Zlecenie - 1/05/2016 doradztwo prowadzące do opracowania Modelu...

   
Analizuj Zamówienie 4327781 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-12
przedmiot zlecenia
1/05/2016
doradztwo prowadzące do opracowania Modelu Biznesowego Internacjonalizacji (MBI) w ramach projektu: „Polskie borówki w
Europie”. Przygotowany MBI musi odzwierciedlać charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego.
OPIS DZIAŁALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO:
a) Opis firmy: Nasza firma Polskie borówki sp. z o .o. powstała w 2014r lecz jako właściciele w danej branży jesteśmy od 15 lat. W chwili obecnej prowadzimy: * szkółkę krzewów, * uprawę borówki amerykańskiej w pojemnikach, oraz jagody kamczackiej w gruncie. Z każdą chwilą nasze areały zwiększają się. Działamy na wielu zagranicznych rynkach. Nasza oferta powiększa się znacząco, chcemy zapewnić naszym klientów pełen wachlarz usług. Z roku na rok rynek borówka amerykańska ma coraz większa konkurencję oraz zwiększa się ilość plantacji. Wiąże się to z szeregiem problemów. Nasza firma powstała po to aby pomóc nowym plantatorom zaistnieć w świecie plantatorów, po to aby dać szansę wszystkim tym, którzy borykają się z problemami prowadzenia plantacji. Po przez zaoferowanie najlepszej jakości sadzonek borówki amerykańskiej oraz jagody kamczackiej jak i pomoc w zabiegach agrotechnicznych chcemy zagwarantować przyszłym plantatorom bezproblemową uprawę. Borówka amerykańska oraz jagoda kamczacka są co raz bardziej cenionym owocem nie tylko na Świecie ale także w Polsce. Z roku na rok przybywa konsumentów którzy świadomie decydują się na zdrowe owoce. Przez co rynek staje się co raz bardziej wymagający i stawia plantatorom co raz wyżej porzeczkę. Po przez racjonalne podejście do biznesu oraz przez naszą pomoc jesteśmy w stanie stać się bezkonkurencyjni. Dzięki wspólnej współpracy osiągniemy najlepszej jakości owoce, wyeliminujemy obawy przed brakiem sprzedaży. Naszą celem jest także produkcja certyfikowanych sadzonek oraz doradztwo w zakresie uprawy borówki oraz jagody kamczackiej. Wieloletnie doświadczenia z naszymi obecnymi partnerami są zagwarantowaniem jakości naszych usług. Jesteśmy w stanie zapewnić zbyt owoców na długie lata. Naszym celem jest pomoc jak największej liczbie plantatorów w uzyskaniu jak najlepszej jakości owoców borówki amerykańskiej oraz jagody kamczackiej, a wszystko po to aby polskie borówki oraz jagody były cenione na całym Świecie.
b) Opis produktu:
Działalność związana z oprogramowaniem sklasyfikowana pod numerem PKD 01, 25, Z, UPRAWA POZOSTAŁYCH DRZEW I KRZEWÓW OWOCOWYCH ORAZ 01, 30, Z, ROZMNAŻANIE ROŚLIN
Uprawa owocówc) oraz sadzonek borówki amerykańskiej
5. WYMAGANIA WOBEC MODELU BIZNESOWEGO INTERNACJONALIZACJI (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia):
Zgodnie ze Standardem Tworzenia Modelu Biznesowego Internacjonalizacji opracowanego przez PARP, będącego załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania MBI powinien zawierać:
I. Metryczkę zawierającą:
1) nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2) numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,
3) nazwę wykonawcy usług doradczych,
4) imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5) datę sporządzenia dokumentu;
II. Analizę możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmującą w szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1) produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2) struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3) zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4) struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5) potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty
(oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
V. Koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne…).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.:
a) kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
b) preferencji cenowych potencjalnych klientów,
c) poziomu cen konkurencji,
d) specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych krajach.
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej
(organizacji działu eksportu, logistyki etc.);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.).
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej;
X. Strategię zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe;
XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego, obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak:
1) kluczowi partnerzy,
2) kluczowe działania,
3) kluczowe zasoby,
4) oferowane wartości,
5) relacje z klientami,
6) kanały dystrybucji,
7) segmenty klientów,
8) struktura kosztów,
9) struktura (źródła) przychodów;
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 – ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII.Kalkulację opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierającą projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo