Zlecenie 11423964 - Obsługa bankowa budżetu Gminy Żółkiewka i jednostek...

   
Zamówienie 11423964
źródło Internet
data publikacji 2025-08-05
przedmiot zlecenia
Obsługa bankowa budżetu Gminy Żółkiewka i
jednostek finansowanych poprzez ten budżet w latach 2025 -2028
Miejsce wykonania: Gmin
a Żółkiewka: budżet gminy
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi bankowej budżetu Gminy Żółkiewka i innych jednostek Gminy wymienionych w części B. pkt 1 - 2 finansowanych poprzez ten budżet w latach 2025 -2028, zgodnie z poniższymi wymaganiami:
1. otwieranie, prowadzenie i bankową obsługę rachunków, w tym obsługę elektroniczną:
1) obsługę bankową rachunku bieżącego budżetu Gminy i jednostek finansowanych poprzez budżet Gminy,
2) otwieranie, prowadzenie i bankową obsługę rachunków pozostałych, w tym obsługę elektroniczną:
a) obsługę bankową rachunków pomocniczych Urzędu Gminy i jednostek podległych,
b) obsługę bankową rachunków funduszy celowych,
c) obsługę bankową rachunków funduszy specjalnych,
d) obsługę bankową rachunku lokat terminowych ( w przypadku potrzeb ),
e) prowadzenie subkont w ramach danego rachunku bankowego,
f) lokowanie wolnych środków pieniężnych z rachunku podstawowego z możliwością korzystania z wysokości oprocentowania środków ulokowanych na rachunkach bieżących i pomocniczych, dopuszcza się możliwość oprocentowania środków na rachunkach bankowych polegające na oprocentowaniu według zmiennej stawki oprocentowania, określonej jako stawka WIBID 1 miesięcznych okresów skorygowana wskaźnikiem nie niższym niż 0,60. Zamawiający dopuszcza możliwość lokowania środków z rachunku bankowego na lokaty krótkoterminowe 3 dniowe, 7 dniowe, 1 miesięczne, 3 miesięczne
g) obsługę bankową rachunków otwieranych w przypadku potrzeb w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej,
h) zakładanie lokat terminowych, odnawialnych,
2. realizację poleceń przelewów drogą elektroniczną w czasie rzeczywistym przy użyciu sieci internet,
3. likwidację rachunków bankowych na pisemny wniosek Zamawiającego, bez opłat i prowizji. Likwidacja rachunku nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy ogólnej.
4. wydawanie blankietów czekowych, bez opłat i prowizji.
5. zapewnienie możliwości uzyskiwania drogą elektroniczną informacji o stanie rachunków w czasie rzeczywistym oraz stałą obserwację obrotów i stanu środków na poszczególnych własnych rachunkach bankowych, Zamawiający dopuszcza okresową niedostępność elektronicznego systemu bankowości z przyczyn losowych w przypadku awarii lub w przypadku prac serwisowych gdy zostanie o tym wcześniej poinformowany
6. obsługę bankową za pomocą systemu elektronicznego w wersji sześciostanowiskowej,
7. sporządzanie przez bank wyciągów bankowych dziennych z każdego dnia, najpóźniej do godz. 9.00 dnia następnego w wersji elektronicznej, bez prowizji i opłat,
8. oprocentowanie środków pieniężnych na wszystkich obsługiwanych rachunkach, kapitalizacja odsetek w okresach miesięcznych. Dopuszcza się możliwość nieoprocentowania środków pieniężnych według odrębnej dyspozycji zamawiającego,
9. Zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy Żółkiewka, zgodnie z dyspozycjami Gminy Żółkiewka jako jednostki samorządu terytorialnego, jako jednostki budżetowej oraz dyspozycjami kierowników jednostek organizacyjnych lub instytucji kultury, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na w/w rachunkach np. odsetki bankowe - bez opłat i prowizji. Dyspozycja pisemna wskaże wykaz rachunków bankowych.
10. Zapewnienie i prowadzenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewnienie współpracy tej usługi z systemem informatycznym Zamawiającego polegających m. in. na:
a) Przeprowadzeniu rozliczeń pieniężnych z tytułu zrealizowanych dyspozycji pieniężnych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego -poleceń przelewu przy użyciu bankowości elektronicznej.
b) Zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności polegającej na udostępnieniu przez bank odpowiedniej liczby cyfr w ramach numeru bankowego -nie więcej niż 12 cyfr. W ramach tych cyfr Zamawiający przy pomocy banku stworzy własny identyfikator i rodzaj płatności, utworzone w ten sposób numery rachunków bankowych stanowić będą wirtualne subkonto do rachunku bankowego Zamawiającego. Wczytanie pliku do systemu finansowo - księgowego leży po stronie Zamawiającego.
c) Księgowaniu bezpośrednio - online - na rachunek docelowy -bieżący lub pomocniczy-jako pojedyncza operacja, środków finansowych wpłacanych na rachunki wirtualne.
