Zlecenie - 1/05/2016 doradztwo prowadzące do opracowania Modelu...

   
Analizuj Zamówienie 4327802 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-12
przedmiot zlecenia
1/05/2016
doradztwo prowadzące do opracowania Modelu Biznesowego Internacjonalizacji (MBI) w ramach projektu: „Proces internacjon
alizacji Zakładu Obróbki i Handlu Drewnem w Dzikowcu”. Przygotowany MBI musi odzwierciedlać charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego.
Wspólny Słownik Zamówień (kod CPV): 72221000-0 - Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej.
4. OPIS DZIAŁALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO:
a) Opis firmy:
ZOHD (Zakład Obróbki i Handlu Drewnem) działa w branży drzewnej nieprzerwanie od 1993 roku.
Profil naszej działalności:
-Wyrób parkietu
-Usługi parkieciarskie w mieszkaniach prywatnych
-Budowa domów drewnianych z bali:
letniskowe
całoroczne
-Meble ogrodowe i altany
-Usługi parkieciarskie dla firm i instytucji w tym: wykonawstwo sal gimnastycznych (ślepe podłogi, posadzki parkietowe, wykładziny sportowe i obiektowe, malowanie linii boisk)
-Wyrób boazerii, schodów (trepów) oraz elementów wykończeniowych
-Tartacznictwo
b) Opis produktu:
Działalność związana z produkcją sklasyfikowana pod numerem 16 22Z
5. WYMAGANIA WOBEC MODELU BIZNESOWEGO INTERNACJONALIZACJI (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia):
Zgodnie ze Standardem Tworzenia Modelu Biznesowego Internacjonalizacji opracowanego przez PARP, będącego załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania MBI powinien zawierać:
I. Metryczkę zawierającą:
1) nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2) numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,
3) nazwę wykonawcy usług doradczych,
4) imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5) datę sporządzenia dokumentu;
II. Analizę możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmującą w szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1) produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2) struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3) zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4) struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5) potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty
(oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
V. Koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne…).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.:
a) kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
b) preferencji cenowych potencjalnych klientów,
c) poziomu cen konkurencji,
d) specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych krajach.
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej
(organizacji działu eksportu, logistyki etc.);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.).
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej;
X. Strategię zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe;
XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego, obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak:
1) kluczowi partnerzy,
2) kluczowe działania,
3) kluczowe zasoby,
4) oferowane wartości,
5) relacje z klientami,
6) kanały dystrybucji,
7) segmenty klientów,
8) struktura kosztów,
9) struktura (źródła) przychodów;
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 – ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulację opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierającą projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo