Przetarg 12242203 - Nadzór inwestorski nad realizacją działań związanych z...

   
Analizuj Zamówienie 12242203
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-22
przedmiot ogłoszenia
Nadzór inwestorski nad realizacją działań związanych z dostawą, montażem i uruchomieniem systemów odnawialnych źródeł energii dla mieszkańców Gminy Zagórów

1. Przedmiotem zamówienia jest
świadczenie na rzecz Zamawiającego usług nadzoru inwestorskiego – Inspektora Nadzoru – wobec przedsięwzięcia opisanego w ust. 2, realizowanego przez Gminę Zagórów w ramach Projektu pn. „Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii dla mieszkańców Gminy Zagórów” (dalej jako „Projekt”), realizowanego na podstawie Umowy o dofinansowanie zawartej między Gminą Zagórów a Zarządem Województwa Wielkopolskiego działającym jako Instytucja Zarządzająca Programem Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.2. W celu realizacji Projektu, Zamawiający ogłosił przetarg, którego przedmiotem jest wybór podmiotu (dalej jako „Podmiot Nadzorowany”) odpowiedzialnego za zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznych, instalacji magazynów energii elektrycznej, instalacji powietrznych pomp ciepła na potrzeby c.o. i c.w.u., oraz instalacji gruntowych pomp ciepła na potrzeby c.o. i c.w.u. (dalej jako „Instalacje”). Instalacje mają służyć produkcji oraz magazynowaniu energii ze źródeł odnawialnych dla obiektów zlokalizowanych na nieruchomościach znajdujących się na obszarze Gminy Zagórów, będących w posiadaniu mieszkańców Gminy Zagórów. Użytkownikami Instalacji będą mieszkańcy Gminy Zagórów.Dokumentacja przetargu na zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie Instalacji – określająca zakres prac, które mają być przedmiotem nadzoru prowadzonego przez Wykonawcę – publikowana jest na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-80935f7e-b8e9-4442-9ada-e7d21bbd1d46. Dokumentacja ta obejmuje wzór Umowy, która ma regulować sposób wykonywania zamówienia przez Podmiot Nadzorowany; Wykonawca ma obowiązek uwzględniać opisany w nim zakres obowiązków i uprawnień Podmiotu Nadzorowanego. Wykonawca będzie zobligowany do wykonywania zadań Inspektora Nadzoru, wskazanych w opisywanym wzorze Umowy.5. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało wykonywanie obowiązków Inspektora Nadzoru, zgodnie z postanowieniami SWZ przetargu na dostawę, montaż i uruchomienie Instalacji (publikowanymi na stronie https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-80935f7e-b8e9-4442-9ada-e7d21bbd1d46) jak również – w odpowiednich przypadkach - przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2025 r., poz. 418, dalej jako „Prawo budowlane), w szczególności zaś zgodnie z przepisem art. 25 tej ustawy.6. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało także:1) wykonywanie z należytą starannością czynności nadzoru inwestorskiego podczas pobytu na terenie, na którym będą prowadzone prace związane z montażem i uruchomieniem Instalacji, na każde wezwanie Zamawiającego lub Podmiotu Nadzorowanego;2) reprezentowanie Zamawiającego poprzez sprawowanie kontroli zgodności wykonywania umowy przez Podmiot Nadzorowany z dokumentacją projektową, mającymi zastosowanie przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi normami;3) sprawdzanie jakości wykonywanych świadczeń, robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niezgodnych z dokumentacją projektową;4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów robót,5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;6) prowadzeniem nadzór nad uruchamianiem Instalacji;7) sprawdzanie, weryfikowanie i kontrolowanie rozliczeń finansowych dotyczących nadzorowanych robót, w tym weryfikowanie dokumentów będących podstawą rozliczeń między Zamawiającym a Podmiotem Nadzorowanym;8) w porozumieniu z Zamawiającym zawiadamianie, w odpowiednich przypadkach – organów administracji o przypadkach: naruszenia przepisów ustawy Prawo budowlane, wykonywania robót lub świadczeń niezgodnie z dokumentacją projektową, naruszenia przepisów regulujących bezpieczeństwo i higienę pracy, bezpieczeństwo przeciwpożarowe oraz zasady ochrony środowiska, jak również o innych naruszeniach obowiązków wynikających z przepisów prawa;9) informowanie Zamawiającego o wszelkich opóźnieniach w wykonywaniu umowy przez Podmiot Nadzorowany, przerwach w prowadzeniu przez niego robót i świadczeń, nienależytym wykonywaniu obowiązków lub wykonywaniu nadzorowanych robót i świadczeń w sposób naruszających umowę łączącą Podmiot Nadzorowany z Zamawiającym, a w szczególności o zdarzeniach, uprawniających Zamawiającego do nałożenia kar umownych na Podmiot Nadzorowany.7. Wykonawca ma obowiązek:1) zapewnić obecność inspektorów nadzoru w miejscu wykonywania nadzoru nad robotami i świadczeniami wykonywanymi przez Podmiot Nadzorowany w taki sposób, by Wykonawca miał możliwość wykonania wszystkich nałożonych na niego obowiązków;2) zapewnić niezwłoczne stawienie się personelu skierowanego do wykonywania nadzoru inwestorskiego w miejscu wykonywania nadzoru na wezwanie Zamawiającego, w przypadku wystąpienia zdarzeń wymagających niezwłocznego działania ze strony Wykonawcy;3) nadzorować proces wykonywania robót i świadczeń wykonywanych przez Podmiot Nadzorowany w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót i świadczeń, jak również używanych materiałów, w sposób zapewniający skuteczny nadzór nad umową zawartą między Zamawiającym a Podmiotem Nadzorowanym;4) prowadzić bieżącą dokumentację fotograficzną nadzorowanych robót i świadczeń; fotografie należy wykonywać w formie cyfrowej, w rozdzielczości nie mniejszej niż 4000 x 3000 pikseli, w formatach (łącznie) .jpeg lub .jpg oraz .tiff; dokumentacja fotograficzna powinna być przekazywana Zamawiającemu co najmniej jeden raz w miesiącu;5) kontrolować wypełnianie przez Podmiot Nadzorowany obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności obowiązków wynikających z przepisów przeciwpożarowych oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska;6) weryfikować niezwłocznie wszelkie dokumenty związane z realizacją nadzorowanych robót i świadczeń przedstawianych przez Podmiot Nadzorowany;7) zatwierdzać przedstawiane przez Podmiot Nadzorowany metody wykonania robót, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające;8) sprawdzać wykonane roboty i powiadamiać Podmiot Nadzorowany oraz Zamawiającego o wykrytych wadach, określając zakres koniecznych do wykonania robót poprawkowych;9) egzekwować terminowe usunięcie wad oraz sporządzać protokół z usunięcia wad przez Podmiot Nadzorowany;10) wnioskować do Podmiotu Nadzorowanego, z jednoczesnym powiadomieniem o tym Zamawiającego, o usunięcie z terenu wykonywania świadczeń osób działających na rzecz Podmiotu Nadzorowanego, jego podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, która zachowuje się w sposób niezgodny z przepisami prawa lub której zachowanie lub stan zagrażają bezpieczeństwu prac lub bezpieczeństwu innych osób;11) powiadamiać Zamawiającego o wszelkich znanych mu roszczeniach Podmiotu Nadzorowanego;12) powiadamiać Zamawiającego o rozbieżnościach między dokumentacją projektową, a stanem faktycznym stwierdzonym na terenie wykonywania robót i świadczeń;13) wstrzymać roboty i świadczenia prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Umowy zawartej przez Zamawiającego z Podmiotem Nadzorowanym;14) monitorować postęp wykonywania umowy zawartej między Zamawiającym a Podmiotem Nadzorowanym pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym oraz sprawdzać ich stan realizacji z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym;15) opiniować składane przez Podmiot Nadzorowany propozycje zmian w treści harmonogramu rzeczowo-finansowego, w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji;16) informować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji nadzorowanych robót i świadczeń oraz podejmować z własnej inicjatywy działań zapobiegawczych lub naprawczych;17) uczestniczyć w naradach koordynacyjnych i nadzorować wykonywanie ustaleń podjętych w ramach narad;18) występować wraz z Zamawiającym lub - na podstawie pełnomocnictwa - w imieniu Zamawiającego przed organami administracji, instytucjami lub innymi podmiotami trzecimi w sprawach dotyczących nadzoru nad robotami i świadczeniami realizowanymi przez Podmiot Nadzorowany;19) opiniować i wskazywać sposoby załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją nadzorowanych robót i świadczeń;20) w wypadku odkrycia zabytków archeologicznych lub architektonicznych koordynować działania związane z ich zabezpieczeniem zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami prawa;21) doradzać Zamawiającemu w przypadku wystąpienia roszczeń lub sporów z Podmiotem Nadzorowanym;22) doradzać Zamawiającemu w przypadku zaistnienia problemów zaistniałych w związku z wykonywaniem przez Podmiot Nadzorowany umowy zawartej z Zamawiającym;23) kontrolować dokumenty jakości, karty materiałowe, aprobaty, deklaracje zgodności, atesty, instrukcje obsługi i inne dokumenty związane z wbudowywanymi materiałami, wyrobami i urządzeniami w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów, wyrobów i urządzeń wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej;24) oceniać, w terminie 7 dni od dnia przedłożenia: materiały, wyroby, urządzenia, próbki, powierzchnie próbne, wzorce jakościowe, przewidziane przez Podmiot Nadzorowany do zastosowania, 25) egzekwować od Podmiotu Nadzorowanego pełnego dostępu do terenu wykonywania przez niego robót i świadczeń,26) prowadzić kontrole sposobu składowania i przechowywania materiałów, wyrobów oraz urządzeń mających zostać wbudowanymi przez Podmiot Nadzorowany;27) opiniować wszelkie propozycje wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, a także zmian w zakresie technologii wykonania robót i świadczeń, zmian w zakresie dokumentacji projektowej - w terminie 14 dni od dnia przedłożenia do zaopiniowania,(...)

IKZP.271.22.2025
branża Projektowanie
podbranża nadzór, kosztorys, przegląd
kody CPV 71000000, 71247000, 71520000, 71521000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: nadzór, kosztorys, przegląd