Przetarg 12206788 - Część 1: 1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest...

   
Analizuj Zamówienie 12206788
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-09
przedmiot ogłoszenia
Część 1: 1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest świadczenie usług kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce w 2026 roku3. W ramach realizacji
przedmiotu zamówienia na rzecz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia kompleksowej obsługi prawnej oraz doradztwa prawnego dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie wraz z obsługą prawną osób sprawujących rodzinna pieczę zastępczą oraz obsługa prawną Ośrodka Interwencji Kryzysowej w zakresie wszystkich czynności wykonywanych przez Zamawiającego, w tym w szczególności do:a) opiniowania pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym w szczególności projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, postanowień, pełnomocnictw, upoważnień, pism, regulaminów i innych aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, oraz w szczególnych przypadkach na polecenie Dyrektora jednostki sporządzanie projektów tych dokumentów;b) opiniowanie oraz redagowanie projektów umów związanych z realizacją zewnętrznych projektów finansowanych ze środków publicznych lub innych środków zewnętrznych, w tym do weryfikacja ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wymaganiami podmiotów udzielających finansowania oraz interesem Zleceniodawcy, a także do przygotowywania propozycji zmian i opracowywania ich finalnych wersji,c) opiniowania pod względem formalnoprawnym umów, ugód i porozumień zawieranych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce z innymi podmiotamioraz ich projektów (wzorów), a w szczególnych przypadkach na polecenie Dyrektora jednostki sporządzanie projektów umów;d) czynnego udziału w sporządzaniu projektów aktów prawnych zarówno powszechnie obowiązujących, jak i wewnętrznych oraz indywidualnych;e) pisemnego sporządzania opinii prawnych i innych opracowań zawierających analizę stanu prawnego oraz konkluzję zawierającą prawidłowe zdaniem opiniującego rozwiązanie;f) opiniowania treści korespondencji z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi;g) sporządzanie pozwów oraz odpowiedzi na pozwy w sprawach sądowych z udziałem jednostki, w tym analiza treści pism procesowych, ocena stanu faktycznego i prawnego, przygotowanie stanowiska urzędu, kompletowanie dokumentacji dowodowej oraz reprezentacja urzędu przed sądem;h) udzielania porad prawnych i konsultacji prawnych w zakresie realizacji zadań statutowych jednostki;i) udzielania wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;j) opiniowania pod względem zgodności z prawem spraw w zakresie postępowania egzekucyjnego; k) bieżącego doradztwa prawnego z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych;l) dokonywania analizy opracowywanych dokumentów w zakresie prowadzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pod kątem zgodnościz obowiązującymi przepisami prawa;m) doradztwa prawnego z zakresu prawa zamówień publicznych, stanowiących element finansów publicznych, uwzględniających szczegółowe rozwiązania w obszarze wydatkowania środków publicznych;n) uczestnictwa w prowadzonych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce negocjacjach o nawiązanie, zmianę lub rozwiązanie stosunków prawnych, zwłaszcza umów długoterminowych, o wysokiej wartości przedmiotu umowy, mających na celu rozporządzenie mieniem i innych czynnościach o podobnym charakterze;o) udziału w pracach zespołów, komisji, naradach, spotkaniach i innych ciał roboczych powoływanych przez Dyrektora jednostki oraz związanej z tym obsługi prawnej;p) świadczenia usług zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi oraz usług doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego;q) podejmowania innych niż ww. czynności w zakresie spraw wymagających obsługi prawnej, ustalonych w porozumieniu z Dyrektorem lub Z-cą Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy w Wieliczce;r) udzielanie ustnych i pisemnych porad prawnych związanych z wykonywaniem zadań i obowiązków rodzin zastępczych,s) wyjaśnianie przepisów prawa mających zastosowanie w pieczy zastępczej,t) pomoc w sporządzaniu pism i wyjaśnień związanych z sytuacja prawną dziecka lub rodziny zastępczej.4. Obsługa prawna musi być realizowana z zachowaniem następującego standardu usług:a) zapewnienie świadczenia obsługi prawnej osobiście przez radcę prawnego lub adwokata w siedzibie Centrum, w wybrane dwa dni tygodnia, w wymiarze nie mniej niż 8 godzin tygodniowo, w godzinach pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce (tj. poniedziałek 7:30-17:00, wtorek-piątek 7:30-15:30), tak aby możliwa była realizacja terminowych czynności prawnych,b) dopuszcza się możliwość opiniowania i podpisywania przez Wykonawcę dokumentów w sposób elektroniczny z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego,c) porady prawne, opinie i inne dokumenty muszą być przygotowywane z należytą starannością, zgodnie z aktualnym stanem prawnym i orzecznictwem,d) każda sprawa zgłoszona przez Zamawiającego będzie analizowana indywidualnie, z uwzględnieniem specyfiki sprawy oraz potrzeb Zamawiającego.5. Terminy realizacji wybranych punktów z zakresu przedmiotu zamówienia:a) opiniowanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym projektów uchwał oraz innych aktów prawnych, zarządzeń, decyzji, postanowień, porozumień, pełnomocnictw, upoważnień i pism wydawanych przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce – niezwłocznie z zachowaniem, terminów prawem przypisanych, ale nie dłużej niż 3 dni robocze od daty otrzymania dokumentu przez Wykonawcę,b) opiniowanie pod względem formalnoprawnym umów, ugód i porozumień zawieranych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce z innymi podmiotamioraz ich projektów (wzorów) – niezwłocznie z zachowaniem, terminów prawem przypisanych, ale nie dłużej niż 3 dni robocze od daty otrzymania dokumentu przez Wykonawcę,c) sporządzanie opinii prawnych w zakresie stosowania prawa – niezwłocznie, ale nie dłużej niż 5 dni roboczych od daty otrzymania wniosku przez Wykonawcę,d) udzielanie porad, konsultacji oraz opiniowanie projektów umów dotyczących działalności Zamawiającego – niezwłocznie, ale nie dłużej niż 3 dni robocze od daty otrzymania zapytania lub dokumentu przez Wykonawcę, Zamawiający wymaga by w sprawach nagłych porady udzielanie były również poza godzinami urzędowania (dopuszcza się konsultacje telefoniczne i mailowe),e) opiniowanie i weryfikacja dokumentacji w zakresie zamówień publicznych udzielanych przez Zamawiającego - niezwłocznie, ale nie dłużej niż 3 dni robocze od daty otrzymania dokumentacji przez Wykonawcę,f) sporządzanie projektów pism– niezwłocznie, ale nie dłużej niż 3 dni roboczych od daty wydania polecenia Dyrektora Centrum,g) sporządzanie projektów umów, ugód i porozumień– niezwłocznie, ale nie dłużej niż 4 dni robocze od daty wydania polecenia przez Dyrektora Centrum.6. W przypadkach skomplikowanych Wykonawca może wydłużyć, za zgodą i w uzgodnieniu nowego terminu z Zamawiającym, terminy realizacji zadań z pkt 5. lit. od a) do g). Zgoda i uzgodnienie nowego terminu wymagają udokumentowania w formie pisemnej tradycyjnej lub w formie elektronicznej.7. Przez godzinę świadczenia usługi należy rozumieć godzinę zegarową, równą 60 minut.8. Wymiar przedmiotu zamówienia w części I wynosi 480 godzin, co stanowi maksymalna liczbę godzin świadczenia usługi w okresie realizacji umowy, w wymiarze średniomiesięcznym do 40 godzin zegarowych

Część 2: 1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest świadczenie usług kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce w 2026 roku1. Przedmiotem zamówienia w części II jest świadczenie usługi specjalistycznego poradnictwa – poradnictwa prawnego dla klientów Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Wieliczce, zwanym dalej OIK, w tym w szczególności: a) prowadzenie usług specjalistycznego poradnictwa – poradnictwo prawne – dla klientów Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Wieliczce,b) prowadzenie dokumentacji odbytych konsultacji w teczkach klientów OIK oraz innej dokumentacji związanej bezpośrednio z wykonywaną pracą,c) wykonywanie innych czynności zawodowych w obszarze wsparcia rodziny,d) współpraca z Pracownikami OIK.2. Maksymalna liczba godzin świadczenia usługi w okresie realizacji umowy wynosi: 240 godzin zegarowych, w tym miesięcznie średnio 20 godzin zegarowych.3. Ilość godzin świadczenia usługi może ulec zmianie w okresie trwania umowy. W przypadku mniejszej ilości godzin Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania wszystkich godzin wskazanych SWZ. W takim przypadku Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowaną liczbę godzin. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia pełnej liczby godzin określonej w ust. 10. 4. Przedmiot umowy świadczony będzie: stacjonarnie w budynku OIKw Wieliczce. 5. Godziny i daty realizacji usługi będą uzgadniane z Kierownikiem OIK. Zmiana godzin realizacji usługi, każdorazowo wymaga zgody Kierownika OIK, a w przypadku jego nieobecności, Kierownika działu ds. administracyjno-kadrowych w PCPR – za pośrednictwem maila lub w formie papierowej.Zapewnianie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebamiw realizacji przedmiotu umowy należy do obowiązków Zleceniodawcy. W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności losowych wśród klientów OIK, dla których Zleceniobiorca będzie świadczył usługę, Zleceniodawca w porozumieniu z Zleceniobiorcą, dostosuje wówczas wykonanie przedmiotu umowy w taki sposób,aby był zgodny z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1411).

ZP 271.1.6.2025
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża usługi prawne
kody CPV 79100000, 79111000, 79112000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: usługi prawne