Przetarg 12055780 - budowa dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych na...

   
Analizuj Zamówienie 12055780
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-11-17
przedmiot ogłoszenia
budowa dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych na ul. Poznańskiej oraz drogach dolotowych wzdłuż ul. Poznańskiej w Tarnowie Podgórnym

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokume
ntacji projektowej budowlanej i wykonawczej, kosztorysowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz wykonanie robót na podstawie zgłoszenia budowy lub pozwolenia budowy dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych na ul. Poznańskiej (droga powiatowa nr 2420P) oraz drogach dolotowych wzdłuż ul. Poznańskiej na odcinku od ul. Romaszewskiego do ronda im. Gmin Partnerskich w Tarnowie Podgórnym. Przedmiot zamówienia jest realizowany w formule zaprojektuj i wybuduj. 2. Zamówienie obejmuje wszystkie czynności niezbędne do kompleksowego wykonania robót budowlanych i usługi projektowania i zawiera m.in.:• Opracowanie dokumentacji budowlanej, wykonawczej budowy oświetlenia przejść dla pieszych na podstawie uzyskanych warunków technicznych zasilania przedmiotowego oświetlenia.• Pozyskanie decyzji zezwalającej na realizację robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami – Ustawy Prawo Budowlane.• Wykonanie robót budowlanych w zakresie:2.1 Budowy kablowych linii ziemnych, zasilanych kablem YAKXS o przekroju min. 4x25mm2, w rurach kablowych śr. min. 50mm,2.2 Wykonaniu przejść przez jezdnię metodą bezwykopową,2.3 Posadowienia słupów oświetleniowych stalowych, ocynkowanych o przekroju ośmiokątnym na fundamentach betonowych prefabrykowanych,2.4 Montażu opraw oświetleniowych typu LED dedykowanych dla przejść dla pieszych wyposażonych w gniazdo typu NEMA 7-pin,2.5 Montażu złączy słupowych we wnękach słupowych oraz bezpieczników w obwodach zasilania poszczególnych opraw oświetleniowych,2.6 Wykonaniu zasilania planowanych instalacji zgodnie z uzyskanymi warunkami technicznymi zasilania (z istniejącej sieci oświetleniowej) z ewentualnym zwiększeniem mocy przyłączeniowej do istniejących szaf SO,2.7 Wykonaniu pomiarów elektrycznych odbiorczych wybudowanych elementów oświetlenia drogowego,2.8 Wykonaniu pomiarów fotometrycznych potwierdzających spełnienie wymagań oświetlenia przejścia,2.9 Odtworzeniu nawierzchni pasa drogowego na całej szerokości i długości wykopów pod kabel i fundamenty słupów (naruszony chodnik i ścieżkę odtworzyć na całej szerokości)• zawiadomienie o zakończeniu budowy i uzyskanie przyjęcia wybudowanych obiektów do użytkowania (zaświadczenie o braku sprzeciwu po złożeniu zawiadomienia o zakończeniu budowy lub pozwolenie na użytkowanie).W ramach zamówienia należy:• Zaprojektować oświetlenie przejść dla pieszych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z :- „Wytycznymi projektowania infrastruktury przejść dla pieszych Część 4: Projektowanie oświetlenia przejść dla pieszych WR-D-41-4”- „Wytycznymi prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych” z grudnia 2017 wykonanego wykonano na zlecenie Skarbu Państwa – Ministra Infrastruktury w ramach umowy nr SKR-U-162/17 z dnia 18 września 2017 r.• Zaprojektować na drodze jednokierunkowej: po 1 słupie oświetleniowym. Latarnia powinna być one ustawiona od strony nadjeżdżającego pojazdu.• Zaprojektować na drodze dwukierunkowej: po dwa słupy oświetleniowe. Optymalny układ latarń: po jednym słupie na każdej stronie drogi dla każdego przejścia dla pieszych. Powinny być one ustawione od strony nadjeżdżającego pojazdu.• Wykonać pomiary obciążenia istniejącej sieci oświetlenia drogowego i uzyskać od Zamawiającego zgodę (warunki zasilania) na wykonanie zasilania planowanych instalacji oświetleniowych z istniejącej sieci oświetlenia drogowego, przy czym jeśli zajdzie taka potrzeba należy wystąpić do ENEA Operator Sp.zo.o. z wnioskiem o zwiększenie mocy przyłączeniowej.• Uzyskać w imieniu Zamawiającego wszelkie decyzje, zgody i zezwolenia niezbędne do zaprojektowania i wykonania przedmiotu zamówienia – zgodnie z ustawą Prawo budowlane i innymi przepisami,• Uzyskać pozytywną opinię Zarządców Dróg,• Dokonać w imieniu Zamawiającego zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych we właściwym organie administracji budowlanej i uzyskać skuteczne zgłoszenie robót budowlanych lub prawomocne pozwolenie na budowę.• Wykonać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, projektem budowlanym, technicznym oraz zgłoszeniem budowy, a po wykonaniu robót dokonać zawiadomienia o zakończeniu budowy i uzyskać przyjęcie wybudowanych obiektów do użytkowania od właściwego organu (zaświadczenie o braku sprzeciwu po złożeniu zawiadomienia o zakończeniu budowy lub pozwolenie na użytkowanie).3. Zakres przedmiotu zamówienia:3.1. Na przedmiot dokumentacji składa się następujący zakres: • Projekt Budowlany.• Projekt Techniczny / Wykonawczy.• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.• Kosztorys inwestorski, kosztorys ofertowy, przedmiar robót.• Zatwierdzony i wprowadzony projekt tymczasowej organizacji ruchu.Zamawiający wymaga przedłożenia przez wykonawcę rozwiązań projektowych celem ich oceny i akceptacji przez Zamawianego przed złożeniem projektu do uzgodnienia na Naradzie koordynacyjnej oraz przed wnioskiem o pozwolenie czy zgłoszenie robót budowlanych.Wykonawca opracuje dokumentacje projektową w ilości odpowiedniej do zrealizowania zadania (w tym zgłoszenia/pozwolenia na budowę oświetlenia w organie administracji architektoniczno – budowlanej) oraz 3 egz. dla Zamawiającego a także 1 egz. na nośniku elektronicznym.Dokumentacja winna spełniać wymagania Zamawiającego w zakresie rzeczowym oraz spełniać wymagania przepisów (w tym ustawy Prawo Budowlane) w zakresie prawidłowości procesu inwestycyjnego.3.2 Ogólne warunki wykonania i odbioru robót.Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową i przygotowaną dokumentacją projektową, przy spełnieniu wymagań określonych w niniejszym programie funkcjonalno-użytkowym.Zamawiający wymaga, aby wszelkie roboty były wykonane w sposób powodujący najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu pieszego i drogowego w rejonie prac oraz powodowały jak najmniejsze uszkodzenia otaczającej zieleni i infrastruktury.Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności cywilnej za wyniki działalności w zakresie:1. organizacji robót budowlanych,2. zabezpieczenia interesów osób trzecich,3. ochrony środowiska,4. warunków bezpieczeństwa pracy,5. warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego.Wyroby stosowane w trakcie wykonywania robót mają spełniać wymagania polskich przepisów, a wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z odpowiednimi przepisami i posiadają wymagane parametry (zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo Budowlane wraz z późniejszymi zmianami).W trakcie realizacji robót należy zapewnić obsługę geodezyjną celem prawidłowego wytyczenia tras kablowych i stanowisk słupów oświetleniowych oraz sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót.Kontroli zamawiającego będą w szczególności poddane:A. rozwiązania projektowe zawarte w projekcie przed ich skierowaniem do realizacji w aspekcie ich zgodności z programem funkcjonalno - użytkowym oraz warunkami umowy,B. stosowane materiały i urządzenia w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w specyfikacjach technicznych,C. sposób wykonania robót w aspekcie zgodności wykonania z projektem wykonawczym i specyfikacjami technicznymi.Wykonawca jest zobowiązany do informowania drogą mailową (wid@tarnowo-podgórne.pl) użytkownika oświetlenia drogowego Wydział Infrastruktury Drogowej o terminach rozpoczęcia prac, włączenia się w czynną instalację oświetlenia ulicznego oraz zakończenia prac. Informacje te zostaną przekazane firmie konserwującej oświetlenie w celu umożliwienia obecności jej uprawnionego pracownika przy czynnościach zdawczo - odbiorowych.Wykonawca jest zobowiązany w ramach zamówienia do wykonywania i utrzymywania w stanie nadającym się do użytku oraz do likwidacji wszystkich robót tymczasowych, niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia.Do robót tymczasowych będą między innymi zaliczone: organizacja robót budowlano-elektrycznych, zabezpieczenia interesów osób trzecich, ochrony środowiska, spełnienie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego, zabezpieczenia robót przed dostępem osób trzecich, zabezpieczenia terenu robót od następstw związanych z budową itp.4. Zakres rzeczowy zadania będącego przedmiotem postępowania opisany jest szczegółowo w programie funkcjonalno-użytkowym i mapkach, załączonych do SWZ. Wykonawca zastosuje materiały o parametrach technicznych, konstrukcyjnych i użytkowych nie gorszych od podanych w programie funkcjonalno-użytkowym. Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, należytą starannością, Polskimi Normami oraz dokumentami przekazanymi przez Zamawiającego.5. Wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi i gwarancji, liczony od daty końcowego odbioru robót: 84 miesięcy na przedmiot zamówienia.6. Wykonawca sporządzi dokumentację powykonawczą.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.

WOP.271.56.2025
branża Energoelektryczna, Projektowanie
podbranża oświetlenie, projekt energoelektryczny
kody CPV 31527210, 44144000, 45316110, 71320000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: oświetlenie , projekt energoelektryczny