Przetarg 11741788 - Modernizacja biura Nadleśnictwa Bardo Śląskie ...

   
Analizuj Zamówienie 11741788
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-27
przedmiot ogłoszenia
Modernizacja biura Nadleśnictwa Bardo Śląskie

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja istniejącego budynku siedziby Nadleśnictwa Bardo Śląskie. Prace modernizacyjne mają na c
elu podniesienie standardu użytkowego, bezpieczeństwa oraz estetyki wnętrz i instalacji technicznych budynku. Zakres prac nie dotyczy zmian w dotychczasowym sposobie użytkowania budynku. Prace prowadzone będą podczas pracy instytucji, w sposób niezakłócający jej funkcjonowania. Pokoje będą udostępniane Wykonawcy kondygnacjami. Zakres zamówienia obejmuje pełne procesy robót budowlanych z wykonaniem wszystkich prac rozbiórkowych, budowlanych i wykończeniowych (również z usunięciem kolizji z wcześniej zamontowanymi urządzeniami w szczególności klimatyzatorów oraz instalacji centralnego ogrzewania i wodnokanalizacyjnej), wraz z zakupem, dostarczeniem na plac budowy, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z placu budowy i utylizacją materiałów z rozbiórki i odpadów, a także zakupem, dostarczeniem, instalacją i rozruchem wyposażenia, związanego z realizacją robót budowlanych. Zakres prac obejmuje następujące elementy: 1) Modernizacja instalacji elektrycznej:a) Przeprowadzenie szczegółowej inwentaryzacji i oceny stanu technicznego istniejącej instalacji elektrycznej.b) Wymiana zużytych przewodów, zabezpieczeń i elementów rozdzielczych zgodnie z aktualnymi normami i przepisami bezpieczeństwa.c) Montaż nowych gniazd elektrycznych, wyłączników oraz oświetlenia, dostosowanego do potrzeb użytkowników budynku.d) Zapewnienie ochrony przeciwporażeniowej oraz prawidłowego uziemienia instalacji.e) Wprowadzenie rozwiązań zwiększających energooszczędność oświetlenia (np. oświetlenie LED, czujniki ruchu).2) Modernizacja instalacji teletechnicznej:a) Aktualizacja systemów teleinformatycznych, w tym wymiana okablowania sieciowego (ekranowane kable miedziane) oraz urządzeń aktywnych (switch).b) Zapewnienie stabilnej i szybkiej transmisji danych na terenie całego budynku.c) Montaż punktów dostępowych do sieci bezprzewodowej (Wi-Fi).d) Modernizacja instalacji telefonicznej oraz systemów komunikacji wewnętrznej.3) Modernizacja instalacji alarmowej:a) Demontaż i wymiana przestarzałych elementów systemu alarmowego.b) Montaż nowoczesnych czujników ruchu, czujników otwarcia oraz kamer monitoringu.c) Integracja systemu alarmowego z centralą monitoringu i systemem powiadamiania użytkowników.d) Testowanie i uruchomienie całego systemu, zapewniającego skuteczną ochronę mienia i osób.4) Malowanie pomieszczeńa) Przygotowanie pomieszczeń do prac malarskich, w tym zabezpieczenie podłóg, okien, drzwi oraz pozostałych elementów wyposażenia.b) Oczyszczenie i wyrównanie powierzchni ścian i sufitów przed malowaniem (usunięcie luźnych powłok, drobne naprawy, szpachlowanie, szlifowanie).c) Wykonanie gruntowania powierzchni celem zwiększenia przyczepności i trwałości powłok malarskich.d) Malowanie ścian i sufitów wysokiej jakości farbami emulsyjnymi lub lateksowymi w wybranych kolorach, odpornymi na zabrudzenia i zmywanie.e) Malowanie listew przypodłogowych, futryn oraz innych elementów wykończeniowych, jeśli wymaga tego zakres prac.f) Zapewnienie estetycznego wykończenia oraz zachowanie jednolitej kolorystyki zgodnej z funkcją pomieszczeń i uzgodnieniami z Zamawiającym.g) Oczyszczenie pomieszczeń po zakończeniu prac i przygotowanie ich do ponownego użytkowania.5) Odświeżenie parkietów:a) Wykonanie cyklinowania podłóg drewnianych w celu usunięcia uszkodzeń, zadrapań i zabrudzeń.b) Szlifowanie powierzchni w celu uzyskania gładkiej i równej podłogi.c) Nakładanie warstw lakieru ochronnego lub oleju do podłóg, zapewniających trwałość i estetykę.d) Kontrola jakości wykonania i zabezpieczenie powierzchni przed uszkodzeniami w trakcie użytkowania.6) Wymiana zużytych paneli podłogowych:a) Demontaż starych, uszkodzonych lub zużytych paneli podłogowych w pomieszczeniach biurowych i pomocniczych.b) Wybór i dostawa nowych paneli podłogowych o wysokiej trwałości i estetyce, dostosowanych do warunków użytkowania.c) Profesjonalny montaż paneli z zachowaniem odpowiednich dylatacji i izolacji akustycznej.d) Utylizacja starych materiałów zgodnie z obowiązującymi przepisami środowiskowymi.7) Zabezpieczenie mebli biurowych:a) przed przystąpieniem do prac modernizacyjnych wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia mebli biurowych znajdujących się w pomieszczeniach objętych pracami.b) zabezpieczenia obejmują ochronę przed kurzem, wilgocią oraz uszkodzeniami mechanicznymi.c) zastosowanie odpowiednich folii ochronnych, pokrowców oraz innych materiałów zabezpieczających.d) prace zabezpieczające muszą być prowadzone w sposób gwarantujący możliwość swobodnego użytkowania mebli po zakończeniu modernizacji.e) po zakończonych pracach ponowne ulokowanie, zamontowanie mebli w miejscach pierwotnego ułożenia.8) Dodatkowe uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:a) Wykonawca zorganizuje zaplecze budowy w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym.b) Wykonawca zobowiązany jest do sprzątania terenu, na którym prowadzone będą prace oraz ciągów pieszych, z których będzie korzystał w trakcie realizacji zadania na bieżąco tak, by nie zakłócało to pracy nadleśnictwa.c) Wykonawca zobowiązany jest do wygrodzenia i oznakowania miejsca prowadzenia robót.d) Wykonawca zabezpieczy w sposób skuteczny przed zniszczeniem udostępnione ciągi komunikacyjne, pomieszczenia, meble - które nie będą usuwane w związku z prowadzonymi robotami i inne elementy wyposażenia co najmniej z wykorzystaniem folii ochronnej i taśmy samoprzylepnej. Wykonawca we własnym zakresie opróżni pokoje z mebli lub w porozumieniu z Zamawiającym przestawi je na środek pomieszczenia w celu umożliwienia prowadzenia robót. Wykonawca zabezpieczy (przed zniszczeniem, zakurzeniem) znajdujące się meble i wyposażenie w pomieszczeniach na czas modernizacji (stoły, biurka, krzesła, szafy itp.) Po wykonaniu inwestycji Wykonawca ustawi na właściwe miejsce meble i wyposażenie remontowanych pomieszczeń. Wiszące elementy wyposażenia biurowego wykonawca zdemontuje, zabezpieczy a po wykonaniu prac modernizacyjnych zamontuje w miejscach pierwotnych. Sprzątanie pomieszczeń po wykonanych robotach po stronie Wykonawcy robót.e) Wykonawca musi zabezpieczyć miejsce pracy poprzez oddzielenie tego miejsca od pozostałej części budynku tak, by zminimalizować możliwość przedostawania się pyłu, kurzu i pracowników poza teren wykonywania robót. Szczególnie dotyczy to pomieszczeń, w których znajdować się będą komputery, drukarki, kopiarki i inne elektroniczne urządzenia biurowe.f) Dostawy materiałów budowlanych i urządzeń powinny odbywać się sukcesywnie. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu ewentualną potrzebę składowania na terenie budowy materiałów budowlanych, urządzeń, okien i drzwi z rozbiórki oraz nowych, celem uzyskania zgody i uzgodnienia warunków.g) Wykonawca w kalkulacji oferty musi uwzględnić sporządzanie dokumentacji wykonawczej, warsztatowej i montażowej, technologiczno-konserwatorskiej, dokumentacji powykonawczej (w tym dokumentacja techniczno-rozruchowa wszystkich wbudowanych urządzeń wraz ze szkoleniem z obsługi pracowników technicznych Zamawiającego) spełniająca wymogi zawarte w STWiOR i obejmującą wszelkie zmiany dokonane w toku prowadzonych robót.h) Wykonanie robót i prac oraz oddanie do użytku przedmiotu zamówienia powinno być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami i wszelkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi polskimi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej.i) Wszystkie materiały i wyroby budowlane stosowane przez Wykonawcę przy wykonywaniu robót powinny być nowe i nieużywane, odpowiadać wymaganiom Polskich Norm i wymogom, które określa art. 10 Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. oraz art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późniejszymi zmianami, powinny mieć wymagane polskimi przepisami świadectwa dopuszczenia do obrotu oraz odpowiadać wymaganiom projektu budowlanego i projektów wykonawczych. Materiały powinny być akceptowane przez Zamawiającego przed ich wbudowaniem. Materiały winny posiadać atesty lub aprobaty techniczne. Składowanie materiałów powinno być zgodne z zaleceniami producentów tych materiałów. Za spełnienie wymagań jakościowych dotyczących materiałów i wyrobów budowlanych ponosi odpowiedzialność Wykonawca.9) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w dokumentacji projektowej (Załącznik nr 8 do SWZ), na którą składa się:-Przedmiar robót,-Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,-Projekt budowlano – wykonawczy robót,-Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.

NZP.270.45.2025
branża Budowlana - remonty, wykończenia
podbranża przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń
kody CPV 45000000, 45220000, 45311200, 45312000, 45314000, 45400000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń