Przetarg 8409872 - Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie...

   
Analizuj Zamówienie 8409872 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2021-09-21
przedmiot ogłoszenia
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid
. 392, 386

Część 1: Część: 1„Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88”.Zakres robót od km 0+400 do km 0+713 tj.: 313,00 m1. Zakres i cel robót Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania modernizacji - przebudowy drogi gminnej w miejscowości Borownica na odcinku od km 0+400 do km 0+713. Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest na działce ewidencyjnej nr 88, obręb 0003 Borownica i stanowi połączenie komunikacyjne do przyległych gruntów rolnych i nieruchomości zabudowanych od drogi powiatowej, usytuowanej na działce nr 105. Zakres opracowania obejmuje: odcinkową korektę przebiegu jezdni drogi poprzez wykonanie koryta i podbudowy, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego – tłucznia kamiennego, wykonanie poboczy ziemnych i uporządkowanie spływu wód opadowych poprzez wykonanie robót ziemnych związanych z odtworzeniem i oczyszczeniem rowów odwadniających oraz wymianę przepustów. Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również uzyskania pozwolenia na budowę. W związku z powyższym opracowano skrócony materiał - projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych.Celem opracowania jest poprawa komunikacji do przyległych gruntów rolnych, zwiększenie nośności jezdni i poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek możliwości wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.2. Opis stanu istniejącegoIstniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną ( klasa D ) o kategorii ruchu KR1. Droga na odcinku objętym opracowaniem posiada jezdnię utwardzoną o nawierzchni z kruszyw o szerokości zmiennej 3,50 m – 3,00 m - 2,80 m. Stan techniczny nawierzchni jest odcinkowo zły, jezdnia posiada zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, występują w niej ubytki, wyboje, lokalnie koleiny podłużne. Istniejące utwardzenie nawierzchni wskazuje na odcinkową słabą nośność konstrukcji. Pobocza drogi są zniszczone, rozmyte i wymagają odbudowy lub utwardzenia. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu, tj. rowami drogowymi i istniejącymi przepustami pod koroną drogi do istniejących jarów. Rowy drogowe są zamulone i wymagają oczyszczenia, odtworzenia i wykonania nowych odcinków. Istniejące przepusty pod koroną drogi są drożne, częściowo zamulone, nie wymagają przebudowy lecz oczyszczenia. Istniejący przepust pod koroną drogi w km 0+650 należy zlikwidować i wykonać go w nowej lokalizacji, z uwagi na wyprowadzanie wód opadowych na działkę prywatną. Stwierdzone zniszczenia nawierzchni mogą być spowodowane działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz występującego ruchu. Stan techniczny drogi wymaga wykonania nowej nawierzchni z wykorzystaniem istniejącego utwardzenia jezdni, odbudowy poboczy oraz uporządkowania spływu wód opadowych. 3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnychPlanowana inwestycja związana z remontem drogi będzie wykonana w śladzie istniejącym korpusu drogowego, z drobną przebiegu trasy i korektą łuków poziomych. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem: ● Klasa drogi D (dojazdowa), ● Prędkość projektowa: Vp=30 km/h, ● szerokość jezdni: zmienna, 3,00 m – 2,80 m, ● pobocza ziemne 0,75 m – 1,00 m, ● nawierzchnia z kruszywa łamanego, ● rowy drogowe istniejące Zaprojektowano przebudowę drogi, polegającym na odcinkowym wykonaniu korekty trasy wraz z wykonaniem nowej podbudowy na tych powierzchniach, wykonaniu nowej nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonaniu poboczy ziemnych oraz dla uporządkowania spływu wód opadowych wykonanie odcinkowe odtworzenie i oczyszczenie rowów drogowych, wymianę i oczyszczenie istniejących przepustów pod koroną drogi, które nie wymagają przebudowy.4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchniKonstrukcję jezdni i nawierzchni zaprojektowano w oparciu o przeprowadzoną wizję i pomiary w terenie oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Zaprojektowano nawierzchnię z kruszywa łamanego – tłucznia kamiennego, o szerokości zmiennej 3,00 m – 2,80 m oraz obustronne pobocza ziemne o szerokości zmiennej 0,75 m - 1,00 m.Zastosowanie materiałów do wykonania nawierzchni:1) Tłuczeń kamienny – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 31,5 mm do 63 mm,2) Kliniec kamienny – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 4 mm do 31,5 mm, 3) Miał – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 0 do 4 mm lub od 0,075 mm do 4 mm.5. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz z odwodnieniemPrzebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na całym odcinku podnosi się średnio o 15 cm . Na odcinku objętym przebudową, założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem daszkowym o wartości na prostej 3%, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym o wartości 4% oraz na poboczach drogi uzyskanie spadku o wartości 4%. System odwodnienia jezdni i korpusu drogi pozostaje bez zmian. Przy przebudowie drogi projektuje się odbudowę rowów, oczyszczenie i odmulenie istniejących rowów otwartych ziemnych, z zachowaniem spadków dna rowu w kierunku istniejących i wymienianych przepustów pod koroną drogi. Podział spływu wód opadowych reguluje istniejące ukształtowanie terenu, gdzie wody opadowe z jezdni i poboczy kierowane są do otwartych rowów ziemnych. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego.

Część 2: Część: 2„Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386”. Zakres robót od km 0+250 do km 0+400 tj.: 150,00 m1. Zakres i cel robót Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania modernizacji (przebudowy) drogi dojazdowej do gruntów rolnych, położonej na działkach ewidencyjnych nr 392 i nr 386 w obrębie ewidencyjnym nr 0007 Huta Brzuska. Istniejąca droga gminna stanowi dojazd do przyległych nieruchomości gruntowych i zabudowanych zgodnie z istniejącym układem komunikacyjnym. Zakres przebudowy w ciągu istniejącej drogi obejmuje wykonanie robót ziemnych – korytowanie, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, wykonanie nawierzchni tłucznia kamiennego i nawierzchni z ażurowych płyt drogowych, wykonanie utwardzenia poboczy kruszywem łamanym i poboczy ziemnych oraz uporządkowanie spływu wód opadowych.Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. W związku z powyższym opracowano skrócony materiał, jako projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych.Celem opracowania jest poprawa dojazdu do istniejących nieruchomości gruntowych i istniejącej zabudowy, zwiększenie nośności jezdni i poprawy bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych2. Opis stanu istniejącegoIstniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną. Na odcinku objętym przebudową droga posiada jezdnię o nawierzchni utwardzonej, żwirowo tłuczniowej o szerokości zmiennej 3,00 m – 2,80 m. Na początkowym odcinku przebiega w niewielkim spadku podłużnym. Po stronie lewej od skarpy, droga posiada rów jednostronny, który jest zarośnięty samosiewami i częściowo zamulony. Po stronie prawej znajduje się skarpa o pochyleniu w kierunku istniejącego potoku. Teren pasa drogowego jest wąski, jezdnia drogi jest odcinkowo położona nie w pasie drogowym i wymaga korekty jej przebiegu. Taki stan wymaga wykonania robót ziemnych – korytowania i wykonania podbudowy w celu przesunięcia przebiegu trasy. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu w kierunku pasa drogowego do istniejącego rowu, dalej wody opadowe kierowane są istniejącym w km 0+075 przepustem pod koroną drogi, do istniejącego potoku. Istniejąca utwardzona nawierzchnia kruszywem, posiada znaczne zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, co w sposób znaczny powoduje utrudnienia w ruchu pojazdów mechanicznych i wymaga wyprofilowania i dogęszczenia. Na dalszym odcinku droga położona jest na dużym spadku podłużnym, utrudniającym ruch pojazdów mechanicznych. Droga nie posiada utwardzenia i wymaga wykonania nowej konstrukcji jezdni, tj. podbudowy i nawierzchni.3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnychPlanowana inwestycja związana z modernizacją drogi dojazdowej do gruntów rolnych, będzie wykonana w istniejącym śladzie z drobną korektą przebiegu trasy z dostosowaniem lokalizacji do terenu działek inwestora . Jezdnia i pobocza, usytuowane będą w istniejącym pasie drogowym. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem: ● Klasa drogi D (dojazdowa), ● Prędkość projektowa: Vp = 30 km/h, ● szerokość jezdni: 2,80 m, ● pobocza odcinkowo utwardzone 0,30 m, ● pobocza ziemne 0,75 m, ● nawierzchnia – odcinkowo: z tłucznia kamiennego oraz z ażurowych płyt betonowych. Zaprojektowano remont drogi w śladzie istniejącym. Na odcinku 0+250 do 0+400 zaprojektowano nawierzchnię z ażurowych płyt betonowych typu JOMB. Na odcinku i powierzchni wymagającej korekty przebiegu trasy, zaprojektowano wykonanie nowej podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki) i nawierzchnię z tłucznia kamiennego. Na odcinku o nawierzchni z ażurowych płyt betonowych, zaprojektowano ułożenie płyt na podsypce cementowo-piaskowej i podbudowie z tłucznia kamiennego oraz pobocza na tym odcinku utwardzone kruszywem łamanym. Dodatkowo projektuje się wykonanie robót wykończeniowych, tj. plantowanie skarp wykopów i nasypów oraz uporządkowaniu spływu wód opadowych.4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchniKonstrukcję nawierzchni jezdni przyjęto w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Załącznik nr 5, "Projektowanie konstrukcji nawierzchni dróg" - pkt. 5.6.1. Drogi o ruchu kategorii KR1, z zastosowaniem nawierzchni z ażurowych płyt betonowych oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Przyjęto następujące konstrukcje:Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+250 do km 0+400 ● 12,5 cm nawierzchnia z betonowych płyt ażurowych JOMB 100x75x12,5 cm, zbrojonych dwuwarstwowo, ● 5 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4, ● 15 cm podbudowa z tłucznia kamiennego 31,5 / 63 mm, stabilizowana mechanicznie,● istniejące podłoże gruntowe – zagęszczone do wskaźnika Is=1,00 normalnej próby Proctora.Cechy techniczne płyty JOMB:• Kształt: prostopadłościan• Wymiary: 100x75x12,5cm,• Spełnia wymagania normy: PN-EN 1339• Zbrojenie: podwójne - siatka z prętów grubości 6 mm,• Klasa betonu użytego do produkcji płyty jumbo: C25/30• Powierzchnia jednej płyty jumbo brutto: 0,75 m2• Powierzchnia czynna biologicznie w jednej płycie jumbo:• Powierzchnia otworów: 11,6% (0,0874 m2)• Powierzchni betonu: 88,4% (0,6626 m2)• Waga - płyta typu JOMB o wymiarach 100x75x12,5cm waży około 165kgZastosowane płyty winny być wytwarzane i produkowane w oparciu o kompleksową dokumentację techniczną i winny posiadać stosowne dokumenty stanowiące podstawę do ich wbudowania. Konstrukcja poboczy: Pobocza utwardzone na odcinku od km 0+250 do km 0+400 o szerokości 0,30 m: ● 17 cm utwardzenie poboczy z mieszanki niezwiązanej (kruszywo łamane) 0/63 mm stabilizowana mechanicznie. ● podłoże gruntowe – zagęszczone do wskaźnika Is=1,00.Na pozostałych odcinkach zaprojektowano pobocza ziemne o szerokościach 0,75 m.Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych zawarto w załączniku graficznym na rysunku nr 3 "Przekroje normalne / konstrukcyjne". Zestawienie powierzchni projektowanych elementów drogi: ● nawierzchnia jezdni drogi z płyt betonowych ażurowych JOMB - 420,00 m25. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz z odwodnieniemPrzebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na odcinku o nawierzchni tłuczniowej podnosi się średnio o 15 cm, na odcinku o nawierzchni z płyt drogowych podnosi się średnio o 32 cm. Na modernizowanym (przebudowa) odcinku drogi założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem dwustronnym o wartości na prostej i na łukach poziomych 3% oraz uzyskanie spadku 5% na poboczach drogi.System odwodnienia drogi pozostanie bez zmian jako powierzchniowy z odprowadzeniem wód w kierunku istniejącego potoku. Przy przebudowie drogi należy odcinkowo wykonać oczyszczenie otwartych rowów ziemnych, z zachowaniem istniejących spadków. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego.

ZP.271.11.2021
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45233142
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10440472 2024-05-09
godz. 10:00
Małopolskie PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA TERENIE GMINY KOCMYRZÓW - LUBORZYCA Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn: ,,Przebudowa i rozbudowa infrastruktury drogowej n...
10484476 2024-05-09
godz. 11:55
Pomorskie Utwardzenie płytami IOMB dróg na terenie Gminy Wejherowo z podziałem na części Część 1: 1) Część 1 a) ul. Myśliwska w BolszewieUtwardzenie drogi nowymi, zakupionymi przez Wykona...
10484457 2024-05-10
godz. 08:00
Mazowieckie „Remont drogi wojewódzkiej nr 584 od km 3+200 do km 3+870 w m. Osmólsk” – nr postępowania 090/24 1. Przedmiotem zamówienia jest: remont drogi wojewódzkiej nr 584 od km 3+200 do k...
10479010 2024-05-10
godz. 09:00
Dolnośląskie Stabilizacja na miejscu remontu szlaku zrywkowego w Leśnictwie Lubomierz Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu stabilizacji 1925 m2 gruntu ro...
10481061 2024-05-10
godz. 09:00
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej w miejscowości Trzebuń o nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa o gr. 20 cm o długości 744 mb i szerokości 3,50 m wraz z mija...
10481601 2024-05-10
godz. 10:00
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: „Przebudowa odcinka drogi gminnej w m. Zielonka Stara gm. Zwoleń”Zadanie obejmuje przebudowę drogi gminnej w m. Zielonka Stara gm. Zwol...
10474793 2024-05-10
godz. 10:00
Małopolskie 1. Przedmiotem zamówienia jest: Poprawa stanu nawierzchni dróg Powiatu Krakowskiego: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2129K od km 0+517,40 do km 0+611,65 wraz z infrastrukturą techniczną...
10462405 2024-05-10
godz. 10:00
Łódzkie Przebudowa dróg gminnych w m. Cienia - Gruszczyce, m. Mroczki Małe - Nacesławice oraz m. Borysławice - Chrzanowice 5.1. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę dróg gminnych o łąc...
10485636 2024-05-13
godz. 09:00
Pomorskie Odcinek 17 - Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku od ronda JP2. do parkingu w m. Stegna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 Przedmiotem niniejszego postępowan...
10486443 2024-05-14
godz. 10:00
Łódzkie Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: „Remont drogi gminnej nr 104208E w miejscowości Janowice, Gmina Piątek.”W obecnej chwili droga posiada nawierzchnie bitumiczną ...