d) Dostarczaniu do Zamawiającego raportu dot. masowych płatności z tytułu wpłat na rachunki wirtualne najpóźniej do godz. 9.00 następnego dnia po dokonaniu wpłaty na rachunek wirtualny. Raport musi zawierać obowiązkowo datę obciążenia rachunku bankowego płatnika lub datę wpłaty gotówki przez płatnika na rachunek bankowy i datę księgowania na rachunku bankowym gminy oraz zakres wszystkich danych, które znajdują się na standardowym druku przelewu lub wpłaty. Szczegółowo treść i rodzaj raportu Zamawiający uzgodni wraz z Wykonawcą.
e) Zamawiający jest technicznie przygotowany do wdrożenia usługi przychodzących płatności masowych, planuje skorzystać z tej usługi w późniejszym terminie.
11. prowadzenie punktu obsługi bankowej w miejscowości Żółkiewka, zapewniającej realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i zawartą umową,
12. zainstalowanie na koszt banku programu komputerowego umożliwiającego realizację zleceń płatniczych składanych za pomocą elektronicznych nośników informacji, przy założeniu, że zlecenie płatnicze składane za pomocą systemu zrealizowane będzie w tym samym dniu roboczym, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy,
13. czas realizacji zleceń płatniczych posiadacza rachunku nie może być dłuższy niż 2 dni robocze, nie wliczając sobót, niedziel i dni wolnych od pracy,
14. zapewnienie dyspozycji pieniędzy w formie gotówkowej zgodnie z zapotrzebowaniem składanym na 1 dzień wcześniej,
15. szybkość realizacji poszczególnych dyspozycji (rozliczeń) składanych przez zamawiającego oraz
godziny obsługi bankowej - obsługa bankowa w godzinach pracy Urzędu Gminy tj 7.00 - 14.30,
16. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji dyspozycji u Wykonawcy w godzinach granicznych, wynikających z zasad funkcjonowania systemu rozliczeń międzybankowych w następujący sposób:
a. Dyspozycje złożone do godziny 14.30 będą realizowane tego samego dnia
b. Dyspozycje złożone po 14.30 będą realizowane dnia następnego.
17. bank wykonuje dyspozycje rozliczeniowe (uznaje rachunek) Gminy Żółkiewka w najkrótszym możliwym terminie.
18. dyspozycje Gminy Żółkiewka będą przyjmowane przez bank poza kolejnością, tj. bez konieczności oczekiwania przez pracownika Gminy w kolejce osób do stanowiska obsługi klienta,
19. bank realizuje dyspozycje złożone przez Gminę Żółkiewka w pierwszej kolejności przed innymi płatnościami,
20. bank ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy, wskutek nieterminowej lub nieprawidłowej realizacji zlecenia płatniczego posiadacza rachunku,
21. bank zobowiązuje się do zapłacenia odszkodowania za zawinione przez siebie opóźnienie w realizacji zlecenia płatniczego posiadacza rachunku w wysokości stanowiącej równowartość odsetek obliczonych za każdy dzień opóźnienia według dwukrotności stopy oprocentowania środków zgromadzonych na rachunkach obsługi bankowej budżetu Gminy Żółkiewka i jednostek finansowanych poprzez ten budżet płatnych na żądanie, od kwoty niezrealizowanego w terminie zlecenia,
22. zapewnienie realizacji przez Wykonawcę czynności i zleceń, nie uwzględnionych w zapytaniu cenowym a wynikających z działalności statutowej Zamawiającego,
23. zapewnienia posiadaczowi rachunku dostępu do jego rachunków otwartych na podstawie niniejszej umowy oraz możliwości korzystania z innych usług Banku powiązanych z prowadzeniem poszczególnych rodzajów rachunków,
24. Bank zobowiązuje się do przechowywania środków pieniężnych zgromadzonych na w/w rachunkach z obowiązkiem ich zwrotu - na każde żądanie.
25. Gmina Żółkiewka zobowiązuje się do gromadzenia na w/w rachunkach środków pieniężnych i przeprowadzania za ich pośrednictwem rozliczeń pieniężnych w PLN. Rachunki prowadzone będą wyłącznie w PLN.
26. W ramach elektronicznej obsługi bankowej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione w szczególności - bez opłat i prowizji:
a) Dostępność systemu bankowości internetowej w każdym dniu roboczym w godz. 7.00-16.00.
b) Uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz na rachunkach pomocniczych, Zamawiający dopuszcza okresową niedostępność elektronicznego systemu bankowości z przyczyn losowych w przypadku awarii lub w przypadku prac serwisowych zostanie o tym wcześniej poinformowany
c) Przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w/w rachunkach wg tytułu operacji, statusu operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu i kwoty.
d) Pełną informację o procesie autoryzacji zleceń, poprzez podanie daty i godziny podpisu zlecenia przez każdą z osób.
e) Potwierdzenie zrealizowania przelewu w systemie online po realizacji przelewu
natychmiastowa informacja w systemie bankowości internetowej.
f) Umożliwienie równocześnie -w tym samym czasie-wykonywania operacji na różnych rachunkach jednostki przez jednego bądź kilku użytkowników systemu.
g) Zapewnienie dostępu do pomocy technicznej w zakresie obsługi systemu elektronicznej obsługi rachunków prowadzonych dla Gminy Żółkiewka i innych jednostek finansowanych przez budżet Gminy.
27. W ramach zawartej umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez zamawiającego, Bank zobowiązuje się do:
a) przeszkolenia wskazanych pracowników Urzędu Gminy Żółkiewka i pracowników jednostek finansowanych poprzez budżet Gminy w zakresie obsługi oprogramowania umożliwiającego realizację zleceń płatniczych za pomocą elektronicznych nośników informacji oraz dokonywania zmian,
b) zwiększenia w razie potrzeby stanowisk na obsługę bankową za pomocą systemu elektronicznego
c) aktualizacji danych użytkowników internetowego systemu obsługi bankowej.
Realizacja szkoleń pracowników na wniosek Zamawiającego.
28. Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia Zamawiającemu w każdym roku budżetowym odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku uchwałą budżetową Rady Gminy Żółkiewka. Decyzja kredytowa musi być podjęta na okres obsługi bankowej Zamawiającego.
a) Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa kredytu w rachunku bieżącym.
b) Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od salda niewykorzystanej części
kredytu w rachunku bieżącym.
c) Wykonawca nie pobierze opłaty i prowizji z tytułu udzielenia kredytu w rachunku bieżącym.
d) Kredyt w rachunku bieżącym powinien zostać postawiony do wykorzystania przez
Zamawiającego najpóźniej w następnym dniu po podpisaniu umowy kredytowej.
e) Wszystkie wpływy na rachunek bieżący spłacają kredyt. Zamawiający jako posiadacz rachunku
płaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia.
f) Kredyt oprocentowany będzie według zmiennej stopy procentowej ustalonej przez Bank w oparciu o stawkę WIBOR 1 M dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych powiększonej o stałą marżę banku podaną przez Wykonawcę w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość aby jako podstawa do naliczania oprocentowania w okresie obowiązywania umowy była stawką średnią arytmetyczną WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego miesiąc obowiązywania
g) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą na bieżąco od dnia pierwszej wypłaty kredytu, w okresach obrachunkowych i pobierane ze wskazanego rachunku w dniu zakończenia każdego okresu obrachunkowego, za który zostały naliczone, przy czym: okres obrachunkowy jest miesięczny i liczony jest od dnia postawienia kredytu do dyspozycji, kolejne miesięczne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu.
h) Zamawiający przewiduje zabezpieczenie roszczeń Wykonawcy z tytułu udzielenia Gminie Żółkiewka kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
29. Bank zobowiązuje się do otwarcia i prowadzenia rachunków bieżących i pomocniczych dla wszystkich jednostek finansowanych przez budżet Gminy zgodnie z prawem bankowym. Wnioski o otwarcie nowych rachunków dla Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych oraz likwidację dotychczasowych będą podpisywane przez Zamawiającego przy kontrasygnacie Skarbnika lub osoby upoważnione przez Zamawiającego.
30. Bank winien zapewnić obsługę Zamawiającego w zakresie przyjmowania od mieszkańców wpłat gotówkowych dokonywanych na rzecz posiadacza rachunku z tytułu podatków, opłat oraz wpłat czynszu a także dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunku bankowego na rzecz posiadacza rachunku w co najmniej jednym punkcie w miejscowości Żółkiewka. Przyjmowanie wpłat, dokonywanie wypłat oraz księgowanie z datą realizacji zlecenia płatniczego, bez opłat i prowizji.
31. Bank winien zapewnić obsługę wypłat gotówkowych z rachunku bankowego na podstawie czeków gotówkowych dostarczonych przez Zamawiającego lub jednostkę finansowaną przez budżet Gminy.
32. Czas obowiązywania umowy: od dnia podpisania umowy do dnia 31.08.2028 r.
33. Bank winien zapewnić obsługę kasową Zamawiającego, co najmniej jedno okienko kasowe
czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku przez minimum 7 godzin i 45 minut tj 7.00 - 14.45.
34. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
35. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów wynikłych z umowy jest sąd właściwy dla siedziby
Zamawiającego.
36. Przedstawicielami Zamawiającego w trakcie realizacji usługi będą: Skarbnik
37. Zamawiający nie jest w stanie określić średniego wolumenu lokat planowanych do otwierania w
okresie obowiązywania umowy.
branża Finanse - bankowość
podbranża usługi bankowe
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się