Przetarg 12086908 - Nadzór nad systemem zarządzania bezpieczeństwem...

   
Analizuj Zamówienie 12086908
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-11-19
przedmiot ogłoszenia
Nadzór nad systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji w tym wykonywanie zadań Inspektora Ochrony Danych w MCO w Tychach oraz w publicznych szkołach i placówkach oświatowych miasta Tychy


1. „Nadzór nad systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji w tym wykonywanie zadań Inspektora Ochrony Danych w Miejskim Centrum Oświaty w Tychach oraz w publicznych szkołach i placówkach oświatowych miasta Tychy”.2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany dla rzecz Miejskiego Centrum Oświaty w Tychach (dalej MCO) oraz obsługiwanych przez MCO szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest miasto Tychy, zwanych dalej łącznie Administratorem Danych.3. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca wyznaczy zespół składający się z co najmniej 4 osób jako„Zespół ds. cyberbezpieczeństwa i ochrony danych osobowych”. W zespole tym Wykonawca wyznaczy co najmniej po 1 osobę do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych we wskazanych przez Zamawiającego placówkach zgodnie z artykułem 37 ust. 3 o RODO, 1 osobę jako Pełnomocnika Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z wymaganiami normy PN-ISO/IEC27001:2023, oraz 1 osobę jako osobę odpowiedzialną za utrzymywanie kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia „Zespół ds. cyberbezpieczeństwa i ochrony danych osobowych” oraz wyznaczone osoby zobowiązane będą do:4.1. Realizacji zadań określonych Rozporządzeniem 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w szczególności art. 39 oraz innych zadań zleconych przez Administratora Danych, w tym w szczególności:4.1.1. Zapewnienia pomocy Administratorowi Danych w zakresie tworzenia, modyfikacji i aktualizacji dokumentacji ochrony danych osobowych.4.1.2. Opiniowania i doradztwa w zakresie procesów wewnętrznych Administratora Danych, których wprowadzenie lub zaniechanie może mieć wpływ na bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych przez Administratora Danych.4.1.3. Koordynacji procesu analizy ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych.4.1.4. Koordynacji procesu reakcji na incydenty dotyczące ochrony danych osobowych oraz obsługa zgłaszania naruszeń do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.4.1.5. Niezwłocznego przygotowywania z zachowaniem należytej staranności propozycji odpowiedzi dla osób składających zapytanie w sprawie przetwarzania ich danych osobowych.4.1.6. Nadzorowania zasad bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych.4.1.7. Monitorowania zmian w przepisach prawnych i interpretacji organu nadzorczego dotyczących sposobu przetwarzania i zabezpieczania danych osobowych.4.1.8. Tworzenia wytycznych dla pracowników Administratora Danych dotyczących stosowania przepisów o ochronie danych osobowych,4.1.9. Współpracy z wyznaczonymi przez Administratora Danych osobami odpowiedzialnymi za IT.4.1.10. Regularnych, co najmniej 1 raz w miesiącu wizyt w każdej z placówek objętych umową, w celu wydawania stosownych zaleceń dotyczących systemu ochrony danych osobowych i kontroli ich realizacji, a w razie potrzeby częściej.4.1.11. Przeprowadzenie minimum raz na dwa miesiące kontroli procesu przetwarzania danych osobowych w każdej placówce w zakresie uzgodnionym z Administratorem Danych.4.1.12. Zapewnienie szkolenia dla wszystkich aktualnie zatrudnionych oraz nowoprzyjętych pracowników Administratora Danych z zasad przetwarzania danych osobowych za pomocą platformy e-learningowej.4.1.13. Przeprowadzenie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych dla przedstawicieli wszystkich placówek, w formie stacjonarnej, a za zgodą Zamawiającego – w formie online, nie rzadziej niż raz na kwartał, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez Administratora Danych.4.2. Przeprowadzenia minimum raz w roku kontroli treści publikowanych w BIP przez poszczególne placówki objęte umową, pod kątem zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych.4.3. Realizacji zadań określonych Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2555 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu Cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii, zmieniająca rozporządzenie (UE) nr. 910/2014 i dyrektywę (UE) 2018/1972 oraz uchylająca dyrektywę (UE) 2016/1148 (dyrektywa NIS2) w zakresie zleconym przez MCO.4.4. Realizacji zadań określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych w tym w szczególności:4.4.1. Przeprowadzenia raz w roku audytu bezpieczeństwa teleinformatycznego na zgodność z § 19 i 20 niniejszego rozporządzenia.4.4.2. W ramach przeprowadzanego audytu bezpieczeństwa teleinformatycznego Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia raportu, z którego jeden egzemplarz przekazywany jest Zamawiającemu, a drugi – placówce lub szkole, w której audyt był realizowany.

MCO-SZP.261.25.2025
branża Ekonomia, prawo i organizacja, Komputery, informatyka, technika biurowa
podbranża analizy, audyty, certyfikaty, usługi informatyczne
kody CPV 79417000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analizy, audyty, certyfikaty , usługi informatyczne