Przetarg 11543958 - 1. Zamówienie obejmuje remont świetlicy wiejskiej w...
Analizuj | Zamówienie 11543958 |
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2025-10-09 |
przedmiot ogłoszenia | 1. Zamówienie obejmuje remont świetlicy wiejskiej w budynku OSP w miejscowości Paprotnia w ramach realizacji zadania pn. „Remont świetlicy wiejskiej w Paprotni.”2. Szczegółowy opis przedmiot u zamówienia znajduje się w załącznikach 2, 8 i 9 do SWZ.3. Zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. 1) Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy w szczególności pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w dokumentach zamówienia. 2) Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych już zgłoszonych.3) Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio. 4) Sposób kontroli i weryfikacji zatrudnienia uregulowano w projekcie umowy.4. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załącznikach do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne. Oznacza to, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto, w każdym przypadku stwierdzenie, że opis czy też cecha opisanego produktu, która może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca również jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i/lub w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się również wykazanie tej równoważności normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentach zamówienia. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Przy doborze materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić również osiągnięcie wskaźników określonych w dokumentach zamówienia.5. Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych. 6. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części: Zgodnie z art. 379 § 2 kodeksu cywilnego: “świadczenie jest podzielne, jeżeli może być spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu lub wartości”. Motyw nr 78 Dyrektywy 2014/24/UE z 26.02.2014 r.: „Zamówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP. (…) Przyczynami braku podziału zamówienia na części mogą być: ograniczenie konkurencji lub nadmierne trudnościami technicznymi lub nadmierne koszty wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Art. 25 ust. 2 Pzp: „Zamówienie jest niepodzielne na części, jeżeli ze względów technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość”. Mając powyższe na uwadze należy uznać, iż świadczenie nie może zostać spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu, a to oznacza, iż należy je traktować jako jedną całość, a ewentualny podział niniejszego zadania byłby wręcz szkodliwy, ponieważ spowodowałby nadmierne trudności techniczne, a przede wszystkim zwiększone koszty wykonania zamówienia - odnosi się to do sytuacji, gdyby usługi objęte przedmiotowym zamówieniem wykonywane były przez kilku Wykonawców na podstawie odrębnych umów. Dodatkowo spowodowałby konieczność podjęcia dodatkowych działań ze strony Zamawiającego w celu skoordynowania działań różnych wykonawców. Brak kompleksowej realizacji zamówienia mógłby zagrozić właściwemu jej wykonaniu, a Zamawiający miałby trudności z egzekwowaniem przysługujących mu uprawnień. Biorąc powyższe pod uwagę przedmiot niniejszego zamówienia ze względów technicznych i organizacyjnych tworzy nierozerwalną całość, a więc zgodnie z art. 25 ust. 2 Pzp jest zamówieniem niepodzielnym na części. Ponadto niniejsze zamówienie co do zasady jest realizowane przez przedsiębiorców stanowiących małe lub średnie przedsiębiorstwa, w związku z tym podział zamówienia na części nie jest zasadny. Potencjalni Wykonawcy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jeżeli nie są zainteresowani wykonaniem całości zamówienia mogą złożyć ofertę wspólną, tworząc np. konsorcja. W takiej sytuacji należy złożyć oświadczenie określając w nim jaki zakres świadczenia wykona każdy z nich. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy. Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. 8. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni od daty zawarcia Umowy przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy harmonogram rzeczowo – terminowo - finansowy dla zakresu objętego przedmiotem niniejszej Umowy. Wskazany harmonogram musi określać szczegółowe terminy realizacji poszczególnych czynności w ujęciu tygodniowym, kolejność wykonywania prac, czas w jakim wykonawca zamierza wykonać prace. GKI.271.26.2025.AZK |
branża | Budowlana - remonty, wykończenia |
podbranża | malowanie, remont, wykończenie |
kody CPV | 45000000, 45111100, 45321000, 45420000, 45430000, 45440000, 45450000 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | łódzkie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | łódzkie |