Przetarg 8409872 - Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 8409872
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2021-09-21 |
przedmiot ogłoszenia | Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid . 392, 386 Część 1: Część: 1„Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88”.Zakres robót od km 0+400 do km 0+713 tj.: 313,00 m1. Zakres i cel robót Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania modernizacji - przebudowy drogi gminnej w miejscowości Borownica na odcinku od km 0+400 do km 0+713. Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest na działce ewidencyjnej nr 88, obręb 0003 Borownica i stanowi połączenie komunikacyjne do przyległych gruntów rolnych i nieruchomości zabudowanych od drogi powiatowej, usytuowanej na działce nr 105. Zakres opracowania obejmuje: odcinkową korektę przebiegu jezdni drogi poprzez wykonanie koryta i podbudowy, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego – tłucznia kamiennego, wykonanie poboczy ziemnych i uporządkowanie spływu wód opadowych poprzez wykonanie robót ziemnych związanych z odtworzeniem i oczyszczeniem rowów odwadniających oraz wymianę przepustów. Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również uzyskania pozwolenia na budowę. W związku z powyższym opracowano skrócony materiał - projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych.Celem opracowania jest poprawa komunikacji do przyległych gruntów rolnych, zwiększenie nośności jezdni i poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek możliwości wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.2. Opis stanu istniejącegoIstniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną ( klasa D ) o kategorii ruchu KR1. Droga na odcinku objętym opracowaniem posiada jezdnię utwardzoną o nawierzchni z kruszyw o szerokości zmiennej 3,50 m – 3,00 m - 2,80 m. Stan techniczny nawierzchni jest odcinkowo zły, jezdnia posiada zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, występują w niej ubytki, wyboje, lokalnie koleiny podłużne. Istniejące utwardzenie nawierzchni wskazuje na odcinkową słabą nośność konstrukcji. Pobocza drogi są zniszczone, rozmyte i wymagają odbudowy lub utwardzenia. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu, tj. rowami drogowymi i istniejącymi przepustami pod koroną drogi do istniejących jarów. Rowy drogowe są zamulone i wymagają oczyszczenia, odtworzenia i wykonania nowych odcinków. Istniejące przepusty pod koroną drogi są drożne, częściowo zamulone, nie wymagają przebudowy lecz oczyszczenia. Istniejący przepust pod koroną drogi w km 0+650 należy zlikwidować i wykonać go w nowej lokalizacji, z uwagi na wyprowadzanie wód opadowych na działkę prywatną. Stwierdzone zniszczenia nawierzchni mogą być spowodowane działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz występującego ruchu. Stan techniczny drogi wymaga wykonania nowej nawierzchni z wykorzystaniem istniejącego utwardzenia jezdni, odbudowy poboczy oraz uporządkowania spływu wód opadowych. 3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnychPlanowana inwestycja związana z remontem drogi będzie wykonana w śladzie istniejącym korpusu drogowego, z drobną przebiegu trasy i korektą łuków poziomych. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem: ● Klasa drogi D (dojazdowa), ● Prędkość projektowa: Vp=30 km/h, ● szerokość jezdni: zmienna, 3,00 m – 2,80 m, ● pobocza ziemne 0,75 m – 1,00 m, ● nawierzchnia z kruszywa łamanego, ● rowy drogowe istniejące Zaprojektowano przebudowę drogi, polegającym na odcinkowym wykonaniu korekty trasy wraz z wykonaniem nowej podbudowy na tych powierzchniach, wykonaniu nowej nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonaniu poboczy ziemnych oraz dla uporządkowania spływu wód opadowych wykonanie odcinkowe odtworzenie i oczyszczenie rowów drogowych, wymianę i oczyszczenie istniejących przepustów pod koroną drogi, które nie wymagają przebudowy.4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchniKonstrukcję jezdni i nawierzchni zaprojektowano w oparciu o przeprowadzoną wizję i pomiary w terenie oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Zaprojektowano nawierzchnię z kruszywa łamanego – tłucznia kamiennego, o szerokości zmiennej 3,00 m – 2,80 m oraz obustronne pobocza ziemne o szerokości zmiennej 0,75 m - 1,00 m.Zastosowanie materiałów do wykonania nawierzchni:1) Tłuczeń kamienny – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 31,5 mm do 63 mm,2) Kliniec kamienny – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 4 mm do 31,5 mm, 3) Miał – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 0 do 4 mm lub od 0,075 mm do 4 mm.5. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz z odwodnieniemPrzebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na całym odcinku podnosi się średnio o 15 cm . Na odcinku objętym przebudową, założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem daszkowym o wartości na prostej 3%, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym o wartości 4% oraz na poboczach drogi uzyskanie spadku o wartości 4%. System odwodnienia jezdni i korpusu drogi pozostaje bez zmian. Przy przebudowie drogi projektuje się odbudowę rowów, oczyszczenie i odmulenie istniejących rowów otwartych ziemnych, z zachowaniem spadków dna rowu w kierunku istniejących i wymienianych przepustów pod koroną drogi. Podział spływu wód opadowych reguluje istniejące ukształtowanie terenu, gdzie wody opadowe z jezdni i poboczy kierowane są do otwartych rowów ziemnych. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego. Część 2: Część: 2„Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386”. Zakres robót od km 0+250 do km 0+400 tj.: 150,00 m1. Zakres i cel robót Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania modernizacji (przebudowy) drogi dojazdowej do gruntów rolnych, położonej na działkach ewidencyjnych nr 392 i nr 386 w obrębie ewidencyjnym nr 0007 Huta Brzuska. Istniejąca droga gminna stanowi dojazd do przyległych nieruchomości gruntowych i zabudowanych zgodnie z istniejącym układem komunikacyjnym. Zakres przebudowy w ciągu istniejącej drogi obejmuje wykonanie robót ziemnych – korytowanie, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, wykonanie nawierzchni tłucznia kamiennego i nawierzchni z ażurowych płyt drogowych, wykonanie utwardzenia poboczy kruszywem łamanym i poboczy ziemnych oraz uporządkowanie spływu wód opadowych.Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. W związku z powyższym opracowano skrócony materiał, jako projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych.Celem opracowania jest poprawa dojazdu do istniejących nieruchomości gruntowych i istniejącej zabudowy, zwiększenie nośności jezdni i poprawy bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych2. Opis stanu istniejącegoIstniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną. Na odcinku objętym przebudową droga posiada jezdnię o nawierzchni utwardzonej, żwirowo tłuczniowej o szerokości zmiennej 3,00 m – 2,80 m. Na początkowym odcinku przebiega w niewielkim spadku podłużnym. Po stronie lewej od skarpy, droga posiada rów jednostronny, który jest zarośnięty samosiewami i częściowo zamulony. Po stronie prawej znajduje się skarpa o pochyleniu w kierunku istniejącego potoku. Teren pasa drogowego jest wąski, jezdnia drogi jest odcinkowo położona nie w pasie drogowym i wymaga korekty jej przebiegu. Taki stan wymaga wykonania robót ziemnych – korytowania i wykonania podbudowy w celu przesunięcia przebiegu trasy. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu w kierunku pasa drogowego do istniejącego rowu, dalej wody opadowe kierowane są istniejącym w km 0+075 przepustem pod koroną drogi, do istniejącego potoku. Istniejąca utwardzona nawierzchnia kruszywem, posiada znaczne zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, co w sposób znaczny powoduje utrudnienia w ruchu pojazdów mechanicznych i wymaga wyprofilowania i dogęszczenia. Na dalszym odcinku droga położona jest na dużym spadku podłużnym, utrudniającym ruch pojazdów mechanicznych. Droga nie posiada utwardzenia i wymaga wykonania nowej konstrukcji jezdni, tj. podbudowy i nawierzchni.3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnychPlanowana inwestycja związana z modernizacją drogi dojazdowej do gruntów rolnych, będzie wykonana w istniejącym śladzie z drobną korektą przebiegu trasy z dostosowaniem lokalizacji do terenu działek inwestora . Jezdnia i pobocza, usytuowane będą w istniejącym pasie drogowym. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem: ● Klasa drogi D (dojazdowa), ● Prędkość projektowa: Vp = 30 km/h, ● szerokość jezdni: 2,80 m, ● pobocza odcinkowo utwardzone 0,30 m, ● pobocza ziemne 0,75 m, ● nawierzchnia – odcinkowo: z tłucznia kamiennego oraz z ażurowych płyt betonowych. Zaprojektowano remont drogi w śladzie istniejącym. Na odcinku 0+250 do 0+400 zaprojektowano nawierzchnię z ażurowych płyt betonowych typu JOMB. Na odcinku i powierzchni wymagającej korekty przebiegu trasy, zaprojektowano wykonanie nowej podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki) i nawierzchnię z tłucznia kamiennego. Na odcinku o nawierzchni z ażurowych płyt betonowych, zaprojektowano ułożenie płyt na podsypce cementowo-piaskowej i podbudowie z tłucznia kamiennego oraz pobocza na tym odcinku utwardzone kruszywem łamanym. Dodatkowo projektuje się wykonanie robót wykończeniowych, tj. plantowanie skarp wykopów i nasypów oraz uporządkowaniu spływu wód opadowych.4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchniKonstrukcję nawierzchni jezdni przyjęto w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Załącznik nr 5, "Projektowanie konstrukcji nawierzchni dróg" - pkt. 5.6.1. Drogi o ruchu kategorii KR1, z zastosowaniem nawierzchni z ażurowych płyt betonowych oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Przyjęto następujące konstrukcje:Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+250 do km 0+400 ● 12,5 cm nawierzchnia z betonowych płyt ażurowych JOMB 100x75x12,5 cm, zbrojonych dwuwarstwowo, ● 5 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4, ● 15 cm podbudowa z tłucznia kamiennego 31,5 / 63 mm, stabilizowana mechanicznie,● istniejące podłoże gruntowe – zagęszczone do wskaźnika Is=1,00 normalnej próby Proctora.Cechy techniczne płyty JOMB:• Kształt: prostopadłościan• Wymiary: 100x75x12,5cm,• Spełnia wymagania normy: PN-EN 1339• Zbrojenie: podwójne - siatka z prętów grubości 6 mm,• Klasa betonu użytego do produkcji płyty jumbo: C25/30• Powierzchnia jednej płyty jumbo brutto: 0,75 m2• Powierzchnia czynna biologicznie w jednej płycie jumbo:• Powierzchnia otworów: 11,6% (0,0874 m2)• Powierzchni betonu: 88,4% (0,6626 m2)• Waga - płyta typu JOMB o wymiarach 100x75x12,5cm waży około 165kgZastosowane płyty winny być wytwarzane i produkowane w oparciu o kompleksową dokumentację techniczną i winny posiadać stosowne dokumenty stanowiące podstawę do ich wbudowania. Konstrukcja poboczy: Pobocza utwardzone na odcinku od km 0+250 do km 0+400 o szerokości 0,30 m: ● 17 cm utwardzenie poboczy z mieszanki niezwiązanej (kruszywo łamane) 0/63 mm stabilizowana mechanicznie. ● podłoże gruntowe – zagęszczone do wskaźnika Is=1,00.Na pozostałych odcinkach zaprojektowano pobocza ziemne o szerokościach 0,75 m.Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych zawarto w załączniku graficznym na rysunku nr 3 "Przekroje normalne / konstrukcyjne". Zestawienie powierzchni projektowanych elementów drogi: ● nawierzchnia jezdni drogi z płyt betonowych ażurowych JOMB - 420,00 m25. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz z odwodnieniemPrzebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na odcinku o nawierzchni tłuczniowej podnosi się średnio o 15 cm, na odcinku o nawierzchni z płyt drogowych podnosi się średnio o 32 cm. Na modernizowanym (przebudowa) odcinku drogi założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem dwustronnym o wartości na prostej i na łukach poziomych 3% oraz uzyskanie spadku 5% na poboczach drogi.System odwodnienia drogi pozostanie bez zmian jako powierzchniowy z odprowadzeniem wód w kierunku istniejącego potoku. Przy przebudowie drogi należy odcinkowo wykonać oczyszczenie otwartych rowów ziemnych, z zachowaniem istniejących spadków. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego. ZP.271.11.2021 |
branża | Drogownictwo |
podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice |
kody CPV | 45233142 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Podkarpackie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Podkarpackie |