Przetarg 11499962 - „Odbiór i zagospodarowanie frakcji nadsitowej z...

   
Analizuj Zamówienie 11499962
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-09-18
przedmiot ogłoszenia
„Odbiór i zagospodarowanie frakcji nadsitowej z segregacji odpadów komunalnych o kodzie 19 12 12 i 19 12 04 z podziałem na 5 części”

Odbiór i zagospodarowanie frakcji nadsitowej z segrega
cji odpadów komunalnych o kodzie 19 12 04 i 19 12 12. Dla wszystkich części:3. Transport po stronie Wykonawcy,4. Miejsce odbioru przedmiotu zamówienia – loco Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. w Oświęcimiu, ul. Nadwiślańska 36,5. Załadunek odpadów wszystkich części po stronie Zamawiającego,6. Odpad będzie przygotowywany przez Zamawiającego luzem lub w belach – według wyłącznej decyzji Zamawiającego; Wykonawca nie może wnosić zastrzeżeń w zakresie formy przyjęcia odpadów na środek transportowy.7. Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru odpadów w każdy dzień roboczy,8. Odbiór odpadów o kodzie 19 12 04 lub 19 12 12 może następować wyłącznie od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 – 18.00.9. Okres realizacji przedmiotu zamówienia – opisany dla każdej części osobno,10. Wykonawca musi posiadać instalację do zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia w procesie ich odzysku oraz posiadać zezwolenie na przetwarzanie lub unieszkodliwianie odpadów 19 12 04 lub 19 12 12 wydane przez odpowiednie organy, a także zezwolenie na transport odpadów.11. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW POPRZEZ SKŁADOWANIE.12. Zamawiający oczekuje aby proces odzysku odbywał się w kierunku produkcji paliwa alternatywnego.13. Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.14. Wykonawca przyjmując do wykonania usługę odbioru i zagospodarowania odpadów zobowiązuje się zarazem do wykonywania jej z należytą starannością zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.15. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa wykonanie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. W przypadku, gdyby w związku z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów Zamawiający poniósł jakąkolwiek szkodę, w szczególności poniósł koszty jakichkolwiek czynności określonych w odpowiednich przepisach prawa w celu doprowadzenia do stanu zgodnego z przepisami prawa bądź też został zobowiązany do zapłaty jakichkolwiek kar administracyjnych, grzywien lub odszkodowań, Wykonawca zobowiązany będzie do naprawienia szkody poniesionej przez Zamawiającego poprzez zapłatę kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkody w terminie 14 dni od dnia otrzymania stosownego wezwania wystosowanego przez Zamawiającego. Zapisy te mają zastosowanie nawet po zakończeniu umowy.16. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Maksymalny czas reakcji Wykonawcy wynosi 48 h od zgłoszenia. Termin odbioru odpadów jest jednym z kryteriów oceny ofert.17. Zamawiający podkreśla, że ilość odbieranych odpadów może ulec zmianie, jednakże gwarantuje wielkość jednorazowego odbioru w granicach pełnej pojemności środka transportowego Wykonawcy, uzgodnionego wcześniej z Zamawiającym. W związku z powyższym Wykonawca nie może wnosić żadnych dodatkowych roszczeń do Zamawiającego z tytułu sumarycznej ilości odpadów odebranych w okresie rozliczeniowym, w granicach wskazanej tolerancji.18. Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca nie odebrał od Zamawiającego odpadów na każde żądanie Zamawiającego, w granicach tonażu przewidzianego umową.19. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody, jak i również za utratę, ubytki oraz uszkodzenia odpadów, powstałe w czasie transportu odpadów od chwili wydania w Instalacji komunalnej oraz w trakcie ich ew. magazynowania, rozładunku odpadów do czasu poddania ich i zakończenia procesów m.in. odzysku i/lub recyklingu (szeroko pojętego zagospodarowania). Wykonawca ponosi w szczególności odpowiedzialność za działania oraz zaniechania swego personelu oraz podmiotów, którymi posłużył się wykonując przedmiot zamówienia, np. podwykonawców.20. Z chwilą wydania odpadów Wykonawcy, przechodzą na Wykonawcę wszelkie korzyści i ciężary związane z nimi oraz niebezpieczeństwo ich przypadkowej utraty lub uszkodzenia, w szczególności przejmuje on odpowiedzialność za wydane odpady, za należyte postępowanie z nimi i za skutki z tego wynikające.21. Ewentualny podwykonawca musi posiadać odpowiednie decyzje wymagane przy realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie transportu lub/i transportu i zagospodarowania ww. odpadów.22. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zorganizowania niezbędnego nadzoru w trakcie transportu odpadu.23. Wzór Umowy stanowiący Załączniki Nr 6 a-e do SWZ są integralną częścią niniejszej SWZ i zapisy w nich zawarte traktuje się jako warunki udzielenia zamówienia. 24. W przypadku wystąpienia awarii instalacji Wykonawcy lub zaistnienia innych przyczyn uniemożliwiających odbiór odpadów i przekazania do tej instalacji Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Zamawiającego. W przypadku awarii instalacji Wykonawcy powyżej 7 dni, Wykonawca jest obowiązany zapewnić zagospodarowanie odpadów w instalacji zastępczej, posiadającej wymagane prawem zezwolenia na prowadzenie takiej działalności. Odbiór i zagospodarowanie odpadów w instalacji zastępczej odbędzie się po cenie ofertowej, bez żadnych dodatkowych roszczeń Wykonawcy z tego tytułu wobec Zamawiającego.25. Zamawiający oświadcza, że jest uprawnionym posiadaczem odpadów będących przedmiotem umowy, działającym w oparciu o decyzje pozwalające na wytwarzanie odpadów.26. Zamawiający oświadcza, że nie będzie przyjmował zwrotów przekazanych odpadów. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia związane z cechami i parametrami otrzymanych odpadów. Zapisy te mają zastosowanie nawet po zakończeniu umowy. 27. W załączniku nr 8 a i b do swz przedstawiono wyniki badań odpadu 19 12 12 i 19 12 04 (m.in. kaloryczność).Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-174663e2-355e-40cf-92f3-45975c86ac23
Część zamówienia: LOT-0001 CZĘŚĆ 1: Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie o kodzie 19 12 04. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie o kodzie 19 12 04:„Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 04 - część 11. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia dla części 1:1) Całkowita ilość odpadów do odbioru; odpady o kodzie 19 12 04 - do 3.000 Mg. Zamawiający zastrzega, że podana ilość jest wartością szacunkową, obrazującą możliwy maksymalny zakresu przedmiotu zamówienia.2) Zamawiający może zmniejszyć zamówienie do 70% w stosunku do całkowitej ilości, tj. gwarantowany odbiór minimum 2 100 Mg wskazanych wyżej odpadów i jest to minimalna wielkość przedmiotu umowy. Ilość ta może ulec zmianie w przypadku wystąpienia okoliczności, na które Zamawiający nie miał wpływu.3) Ilość odpadów odbierana miesięcznie – średnio od 200,00 do max 300,00 Mg miesięcznie.2. Oferowany sposób zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 04 musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz procesami odzysku wyszczególnionymi w Załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j.: Dz.U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.).3. Odpady z tworzyw sztucznych i gumy o kodzie 19 12 04 wg katalogu odpadów (Dz.U. z 2020r., poz. 10) powstają w SOK Sp. z o.o. w wyniku rozdziału materiałowego selektywnie zbieranych odpadów komunalnych na zautomatyzowanej linii sortowniczej. Jest to więc mix. różnego rodzaju tworzyw sztucznych pozostały po wydzieleniu takich materiałów jak: PP, PE, PET, PS, metali, opakowań wielomateriałowych itp. Odpad opisany powyżej będzie przygotowywany przez Zamawiającego w postaci sprasowanej, wiązany drutem stalowym albo luzem – w przypadkach uzasadnionych technologicznie. Wymiary beli sprasowanych odpadów wynoszą około 80x120x80-120 cm. Średnia waga jednej beli odpadów wynosi około 400-500 kg.4. Odpady będące przedmiotem zamówienia w tej części mogą być wykorzystane jako komponent do produkcji paliwa alternatywnego. Odpad będzie przygotowywany przez Zamawiającego luzem lub w belach.5. Parametry jakościowe odpadów: w załącznikach do swz znajdują się wydruki badań dla każdego odpadu. Podane wyniki zostały ustalone na podstawie jednej próby analitycznej przeprowadzonej przez Zamawiającego i mają charakter poglądowy. Należy założyć, że podane parametry jakościowe, co do danej partii mogą nieznacznie ulec zmianie. 6. Okres realizacji przedmiotu zamówienia – do 12 miesięcy, jednak nie wcześniej niż od 01.04.2026r. lub do wyczerpania szacunkowej (minimalnej) ilości odpadów przewidzianych do odbioru, tj. od 01.04.2026r. do 31.03.2027r.7. W załączniku nr 8b do swz przedstawiono wyniki badań odpadu 19 12 04 (m.in. kaloryczność).

Część zamówienia: LOT-0002 CZĘŚĆ 2: Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie o kodzie 19 12 12:„Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 - część 22. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:1) Całkowita ilość frakcji nadsitowej do odbioru do 3 000 Mg,2) Zamawiający może zmniejszyć zamówienie do 70% w stosunku do całkowitej ilości, tj. gwarantowany odbiór minimum 2 100 Mg wskazanych wyżej odpadów. Zamawiający może zmniejszyć zamówienie o 30% w stosunku do całkowitej ilości. Ze względu na trudną do przewidzenia ilość odpadów do odbioru, szacunkową ilość określona w ppkt. 1 może ulec zmianie. Zmniejszenie ilości odpadów w tym zakresie nie będzie rodziło żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część umowy oraz o zapłatę odszkodowania w związku ze zmniejszeniem ilości szacunkowej. W niniejszej sytuacji nie wymaga się sporządzenia aneksu. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy minimum 70% szacunkowych ilości odpadów do odbioru w okresie trwania umowy. 3) Ilość odpadów odbierana miesięcznie – od 700,00 Mg do max 800,00 Mg, średnio ok. 750 Mg miesięcznie.4) Termin wykonania - do 4 miesięcy lub do wyczerpania szacunkowej (minimalnej) ilości odpadów przewidzianych do odbioru, jednak nie wcześniej niż od 01.01.2026r., tj. od 01.01.2026r. do 30.04.2026r.3. W załączniku nr 8a do swz przedstawiono wyniki badań odpadu 19 12 12 (m.in. kaloryczność).

Część zamówienia: LOT-0003 CZĘŚĆ 3: Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie o kodzie 19 12 12:„Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 - część 32. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:1) Całkowita ilość frakcji nadsitowej do odbioru do 3 000 Mg,2) Zamawiający może zmniejszyć zamówienie do 70% w stosunku do całkowitej ilości, tj. gwarantowany odbiór minimum 2 100 Mg wskazanych wyżej odpadów. Zamawiający może zmniejszyć zamówienie o 30% w stosunku do całkowitej ilości. Ze względu na trudną do przewidzenia ilość odpadów do odbioru, szacunkową ilość określona w ppkt. 1 może ulec zmianie. Zmniejszenie ilości odpadów w tym zakresie nie będzie rodziło żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część umowy oraz o zapłatę odszkodowania w związku ze zmniejszeniem ilości szacunkowej. W niniejszej sytuacji nie wymaga się sporządzenia aneksu. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy minimum 70% szacunkowych ilości odpadów do odbioru w okresie trwania umowy. 3) Ilość odpadów odbierana miesięcznie – od 700,00 Mg do max 800,00 Mg, średnio ok. 750 Mg miesięcznie.4) Termin wykonania - do 4 miesięcy lub do wyczerpania szacunkowej (minimalnej) ilości odpadów przewidzianych do odbioru, jednak nie wcześniej niż od 01.05.2026r. tj. od 01.05.2026r. do 31.08.2026r.3. W załączniku nr 8a do swz przedstawiono wyniki badań odpadu 19 12 12 (m.in. kaloryczność).

