Zlecenie - 1/05/2016 opracowanie kompleksowego, indywidualnego i...

   
Analizuj Zamówienie 4327513 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-11
przedmiot zlecenia
1/05/2016
opracowanie kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego Modelu Biznesowego Internacjonalizacji dla
firmy w ramach realizacji projektu „Zwiększenie aktywności gospodarczej firmy Grokam GBL na rynkach międzynarodowych poprzez opracowany model biznesowy internacjonalizacji firmy. "
SZCZEGÓŁOWY OPIS ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest Model Biznesowy Internacjonalizacji rozumiany jako:
Dokument, który powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych, tj. sprawozdań z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespół projektowy, raportów podsumowujących zebrane informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze strategicznym (pomiędzy wykonawcą usług a klientem) - prowadzących do przygotowania finalnego Modelu biznesowego internacjonalizacji. Zasadniczy model biznesowy musi być powiązany z kompleksową strategią wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI) są:
I. Metryczka zawierająca:
1. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,
3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja
potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne...).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.
• kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia
formalności eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
• preferencji cenowych potencjalnych klientów,
• poziomu cen konkurencji,
• specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen
w poszczególnych krajach.
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie
internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji
obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.).
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych
obniżających ryzyko eksportowe; XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowegol, obejmujące
co najmniej takie zagadnienia jak:
1. kluczowi partnerzy,
2. kluczowe działania,
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości,
5. relacje z klientami,
6. kanały dystrybucji,
7. segmenty klientów,
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów.
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 -ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca
projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego,
sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo

       
nr Termin Organizator Przedmiot
12207948 2025-12-15
godz. 08:00
Dolnośląskie Zatrudnienie Data Managera-specjalisty merytorycznego (umowa cywilnoprawna;...
12198553 2025-12-15
godz. 23:59
Mazowieckie Konfederacja Lewiatan zaprasza do składania ofert na realizację zamówienia...
12197752 2025-12-15
godz. 23:59
Świętokrzyskie Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie 12- godzinnego...
12210640 2025-12-17
godz. 23:59
Śląskie Świadczenie usług konsultacji i doradztwa w zakresie udzielania zamówień...
12210473 2025-12-18
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Przedmiotem zamówienia jest zakup kompleksowej usługi doradczej związanej z...
12194506 2025-12-19
godz. 10:00
Mazowieckie Świadczenie usług w zakresie analizy, opisów i wartościowania stanowisk pracy...
12224841 2025-12-19
godz. 10:00
Mazowieckie Świadczenie usługi doradztwa technicznego, opracowania pełnej dokumentacji...
12207041 2025-12-19
godz. 14:00
Małopolskie 2200120435 Doradca Zewnętrzny do wdrożenia w ORLEN Południe S.A. norm ISO:...
11084585 2025-12-31
godz. 23:55
Wielkopolskie Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
12156791 2026-01-12
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Wykonanie usługi wsparcia organizacyjnego i merytorycznego rozwoju 4...