Przetarg - Obsługa ratownicza Krytej Pływalni TROCLIK przy ul....

   
Analizuj Zamówienie 3456495 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2014-10-07
przedmiot ogłoszenia
Obsługa ratownicza Krytej Pływalni TROCLIK przy ul. Sosnkowskiego 14 w Bielsku-Białej.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie
na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej Krytej Pływalni TROCLIK, zlokalizowanej w Bielsku-Białej, przy ul. Sosnkowskiego 14, w której skład wchodzą:
- podświetlana niecka basenu pływackiego, o wymiarach 25 m x 12,5 m i głębokości od 1,35 m do 1,8 m, z 6-cioma torami o szerokości toru 2,08 m.
- podświetlana niecka basenu rekreacyjnego o wymiarach 12,5 x 6 m, i głębokości 0,4 do 1,1 m, z atrakcjami wodnymi: zespół masaży wodno-powietrznych (gejzer powietrzny, masaż ścienny), tryskacze brzegowe,
- dwie niecki jacuzzi,
- zjeżdżalnia wodna o długości 54 m, średnia rury 100 cm.
2.1 Usługi w zakresie ratownictwa wodnego musza być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych:
a) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. 2011 nr 208, poz. 1240),
b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 108),
c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r.
w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 261)
2.2. Świadczenie usług ratownictwa wodnego odbywać będzie się z uwzględnieniem poniższych warunków:
1) Godziny świadczenia usługi:
- od poniedziałku do piątku w godz. od 6 00 do 22 00
- w soboty, niedziele i święta w godz. od 7 00 do 22 00
2) W czasie otwarcia pływalni na jednej zmianie musi pracować 2 ratowników, pełniących dyżur w wyznaczonych strefach hali basenowej (strefa 1 - basen sportowy; strefa 2 - basen rekreacyjny, jacuzzi, zjeżdżalnia).
2.3. Do obowiązków ratowników w szczególności należeć będzie:
a) Przed rozpoczęciem pracy na obiekcie Krytej Pływalni TROCLIK muszą zapoznać się z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem.
b) Zapewnienie stałej kontroli strefy mokrej oraz lustra wody na pływalni, stałego dozoru bezpiecznego korzystania ze zjeżdżalni oraz reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy.
c) Samodzielne prowadzenie stosownej dokumentacji tj. dziennika pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie.
d) Organizowanie pomocy i ratowaniu osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia.
e) Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego i sporządzenie protokołu powypadkowego.
f) Nadzorowanie przez wytypowanych imiennie Starszych Ratowników (kierowników zmiany), właściwego wypełniania przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa.
g) Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych i innych urządzeń przez wszystkich kąpiących się po godzinach funkcjonowania (otwarcia) pływalni oraz sprawdzenie stanu i kompletności sprzętu ratowniczego.
h) Codziennie, przed uruchomieniem zjeżdżalni wodnej, obowiązkowe sprawdzenie stanu technicznego zjeżdżalni /wewnątrz i na zewnątrz/, jeden raz w tygodniu czyszczenie zjeżdżalni wodnej.
i) Kontrola przestrzegania instrukcji korzystania z sauny przez użytkowników w czasie jej pracy.
j) Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pływalni, harmonogramu zajęć, zaleceń oraz stosowanie odpowiednich procedur postępowania w przypadku ich łamania lub nieprzestrzegania.
k) Każde zdarzenie lub przypadek złamania regulaminu (np. prowadzenia nauki/doskonalenia pływania, rekreacji ruchowej w wodzie) winien być odnotowany w dzienniku pracy ratowników. Informacja powinna również zawierać opis podjętych przez ratownika czynności wobec zaistniałego zdarzenia lub osoby naruszającej regulamin.
l) Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych wszelkich przekroczeń porządku obowiązującego na hali basenowej, oraz pomaganie w akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą.
m) Kontrola stanu sanitarnego osób wchodzących do hali basenowej, a w szczególności mycia się pod natryskiem z użyciem środków myjących oraz zdezynfekowania stóp.
n) Sprawdzenie przed uruchomieniem pływalni stanu technicznego urządzeń i sprzętu ratowniczego, będącego na wyposażeniu hali basenowej, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego faktu kierownikowi lub dyżurującemu konserwatorowi pełniącemu dyżur i dokonanie wpisu w dzienniku pracy ratowników.
o) Udzielanie pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów.
p) Udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat Regulaminu Pływalni, obsługi i działania urządzeń typu : sauna, zjeżdżalnia itp.
q) Likwidowanie zanieczyszczeń powstałych na wodzie i wokół niecki w trakcie pełnienia dyżurów ratowniczych.
r) Współpracowanie z działem technicznym w zakresie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania urządzeń znajdujących się w hali basenowej.
s) Do obowiązków ratowników podległych Wykonawcy należy ponadto zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzanym przez użytkowników krytej pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi być natychmiast zgłoszony do zarządcy.
t) Ratownicy wykonujący zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
u) Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody dyrektora BBOSiR lub kierownika obiektu.
Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku pracy.
v) Dbania o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy.
3. Inne uwarunkowania
a) Wykonawca zapewni odzież dla ratowników tj. koszulki z napisem RATOWNIK, spodenek kąpielowych w aktualnie obowiązującym kolorze zgodnie z przepisami oraz identyfikatory.
b) Wykonawca zapewnia podstawowy sprzęt ratowniczy, zgodnie z przepisami.
c) Wykonawca prowadził będzie stosowną dokumentację tj. dziennik pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie. Zamawiający w dzienniku pracy ratowników ma prawo wpisywać wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy.
d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad świadczeniem usługi w zakresie przedmiotu umowy. Pracownik upoważniony przez Zamawiającego ma prawo w dzienniku pracy ratowników wpisywać uwagi dotyczące niewykonania, nienależytego wykonania lub zaniedbań
w wykonaniu usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.
e) Wykonawca zapewnia podstawową opiekę medyczną na terenie Krytej Pływalni Troclik.
f) Wykonawca zaplanuje pracę zatrudnionych przez siebie ratowników poprzez przygotowywanie grafików zmian (plan dyżurów).
g) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na pływalni w szczególności w strefie mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej a także odpowiada za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi.
h) Osoby wykonujące umówione usługi z ramienia Wykonawcy, będą je wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i będą posiadać aktualne (zweryfikowane) uprawnienia do pracy w charakterze ratownika wodnego, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy ratownika oraz będą przeszkolone w zakresie BHP i p.poż.
i) Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji.
j) Wykonawca odpowiada za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników.
k) Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz/lub osobom trzecim przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę.
l) Dołączony wraz ofertą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ) będzie nieodłącznym elementem umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji osób z wykazu z przedstawionym grafikiem zmian przedstawionym przez Wykonawcę.
branża Turystyka, wypoczynek, hotelarstwo, sport
podbranża obsługa obiektów sportowych
kody CPV 75250000, 75252000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obsługa obiektów sportowych