Część zamówienia: LOT-0004 CZĘŚĆ 4: Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie o kodzie 19 12 12:„Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 - część 42. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:1) Całkowita ilość frakcji nadsitowej do odbioru do 3 000 Mg,2) Zamawiający może zmniejszyć zamówienie do 70% w stosunku do całkowitej ilości, tj. gwarantowany odbiór minimum 2 100 Mg wskazanych wyżej odpadów. Zamawiający może zmniejszyć zamówienie o 30% w stosunku do całkowitej ilości. Ze względu na trudną do przewidzenia ilość odpadów do odbioru, szacunkową ilość określona w ppkt. 1 może ulec zmianie. Zmniejszenie ilości odpadów w tym zakresie nie będzie rodziło żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część umowy oraz o zapłatę odszkodowania w związku ze zmniejszeniem ilości szacunkowej. W niniejszej sytuacji nie wymaga się sporządzenia aneksu. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy minimum 70% szacunkowych ilości odpadów do odbioru w okresie trwania umowy. 3) Ilość odpadów odbierana miesięcznie – od 700,00 Mg do max 800,00 Mg, średnio ok. 750 Mg miesięcznie.4) Termin wykonania - do 4 miesięcy lub do wyczerpania szacunkowej (minimalnej) ilości odpadów przewidzianych do odbioru, jednak nie wcześniej niż od 01.09.2026r. tj. od 01.09.2026r. do 31.12.2026r.3. W załączniku nr 8a do swz przedstawiono wyniki badań odpadu 19 12 12 (m.in. kaloryczność).

Część zamówienia: LOT-0006 CZĘŚĆ 5: Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 tj. inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11, pochodzące ze stacji demontażu odpadów wielkogabarytowych. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie o kodzie 19 12 12:„Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 tj. inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11, pochodzące ze stacji demontażu odpadów wielkogabarytowych - część 52. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:1) Całkowita ilość odpadów o kodzie 19 12 12 pochodzących ze stacji demontażu odpadów wielkogabarytowych do odbioru do 3 000 Mg,2) Zamawiający może zmniejszyć zamówienie do 70% w stosunku do całkowitej ilości, tj. gwarantowany odbiór minimum 2 100 Mg wskazanych wyżej odpadów. Zamawiający może zmniejszyć zamówienie o 30% w stosunku do całkowitej ilości. Ze względu na trudną do przewidzenia ilość odpadów do odbioru, szacunkową ilość określona w ppkt. 1 może ulec zmianie. Zmniejszenie ilości odpadów w tym zakresie nie będzie rodziło żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część umowy oraz o zapłatę odszkodowania w związku ze zmniejszeniem ilości szacunkowej. W niniejszej sytuacji nie wymaga się sporządzenia aneksu. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy minimum 70% szacunkowych ilości odpadów do odbioru w okresie trwania umowy. 3) Ilość odpadów odbierana miesięcznie – od 100,00 Mg do max 300,00 Mg, średnio ok. 250 Mg miesięcznie.4) Termin wykonania - do 12 miesięcy (365 dni) od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od 01.01.2026r. lub do wyczerpania szacunkowej (minimalnej) ilości odpadów przewidzianych do odbioru. tj. od 01.01.2026r. do 31.12.2026r.
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90514000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska