Przetarg 7403174 - Dostosowanie budynku szkoły do przepisów Ppoż. 1....

   
Analizuj Zamówienie 7403174 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-03-26
przedmiot ogłoszenia
Dostosowanie budynku szkoły do przepisów Ppoż.

1. Przedmiotem zamówienia jest Roboty budowlane związane z dostosowaniem budynku
szkoły do przepisów Ppoż. 2. Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie :
a) klapy oddymiające,
b) drzwi i okna Ppoż.- roboty pomocnicze,
c) drzwi i okna Ppoż.- roboty murarskie,
d) drzwi aluminiowe – roboty pomocnicze,
e) montaż drzwi aluminiowych,
f) termomodernizacja ścian zewnętrznych.
g) hydranty Ppoż. Wewnętrzne,
h) wodomierz.

3. Szczegółowy zakres robót opisanych w pkt A.III.1 i 2 SIWZ określa:
- dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ,
- przedmiar robót stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ.
- ekspertyza techniczna stanowiące załącznik nr 11 do SIWZ.
4. W ramach realizacji zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy:
1) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, kosztorysem ofertowym sporządzonym na podstawie przedmiaru robót oraz zasadami wiedzy technicznej przy zastosowaniu obowiązujących przepisów i warunków technicznych,
2) odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz za jakość zastosowanych materiałów,
3) prowadzenie dokumentacji budowy,
4) przekazywanie inspektorowi nadzoru inwestorskiego informacji dotyczących realizacji umowy oraz umożliwienia mu przeprowadzenia kontroli ich wykonywania,
5) umożliwianie wstępu na teren budowy wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego lub Wykonawcę na zasadach określonych w przepisach Prawa budowlanego i BHP,
6) terminowe usuwanie wad, ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbiorów robót zanikających lub ulegających zakryciu, oraz w czasie obowiązywania gwarancji,
7) zabezpieczenie placu budowy wraz z bezpośrednim sąsiedztwem prowadzonych prac, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
8) uporządkowanie placu budowy,
9) informowanie Zamawiającego o terminie zakończenia robót ulegających zakryciu oraz o terminie robót zanikających,
10) dostarczenie Zamawiającemu wszystkich dokumentów niezbędnych do oceny prawidłowego wykonania robót,
11) wykonanie zamówienia z materiałów i przy pomocy urządzeń spełniających wymogi projektu co do jakości wynikającej z przepisów:
a) o systemie oceny zgodności,
b) o wyrobach budowlanych,
potwierdzonych przez aktualne certyfikaty zgodności, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty, opisy urządzeń technicznych, instrukcje obsługi, zaświadczenia podmiotów uprawnionych do kontroli jakości, zaświadczenia niezależnych podmiotów zajmujących się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi,
12) organizacja i zgłaszanie gotowości do odbioru robót zanikających, częściowych oraz odbioru końcowego oraz przedkładanie zamawiającemu wszelkich dokumentów wymaganych do odbioru (w tym atesty, aprobaty techniczne, protokoły badań, protokoły pomiarów, inwentaryzacje powykonawcze obiektów i części obiektów),
13) systematyczne prowadzenie badań, pomiarów, prób i sprawdzeń kontrolnych niezbędnych do zachowania wysokiej jakości robót budowlanych w sposób zgodny z obowiązującymi wytycznymi, normami i przepisami w tym zakresie. Wyniki przeprowadzonych badań, pomiarów, prób i sprawdzeń kontrolnych będą udostępniane na każde żądanie przedstawicieli Zamawiającego do wglądu.
14) poniesienie wszelkich innych kosztów niezbędnych do realizacji, zabezpieczenia i odbioru przedmiotu zamówienia.
5. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza,
że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty
budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami
określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez
inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący
na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to
osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności
wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
6. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- wykonywanie prac fizycznych objętych zakresem zamówienia wskazanym w pkt. A.III.2 SIWZ, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.),
7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. A.III.6 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy.
8. Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca upływu terminu wykonania zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu wykonywania zamówienia, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się zatrudnić inną osobę do wykonywania danej czynności, pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania dotyczące sposobu zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia.
9. Zamawiający w ramach uprawnień w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, ma prawo do żądania w szczególności:
- oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
- poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
- innych dokumentów,
zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
10. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. A.III.6 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. A.III.6 SIWZ czynności.
11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
12. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia gwarancji na okres 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540058039-N-2020 z dnia: 2020-04-03
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
2020.04.15
W ogłoszeniu powinno być:
2020.04.30
branża Budowlana - remonty, wykończenia, Elewacje, termomodernizacje, Ochrona, Ślusarka i stolarka otworowa, szklarstwo
podbranża przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń, sprzęt i instalacje p-poż, okna, drzwi, termomodernizacja
kody CPV 45300000, 45400000, 45421000, 45450000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń , sprzęt i instalacje p-poż , okna, drzwi , termomodernizacja

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10316128 2024-05-08
godz. 11:00
Podkarpackie Wykonanie Systemu Sygnalizacji Pożaru dla obiektu Regionalnego Centrum Odzysku Odpadów w Krośnie 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie Systemu Sygnalizacji Poż...
10441264 2024-05-09
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Usługa: Sprawowania nadzoru w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
10485620 2024-05-10
godz. 11:00
Warmińsko-Mazurskie Dostawa wraz z montażem moskitier/siatek metalowych w okienkach piwnicznych budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Bema 8 w Węgorzewie
10490067 2024-05-10
godz. 11:50
Dolnośląskie Docieplenie ściany szczytowej od wewnątrz w mieszkaniu nr 9 w budynku przy ul. Gen. Zajączka 8 w Wałbrzychu (wg załączonego przedmiaru).
10479615 2024-05-10
godz. 12:00
Pomorskie „Adaptacja pomieszczenia po bufecie na 2 dwie sale: konferencyjna i pomieszczenie dla poligrafii.”
10449986 2024-05-10
godz. 15:00
Śląskie na wykonanie robót budowlanych, usług: Termomodernizacja elewacji budynku przy ulicy Emilii Plater 10 w Zabrzu.
10431096 2024-05-13
godz. 15:00
Zachodniopomorskie Przebudowa pomieszczenia na łazienkę w lokalu mieszkalnym nr 3 w budynku przy ul. Wl. Bartoszewskiego 8 w Szczecinku
10485457 2024-05-14
godz. 11:00
Mazowieckie Wykonanie modernizacji sali gimnastycznej, wykonanie podjazdu i schodów zewnętrznych oraz dostosowanie pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych w filii KSS w Otwocku, ul. Kolorowa 13. Cz...
10450534 2024-05-15
godz. 10:00
Pomorskie OPC/ZIL/2024/029 Modernizacja posterunku odpraw granicznych Terminala Promowego Westerplatte na terenie Portu Gdańsk. PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA:
10487569 2024-05-17
godz. 10:30
Śląskie Wymiana stolarki drzwiowej (drzwi wejściowe do budynku) oraz roboty towarzyszące w budynku przy ul. Wolności 226 w Zabrzu.