Przetarg 10330066 - Modernizacja energetyczna budynków Urzędu Miasta w...

   
Analizuj Zamówienie 10330066 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-03-18
przedmiot ogłoszenia
Modernizacja energetyczna budynków Urzędu Miasta w Zgorzelcu i Urzędu Gminy Zgorzelec

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie
remontu Urzędu Miasta Zgorzelec, składającego się z dwóch budynków administracyjnych o numerach 6 i 7, stanowiących całość funkcyjną, połączoną komunikacyjnie. 2. Obiekt inwestycji, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału, położony jest na działce o nr 64, Obr. VII, AM-1 oraz objęty jest Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru Śródmieście w Zgorzelcu przyjętym Uchwałą Nr 310/09 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 07 października 2009 r. Obiekt jest wpisany do Gminnej Ewidencji Zabytków i znajduje się w strefie A ochrony konserwatorskiej. Obiekt nie jest położony w obszarze objętym nadzorem archeologicznym, ani nie znajduje się w strefie ochrony krajobrazu ruralistycznego.3. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:1) Remont dachu i więźby dachowej,2) Remont elewacji tylnej - od strony podwórka wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych przy użyciu wełny mineralnej i wykonaniem tynku (elewacja frontowa, od strony ulic Warszawskiej i Domańskiego nie jest objęta przedmiotem niniejszego zamówienia),3) Wykonanie izolacji ścian piwnicy,4) Remont pokrycia 2 kopuł sześciokątnych nad wykuszami i wieży zegarowej wraz z wymianą mechanizmu zegara,5) Remont stropu nad III piętrem budynków wraz z wymianą podłogi i dociepleniem przestrzeni między belkowej,6) Ocieplenie i remont przewodów kominowych ponad III piętrem i dachem wraz z wymianą czap kominowych,7) Dostawę (zakup) i montaż instalacji fotowoltaicznej (PV) wraz z kompleksowym podłączeniem instalacji.Dostarczone przez Wykonawcę moduły fotowoltaiczne oraz inwertery muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych, posiadające aktualne wymagane atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności i karty katalogowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., objęte gwarancją fabryczną producenta,8) Remont (renowacja) witraży szklanych oraz detalu architektonicznego i rzeźb,9) Przebudowę instalacji oświetlenia na poddaszu budynków, instalacji odgromowej oraz zasilania nowych elementów instalacji sanitarnych, 10) Przebudowę instalacji podgrzewania CWU wraz ze zmianą sposobu zasilania, instalacji centralnego ogrzewania wraz ze zmianą rur, tras przewodów, średnic przewodów i grzejników (bez zmiany źródła ciepła),11) Przeniesienie urządzeń klimatyzacji z poddasza nieużytkowego na dach,12) Wykonanie remontu nawierzchni podwórka.4. Roboty prowadzone będą w czynnym obiekcie. W trakcie prowadzenia robót należy uwzględnić konieczność zachowania komunikacji w czasie godzin pracy Urzędu, a także takie zabezpieczenie/oddzielenie strefy robót, aby zachować niezbędne zasady bezpieczeństwa, w tym ograniczyć do minimum: pylenie, hałas oraz możliwe zabrudzenie. Prowadzenie prac w miejscach uczęszczania interesantów powinno zostać zabezpieczone, a ewentualne utrudnienia w ciągach komunikacyjnych budynków mogą zostać wprowadzone jedynie po wcześniejszym ustaleniu z zarządcą budynków (zgodnie z zasadami p.poż i bhp). Prace zlokalizowane w obrębie parkingów przy budynkach powinny zostać odgrodzone i zabezpieczone w taki sposób, aby zminimalizować możliwość uszkodzenia pojazdów znajdujących się na parkingach, jednocześnie umożliwiając korzystanie z niego w czasie pracy Urzędu. W trakcie wykonywania prac w obrębie dachu, przedmiotowe roboty należy zabezpieczyć przed opadami atmosferycznymi oraz wiatrem. Prowadzenie szczególnie niebezpiecznych czy uciążliwych robót będzie ewentualnie możliwe poza godzinami pracy Urzędu, po uprzednim uzgodnieniu z zarządcą budynków. 5. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (branży ogólnobudowlanej, instalacji ogrzewania, instalacji wody użytkowej, instalacji elektrycznych, instalacji klimatyzacji) oraz w dokumentacji projektowej, w skład której wchodzi:1) Projekt architektoniczno-budowlany, stanowiący załącznik do decyzji pozwolenia na budowę nr 206/2022 z dnia 29.06.2022 r.,2) Projekt techniczno-wykonawczy branży architektoniczno-budowlanej,3) Projekt techniczno-wykonawczy w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń sanitarnych, 4) Projekt techniczny – instalacje elektryczne,5) Projekt techniczny – instalacja fotowoltaiczna,6) Ekspertyza techniczno-budowlana więźby dachowej,7) Audyt efektywności energetycznej,8) Decyzja pozwolenia na budowę nr 206/2022 z dnia 29.06.2022 r. wydana przez Starostę Zgorzeleckiego,9) Postanowienie nr AB.6740.2.197.2022.5 z dnia 14.09.2023 r. wydane przez Starostę Zgorzeleckiego,10) Przedmiar robót.Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Ze względu na przyjęte w niniejszym postępowaniu wynagrodzenie ryczałtowe, Wykonawca wyceniając ofertę winien opierać się na zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej, o której mowa w niniejszym ustępie. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub w przypadku wystąpienia robót w większej ilości niż w jakiejkolwiek pozycji przedmiaru nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te będą ujęte w dokumentacji projektowej, to Wykonawca wykona te roboty w ramach standardowego ryzyka kontraktowego. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową)- zwanymi w dalszej części SWZ „dokumentacją”, stanowiącą Załącznik nr 6 do SWZ.W opisie przedmiotu zamówienia uwzględniono wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane oraz przepisami wykonawczymi.6. Wymagania dotyczące gwarancji:1) Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz wbudowane materiały i zainstalowane urządzenia.2) Bieg terminu gwarancji, o której mowa w pkt 1, rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego z klauzulą „odbieram”.3) Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (materiałów, urządzeń, itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty.4) Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz wbudowane materiały i zainstalowane urządzenia, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Zamawiający określa maksymalny punktowany okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy. Zasady oceny ofert zostały zawarte w Rozdziale XX SWZ.5) Kryterium oceny ofert nie są objęte moduły fotowoltaiczne i inwertery fotowoltaiczne (falowniki – 2 szt.), dla których Zamawiający wymaga odpowiednio:- min. 10 lat gwarancji producenta na moduły fotowoltaiczne,- min. 5 lat gwarancji producenta na każdy inwerter fotowoltaiczny (falownik).6) Szczegółowe wymagania dotyczące udzielonej gwarancji zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.7. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zmówienia z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.8. Rozwiązania równoważne:Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie robót budowlanych o określonej w SWZ jakości i funkcjonalności. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia dołożył należytej staranności, aby nie został on opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SWZ lub załącznikach do niej występuje takie wskazanie, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym (niewiążących dla Wykonawców). Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia i nie zostanie z tych powodów odrzucona, pod warunkiem że Wykonawca udowodni w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w postępowaniu. Przez rozwiązanie równoważne Zamawiający rozumie takie rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie założonego w opisie przedmiotu zamówienia efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych.W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Zamawiający nie żąda, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe, zgodnie z art. 107 ust. 1 ustawy Pzp.

WZP.271.1.6.2024

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00255697/01 z dnia: 2024-03-22
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:

1) Wymagane doświadczenie zawodowe:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
a) jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji budynku wpisanego do rejestru zabytków lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony w zakresie docieplenia ścian zewnętrznych wraz z wykończeniem tynkiem o powierzchni ścian min. 100 m2,
oraz
b) jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drewnianej konstrukcji dachu wraz z wykonaniem poszycia dachowego z dachówki ceramicznej na budynku wpisanym do rejestru zabytków lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony,
o powierzchni dachu min. 100 m2,
oraz
c) jedną robotę budowlaną polegającą na montażu instalacji fotowoltaicznej w ilości minimum 30 paneli rozmieszczonej na obiekcie budowlanym wraz z wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej.
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.

UWAGA!
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.

2) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:
a) jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą łącznie:
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności, oraz
- doświadczenie, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w kierowaniu robotami budowlanymi przy jednej robocie budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie drewnianej konstrukcji dachu wraz z wykonaniem poszycia dachowego z dachówki ceramicznej na budynku wpisanym do rejestru zabytków lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony,
o powierzchni dachu min. 100 m2;
b) jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika robót (kierownik robót elektrycznych), posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
c) jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika robót (kierownik robót sanitarnych), posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
d) jedną osobę posiadającą certyfikat potwierdzający posiadanie kwalifikacji do instalowania systemów fotowoltaicznych zgodnie z art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015r. o odnawialnych źródłach energii;
e) jedną osobę posiadającą Świadectwo Kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontu, naprawy, montażu lub demontażu i czynności kontrolno-pomiarowych, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 01 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem łącznego spełnienia przypisanych im warunków.
W przypadku kierowników budowy i robót (punkt 2 lit. a-c niniejszego ustępu) Wykonawca winien wykazać się osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.
Zgodnie z art. 104 ustawy Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Powyższe oznacza, że w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osoby posiadającej uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoba ta posiadała uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SWZ.
W przypadku osób, posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP, w tym obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
2. W odniesieniu do warunków udziału, o których mowa w ust. 1 pkt 1
i 2 (wymagane doświadczenie zawodowe oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia) Zamawiający dopuszcza łączne wykazanie się spełnianiem ww. warunków przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wobec powyższego Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem nr 3 do SWZ.
Po zmianie:
1. Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:

1) Wymagane doświadczenie zawodowe:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
a) jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji budynku wpisanego do rejestru zabytków lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony w zakresie docieplenia ścian zewnętrznych wraz z wykończeniem tynkiem o powierzchni ścian min. 100 m2,
oraz
b) jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drewnianej konstrukcji dachu wraz z wykonaniem poszycia dachowego z dachówki ceramicznej na budynku wpisanym do rejestru zabytków lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony,
o powierzchni dachu min. 100 m2,
oraz
c) jedną robotę budowlaną lub dostawę polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie instalacji fotowoltaicznej lub polegającą na dostawie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej, w ilości minimum 30 paneli rozmieszczonej na obiekcie budowlanym wraz z wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej.

UWAGA!
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.

2) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:
a) jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą łącznie:
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności, oraz
- doświadczenie, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w kierowaniu robotami budowlanymi przy jednej robocie budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie drewnianej konstrukcji dachu wraz z wykonaniem poszycia dachowego z dachówki ceramicznej na budynku wpisanym do rejestru zabytków lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony,
o powierzchni dachu min. 100 m2;
b) jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika robót (kierownik robót elektrycznych), posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
c) jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika robót (kierownik robót sanitarnych), posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
d) jedną osobę posiadającą certyfikat potwierdzający posiadanie kwalifikacji do instalowania systemów fotowoltaicznych zgodnie z art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015r. o odnawialnych źródłach energii;
e) jedną osobę posiadającą Świadectwo Kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontu, naprawy, montażu lub demontażu i czynności kontrolno-pomiarowych, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 01 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem łącznego spełnienia przypisanych im warunków.
W przypadku kierowników budowy i robót (punkt 2 lit. a-c niniejszego ustępu) Wykonawca winien wykazać się osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.
Zgodnie z art. 104 ustawy Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Powyższe oznacza, że w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osoby posiadającej uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoba ta posiadała uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SWZ.
W przypadku osób, posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP, w tym obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
2. W odniesieniu do warunków udziału, o których mowa w ust. 1 pkt 1
i 2 (wymagane doświadczenie zawodowe oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia) Zamawiający dopuszcza łączne wykazanie się spełnianiem ww. warunków przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wobec powyższego Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem nr 3 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 62.465,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt dwa tysiące czterysta sześćdziesiąt pięć złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert
i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu;
2) Gwarancjach bankowych;
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,
z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.6.2024”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku
z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 niniejszego Rozdziału
i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:
1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,
4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec
7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń
w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium
w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium
w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
Po zmianie:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 62.465,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt dwa tysiące czterysta sześćdziesiąt pięć złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert
i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu;
2) Gwarancjach bankowych;
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,
z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.6.2024”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku
z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 niniejszego Rozdziału
i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:
1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,
4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec
7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń
w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium
w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium
w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Informacje dotyczące wadium zostały określone w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-03 10:00
Po zmianie:
2024-04-09 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-03 10:05
Po zmianie:
2024-04-09 10:05


