Przetarg 11575386 - Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj”...

   
Analizuj Zamówienie 11575386
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-20
przedmiot ogłoszenia
Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn. „Modernizacja budynku Zespołu Przedszkoli w Śmiglu (ul. Leszczyńska) wraz z zakupem wyposażenia i zagospodarowaniem otocze
nia”

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji zamiennej projektowo-kosztorysowej i wykonanie na jej podstawie robót budowlanych polegających na realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja budynku Zespołu Przedszkoli w Śmiglu (ul. Leszczyńska) wraz z zakupem wyposażenia i zagospodarowaniem otoczenia”. Zakres inwestycji obejmuje w szczególności:1) wykonanie ekspertyzy stanu ochrony przeciwpożarowej dla budynku:a) ekspertyza techniczna stanu ochrony przeciwpożarowej powinna zawierać między innymi:- przedmiot i cel oraz podstawę prawną opracowania,- zakres opracowania,- ogólną charakterystykę obiektu: gabaryty, przeznaczenie, konstrukcja,- charakterystykę pożarową obiektu w tym:• powierzchnię, wysokość i liczbę kondygnacji, • charakterystykę zagrożenia pożarowego, parametry pożarowe występujących substancji palnych,• kategorię zagrożenia ludzi (przewidywana liczba na każdej kondygnacji i w pomieszczeniach których drzwi ewakuacyjne powinny otwierać się na zewnątrz pomieszczeń), • przewidywaną gęstość obciążenia ogniowego, • ocenę zagrożenia wybuchem pomieszczeń oraz przestrzeni zewnętrznych, • klasę odporności pożarowej budynku oraz klasę odporności ogniowej i stopień rozprzestrzeniania ognia elementów budowlanych, • podział obiektu na strefy pożarowe, • usytuowanie z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe, odległość od obiektów sąsiadujących, • warunki i strategia ewakuacji ludzi w tym osób ze szczególnymi potrzebami, • sposób zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji użytkowych, • dobór podręcznego sprzętu gaśniczego i urządzeń przeciwpożarowych zgodny z obowiązującymi przepisami.- wykaz potencjalnych niezgodności z wymogami obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych oraz przeciwpożarowych,- wskazanie niezgodności oraz zakresu wykonania koniecznych prac wraz ze wskazaniem konkretnych rozwiązań doprowadzenia budynku do stanu zgodności z przepisami techniczno-budowlanymi oraz przeciwpożarowymi, w przypadku niezgodności niemożliwych do usunięcia ze względów techniczno-ekonomicznych wskazanie możliwych rozwiązań zamiennych zapewniających niepogorszone warunki ewakuacji i bezpieczeństwa pożarowego budynku; rozwiązania wskazane w ekspertyzie muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego, - analizę i ocenę wpływu zaproponowanych rozwiązań zamiennych na poziom bezpieczeństwa pożarowego,- ekspertyza powinna zawierać podpisy osób ją sporządzających, w tym: rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych i rzeczoznawcę budowlanego; podpisy powinny być potwierdzone pieczęciami zawierającymi nr uprawnień,b) zakres zamówienia w zakresie wykonania ekspertyzy stanu ochrony przeciwpożarowej dla budynku obejmuje następujące etapy: - ETAP I – opracowanie ekspertyzy technicznej stanu ochrony przeciwpożarowej. Ekspertyzę należy wykonać w 5 egzemplarzach w formie papierowej z częścią graficzną. Zakończenie ETAPU I nastąpi z chwilą, kiedy Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia dostarczenia ekspertyzy technicznej, poinformuje Wykonawcę o jej akceptacji. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w ciągu 7 dni roboczych zostaną przesłane przez Zamawiającego uwagi. Po uwzględnieniu uwag lub ich wyjaśnieniu Wykonawca ponownie dostarczy ekspertyzę do akceptacji Zamawiającego. Zamawiający akceptuje lub wnosi uwagi w ciągu 7 dni roboczych od daty ponownego dostarczenia ekspertyzy technicznej. - ETAP II – na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia złożenie dokumentów do Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu w celu uzyskania w imieniu Zamawiającego niezbędnych do realizacji inwestycji postanowień Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej. Zakończenie ETAPU II nastąpi dopiero po uzyskaniu pozytywnego postanowienia Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie przedmiotowego budynku. ETAP II obejmuje jednocześnie złożenie ekspertyzy technicznej do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków celem jej uzgodnienia.2) prace projektowo-przygotowawcze:a) sporządzenie projektu zamiennego architektoniczno-budowlanego w zakresie niezbędnym do uzyskania prawomocnej decyzji administracyjnej (zmiany pozwolenia na budowę) z uzyskaniem wynikających z przepisów uzgodnień, opinii, pozwoleń – przy zadośćuczynieniu wymaganiom zawartym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418 ze zm.) oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót według wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 2454) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 2458),b) w związku z pracami przewidywanymi w programie funkcjonalno-użytkowym konieczne jest sporządzenie obok zamiennego projektu architektoniczno-budowlanego, także zamiennych projektów technicznych w zakresie:- projektu konstrukcyjnego w zakresie remontu klatki schodowej, - projektu pełnobranżowego budowy windy panoramicznej,- projektów branży sanitarnej w zakresie: projektu modernizacji źródła ciepła, które po modernizacji będzie stanowić kotłownia gazowa, projektu wewnętrznej instalacji gazowej, projektu instalacji centralnego ogrzewania, projektu wod.-kan. (dla modernizowanych pomieszczeń WC) – tylko w przypadku konieczności wykonania zmian w stosunku do projektu dołączonego do postępowania,- projektu wnętrz pomieszczeń biblioteki, WC dla osób niepełnosprawnych na parterze i WC na kondygnacji I piętra (zmiana sposobu użytkowania pomieszczenia z sali zabaw na WC),3) prace wykonawcze: a) wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, w tym:- wykonanie zagospodarowania terenu przy budynku zgodnie z załączoną do programu funkcjonalno-użytkowego koncepcją,- dobudowa panoramicznej windy w celu zapewnienia dostępności placówki dla osób z niepełnosprawnością ruchową,- wykonanie nowego źródła ciepła w postaci kotłowni gazowej wraz z niezbędną armaturą i wyposażeniem oraz remontem pomieszczenia kotłowni,- wykonanie instalacji centralnego ogrzewania – wymiana wszystkich przewodów rozprowadzających (piony, poziomy, gałązki) wraz z grzejnikami i zaworami termostatycznymi,- remont pomieszczenia WC zlokalizowanego na parterze budynku, przystosowujący pomieszczenie do osób niepełnosprawnych,- wykonanie nowego WC w sali zabaw na piętrze (zmiana sposobu użytkowania pomieszczenia),- demontaż istniejącej drewnianej klatki schodowej i wykonanie nowej klatki schodowej (konstrukcja żelbetowa),- malowanie części ścian i sufitów wszystkich pomieszczeń przedszkola,b) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, przed uzyskaniem odbiorów robót i przygotowaniem dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania zmodernizowanego obiektu i instalacji,c) dostarczenie instrukcji obsługi systemu grzewczego,d) przeprowadzenie szkolenia personelu wyznaczonego przez Zamawiającego w zakresie eksploatacji i konserwacji wyposażenia objętego przedmiotem zamówienia,e) zapewnienie nadzoru autorskiego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia podczas realizacji całego przedsięwzięcia,f) prace budowlano-remontowe powinny być prowadzone z zachowaniem następujących warunków:- teren budowy powinien być zabezpieczony w sposób zapewniający bezpieczeństwo pracowników i osób trzecich,- Wykonawca uzgodni z Zamawiającym godziny pracy, w których będą prowadzone roboty.2. Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt materiały wyjściowe do projektowania, w tym:1) opinię geotechniczną lub dokumentację geologiczno-inżynierską w zależności od wymagań,2) inne dane do opracowania dokumentacji, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.3. Wykonawca zobowiązany jest konsultować i uzgadniać dokumentację projektową z Zamawiającym na każdym etapie projektowania.4. Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo uzyskać w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie przedmiotowej inwestycji (jeżeli będzie wymagane).5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SWZ.6. Przedmiot zamówienia, zgodnie z dokumentami zamówienia, powinien zostać wykonany zgodnie z normami wskazanymi w programie funkcjonalno-użytkowym. Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne.

WI.271.15.2025.KA
branża Budowlana - obiekty, Projektowanie
podbranża obiekty użyteczności publicznej, projekt budowlany
kody CPV 45200000, 45210000, 45232332, 45300000, 45310000, 45311000, 45320000, 45330000, 45350000, 45400000, 45450000, 71200000, 71220000, 71300000, 71420000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty użyteczności publicznej , projekt budowlany