Przetarg 12172753 - 1.1. Przedmiotem zamówienia jest: dostawa oleju napędowego...
| Analizuj | Zamówienie 12172753 |
|---|---|
| źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
| data publikacji | 2025-11-25 |
| przedmiot ogłoszenia | 1.1. Przedmiotem zamówienia jest: dostawa oleju napędowego nie więcej niż 50 000 litrów, w ilościach wynikających z bieżących potrzeb Zamawiającego, spełniających wymagania: 1) Paliwo musi o dpowiadać aktualnie obowiązującym wymaganiom jakościowym określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych oraz wymagania obowiązującej normy PN-EN 590. 2) Dodatkowo do oleju napędowego pobieranego w okresie zimowym Wykonawca będzie stosował olej napędowy o parametrach – zakresach dla olejów napędowych o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. 3) Jednocześnie oferowane zamawiającemu paliwo musi spełniać normy i wymagania jakościowe zgodne z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.1.2. Dostawa oleju napędowego będzie odbywać się do zbiornika zlokalizowanego na stacji paliw w Tarnowcu będącą własnością Gminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Tarnowcu Sp. z o. o. w ilościach wynikających z bieżących potrzeb Zamawiającego. 1.3 Czas na realizację pojedynczej dostawy - Zamawiający wymaga, aby poszczególne dostawy do miejsca magazynowania odbywały się w dni robocze w godzinach 7:00-14:00, nie później niż 48 godzin od momentu złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 1.4 Wielkość dostawy - Planowana wielkość jednorazowej dostawy wyniesie nie mniej niż 4 000 litrów i nie więcej niż 10 000 litrów oleju napędowego.1.5 Transport zamówionego oleju napędowego - Zamawiający wymaga aby olej napędowy był dostarczany cysternami samochodowymi wykonawcy, spełniającymi wymagania przewozu drogowego materiałów niebezpiecznych, wyposażonymi w urządzenie pompowe do zrzutu paliwa do zbiorników naziemnych, zakończone wężem o długości co najmniej 10 m. cysterna powinna posiadać legalizowane urządzenie pomiarowe z kompensacją do 15 o C do odczytu ilości zrzucanego oleju napędowego. Wykonawca jest odpowiedzialny za zamówiony olej napędowy do chwili jego zrzutu do zbiorników Zamawiającego.1.6 Sprawdzenie kompletacji i autentyczności dokumentów - Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do każdej dostawy:1.6.1 Świadectwo jakości dostarczonego oleju napędowego, sporządzone przez uprawnione laboratorium. Świadectwo to musi zawierać podstawowe dane charakteryzujące dostarczony olej napędowy, oraz musi być zaopatrzone w datę wykonania badań. Wymagany jest oryginał dokumentu, opatrzony podpisem i opieczętowany lub jego kopia/wydruk autoryzowany przez Dostawcę lub osobę przez niego upoważnioną. Brak świadectwa jakości albo udokumentowana w nim niezgodność z obowiązującymi normami może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego oleju napędowego.1.6.2 Dokument wydania oleju napędowego z bazy przeładunkowej. Dokument wydania oleju napędowego z bazy przeładunkowej nie może być wystawiony wcześniej niż 24 godziny poprzedzające dostawę. Wymagany jest oryginał dokumentu, opatrzony podpisem i opieczętowany lub jego kopia/wydruk autoryzowany przez Dostawcę lub osobę przez niego upoważnioną. Brak dokumentu może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego oleju napędowego.1.7 Ocena jakości dostarczonego oleju napędowego odbywa się poprzez: 1.7.1 porównanie jego parametrów zapisanych w dostarczonym świadectwie jakości z wymaganiami określonymi przez normy,1.7.2 ocenę organoleptyczną próbki paliwa, a w szczególności zapach, barwę, klarowność, brak zanieczyszczeń mechanicznych.1.8 Określenie ilości faktycznie dostarczonego oleju napędowego:1.8.1 Przez faktyczną ilość dostarczonego oleju napędowego rozumie się taką, wyrażoną w litrach objętość oleju napędowego, którego masa w temperaturze referencyjnej 15°C jest równa masie oleju napędowego zrzuconego do zbiornika Zamawiającego.1.8.2 W celu wyeliminowania niejasności związanych z określeniem ilości faktycznie dostarczonego oleju napędowego w wyniku zmian temperatury Zamawiający podaje sposoby, jakimi ilość ta będzie określana: Sposób 1.Przez przyjęcie ilości oleju napędowego zapisanej w dowodzie wydania o ile ilość ta jest określona w temperaturze referencyjnej 15oC, komora autocysterny, z której następuje zrzut oleju napędowego została zalana z legalizowanego urządzenia (nalewaka), komora ta jest zaplombowana, plomba nie jest naruszona, a po zrzucie paliwa komora autocysterny jest pusta. Sposób 2.Przez przyjęcie wskazania legalizowanego przepływomierza autocysterny z kompensacją do 15oC z uwzględnieniem jego błędu pomiaru pod warunkiem przedłożenia aktualnego świadectwa legalizacji tego przepływomierza.Sposób 3.Przez wyznaczenie ilorazu masy dostarczonego oleju napędowego i jego gęstości w temperaturze referencyjnej 15°C. Masa dostarczonego oleju napędowego jest określana w wyniku ważenia autocysterny na legalizowanej wadze samochodowej Zamawiającego przed i po zrzucie oleju napędowego do zbiornika, skorygowanego o wartość współczynnika waga-masa z tabeli nr 56 opublikowanej przez American Petroleum Institute i wymienionej w normie PN-ISO 91-1, a jego gęstość w temperaturze referencyjnej 15°C odczytywana jest z dostarczonego świadectwa jakości. Autocysterna, o ile warunki techniczne na to pozwalają będzie ważona na dwóch legalizowanych wagach samochodowych a do wyliczenia faktycznej ilości zostanie przyjęta wartość z wagi, która wskaże większą masę.1.9 Kontrola ilości dostarczonego oleju napędowego: Niezależnie od przyjętego sposobu określenia faktycznej ilości dostarczonego oleju napędowego Zamawiający ma prawo każdorazowo:1.9.1 odczytać wskazania urządzenia pomiarowego autocysterny,1.9.2 dokonać sprawdzających pomiarów ilości zrzuconego paliwa poprzez ważenie autocysterny (dla 3 sposobu określenia faktycznej ilości dostarczonego paliwa czynność ta jest obligatoryjna), przed i po zrzucie paliwa,1.9.3 dokonać pomiaru ilości paliwa w zbiorniku magazynowym przy wykorzystaniu listwy pomiarowej, przed i po zrzucie paliwa,1.9.4 zmierzyć temperaturę i gęstość paliwa przy użyciu legalizowanego termoareometru,1.9.5 pobrać co najmniej 1 próbkę dostarczonego paliwa w ilości ok. 2 litrów, która w przypadku wątpliwości co do jakości dostarczonego paliwa może zostać poddana badaniom przez uprawnione laboratorium. Jeśli proces pobierania próbki, jej przechowywania, transportu oraz badania jakości został przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi normami, w szczególności zgodnie z normą PN–EN ISO 3170, wynik badań próbki paliwa jest dla Zamawiającego i Wykonawcy wiążący.1.10 Sposób rozliczenia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: W czasie realizacji zamówienia obowiązywać będzie cena oleju napędowego u producenta wg komunikatu cenowego podawanego na oficjalnych stronach internetowych z dnia dostawy. Cena ta zostanie obniżona odpowiednio o opust lub marże. Opust/ marża jest stała wskazana przez wykonawcę w formularzu oferty. Cena wyrażona w zł za 1 litr i obliczona w sposób przedstawiony w Załączniku nr 1 do SWZ. W przypadku opóźnienia terminu dostawy z winy Wykonawcy, do rozliczenia dostawy zostanie przyjęta niższa z dwóch cen: ze wskazanego w zamówieniu dnia dostawy i faktycznego dnia dostawy, obliczonych w sposób j.w. Faktyczna ilość dostarczonego paliwa zostanie ustalona w sposób wybrany przez Wykonawcę. 1.10.1 Jeśli w związku z wyborem dokonanym przez Wykonawcę faktyczna ilość dostarczonego paliwa będzie ustalona w sposób 1, a warunki wymagane przez Zamawiającego nie zostaną spełnione w całości, faktyczna ilość dostarczonego paliwa zostanie ustalona w sposób 2.1.10.2 Jeśli w związku z wyborem dokonanym przez Wykonawcę albo w związku z wystąpieniem okoliczności zapisanej w lit. a), faktyczna ilość dostarczonego paliwa będzie ustalona w sposób 2, a warunki do rozliczenia ilości paliwa w sposób 2 nie zostaną spełnione w całości, faktyczna ilość dostarczonego paliwa będzie ustalona w sposób 3.1.10.3 Jeśli faktyczna ilość dostarczonego paliwa będzie ustalona w sposób 1 lub 2, a różnica w ilości dostarczonego paliwa ustalonej w ten sposób wynosi więcej niż 0,5% w stosunku do ilości dostarczonego paliwa ustalonej w sposób 3, faktyczna ilość dostarczonego paliwa zostanie ustalona w sposób 3, chyba że Wykonawca wykaże, że różnica o której mowa nie powstała z jego winy. Analogiczne prawo przysługuje Wykonawcy wobec Zamawiającego.1.11 Olej napędowy nabywany jest wyłącznie na własne potrzeby i nie będzie przeznaczany do dalszej sprzedaży.Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. GPGK.261.1/2025 |
| branża | Surowce, paliwa, oleje |
| podbranża | surowce napędowe |
| kody CPV | 9134100 |
| forma | tryb podstawowy |
| typ ogłoszenia | dostawy |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Podkarpackie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Podkarpackie |