Przetarg - KONTRAKT Nr 5 pełnienie nadzoru inwestorskiego i...

   
Analizuj Zamówienie 2573012 (zakończone)
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2013-01-18
przedmiot ogłoszenia
KONTRAKT Nr 5 pełnienie nadzoru inwestorskiego i archeologicznego nad robotami budowlanymi w ramach projektu: -Budowa kanalizacji
w Gminie Wieliczka na zadaniu: Zadanie Z14 budowa kanalizacji sanitarnej w Wieliczce (obszar rozdziału kanalizacji) współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko priorytet I Gospodarka wodno ściekowa działanie 1.1. Gospodarka wodno ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM
3. Opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu przez wykonawcę obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z póź. zm.) jak również nadzoru archeologicznego przy realizacji Projektu -Budowa kanalizacji w Gminie Wieliczka współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko priorytet I Gospodarka wodno ściekowa działanie 1.1. Gospodarka wodno ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM (Umowa o dofinansowanie nr POIS.01.01.00-00-020/08) dla zadania: Z14 budowa kanalizacji sanitarnej w Wieliczce (obszar rozdziału kanalizacji) w ulicach: Krakowska, Św. Barbary, Grottgera, Jodłowa, Bukowa, Mieszczańska, Szpitalna, Kopernika, Ogrodowa, Klaśnieńska, Narutowicza, Reformacka, Limanowskiego, Szpunara, Batorego, Boża Wola, Zyblikiewicza, Seraf, Reymonta, Chopina /od skrzyżowania z Limanowskiego do skrzyżowania z Zyblikiewicza/, Dembowskiego, Goliana /od Powstania Warszawskiego do Sienkiewicza/, Sienkiewicza, Żeromskiego, Żywca, Długosza, Piłsudskiego /od Żywca do Grottgera/, Goliana, Aywasa /do Goliana/, Powstania Warszawskiego, Mickiewicza, Moniuszki, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego /od Grottgera do Asnyka/, Aywasa, Kosiby, Legionów, Mierżączka, Piłsudskiego/od Asnyka do Niepołomskiej/, Asnyka /od Sienkiewicza do Piłsudskiego/, Asnyka /od Wincentego Pola do Sienkiewicza/, Wincentego Pola.
Szczegółowy zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania ujęty został w dokumentacji technicznej będącej załącznikiem do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: -Budowa kanalizacji w Gminie Wieliczka KONTRAKT 3 - roboty budowlane na zadanie: Z14- Budowa kanalizacji sanitarnej w Wieliczce (obszar rozdziału kanalizacji) współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko priorytet I - Gospodarka wodno-ściekowa działanie 1.1. Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM", które to postępowanie opublikowane jest na stronie internetowej zamawiającego:
www.wieliczka.eu
. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane zostało podzielone na 3 części, niemniej jednak Zamawiający nie przewiduje podzielenia na części niniejszego postępowania. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane na zadanie Z14 Budowa kanalizacji sanitarnej w Wieliczce (obszar rozdziału kanalizacji) Zamawiający zawarł wszystkie obowiązki wykonawcy robót budowlanych, które zostaną ujęte w umowie na roboty budowlane.
Ogólny zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim obejmuje m.in.: sieć kanalizacyjną grawitacyjną o długości 18 195,24 m, wyjścia z pasa drogi o długości 3335,62 m, kolektory tłoczne o długości 3,79 m, pompownia ścieków 1 szt.
3.2. Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z póź. zm.):
3.2.1. reprezentowanie zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej-
3.2.2. sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie-
3.2.3. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania-
3.2.4. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy (weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych)-
3.2.5. wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych-
3.2.6. żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
3.2.7. Wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie ich wykonania:
3.2.7.1. wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac-
3.2.7.2. zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania (m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac-
3.2.7.3. sporządzenia dokumentacji fotograficznej (wraz z opisem - nr działki, punkty charakterystyczne, urządzenia na nieruchomości itp.) trasy kanalizacji przed przystąpieniem do robót oraz po ich wykonaniu-
3.2.7.4. opracowania i uzyskania (łącznie z zatwierdzeniem we właściwej instytucji) niezbędnej dokumentacji formalno-prawnej dot. projektu organizacji ruchu drogowego, oznakowań i zabezpieczenia robót na czas realizacji robót wraz z zapewnieniem zatwierdzonej organizacji ruchu drogowego na czas realizacji robót-
3.2.7.5. dokonania na koszt wykonawcy robót budowlanych stosownych korekt wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, uzgodnień itp. koniecznych do prawidłowego wykonania sieci, instalacji w przypadku stwierdzenia kolizji wykonywanych robót ze znajdującymi się w terenie obiektami budowlanymi lub elementami infrastruktury technicznej-
3.2.7.6. usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych wszelkich wad i usterek w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia-
3.2.7.7. zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania-
3.2.7.8. naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych-
3.2.7.9. dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób aby mieszkańcy w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji) , składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych-
3.2.7.10. odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenia właścicieli nieruchomości o ich odtworzeniu do stanu pierwotnego-
3.2.7.11. potwierdzenia złożenia odpadów powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych do miejsc ich odzysku lub unieszkodliwiania-
3.2.7.12. przestrzegania przepisów prawnych wynikających Ustawy Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) oraz Ustawy o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.)-
3.2.7.13. realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami (m.in. Zarząd Dróg Wojewódzkich, Zarząd Dróg Powiatowych, ENION SA (Grupa TAURON), TP SA, Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o., Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Krakowie- Urząd Miasta i Gminy w Wieliczce), w tym: sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej, zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach, uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac, wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.
3.2.8.weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych-
3.2.9. weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze-
3.2.10. monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych-
3.2.11. weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej-
3.2.12. weryfikowanie i akceptowanie okresowych raportów wykonawcy robót budowlanych zgodnie z zasadami podanymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ-
3.2.13. zatwierdzanie sporządzonego przez wykonawcę robót budowlanych planu realizacji robót wraz z planem zagospodarowania placu budowy-
3.2.14. przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.-
3.2.15. informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i innych problemach związanych z realizacją robót-
3.2.16. ponoszenie odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim-
3.2.17. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników wykonawcy i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonym nadzorem robót budowlanych-
3.2.18. ponoszenie odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania nadzorowanych robót budowlanych, które to szkody wykonawca zobowiązuje się pokryć jeżeli ta szkoda ma związek z jego działalnością-
3.2.19. sporządzanie okresowych raportów z nadzorowanych robót na żądanie Zamawiającego lub Instytucji Wdrażającej, na zasadach analogicznych jak dla raportów dla wykonawcy robót budowlanych oraz zasadach określonych przez Instytucję Wdrażającą-
3.2.20. współdziałanie z innymi wykonawcami (nadzorującymi roboty budowlane w ramach Projektu "Budowa kanalizacji w Gminie Wieliczka") a także z przyszłym Użytkownikiem sieci-
3.2.21. współpracowanie (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego z POIiŚ-
3.2.22. uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia - zgodnie z zasadami podanymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ-
3.2.23. dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych-
3.2.24. niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach w realizacji robót-
3.2.25. sprawdzanie rozwiązań zamiennych-
3.2.26. koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia-
3.2.27. rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót budowlanych-
3.2.28. występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów nie przewidzianych w dokumentacji projektowej-
3.2.29. potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad-
3.2.30. bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy-
3.2.31. podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych-
3.2.32. pisemne informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od podjęcia informacji o zdarzeniu, o konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót budowlanych-
3.2.33. niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią-
3.2.34. informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy-
3.2.35. pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego nadzorowania robót budowlanych-
3.2.36. pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania-
3.2.37. informowanie Zamawiającego o proponowanych przez wykonawcę robót budowlanych propozycji zmiany materiałów, urządzeń. Wykonawca ma obowiązek nadzorowania działań podejmowanych przez wykonawcę robót budowlanych w tym zakresie, przedłożenie Zamawiającemu rezultatów tych działań do podjęcia ostatecznej decyzji-
3.2.38. nadzorowanie badań żądanych przez siebie lub Zamawiającego, dotyczących badania jakości robót wykonanych przez wykonawcę robót budowlanych-
3.2.39. weryfikowanie poprawności dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych, a żądanych przez siebie lub Zamawiającego, w stosunku do wskazanych materiałów użytych podczas realizacji robót budowlanych-
3.2.40. uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach koordynacyjnych-
3.2.41. posiadania podczas wykonywania przedmiotu zamówienia aktywnego i działającego numeru faksu, aktywnego adresu poczty elektronicznej, a wszyscy inspektorzy nadzoru posiadania aktywnych i działających numerów telefonów komórkowych.
3.3.Nadzór archeologiczny.
3.3.1. Zakres nadzoru archeologicznego wynika z pozwoleń konserwatorskich stanowiących załącznik do projektów budowlanych-
3.3.2. Wykonawca ma zapewnić stały nadzór archeologiczny nad prowadzonymi robotami tj. codzienną kontrolę wykopów w trakcie trwania robót-
3.3.3. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej nadzoru zdjęcie ma posiadać datę-
3.3.4. Po zakończeniu prowadzenia nadzoru archeologicznego należy z przeprowadzonych prac sporządzić sprawozdanie dla Wojewódzkiego Małopolskiego Konserwatora Zabytków w Krakowie-
3.3.5. W przypadku natrafienia na występowanie nawarstwień lub obiektów pradziejowych i związaną z tym koniecznością ratowniczych badań wykopaliskowych, archeolog prowadzący nadzór zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Wojewódzkiego Małopolskiego Konserwatora Zabytków w Krakowie i zapewnić dalszą obsługę inwestycji w oparciu o szczegółowe wytyczne konserwatorskie-
3.3.6. Wykonawca powinien zapewnić obsługę inwestycji w zakresie uzyskania koniecznych opinii, pozwoleń konserwatorskich na prowadzenie prac archeologicznych, składowania materiałów zabytkowych oraz reprezentowania Zamawiającego w kwestiach merytorycznych i kontaktach z Wojewódzkim Małopolskim Konserwatorem Zabytków jak również innymi instytucjami lub osobami-
3.3.7. Na każde wezwanie Zamawiającego Wykonawca powinien brać udział w naradach, konsultacjach oraz spotkaniach z mieszkańcami-
3.3.8. Z prowadzonego nadzoru, Wykonawca sporządzać będzie raporty w układzie wskazanym przez Zamawiającego.
3.4. Kody CPV
71.52.00.00-9 usługi nadzoru budowlanego
71.35.19.14-3 usługi archeologiczne
branża Geodezja, geologia, archeologia, kartografia, zagospodarowanie przestrzenne, Projektowanie
podbranża nadzór, kosztorys, przegląd, usługi archeologiczne
kody CPV 71351914, 71520000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: nadzór, kosztorys , usługi archeologiczne