu nad Wisłą z dnia 26 marca 2019r. w sprawie przyjęcia zmian w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą;
W ogłoszeniu powinno być:
1/ Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Solec nad Wisłą.
2/ Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia:
Powierzchnia gminy wynosi 12 983 ha (wg danych GUS za 2017 r.),
Liczba miejscowości w gminie Solec nad Wisłą – 24,
Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Solec nad Wisłą wg stanu na dzień 31.12.2018 r. wynosi: 5 211 osoby,
Orientacyjna liczba osób mieszkających na terenie gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2018r.
– 4 050.
Orientacyjna liczba posesji zamieszkałych na terenie Gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2018 r.
– 1 545
Ilość odpadów odbierana z terenu gminy Solec nad Wisłą w 2018 r.
Kod odebranych odpadów komunalnych
Rodzaj odebranych odpadów komunalnych
Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg]
200301 Niesegregowane odpady komunalne 422,76
200307 Odpady wielkogabarytowe 16,68
150107 Opakowania ze szkła 51,46
150106 Zmieszane odpady opakowaniowe 171,796
200123* Urządzenia zawierające freony 1,05
200135* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki 2,21
200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 20 0123 i 200135 0,24
160103 Zużyte opony 5,5
200203 Inne odpady nieulegające biodegradacji 20,52
170101 Odpady betonowe 77,5
170102 Gruz ceglany 46,5
170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 6,94
150101 Opakowania z papieru
i tektury 27,56
Ilość odpadów odbierana z PSZOK z terenu gminy Solec nad Wisłą w 2018 r.
Kod zebranych odpadów komunalnych
Rodzaj zebranych odpadów komunalnych
Masa zebranych odpadów komunalnych [Mg]
150107 Opakowania ze szkła 4,2
150102 Opakowania
z tworzyw sztucznych 1,8
160103 Zużyte opony 0,76
200307 Odpady wielkogabarytowe 22,22
150101 Opakowania z papieru i tektury 0,82
170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 2,12
Powyższe ilości odpadów są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty.
Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów.
3/ Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z terenu nieruchomości i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli posesji w tym:
a) segregowanych odpadów komunalnych (papieru i tektury, szkła i opakowań szklanych, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów);
b) odpadów wielkogabarytowych,
c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
d) zużytych opon.
e) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą z następujących miejscowości:
Boiska, Boiska Kolonia, Dziurków, Glina, Kalinówek, Kazimierówka, Kępa Piotrowińska, Kłudzie, Kolonia Nadwiślańska, Kolonia Raj, Kolonia Wola Pawłowska, Las Gliniański, Marianów, Pawłowice, Przedmieście Bliższe, Przedmieście Dalsze, Raj, Sadkowice, Sadkowice - Kolonia, Słuszczyn, Solec nad Wisłą, Wola Pawłowska, Zemborzyn Drugi, Zemborzyn Pierwszy.
Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę odbioru odpadów z miejsc trudnodostępnych w ilości ok. 77 posesji (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji. Liczba miejsc trudnodostępnych może ulec zmniejszeniu w trakcie realizacji umowy.
W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym drogi staną się przejezdne, o czym zostanie poinformowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w dniu, w którym powinien być dokonany odbiór o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw.
4/ Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia w odpowiednio oznakowane i przystosowane pojemniki następujących punktów :
a) do zbierania zużytych baterii:
- Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą, ul. Rynek 1,
- PSZOK w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 5,
- Zespół Szkół Samorządowych w Solcu nad Wisłą, ul. Kościuszki 20,
- Zespół Szkół Samorządowych w Pawłowicach, Pawłowice 86,
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przedmieściu Dalszym, Przedmieście Dalsze 1.
b) do zbierania przeterminowanych leków:
- Apteka w Solcu nad Wisłą przy ul. Rynek 11,
- Punt apteczny w Pawłowicach, Pawłowice 68,
- Ośrodek Zdrowia w Solcu nad Wisłą, ul. Słoneczna 2,
- Ośrodek Zdrowia w Pawłowicach - filia, Pawłowice 84.
5/ Wykonawca we własnym zakresie dostarczy pojemniki o pojemności co najmniej 1,5 m3 przeznaczone na zbierania szkła, które zostaną ustawione w sołectwach, w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Przewiduje się 21 sztuk takich pojemników. Ewentualna zmiana ilości pojemników w trakcie umowy nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.
6/ Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w pojemniki i odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwanego dalej PSZOK.
a) PSZOK prowadzi zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli wszystkich nieruchomości Gminy Solec nad Wisłą, następujących odpadów komunalnych:
Do obowiązków Wykonawcy w zakresie organizacji PSZOK należy:
• wyposażenie PSZOK w kontenery o odpowiedniej pojemności lub wydzielone segmenty do oddzielnego zbierania wymienionych w pkt. 6 wyselekcjonowanych frakcji odpadów oraz wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar,
• odbieranie zgromadzonych odpadów z PSZOK w terminie do 7 dni od dnia przekazania informacji od Zamawiającego o konieczności odbioru zgromadzonych odpadów.
7/ Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady komunalne (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą), bezpośrednio ze wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z następującą częstotliwością:
a) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z segregowania - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
b) segregowane odpady komunalne - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
c) odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego na terenie Zakładu Usług Komunalnych w Solcu nad Wisłą – częstotliwość odbioru uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
d) szkło z pojemników ustawionych w Sołectwach - częstotliwość odbioru zebranego szkła uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Zamawiający będzie zgłaszał (telefonicznie lub mailowo) potrzebę odbioru zapełnionego pojemnika.
e) zużyte baterie oraz przeterminowane leki – odbiór z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemników.
f) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (bezpośrednio sprzed posesji) – odbiór 2 razy w roku (w tym nie częściej niż raz na 6 miesięcy).
Zbiórce objazdowej będą podlegały wyłącznie opony z pojazdów o DMC 3,5 Mg, nie pochodzące z prowadzonej działalności gospodarczej, w tym rolniczej i produkcyjnej.
Termin odbioru powyższych odpadów zostanie ustalony przez Zamawiającego z Wykonawcą
i zapisany w harmonogramie na dany rok kalendarzowy.
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować
w godzinach od 6.00 do 20.00.
8/ Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do:
a) przygotowania harmonogramu odbioru odpadów z podziałem na frakcje, zgodnego z częstotliwością ich odbioru( w tym dla miejsc trudnodostępnych) oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości do 30.06.2019r., po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i zatwierdzeniu przez Zamawiającego przed zawarciem umowy. Wykonawca zobowiązany będzie również opracować (w uzgodnieniu z Zamawiającym) informację (kolorowa ulotka A4/DL) dla mieszkańców na temat zasad segregacji odpadów. Informacja winna w zrozumiały sposób przedstawiać jakie rodzaje odpadów mogą być gromadzone w poszczególnych pojemnikach i workach oraz zostać dostarczona do wszystkich nieruchomości zamieszkałych do 30.06.2019r.
b) pozostawienia odpadów bez odbioru, umieszczenia informacji na pojemniku/worku o przyczynach braku odbioru oraz poinformowania w terminie do 3 dni roboczych (pisemnie lub drogą elektroniczną) Zamawiającego o adresie nieruchomości, w przypadku której odpady gromadzone są:
- w pojemnikach lub workach nieodpowiadających obowiązującym normom i wymaganiom sprzętowym operatora lub
- w sposób niezgodny z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów, aktualnie obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą i uchwały w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów,
Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (np. nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub dokumentację fotograficzną i protokół lub oświadczenie) z zaistnienia takiego zdarzenia.
Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu
i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia.
c) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi oraz innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi.
d) W celu utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca zobowiązuje się na żądanie Zamawiającego do zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów (w stosunku do częstotliwości opisanej w pkt 7 ze wskazanych przez Zamawiającego miejsc bez prawa do zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia);
e) Za szkody w majątku Zamawiającego, właścicieli posesji lub osób trzecich powstałe w efekcie wykonywania usługi odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
9/ Wykonawca w okresie realizacji umowy, w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich posesji zamieszkałych pojemniki (z tworzyw sztucznych) oraz worki na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą.
a) Szacunkowa liczba pojemników:
- Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych o pojemności 120 l lub 240 l – około 1545 szt.
- Pojemniki na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - około 1545 szt.
b) Szacunkowa liczba worków:
- worki przeznaczone na papier i tekturę o pojemności 120 l oznaczone napisem „Papier” - około 1545 szt.;
- worki przeznaczone na szkło i opakowania szklane o pojemności 120 l oznaczone napisem „Szkło” - około 1545 szt.
- worki przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów o pojemności 120 l oznaczone napisem „Bio” - około 1545 szt.
Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.
c) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udokumentowania przekazania pojemników właścicielom nieruchomości zamieszkałych. Potwierdzenie przekazania pojemników Wykonawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Zamawiającego.
d) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy jego firmy oraz dodatkowo numeru posesji, która została wyposażona w pojemniki.
Dodatkowo pojemnik z tworzywa sztucznego przeznaczony na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l powinien posiadać trwałe i widoczne oznakowanie: „Metale i tworzywa sztuczne”.
e) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia ewentualnie zamiany pojemnika 120 l na odpady zmieszane na pojemnik 240 l w razie takiej potrzeby.
f) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego.
g) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach oraz workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, Zamawiający dopuszcza możliwość wejścia na teren posesji, odbioru pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce przez Wykonawcę. Usługa ta będzie realizowana na zgłoszenie e-mailowe lub telefoniczne.
h) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć wszystkie obsługiwane nieruchomości w pojemniki wymienione w pkt. 9 ppkt a) w terminie do dnia 30.06.2019 r.
Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki.
Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do wszystkich obsługiwanych nieruchomości jeden zestaw worków składający się z 3 worków wymienionych w pkt. 9 ppkt b) w terminie do dnia 30.06.2019 r.
Następne worki należy dostarczać na bieżąco - na wymianę - za każdy oddany pełny worek Wykonawca dostarczy przy odbiorze pusty.
Pozostałe pojemniki tj. (do zbierania zużytych baterii, do zbierania przeterminowanych leków, do zbierania szkła w sołectwach, do zbierania odpadów na PSZOK-u), Wykonawca dostarczy do wyznaczonych punktów w terminie do 30.06.2019 r.
i) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o miejscu odbioru, rodzaju i ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. Wykonawca jest zobowiązany również do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę
w danym miesiącu.
10/ Wykonawca jest zobowiązany do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów co najmniej raz w roku przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki, o zamkniętym obiegu wody.
a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi, zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 7 dni od daty wykonania zabiegu.
b) Mycie, dezynfekcja pojemników będzie się odbywać zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska (z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów.
c) Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski.
d) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym.
e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) i segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu raportu z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości
11/ Zagospodarowanie odpadów:
a) Wykonawca zobowiązany jest do kierowania zgodnie z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza odpadów komunalnych z terenu gminy Solec nad Wisłą zmieszanych, zielonych i bioodpadów oraz pozostałości z sortowania i MBP przeznaczone do składowania, w pierwszej kolejności do instalacji posiadających status RIPOK w rejonie radomskim.
Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych RIPOK, odpady mogą być kierowane do instalacji, przetwarzającej dany rodzaj odpadów przewidzianej do zastępczej obsługi regionu radomskiego. Zmieszane odpady komunalne mogą być kierowane do sit mobilnych wyłącznie w przypadku braku możliwości przetworzenia odpadów w instalacjach MBP.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany miejsca zagospodarowania ww. odpadów w innych instalacjach w przypadku zmiany przepisów prawa w tym zakresie.
b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach;
c) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r. poz. 992 z późn. zm. ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018r. poz. 1454 z późn. zm.).
d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej
i elektronicznej półrocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do końca miesiąca po upływie półrocza, którego dotyczy sprawozdanie.
e) Wykonawca /prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych/ będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej rocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.
f) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający.
g) Na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca przedstawi niezwłocznie poświadczone kopie kart ewidencji odpadów i dowody dostarczania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania tj. karty przekazania odpadów.
h) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze gminy Solec nad Wisłą w danym półroczu poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r. poz. 2167).
i) zapis usunięty.
j) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności:
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.),
- Uchwały Nr VII/57/2019 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 26 marca 2019 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą,
- Uchwały Nr XLII/214/2017 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 30 października 2017 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Solec nad Wisłą w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Uchwały nr VIII/60/2019 Rady Gminy w Solcu nad Wisłą z dnia 30 kwietnia 2019r. w sprawie zmiany Uchwały Nr VII/57/2019 Rady Gminy w Solcu nad Wisłą z dnia 26 marca 2019r. w sprawie przyjęcia zmian w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą;



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.1)
W ogłoszeniu jest:
Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Solec nad Wisłą, b) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, c) zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, d) aktualne zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów wydane przez właściwy organ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach.
W ogłoszeniu powinno być:
Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych:
a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sienno,
b) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,
c) aktualne zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów wydane przez właściwy organ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5)
W ogłoszeniu jest:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnianiem warunków ich wprowadzenia: 1) zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, w takim przypadku wynagrodzenie ulegnie odpowiedniej zmianie po podpisaniu aneksu do umowy, 2) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa. Pod pojęciem siły wyższej będzie rozumiane zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Zamawiającego ani Wykonawcy, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. 3) zmiana personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, 4) zmiana podwykonawcy za pomocą którego Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku zaproponowany nowy podwykonawca, zobowiązany jest wykazać spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy podwykonawca. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe zmiany do umowy winny być wprowadzone poprzez zmianę do umowy - aneks. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
W ogłoszeniu powinno być:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnianiem warunków ich wprowadzenia:
1) zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, w takim przypadku wynagrodzenie ulegnie odpowiedniej zmianie po podpisaniu aneksu do umowy,
a) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, w formie pisemnego aneksu, w przypadku wzrostu cen przyjęcia do zagospodarowania niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych przez RIPOK właściwą dla Gminy Solec nad Wisłą o więcej niż 3% w stosunku do ceny obowiązującej na dzień 30.06.2019r. po uprzednim złożeniu przez Wykonawcę wniosku według zasad określonych w części XVI ust 3 pkt d-f.
d) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, wynikająca z warunku określonego w ust. 12 nastąpi nie wcześniej niż od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu wejścia w życie wyższej (o więcej niż 3%) ceny za przyjęcie do zagospodarowania przez RIPOK każdego rodzaju odpadów komunalnych, przekazanych do zagospodarowania w ramach niniejszego zamówienia. Wykonawca winien wykazać bezpośredni wpływ tych zmian na koszty wykonania przedmiotu umowy, zarówno co do faktu, jak i co do wysokości przedstawiając na to wiarygodne dowody.
e) Przy wyliczeniu maksymalnej kwoty wzrostu wynagrodzenia za dany miesiąc z tytułu wskazanego w ust. §8 ust. 12 umowy, bierze się pod uwagę ilość odpadów komunalnych poszczególnego rodzaju, oddanych do RIPOK w danym miesiącu ( udokumentowaną karta przekazania odpadu). Tak określona wielkość mnoży się przez różnicę nowej ceny netto i ceny obowiązującej na dzień 30.06.2019r. ustalona kwota jest kwota netto, o którą może zostać zwiększone wynagrodzenie określone w ust. 1.
f) Do w/w wyliczonej różnicy ceny doliczony zostanie podatek VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa. Pod pojęciem siły wyższej będzie rozumiane zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Zamawiającego ani Wykonawcy, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.
3) zmiana personelu Wykonawcy lub Zamawiającego,
4) zmiana podwykonawcy za pomocą którego Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku zaproponowany nowy podwykonawca, zobowiązany jest wykazać spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy podwykonawca.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe zmiany do umowy winny być wprowadzone poprzez zmianę do umowy - aneks. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90510000, 90511000, 90511200, 90511300, 90512000, 90513000, 90513100, 90513300, 90514000, 90520000, 90533000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10463531 2024-04-29
godz. 08:00
Dolnośląskie Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w gminie Bogatynia 1.Wykonawca zobowiązany jest do obsługi Punktu Selektywnej...
10489554 2024-05-02
godz. 10:00
Lubelskie Usługa odbioru i zagospodarowania segregowanych nieczystości stałych powstałych po segregacji odpadów podczas bieżącej pracy i funkcjonowania na terenie Placówki Terenowej Kasy Rolni...
10485462 2024-05-06
godz. 00:00
Wielkopolskie Usługa wywozu nieczystości stałych w kontenerze z Obwodu Drogowego w Gnieźnie i Rejonu w Gnieźnie
10486154 2024-05-06
godz. 09:30
Mazowieckie Część 1: Część nr 1: odbiór i wywóz odpadów innych niż niebezpieczne z obiektów należących do Szpitala Nowowiejskiego w Warszawie Część 2: Część nr 2: odbiór i wywóz...
10485659 2024-05-06
godz. 10:00
Mazowieckie Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Brańszczyk
10491116 2024-05-06
godz. 12:00
Śląskie Wykonanie usług związanych z: Wszystkie odpady po wykonaniu w/w prac, muszą być wywiezione i zutylizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10474777 2024-05-07
godz. 10:00
Wielkopolskie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trzcinica.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje...
10489664 2024-05-10
godz. 12:00
Zachodniopomorskie Wywóz w okresie czerwiec-wrzesień 2024 odpadów komunalnych segregowanych z ośrodka socjalnego GDDKiA w Zieleniewie
10406465 2024-05-13
godz. 12:00
Mazowieckie Usunięcie, odbiór i utylizacja szkodliwych odpadów z miejscowości Nowy Prażmów Przedmiotem i zakresem zamówienia jest usunięcie wszystkich odpadów niebezpiecznych nielegalnie zgrom...
10416273 2024-05-16
godz. 10:00
Wielkopolskie Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 10 pochodzących z Zakładu Zagospodarowania Odpadów