Przetarg 7314825 - Modernizacja budynku Liceum Ogólnokształcącego im....

   
Analizuj Zamówienie 7314825 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-02-04
przedmiot ogłoszenia
Modernizacja budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Oswalda Balzera w Zakopanem
Numer referencyjny: ZP.272.1.2020

1. Przedmiote
m przetargu jest wybór wykonawcy, który wykona na rzecz zamawiającego roboty budowlane polegające na wykonaniu modernizacji budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Oswalda Balzera w Zakopanem przy ul. Słonecznej 1 – wymiana instalacji c.o. w zakresie:
1) robót instalacyjnych centralnego ogrzewania, w szczególności: demontaż i utylizacja starej instalacji c.o., wykucie bruzd, przebicie otworów, izolacja rurociągów, montaż rurociągów, próby szczelności, uruchomienie i regulacja c.o.,
2) robót wykończeniowych i malarskich,
zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ, zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych zwanej dalej „STWiORB” stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ oraz zgodnie z przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 9 doj SIWZ.
Ponadto zamawiający zastrzega, że po wykonaniu robót określonych powyżej wykonawca jest zobowiązany do wykonania:
3) Wymaganych przepisami pomiarów prób i sprawdzeń oraz inwentaryzacji powykonawczej w zakresie wszystkich wykonanych robót.
2. Z uwagi na fakt prowadzenia robót w czynnym obiekcie zamawiający zastrzega, że wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót objętych zamówieniem jest zobowiązany do:
1) Opracowania i dostarczenia zamawiającemu harmonogramu realizacji robót. Zamawiający zastrzega, że harmonogram realizacji robót wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego w Zakopanem przed rozpoczęciem wykonywania prac tak, aby podczas realizacji robót – nie powodować nadmiernych uciążliwości dla funkcjonowania szkoły.
3. Szczegółowy opis przedmiotu niniejszego zamówienia zawiera:
1) Dokumentacja projektowa – załącznik nr 7 do SIWZ,
2) STWiORB – załącznik nr 8 do SIWZ – w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót,
3) Przedmiar robót – załącznik nr 9 do SIWZ.
4. Zamawiający informuje, że ilekroć w opisach przedmiotowej SIWZ w tym dokumentacji technicznej występują: nazwy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne” i należy to traktować jedynie, jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych przy zachowaniu norm, parametrów i standardów, jakimi charakteryzuje się opisany przez zamawiającego przedmiot zamówienia. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum jakościowe wymagane przez zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W związku z powyższym zamawiający dopuszcza ujęcie w składanej ofercie przetargowej, a następnie zastosowanie w trakcie realizacji robót innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji technicznej, pod warunkiem wykazania ich równoważności pod względem konstrukcji, parametrów technicznych, jakościowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia. W takiej sytuacji zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał poprzez dołączenie do składanej oferty przetargowej stosownych dokumentów wskazujących, że te materiały i urządzenia są równoważne pod względem konstrukcji, parametrów technicznych, jakościowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji technicznej koszty jej przeprojektowania poniesie wykonawca.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Mając na uwadze powyższe zamawiający informuje, że w sytuacji, gdy wykonawca w złożonej ofercie przetargowej wykaże chęć zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych, a jednocześnie nie wykaże, iż proponowane materiały i urządzenia zamienne, inne niż określone w dokumentacji technicznej, są równoważne pod względem konstrukcji, parametrów technicznych, jakościowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia, spowoduje to uznanie przez zamawiającego, że złożona oferta nie odpowiada treści SIWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia i zostanie z niniejszego postępowania przetargowego odrzucona.
5. Jeśli w opisach przedmiotowej SIWZ występują: normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP należy to traktować jedynie, jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia. W każdym przypadku dopuszczalne są rozwiązania równoważne opisywanym.