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00270247/01 z dnia: 2024-04-04
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-09 10:00
Po zmianie:
2024-04-15 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-09 10:05
Po zmianie:
2024-04-15 10:05
branża Budowlana - obiekty, Elewacje, termomodernizacje, Energia odnawialna (OZE)
podbranża obiekty zabytkowe, termomodernizacja, energia solarna
kody CPV 9331200, 44232000, 45261100, 45261200, 45261215, 45300000, 45310000, 45321000, 45330000, 45331100, 45331200, 45420000, 45453000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty zabytkowe , termomodernizacja , energia solarna

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10450065 2024-05-10
godz. 10:00
Podlaskie Przedmiotem zamówienia jest ,, Modernizacja Miejskiego Zespołu Szkół w Wysokiem Mazowieckiem”:- termomodernizacja ścian zewnętrznych budynku basenu wraz z nowa elegancją,- termomode...
10366691 2024-05-10
godz. 12:00
Dolnośląskie „Przebudowa i termomodernizacja budynków mieszkalnych przy ul. Starej 2 oraz Starej 3 w Wałbrzychu wraz z zagospodarowaniem terenu oraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną” 1...
10442429 2024-05-13
godz. 14:00
Dolnośląskie Remont wnętrza zabytkowego Rzymskokatolickiego kościoła parafialnego w Pieńsku
10457284 2024-05-17
godz. 10:00
Podlaskie Remont cerkwi parafialnej p.w. Św. Michała Archanioła w Trześciance
10459879 2024-05-18
godz. 00:00
Małopolskie Zlecę prace konserwatorskie - Kraków Witam, W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję firmy konserwatorów do polichromi. Konserwacja stolarki okiennej oraz elementów ołtarzy. Pr...
10455212 2024-05-20
godz. 15:00
Śląskie TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU POSTERUNKU KOLEJOWEGO JCC W JAWORZNIE PRZY UL. ORLĄT LWOWSKICH
10484154 2024-05-24
godz. 09:00
Małopolskie Remont i konserwacja okien istniejących oraz usprawnienie wentylacji w ramach konserwacji przy cerkwi pw. św. Michała Archanioła w Smerekowcu
10474433 2024-05-24
godz. 12:00
Warmińsko-Mazurskie Przeprowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich Część 1: RENOWACJA I REMONT KAPLICY PW. ŚW. JÓZEFA W GIETRZWAŁDZIE WRAZ Z REWITALIZACJĄ PRZYLEGAJĄCYCH KRUŻGANKÓW Część 2: P...
10489707 2024-05-27
godz. 10:00
Małopolskie Odrestaurowanie i wzmocnienie wczesnobarokowego ołtarza wraz z obrazem Matki Boskiej Niepokalanej Poczętej w kościele św. Elżbiety Węgierskiej w Starym Sączu
10491239 2024-05-27
godz. 10:00
Dolnośląskie Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 3 im. K. Makuszyńskiego w Bogatyni Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla ...