Przetarg 11552959 - CP-24-1187/2025/UE; Usługa edukacyjna polegająca na...
Analizuj | Zamówienie 11552959 |
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2025-10-14 |
przedmiot ogłoszenia | CP-24-1187/2025/UE; Usługa edukacyjna polegająca na przygotowaniu wideo-wykładów w ramach kursu e-learningowego w ramach projektu Część 1: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnien iem tematyki dotyczącej chorób zakaźnych Przepisy prawne regulujące zasady sprawowania opieki nad pacjentem, w związku z nową rolą opiekuna medycznego w systemie opieki nad pacjentem, w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym. Kluczowe akty prawne regulujące zasady sprawowania opieki nad pacjentem Temat zajęć dydaktycznych:Przepisy prawne regulujące zasady sprawowania opieki nad pacjentem, w związku z nową rolą opiekuna medycznego w systemie opieki nad pacjentem, w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Kluczowe akty prawne regulujące zasady sprawowania opieki nad pacjentem Część 2: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Formy i zasady korzystania z pomocy instytucjonalnej na podstawie przepisów prawa, (w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Formy pomocy i zasady korzystania z niej na podstawie przepisów prawa Część 3: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Profilaktyka chorób zakaźnych: 1) farmakologiczne i pozafarmakologiczne metody ograniczania transmisji chorób zakaźnych, ze szczególnym uwzględnieniem szczepień; 2) metody ochrony przed zakażeniem w pracy i w codziennym życiu – podstawy stosowania środków ochrony zbiorowej i indywidualnej oraz zasady dezynfekcji; 3) sposoby zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych - podstawy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Objawy, leczenie i powikłania grypy sezonowej Część 4: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych: Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Profilaktyka chorób zakaźnych: 1) farmakologiczne i pozafarmakologiczne metody ograniczania transmisji chorób zakaźnych, ze szczególnym uwzględnieniem szczepień; 2) metody ochrony przed zakażeniem w pracy i w codziennym życiu – podstawy stosowania środków ochrony zbiorowej i indywidualnej oraz zasady dezynfekcji; 3) sposoby zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych - podstawy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego. Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Wybrane choroby zakaźne dorosłych: półpasiec, pneumokoki, syncytialny wirus oddechowy (RSV) Część 5: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Profilaktyka chorób zakaźnych: 1) farmakologiczne i pozafarmakologiczne metody ograniczania transmisji chorób zakaźnych, ze szczególnym uwzględnieniem szczepień; 2) metody ochrony przed zakażeniem w pracy i w codziennym życiu – podstawy stosowania środków ochrony zbiorowej i indywidualnej oraz zasady dezynfekcji; 3) sposoby zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych - podstawy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Profilaktyka i sposoby ograniczania transmisji chorób zakaźnych Część 6: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Profilaktyka chorób zakaźnych: 1) farmakologiczne i pozafarmakologiczne metody ograniczania transmisji chorób zakaźnych, ze szczególnym uwzględnieniem szczepień; 2) metody ochrony przed zakażeniem w pracy i w codziennym życiu – podstawy stosowania środków ochrony zbiorowej i indywidualnej oraz zasady dezynfekcji; 3) sposoby zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych - podstawy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Szczepienia ochronne Część 7: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Diagnostyka chorób zakaźnychSzczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady diagnostyki chorób zakaźnych i zakażeń Część 8: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Migracja ludności a odporność populacyjna – choroby zakaźne, które mogą zagrażać w kryzysie migracyjnymSzczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Odporność populacyjna Część 9: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Migracja ludności a odporność populacyjna – choroby zakaźne, które mogą zagrażać w kryzysie migracyjnymSzczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Choroby zakaźne zagrażające w kryzysie migracyjnym Część 10: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Podstawowe informacje o lekach, z uwzględnieniem leków stosowanych w zakażeniach: 1) podstawowe definicje związane z lekami i ich stosowaniem; 2) postacie, dawki i drogi wprowadzania leków; 3) podstawowe mechanizmy działania leków; 4) interakcje leków i działania niepożądane; 5) podstawy farmakokinetyki; 6) zasady dawkowania leków; 7) zasady przechowywania leków; 8) podział leków stosowanych w zakażeniach: bakteryjnych, wirusowy, pasożytniczych, grzybiczych.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady przechowywania leków Część 11: Moduł I. Podstawy opieki medycznej z uwzględnieniem tematyki dotyczącej chorób zakaźnychTemat zajęć dydaktycznych:Podstawowe informacje o lekach, z uwzględnieniem leków stosowanych w zakażeniach: 1) podstawowe definicje związane z lekami i ich stosowaniem; 2) postacie, dawki i drogi wprowadzania leków; 3) podstawowe mechanizmy działania leków; 4) interakcje leków i działania niepożądane; 5) podstawy farmakokinetyki; 6) zasady dawkowania leków; 7) zasady przechowywania leków; 8) podział leków stosowanych w zakażeniach: bakteryjnych, wirusowy, pasożytniczych, grzybiczych.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Leki stosowane w zakażeniach: bakteryjnych, wirusowych, pasożytniczych, grzybiczych Część 12: Moduł II. Identyfikowanie problemów opiekuńczych i medycznych w opiece nad osobą chorą i niesamodzielną - część teoretyczna Temat zajęć dydaktycznych:Niepełnosprawność i niesamodzielność pacjentów przebywających w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym:1) problemy dotyczące niepełnosprawności, niesamodzielności i starzenia się;2) problemy funkcjonalne oraz potrzeby biologiczne i psychospołeczne człowieka w poszczególnych fazach życia i stanach zdrowia;3) rola rodziny w procesie identyfikowania problemów i potrzeb osoby chorej i niesamodzielnej;4) wskazania do objęcia opieką przez opiekuna medycznego osoby przewlekle chorej i niesamodzielnej;5) modyfikowanie działań opiekuńczo-pielęgnacyjnych opiekuna medycznego w zależności od stopnia niesamodzielności osoby chorej lub niesamodzielnej u pacjentów w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym;6) skutki niesamodzielności w zakresie zaspokajania potrzeb życiowych;7) możliwości osoby chorej i niesamodzielnej w zakresie samoopieki;8) rozpoznawanie problemów w zakresie wydalania – nietrzymanie moczu, nietrzymanie stolca;9) skutki długotrwałego unieruchomienia;10) znaczenie efektywnego komunikowania się z osobą chorą i niesamodzielną oraz jej rodziną w identyfikowaniu potrzeb i problemów u pacjentów w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Problemy funkcjonalne dotyczące niepełnosprawności, niesamodzielności Część 13: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady wykonywania czynności i zabiegów medycznych przez opiekuna medycznego:1) problemy zdrowotne pacjentów z chorobami układu krążenia, narządu ruchu, układu oddechowego i cukrzycy;2) rodzaje czynności i zabiegów medycznych wykonywanych przez opiekuna medycznego.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady ochrony przed zakażeniem, procedury higieniczne Część 14: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady wykonywania czynności i zabiegów medycznych przez opiekuna medycznego:1) problemy zdrowotne pacjentów z chorobami układu krążenia, narządu ruchu, układu oddechowego i cukrzycy;2) rodzaje czynności i zabiegów medycznych wykonywanych przez opiekuna medycznego.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy opiekuna medycznego z personelem medycznym oraz rodziną podopiecznego w podmiotach leczniczych, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz środowisku domowym Część 15: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Płukanie jamy ustnej, gardła, oka i rany oraz zmiana opatrunku na ranie niepowikłanej:1) surowce stosowane w recepturowych lekach do jamy ustnej, gardła, oka i rany niepowikłanej;2) zasady płukania jamy ustnej, gardła, oka i rany niepowikłanej;3) procedury związane ze zmianą opatrunku na ranie niepowikłanej;4) rodzaje opatrunków na ranie niepowikłanej;5) częstotliwość zmiany opatrunku na ranie niepowikłanej;6) zasady zmiany opatrunku w zależności od jego rodzaju;7) schemat zmiany opatrunku w domu;8) przestrzeganie zasad aseptyki i antyseptyki;9) higiena rąk Ayliffe'a.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:nie dotyczy Część 16: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady obsługi pacjentów ze stomią, w tym tracheotomią, ileostomią, kolostomią, urostomią, gastrostomią PEG (ang. Percutaneous Endoscopic Gastrostomy) u pacjentów w podmiotach leczniczych, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym:1) rodzaje i przyczyny stomii;2) podział i charakterystyka stomii wg anatomicznego umiejscowienia:a) gastrostomia,b) jejunostomia,c) ileostomia,d) kolostomia,e) urostomia,f) endoskopowa gastrostomia (PEG);3) rodzaje systemów stomijnych i pielęgnacja skóry wokół niepowikłanej stomii;4) najczęstsze typy stomii i problemy ze stomią;5) higiena i pielęgnacja skóry wokół niepowikłanej tracheotomii, gastrostomii, ileostomii, kolostomii;6) odżywianie po zabiegu wyłonienia stomii;7) powikłania po wyłonieniu stomii;8) metody, zasady wykonywania zabiegów higienicznych u pacjentów ze stomią niepowikłaną;9) wskazówki dotyczące kąpieli w wannie i pod prysznicem u pacjentów ze stomią;10) czynniki mające wpływ na prawidłowe funkcjonowanie stomii i jakość życia pacjenta.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:nie dotyczy Część 17: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady opieki nad pacjentem z zaburzeniami połykania:1) zaburzenia połykania u osoby chorej i niesamodzielnej – definicja, przyczyny, objawy i leczenie, zagrożenia, postępowanie;2) karmienie chorego metodą porcji;3) karmienie chorego przez przezskórną gastrostomię PEG.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:nie dotyczy Część 18: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady podawania leków osobie chorej i niesamodzielnej:1) zasady podawania leków:a) przez układ pokarmowy (doustnie, podjęzykowo, okołopoliczkowo, doodbytniczo),b) na skórę,c) przez układ oddechowy (nebulizatory, inhalatory ciśnieniowe z dozownikiem pojedynczych dawek, z dozownikiem uruchamiającym wdech, inhalatory proszkowe);2) zasady podawania leków podskórnie;3) sprzęt, narzędzia i materiały potrzebne do podawania leków różnymi drogami i iniekcji podskórnych;4) przestrzeganie zasad aseptyki i antyseptyki;5) zasady pomocy osobie chorej i niesamodzielnej przy przyjmowaniu leków, w podmiotach leczniczych, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz w środowisku domowym;6) działanie niepożądane leków;7) interakcje leków.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:nie dotyczy Część 19: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady opieki nad pacjentem z trudnościami oddychania:1) oddychanie tlenowe – etapy, charakterystyka i przebieg i jak oddychają komórki;2) zaburzenia oddychania - choroby układu oddechowego;3) zdrowy oddech a zaburzenia oddychania;4) zaburzenia cyklu oddychania;5) zaburzenia toru oddychania;6) zaburzenia ruchomości klatki piersiowej;7) wskazania do wykonania tracheotomii;8) tracheotomia - przebieg, zalecenia po zabiegu, powikłania;9) rurka tracheostomijna - zasady odśluzowywania dróg oddechowych, w tym czyszczenie rurki tracheostomijnej;10) opieka nad pacjentem z rurką tracheostomijną;11) zmiana opatrunku wokół rurki tracheostomijnej.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Oddychanie tlenowe – etapy, charakterystyka i przebieg Część 20: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady opieki nad pacjentem z trudnościami oddychania:1) oddychanie tlenowe – etapy, charakterystyka i przebieg i jak oddychają komórki;2) zaburzenia oddychania - choroby układu oddechowego;3) zdrowy oddech a zaburzenia oddychania;4) zaburzenia cyklu oddychania;5) zaburzenia toru oddychania;6) zaburzenia ruchomości klatki piersiowej;7) wskazania do wykonania tracheotomii;8) tracheotomia - przebieg, zalecenia po zabiegu, powikłania;9) rurka tracheostomijna - zasady odśluzowywania dróg oddechowych, w tym czyszczenie rurki tracheostomijnej;10) opieka nad pacjentem z rurką tracheostomijną;11) zmiana opatrunku wokół rurki tracheostomijnej.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zdrowy oddech a zaburzenia oddychania;zaburzenia cyklu i toru oddychaniazaburzenia ruchomości klatki piersiowej Część 21: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Procedury odłączenia wlewu kroplowego:1) Wykonanie zamknięcia zacisku kontrolującego przepływ infuzji.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Procedury odłączenia wlewu kroplowego Część 22: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady pobierania krwi żylnej i włośniczkowej:1) podstawy anatomii i fizjologia układu krwionośnego;2) miejsca pobierania krwi żylnej i krwi włośniczkowej do badań laboratoryjnych;3) sprzęt, narzędzia i materiały potrzebne do pobierania krwi włośniczkowej i żylnej do badań laboratoryjnych;4) zasady aseptyki i antyseptyki;5) przygotowanie pacjenta do badania i problemy występujące w fazie przedanalitycznej badania;6) techniki pobierania krwi żylnej i włośniczkowej.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:nie dotyczy Część 23: Moduł III. Wykonywanie wybranych czynności z zakresu opieki medycznejTemat zajęć dydaktycznych:Zasady postępowania z próbkami krwi:1) sposób przechowywania i zabezpieczania krwi żylnej i włośniczkowej do momentu wykonania określonych badań laboratoryjnych;2) najczęściej spotykane niezgodności i działania naprawcze;3) zasady prowadzenia dokumentacji medycznej.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Najczęściej spotykane niezgodności i działania naprawcze w postępowaniu z próbkami krwi Część 24: Moduł IV. Planowanie, organizowanie i wykonywanie czynności opiekuńczych dla osoby chorej i niesamodzielnej z uwzględnieniem opieki nad osobami z demencją Temat zajęć dydaktycznych:Czynności opiekuńcze świadczone na rzecz osób z zespołem otępiennym/demencją: 1) świadczenia realizowane w warunkach stacjonarnych;2) świadczenia realizowane w warunkach domowych;3) bezpieczeństwo pacjenta;4) problemy dnia codziennego pacjenta z zespołem otępiennym – towarzyszenie w chorobach otępiennych;5) podtrzymywanie aktywności fizycznej i intelektualnej, stale dostosowywanej do pogarszających się możliwości chorego w chorobach otępiennych;6) życie z chorym z zespołem otępiennym/demencją.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Problemy dnia codziennego pacjenta z zespołem otępiennym – towarzyszenie w chorobach otępiennych Część 25: Moduł IV. Planowanie, organizowanie i wykonywanie czynności opiekuńczych dla osoby chorej i niesamodzielnej z uwzględnieniem opieki nad osobami z demencją Temat zajęć dydaktycznych:Czynności opiekuńcze świadczone na rzecz osób z zespołem otępiennym/demencją: 1) świadczenia realizowane w warunkach stacjonarnych;2) świadczenia realizowane w warunkach domowych;3) bezpieczeństwo pacjenta;4) problemy dnia codziennego pacjenta z zespołem otępiennym – towarzyszenie w chorobach otępiennych;5) podtrzymywanie aktywności fizycznej i intelektualnej, stale dostosowywanej do pogarszających się możliwości chorego w chorobach otępiennych;6) życie z chorym z zespołem otępiennym/demencją.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Podtrzymywanie aktywności fizycznej i intelektualnej oraz profilaktyka odleżyn Część 26: Moduł IV. Planowanie, organizowanie i wykonywanie czynności opiekuńczych dla osoby chorej i niesamodzielnej z uwzględnieniem opieki nad osobami z demencją Temat zajęć dydaktycznych:Bariery komunikacyjne u osób z zespołem otępiennym/demencją:1) społeczne bariery psychologiczne;2) bariery techniczne;3) tworzenie przyjaznego środowiska dla osób z zespołem otępiennym/demencją;4) aktywności dla osób z zespołem otępiennym/demencją;5) współpraca z zespołem terapeutycznym i opiekuńczym;6) komunikacja z osobą chorą i niesamodzielną, jej rodziną i grupą społeczną.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Komunikacja z osobą chorą i niesamodzielną, jej rodziną i grupą społeczną Część 27: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawy fizjoterapii, omówienie zasad leczenia:1) cele i potrzeby fizjoterapii u pacjentów wymagających stałej opieki, wyjaśnienie potrzeby stosowania określonego rodzaju bodźca leczniczego;2) możliwości lecznicze fizjoterapii i ich wpływ na funkcjonowanie osoby wymagającej stałej opieki.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Możliwości lecznicze fizjoterapii i ich wpływ na osoby wymagające stałej opieki Część 28: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawy fizjoterapii, omówienie zasad leczenia:1) cele i potrzeby fizjoterapii u pacjentów wymagających stałej opieki, wyjaśnienie potrzeby stosowania określonego rodzaju bodźca leczniczego;2) możliwości lecznicze fizjoterapii i ich wpływ na funkcjonowanie osoby wymagającej stałej opieki.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Podstawowe zagadnienia z zakresu fizjoterapii Część 29: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawy fizjoterapii, omówienie zasad leczenia:1) cele i potrzeby fizjoterapii u pacjentów wymagających stałej opieki, wyjaśnienie potrzeby stosowania określonego rodzaju bodźca leczniczego;2) możliwości lecznicze fizjoterapii i ich wpływ na funkcjonowanie osoby wymagającej stałej opieki.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Omówienie wskazań i skutków działania ruchu, bodźców termicznych, kinetycznych, elektrycznych, świetlnych oraz chemicznych Część 30: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawy fizjoterapii, omówienie zasad leczenia:1) cele i potrzeby fizjoterapii u pacjentów wymagających stałej opieki, wyjaśnienie potrzeby stosowania określonego rodzaju bodźca leczniczego;2) możliwości lecznicze fizjoterapii i ich wpływ na funkcjonowanie osoby wymagającej stałej opieki.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Cele zastosowania określonych bodźców leczniczych u pacjentów wymagających stałej opieki Część 31: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawy fizjoterapii, omówienie zasad leczenia:1) cele i potrzeby fizjoterapii u pacjentów wymagających stałej opieki, wyjaśnienie potrzeby stosowania określonego rodzaju bodźca leczniczego;2) możliwości lecznicze fizjoterapii i ich wpływ na funkcjonowanie osoby wymagającej stałej opieki.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady fizjoterapii u pacjentów przewlekle chorych i unieruchomionych Część 32: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z zespołem terapeutycznym w zakresie treningu aktywności wchodzącego w zakres ADL (ang. Activities of Daily Living) – czynności życia codziennego).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Identyfikowania podstawowych zaburzeń wpływających na ograniczenia funkcjonalne Część 33: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z zespołem terapeutycznym w zakresie treningu aktywności wchodzącego w zakres ADL (ang. Activities of Daily Living) – czynności życia codziennego).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Wspieranie możliwości osoby niesamodzielnej w zakresie samoopieki Część 34: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z zespołem terapeutycznym w zakresie treningu aktywności wchodzącego w zakres ADL (ang. Activities of Daily Living) – czynności życia codziennego).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z zespołem terapeutycznym w zakresie treningu aktywności Część 35: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z zespołem terapeutycznym w zakresie treningu aktywności wchodzącego w zakres ADL (ang. Activities of Daily Living) – czynności życia codziennego).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Możliwości wykorzystania zaopatrzenia ortopedycznego w zakresie poprawy samoobsługi Część 36: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawowe zasady fizjoterapii u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach, wymagającymi stałej opieki (choroby neurologiczne, geriatryczne, onkologiczne, kardiologiczne, ortopedyczne).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zaburzenia występujące u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach Część 37: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawowe zasady fizjoterapii u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach, wymagającymi stałej opieki (choroby neurologiczne, geriatryczne, onkologiczne, kardiologiczne, ortopedyczne).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Neurologiczne wspomaganie ćwiczeniami w jednostkach chorobowych, m.in.: wylew, udar, stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona; Część 38: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawowe zasady fizjoterapii u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach, wymagającymi stałej opieki (choroby neurologiczne, geriatryczne, onkologiczne, kardiologiczne, ortopedyczne).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasad fizjoterapii pacjentów z zaburzeniami neurologicznymi, geriatrycznymi, kardiologicznymi, ortopedycznymi i onkologicznymi; Część 39: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawowe zasady fizjoterapii u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach, wymagającymi stałej opieki (choroby neurologiczne, geriatryczne, onkologiczne, kardiologiczne, ortopedyczne).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Pionizacja, Chód Część 40: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawowe zasady fizjoterapii u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach, wymagającymi stałej opieki (choroby neurologiczne, geriatryczne, onkologiczne, kardiologiczne, ortopedyczne).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Wózek inwalidzki Część 41: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Podstawowe zasady fizjoterapii u pacjentów z chorobami przewlekłymi i po urazach, wymagającymi stałej opieki (choroby neurologiczne, geriatryczne, onkologiczne, kardiologiczne, ortopedyczne).Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Dostosowanie lokalu mieszkalnego Część 42: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z fizjoterapeutą w zakresie wykonywania fizjoterapii przyłóżkowej:1) dobór ćwiczeń adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji;2) możliwości doboru zaopatrzenia ortopedycznego adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zasady wykonania i doboru ćwiczeń rehabilitacyjnych dla dziecka i osoby dorosłej w zależności od wieku i rodzaju dysfunkcji Część 43: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z fizjoterapeutą w zakresie wykonywania fizjoterapii przyłóżkowej:1) dobór ćwiczeń adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji;2) możliwości doboru zaopatrzenia ortopedycznego adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Profilaktyka odleżyn Część 44: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z fizjoterapeutą w zakresie wykonywania fizjoterapii przyłóżkowej:1) dobór ćwiczeń adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji;2) możliwości doboru zaopatrzenia ortopedycznego adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Techniki przemieszczania pacjenta w obrębie łóżka i poza nim - podstawowe zasady Część 45: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z fizjoterapeutą w zakresie wykonywania fizjoterapii przyłóżkowej:1) dobór ćwiczeń adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji;2) możliwości doboru zaopatrzenia ortopedycznego adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Prezentacja ćwiczeń Część 46: Moduł V. Prowadzenie przyłóżkowej aktywizacji pacjentów leżących Temat zajęć dydaktycznych:Zasady współpracy z fizjoterapeutą w zakresie wykonywania fizjoterapii przyłóżkowej:1) dobór ćwiczeń adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji;2) możliwości doboru zaopatrzenia ortopedycznego adekwatnie do rodzaju i stopnia dysfunkcji.Szczegółowy zakres tematyczny zajęć dydaktycznych:Zaopatrzenie ortopedyczne CP-24-1187/2025/UE |
branża | Edukacja, szkolenia |
podbranża | edukacja, kursy i szkolenia inne |
kody CPV | 80320000 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Mazowieckie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Mazowieckie |