6. Celem niniejszego postępowania jest uzyskanie efektu końcowego w postaci robót budowlanych o określonej w SIWZ funkcjonalności i przeznaczeniu, a nie wykonanie ich przy użyciu materiałów i urządzeń konkretnej marki lub producenta. Z tych względów zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeżeli, pomimo tego, okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategoriach wskazań o charakterze informacyjnym.
7. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji technicznej w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz obowiązującymi na dzień odbioru przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy. W takim przypadku:
1) Wykonawca na żądanie zamawiającego zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w dokumentacji technicznej). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy. Po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru kosztorysu różnicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiającego strony dokonają zmiany umowy.
2) Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z zamawiającym, według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie zamawiającego.
3) W szczególnie uzasadnionych przypadkach żądanie i zamówienie robót zamiennych będzie stanowiło dla wykonawcy podstawę o wystąpienie z żądaniem przedłużenia terminu realizacji robót. Liczba dni przedłużających termin realizacji zostanie każdorazowo uzgodniona z zamawiającym inspektorem nadzoru przed formalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych.
8. Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji technicznej, gdy ich wykonanie będzie zbędne. Roboty te nazwane są zaniechanymi, a sposób potrącenia ich wartości z wynagrodzenia wykonawcy określa projekt umowy.
9. Warunki wykonania zamówienia zawarte są w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
10. Zamawiający zastrzega, iż roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego postępowania są przeznaczone do użytku przez osoby fizyczne w tym pracowników zamawiającego w związku, z czym wymaga wykonania robót z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych.
branża Budowlana - remonty, wykończenia
podbranża przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń
kody CPV 45214220, 45330000, 45331000, 45331100, 45400000, 45410000, 45442100
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10395865 2024-04-24
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Odnowa świetlicy wraz ze zmianą sposobu ogrzewania w Paprotnie 1. Przedmiotem zamówienia jest Odnowa Świetlicy Wiejskiej wraz ze zmianą sposobu ogrzewania w m. Paprotno. Szczegółowy ...
10467681 2024-04-24
godz. 23:59
Podlaskie Zlecę zrobienie dwóch łazienek w nowym domu.
10423931 2024-04-25
godz. 12:00
Dolnośląskie Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego przy ul. Szpitalnej 12a w Jaworze na placówkę opiekuńczo-wychowawczą Dostosowanie budynku przy ul. Szpitalnej ...
10485788 2024-05-06
godz. 08:53
Wielkopolskie WB1-GN.272.15.2024 Propozycja cenowa na wykonanie wyodrębnienia lokalu PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Propozycja cenowa na wykonanie wyodrębnienia lokalu Zlecenie wyodrębnienia lokalu na pos...
10463527 2024-05-06
godz. 10:00
Łódzkie Modernizacja Szkoły Podstawowej w Kocierzewie Południowym A. Przedmiotem zamówienia jest remont sanitariatów w Szkole Podstawowej w Kocierzewie Południowym.B. Rodzaj zamówienia: robot...
10447546 2024-05-06
godz. 13:00
Łódzkie Modernizacja budynków administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w poddziale na 2 części: część 1: ul. Wróblewskiego 7 w Łodzi część 2: ul. Wróblewskiego 9 w Łodzi Częś...
10463526 2024-05-07
godz. 09:00
Śląskie Adaptacja sali 147 w budynku przy ul. Zwycięstwa 21 na salę konferencyjną (3) Przedmiotem umowy jest wykonanie robót budowlanych w zakresie adaptacji sali 147, a w szczególności:a) mo...
10476809 2024-05-07
godz. 12:30
Wielkopolskie Wykonani robót modernizacyjnych Część 1: Modernizacja klatki schodowej Część 2: Modernizacja korytarzy I i II p Część 3: Modernizacja pokoi pacjentów I i II p. ZOLiRM...
10482558 2024-05-08
godz. 10:00
Mazowieckie Modernizacja pomieszczeń dla monitoringu i utrzymania krytycznych systemów KRL jak w załaczniku
10456512 2024-05-14
godz. 11:00
Śląskie Adaptacja pomieszczenia nr6 w budynku biurowym na potrzeby Działu Zakupów; HB/4462