Przetarg 10316462 - Budowa budynku usługowego wraz z niezbędną...
Analizuj | Zamówienie 10316462 |
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2024-03-12 |
przedmiot ogłoszenia | Budowa budynku usługowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną oraz rozbiórka dwóch budynków na dz. nr 510/3 w Landeku 2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: - roboty k onstrukcyjno-budowlane,- roboty budowlane wykończeniowe,- roboty instalacyjne w zakresie instalacji wodociągowej, centralnego ogrzewania, kanalizacyjnej kanalizacji deszczowej, gazowej,- roboty instalacyjne w zakresie instalacji elektrycznych,- roboty izolacyjne – izolacje cieplne i przeciwwilgociowe,- zagospodarowanie terenu.Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w SWZ i niżej wymienionych załącznikach do SWZ, tj.: - projektowane postanowienia umowne (załącznik nr 3) - dokumentacja techniczna (załącznik nr 6) - STWIOR (załącznik nr 7) - przedmiary robót, o charakterze pomocniczym (załącznik nr 8) ZP.271.12.2024 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00242060/01 z dnia: 2024-03-13 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą: 2024-03-25 Po zmianie: 2024-04-25 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00261037/01 z dnia: 2024-03-26 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: nie później niż do dnia 27.03.2024 r. do godziny 10:00,00. 2. Podstawy wykluczenia: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. 3.3. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę nr NR Edycja8/2023/1719/PolskiLad z dnia 11.10.2023 r. z przeznaczeniem na realizację w całości inwestycji pn. Budowa budynku usługowego wraz z niezbędną infr. techniczną i komunikacyjną oraz rozbiórka dwóch budynków na dz. 510/3 w Landeku Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinasowania. W celu zapewnienia dofinansowania zadania ze środków tego Programu i w oparciu o zasady w nim zawarte Zamawiający zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający zobowiązany jest zapewnić, aby przygotowane zadanie było zgodne z opisem zawartym we wniosku o dofinansowanie, w którym wskazano, iż inwestycja realizowana jest jako całość zamówienia bez podziału na części. Ponadto podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, w sytuacji gdyby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywałoby kilku wykonawców na podstawie odrębnych umów. Należy wskazać, że podział zamówienia o takim zakresie na mniejsze części nie ogranicza konkurencyjności (dostęp do zamówienia MŚP), gdyż poszczególne etapy podzielonego zamówienia może wykonywać ten sam krąg wykonawców jak do zamówienia realizowanego w całości niepodzielonego. Brak podziału na części nie powoduje więc zagrożenia ograniczeniem konkurencji, gdyż na rynku funkcjonuje bardzo wielu wykonawców zainteresowanych kontraktami o takim zakresie, którzy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu. W przypadku kiedy poszczególne części zamówienia będą wyceniane (indywidualnie fragment) przez ten sam krąg wykonawców co całość zamówienia, wówczas wycena mniejszej części może się okazać droższa niż wycena robót w ramach całej inwestycji. Taka sytuacja naraziłaby Zamawiającego na większe koszty inwestycji, czyli zamówienie okazałoby się droższe, a podział nieopłacalny. Dodatkowo taki stan rzeczy mógłby spowodować potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania, odbiorów, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp. Brak kompleksowej realizacji zamówienia, mógłby zagrozić zatem właściwemu jej wykonaniu oraz utraceniu pozyskanej dotacji. Z kolei brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości. Po zmianie: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: nie później niż do dnia 05.04.2024 r. do godziny 10:00,00. 2. Podstawy wykluczenia: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. 3.3. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę nr NR Edycja8/2023/1719/PolskiLad z dnia 11.10.2023 r. z przeznaczeniem na realizację w całości inwestycji pn. Budowa budynku usługowego wraz z niezbędną infr. techniczną i komunikacyjną oraz rozbiórka dwóch budynków na dz. 510/3 w Landeku Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinasowania. W celu zapewnienia dofinansowania zadania ze środków tego Programu i w oparciu o zasady w nim zawarte Zamawiający zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający zobowiązany jest zapewnić, aby przygotowane zadanie było zgodne z opisem zawartym we wniosku o dofinansowanie, w którym wskazano, iż inwestycja realizowana jest jako całość zamówienia bez podziału na części. Ponadto podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, w sytuacji gdyby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywałoby kilku wykonawców na podstawie odrębnych umów. Należy wskazać, że podział zamówienia o takim zakresie na mniejsze części nie ogranicza konkurencyjności (dostęp do zamówienia MŚP), gdyż poszczególne etapy podzielonego zamówienia może wykonywać ten sam krąg wykonawców jak do zamówienia realizowanego w całości niepodzielonego. Brak podziału na części nie powoduje więc zagrożenia ograniczeniem konkurencji, gdyż na rynku funkcjonuje bardzo wielu wykonawców zainteresowanych kontraktami o takim zakresie, którzy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu. W przypadku kiedy poszczególne części zamówienia będą wyceniane (indywidualnie fragment) przez ten sam krąg wykonawców co całość zamówienia, wówczas wycena mniejszej części może się okazać droższa niż wycena robót w ramach całej inwestycji. Taka sytuacja naraziłaby Zamawiającego na większe koszty inwestycji, czyli zamówienie okazałoby się droższe, a podział nieopłacalny. Dodatkowo taki stan rzeczy mógłby spowodować potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania, odbiorów, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp. Brak kompleksowej realizacji zamówienia, mógłby zagrozić zatem właściwemu jej wykonaniu oraz utraceniu pozyskanej dotacji. Z kolei brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości. 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2024-03-27 10:00 Po zmianie: 2024-04-05 10:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2024-03-27 10:10 Po zmianie: 2024-04-05 10:10 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą: 2024-04-25 Po zmianie: 2024-05-04 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00271932/01 z dnia: 2024-04-04 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: nie później niż do dnia 05.04.2024 r. do godziny 10:00,00. 2. Podstawy wykluczenia: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. 3.3. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę nr NR Edycja8/2023/1719/PolskiLad z dnia 11.10.2023 r. z przeznaczeniem na realizację w całości inwestycji pn. Budowa budynku usługowego wraz z niezbędną infr. techniczną i komunikacyjną oraz rozbiórka dwóch budynków na dz. 510/3 w Landeku Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinasowania. W celu zapewnienia dofinansowania zadania ze środków tego Programu i w oparciu o zasady w nim zawarte Zamawiający zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający zobowiązany jest zapewnić, aby przygotowane zadanie było zgodne z opisem zawartym we wniosku o dofinansowanie, w którym wskazano, iż inwestycja realizowana jest jako całość zamówienia bez podziału na części. Ponadto podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, w sytuacji gdyby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywałoby kilku wykonawców na podstawie odrębnych umów. Należy wskazać, że podział zamówienia o takim zakresie na mniejsze części nie ogranicza konkurencyjności (dostęp do zamówienia MŚP), gdyż poszczególne etapy podzielonego zamówienia może wykonywać ten sam krąg wykonawców jak do zamówienia realizowanego w całości niepodzielonego. Brak podziału na części nie powoduje więc zagrożenia ograniczeniem konkurencji, gdyż na rynku funkcjonuje bardzo wielu wykonawców zainteresowanych kontraktami o takim zakresie, którzy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu. W przypadku kiedy poszczególne części zamówienia będą wyceniane (indywidualnie fragment) przez ten sam krąg wykonawców co całość zamówienia, wówczas wycena mniejszej części może się okazać droższa niż wycena robót w ramach całej inwestycji. Taka sytuacja naraziłaby Zamawiającego na większe koszty inwestycji, czyli zamówienie okazałoby się droższe, a podział nieopłacalny. Dodatkowo taki stan rzeczy mógłby spowodować potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania, odbiorów, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp. Brak kompleksowej realizacji zamówienia, mógłby zagrozić zatem właściwemu jej wykonaniu oraz utraceniu pozyskanej dotacji. Z kolei brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości. Po zmianie: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: nie później niż do dnia 11.04.2024 r. do godziny 10:00,00. 2. Podstawy wykluczenia: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. 3.3. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę nr NR Edycja8/2023/1719/PolskiLad z dnia 11.10.2023 r. z przeznaczeniem na realizację w całości inwestycji pn. Budowa budynku usługowego wraz z niezbędną infr. techniczną i komunikacyjną oraz rozbiórka dwóch budynków na dz. 510/3 w Landeku Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinasowania. W celu zapewnienia dofinansowania zadania ze środków tego Programu i w oparciu o zasady w nim zawarte Zamawiający zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający zobowiązany jest zapewnić, aby przygotowane zadanie było zgodne z opisem zawartym we wniosku o dofinansowanie, w którym wskazano, iż inwestycja realizowana jest jako całość zamówienia bez podziału na części. Ponadto podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, w sytuacji gdyby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywałoby kilku wykonawców na podstawie odrębnych umów. Należy wskazać, że podział zamówienia o takim zakresie na mniejsze części nie ogranicza konkurencyjności (dostęp do zamówienia MŚP), gdyż poszczególne etapy podzielonego zamówienia może wykonywać ten sam krąg wykonawców jak do zamówienia realizowanego w całości niepodzielonego. Brak podziału na części nie powoduje więc zagrożenia ograniczeniem konkurencji, gdyż na rynku funkcjonuje bardzo wielu wykonawców zainteresowanych kontraktami o takim zakresie, którzy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu. W przypadku kiedy poszczególne części zamówienia będą wyceniane (indywidualnie fragment) przez ten sam krąg wykonawców co całość zamówienia, wówczas wycena mniejszej części może się okazać droższa niż wycena robót w ramach całej inwestycji. Taka sytuacja naraziłaby Zamawiającego na większe koszty inwestycji, czyli zamówienie okazałoby się droższe, a podział nieopłacalny. Dodatkowo taki stan rzeczy mógłby spowodować potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania, odbiorów, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp. Brak kompleksowej realizacji zamówienia, mógłby zagrozić zatem właściwemu jej wykonaniu oraz utraceniu pozyskanej dotacji. Z kolei brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości. 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2024-04-05 10:00 Po zmianie: 2024-04-11 10:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2024-04-05 10:10 Po zmianie: 2024-04-11 10:10 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą: 2024-05-04 Po zmianie: 2024-05-10 |
branża | Budowlana - obiekty |
podbranża | obiekty użyteczności publicznej |
kody CPV | 45111200, 45111291, 45210000, 45262310, 45262522, 45300000, 45320000, 45400000 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | śląskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | śląskie |