Przetarg 9693054 - 1.Przedmiotem zamówienia jest: ”Zagospodarowanie odpadów...

   
Analizuj Zamówienie 9693054 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2023-05-23
przedmiot ogłoszenia
1.Przedmiotem zamówienia jest: ”Zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK z terenu gminy Gnojn
o w latach 2023/2024”1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zagospodarowaniu odpadów komunalnych przekazanych przez podmiot odbierający odpady, wyłoniony w drodze odrębnego postępowania, z terenu wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Gnojno oraz zagospodarowanie odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) lub innych punktów zbiórki odpadów wyznaczonych na terenie gminy. Szacunkowa ilość budynków 1 284, szacunkowa ilość osób, od których będą zagospodarowywane odpady: 3 640.1.2. Wielkości ilustrujące skalę zamówienia:Ilości oraz rodzaje odpadów kształtować się będą następująco:1) Odpady z nieruchomości zamieszkałych:• Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości ok. 390 Mg;• Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje, w szacunkowej ilości: ok. 219 Mg tj.:a) Worek żółty:- metale, tworzywo sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe ( odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe) o kodach 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06 -w łącznej ilości ok. 100 Mgb) Worek niebieski:- papier (odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury) o kodzie 20 01 01 - w ilości ok. 2 Mg,c) Worek zielony:- szkło (odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła) o kodzie 20 01 02 - w ilości ok. 70 Mg,d) Worek brązowy:- bioodpady ( odpady kuchenne ulegające biodegradacji) o kodzie 20 02 01 w ilości ok. 4 Mg,e) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości ok. 25 Mg,f) zużyte opony o kodzie 16 01 03 w ilości ok. 10 Mgg) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, 20 01 36 i 20 01 35 w ilości ok. 5 Mg;h) odpady remontowo-budowlane o kodach 17 01 07 - w ilości ok. 2 Mg2) odpady zgromadzone w PSZOK z remontu budynków mieszkalnych: gruz, ceramika)w ilości ok. 1 Mg.1.3. Sposób świadczenia usług:1.3.1. W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dla instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostowania), składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy o odpadach (Dz. U. 2021 poz. 779 z późn. zm.), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej.Uwaga: Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i / lub unieszkodliwiania, w której planuje odzyskać i /lub unieszkodliwiać odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie)tj. na odzysk i/ lub unieszkodliwianie odpadu wystawione w kraju, w którym instalacja ta znajduje się. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy.1.3.2. Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów, wystawioną w systemie BDO, dalej określana jako „Karta Przekazania Odpadów”, przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z Karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, o których mowa w pkt. 1.3.9, którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni.1.3.3. Wskazane w SWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią ilości odebrane w 2021r. wykazane w sprawozdaniach i innych dokumentach przekazywanych przez firmę odbierającą odpady i zagospodarowującą odpady oraz podmiot prowadzący PSZOK. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazywanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 1.2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie, jednakże całkowite umowne wynagrodzenie wykonawcy za realizacje całego zakresu zamówienia nie może zostać przekroczone bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.1.3.4. Jeżeli instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Gnojno, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy, w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Gminy Gnojno większą niż odległość do instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość.1.3.5. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalacje komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.1.3.6. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt. 1.3.5 Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów do swojej instalacji komunalnej najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych. 1.3.7. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzeń, ograniczeń, postojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych.1.3.8. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00 oraz w soboty od godz. 9:00 do 12:00.1.3.9. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:• Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego;• Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacje dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z Kartami przekazania odpadów;• Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach.Zgodnie z przepisem art. 95 p.z.p., Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy (umowa o pracę) osoby wykonujące opisane poniżej czynności: pracownicy fizyczni wykonujący usługę zagospodarowania odpadów komunalnych, obsługujący urządzenia instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, wykonujących czynności sortowania odpadów.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

ROS.I.271.1.2023

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2023/BZP 00236802/01 z dnia: 2023-05-29
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1.Przedmiotem zamówienia jest: ”Zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK z terenu gminy Gnojno w latach 2023/2024”
1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zagospodarowaniu odpadów komunalnych przekazanych przez podmiot odbierający odpady, wyłoniony w drodze odrębnego postępowania, z terenu wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Gnojno oraz zagospodarowanie odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) lub innych punktów zbiórki odpadów wyznaczonych na terenie gminy. Szacunkowa ilość budynków 1 284, szacunkowa ilość osób, od których będą zagospodarowywane odpady: 3 640.
1.2. Wielkości ilustrujące skalę zamówienia:
Ilości oraz rodzaje odpadów kształtować się będą następująco:
1) Odpady z nieruchomości zamieszkałych:
• Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości ok. 390 Mg;
• Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje, w szacunkowej ilości: ok. 219 Mg tj.:
a) Worek żółty:
- metale, tworzywo sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe ( odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe) o kodach 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06 -w łącznej ilości ok. 100 Mg
b) Worek niebieski:
- papier (odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury) o kodzie 20 01 01 - w ilości ok. 2 Mg,
c) Worek zielony:
- szkło (odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła) o kodzie 20 01 02 - w ilości ok. 70 Mg,
d) Worek brązowy:
- bioodpady ( odpady kuchenne ulegające biodegradacji) o kodzie 20 02 01 w ilości ok. 4 Mg,
e) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości ok. 25 Mg,
f) zużyte opony o kodzie 16 01 03 w ilości ok. 10 Mg
g) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, 20 01 36 i 20 01 35 w ilości ok. 5 Mg;
h) odpady remontowo-budowlane o kodach 17 01 07 - w ilości ok. 2 Mg
2) odpady zgromadzone w PSZOK z remontu budynków mieszkalnych: gruz, ceramika)w ilości ok. 1 Mg.
1.3. Sposób świadczenia usług:
1.3.1. W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dla instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostowania), składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy o odpadach (Dz. U. 2021 poz. 779 z późn. zm.), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej.
Uwaga:
Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i / lub unieszkodliwiania, w której planuje odzyskać i /lub unieszkodliwiać odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie)tj. na odzysk i/ lub unieszkodliwianie odpadu wystawione w kraju, w którym instalacja ta znajduje się. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy.
1.3.2. Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów, wystawioną w systemie BDO, dalej określana jako „Karta Przekazania Odpadów”, przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z Karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, o których mowa w pkt. 1.3.9, którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni.

1.3.3. Wskazane w SWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią ilości odebrane w 2021r. wykazane w sprawozdaniach i innych dokumentach przekazywanych przez firmę odbierającą odpady i zagospodarowującą odpady oraz podmiot prowadzący PSZOK. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazywanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 1.2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie, jednakże całkowite umowne wynagrodzenie wykonawcy za realizacje całego zakresu zamówienia nie może zostać przekroczone bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.

1.3.4. Jeżeli instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Gnojno, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy, w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Gminy Gnojno większą niż odległość do instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość.

1.3.5. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalacje komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.

1.3.6. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt. 1.3.5 Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów do swojej instalacji komunalnej najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych.
1.3.7. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzeń, ograniczeń, postojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych.
1.3.8. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00 oraz w soboty od godz. 9:00 do 12:00.
1.3.9. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
• Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego;
• Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacje dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z Kartami przekazania odpadów;
• Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach.
Zgodnie z przepisem art. 95 p.z.p., Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy (umowa o pracę) osoby wykonujące opisane poniżej czynności: pracownicy fizyczni wykonujący usługę zagospodarowania odpadów komunalnych, obsługujący urządzenia instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, wykonujących czynności sortowania odpadów.
W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
Po zmianie:
1.Przedmiotem zamówienia jest: ”Zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK z terenu gminy Gnojno w latach 2023/2024”
1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zagospodarowaniu odpadów komunalnych przekazanych przez podmiot odbierający odpady, wyłoniony w drodze odrębnego postępowania, z terenu wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Gnojno oraz zagospodarowanie odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) lub innych punktów zbiórki odpadów wyznaczonych na terenie gminy. Szacunkowa ilość budynków 1 284, szacunkowa ilość osób, od których będą zagospodarowywane odpady: 3 640.
1.2. Wielkości ilustrujące skalę zamówienia:
Ilości oraz rodzaje odpadów kształtować się będą następująco:
Odpady z nieruchomości zamieszkałych:
1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości ok. 390 Mg;
2. Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje, w szacunkowej ilości: ok. 219 Mg tj.:
a) Worek żółty:
- metale, tworzywo sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe ( odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe) o kodach 15 01 06, 15 01 02, 20 01 39 -w łącznej ilości ok. 100 Mg
b) Worek niebieski:
- papier (odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury) o kodzie 20 01 01, 15 01 01 - w ilości ok. 2 Mg,
c) Worek zielony:
- szkło (odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła) o kodzie 20 01 02, 15 01 07 - w ilości ok. 70 Mg,
c) Worek brązowy:
- bioodpady ( odpady kuchenne ulegające biodegradacji) o kodzie 20 02 01, 20 01 08 w ilości ok. 4 Mg,
3. odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości ok. 25 Mg,
4. zużyte opony o kodzie 16 01 03 w ilości ok. 10 Mg
5. zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 36, 20 01 35 w ilości ok. 5 Mg;
6. odpady remontowo-budowlane o kodach 17 01 07 - w ilości ok. 2 Mg
7. odpady zgromadzone w PSZOK z remontu budynków mieszkalnych: gruz, ceramika)w ilości ok. 1 Mg.

1.3. Sposób świadczenia usług:
1.3.1. W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dla instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostowania), składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy o odpadach (Dz. U. 2021 poz. 779 z późn. zm.), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej.
Uwaga:
Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i / lub unieszkodliwiania, w której planuje odzyskać i /lub unieszkodliwiać odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie)tj. na odzysk i/ lub unieszkodliwianie odpadu wystawione w kraju, w którym instalacja ta znajduje się. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy.
1.3.2. Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów, wystawioną w systemie BDO, dalej określana jako „Karta Przekazania Odpadów”, przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z Karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, o których mowa w pkt. 1.3.9, którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni.

1.3.3. Wskazane w SWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią ilości odebrane w 2022/2023r. wykazane w sprawozdaniach i innych dokumentach przekazywanych przez firmę odbierającą odpady i zagospodarowującą odpady oraz podmiot prowadzący PSZOK. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazywanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 1.2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie, jednakże całkowite umowne wynagrodzenie wykonawcy za realizacje całego zakresu zamówienia nie może zostać przekroczone bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.

1.3.4. Jeżeli instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Gnojno, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy, w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Gminy Gnojno większą niż odległość do instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość.
1.3.5. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalacje komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
1.3.6. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt. 1.3.5 Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów do swojej instalacji komunalnej najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych.
1.3.7. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzeń, ograniczeń, postojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych.
1.3.8. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00 oraz w soboty od godz. 9:00 do 12:00.
1.3.9. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
• Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego;
• Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacje dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z Kartami przekazania odpadów;
• Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach.
Zgodnie z przepisem art. 95 p.z.p., Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy (umowa o pracę) osoby wykonujące opisane poniżej czynności: pracownicy fizyczni wykonujący usługę zagospodarowania odpadów komunalnych, obsługujący urządzenia instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, wykonujących czynności sortowania odpadów.
W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2023-05-31 09:00
Po zmianie:
2023-06-07 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2023-05-31 10:00
Po zmianie:
2023-06-07 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2023-06-29
Po zmianie:
2023-07-06
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90514000, 90533000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji świętokrzyskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora świętokrzyskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10440866 2024-04-29
godz. 13:00
Pomorskie (16) Usługa przetwarzania odpadów oznaczonych w klasyfikacji odpadów kodem 19 12 12 – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wy...
10421998 2024-04-29
godz. 14:00
Małopolskie Szanowni Państwo, Spółka ORLEN OIL z siedzibą w Gdańsku, należąca do Grupy Kapitałowej ORLEN, wiodący producent środków smarnych zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu, kt...
10486918 2024-05-07
godz. 10:00
Mazowieckie opróżnianie nieruchomości budynkowych i lokalowych, nabytych przez miasto stołeczne Warszawa tytułem dziedziczenia ustawowego, będących w administrowaniu Zarządu Mienia m.st Warszawy...
10486469 2024-05-08
godz. 10:00
Mazowieckie 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i unieszkodliwianie odpadów medycznych w spalarni o kodach: 18 01 01, 18 01 02, 18 01 03, 18 01 04, 18 01 06, 18 01 09, 18 01 82, wytwarzanych w SZPZ...
10484564 2024-05-09
godz. 10:00
Mazowieckie Odbiór i unieszkodliwienie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne na potrzeby Oddziału w Rembelszczyźnie
10393046 2024-05-10
godz. 13:00
Opolskie Przedmiotem zamówienia jest usługa „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w zakresie obiektów użyteczno...
10484318 2024-05-13
godz. 13:00
Lubelskie Usunięcie odpadu pozostającego w wycofanym z eksploatacji zbiorniku oleju lekkiego z terenu PGE Energia Ciepła S.A. Oddział nr w Krakowie
10428737 2024-05-14
godz. 10:00
Podkarpackie Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych wielkogabarytowych, RTV i AGD z wyznaczonych miejsc na terenie Gminy Zagórz 1. Przedmiotem zamówienia jest jednorazowe świadcze...
10474385 2024-05-15
godz. 12:00
Mazowieckie RFI na sprzedaż złomu w ilości 961,4939 ton
10440756 2024-05-17
godz. 08:30
Śląskie Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Gminy Świerklaniec w latach 2024-2025 Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Gminy Świerklaniec w...