Przetarg 11475027 - 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w rozumieniu...

   
Analizuj Zamówienie 11475027
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-09-05
przedmiot ogłoszenia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w rozumieniu art. 7 pkt 21 Pzp, polegające na przebudowie w rozumieniu art. 3 pkt. 7a i budowie w rozumieniu art. 3 pkt. 6 ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane. Zamówienie obejmuje realizację inwestycji pn.:„Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka”.2. Zadanie podzielone jest na dwa Etapy: a) Etap I–odcinek od Ronda Kujawskiego do ul. Bielickiej wraz z pętlą tramwajową (od km 000 do km 1060),b) Etap II–odcinek od pętli tramwajowej na ul. Bieleckiej do końca zakresu opracowania (od km 1060 do 1480,64).3.Przedmiot zamówienia realizowany będzie wspólnie przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy oraz Miejskie Wodociągi i Komunikacja Spółka z o.o. w Bydgoszczy. Na podstawie art.38 ust.2 Pzp oraz Porozumienia zawartego w dniu 18.07.2025 r. pomiędzy MWiK a ZDMiKP, Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w imieniu i na rzecz wspólnie występujących Zamawiających jest ZDMiKP.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki wykonania zamówienia zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy z załącznikami, stanowiących załącznik nr 1 do SWZ, w tym:•w opisie przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami, w dokumentacji projektowej opracowanej przez PROGREG Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Dekarzy 7C oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące załącznik Nr 2 do projektowanych postanowień Umowy,•we wzorze formularza ofertowego - zał. nr 2 do SWZ,•we wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zakresu ZDMiKP - zał. Nr 3-1 do SWZ,•we wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zakresu MWiK - zał. Nr 3-2 do SWZ.5. Zakres ZDMIKP podlega dofinansowaniu w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). 6. Zakres MWIK obejmuje budowę i demontaż:-kanalizacji deszczowej (z wyłączeniem robót związanych z elementami kanalizacji deszczowej w postaci przykanalików, wpustów, odwodnień liniowych), -kanalizacji sanitarnej (z wyłączeniem robót związanych z przyłączami kanalizacyjnymi niebędącymi własnością MWiK),-sieci wodociągowej (z wyłączeniem robót związanych z przyłączami wodociągowymi niebędącymi własnością MWiK), zgodnie ze wzorem kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zakresu MWiK.7. Zamawiający nie stawia bezwzględnego wymogu przeprowadzania wizji lokalnej, ale sugeruje przeprowadzenie jej w interesie Wykonawcy bez udziału Zamawiającego.8. Zamawiający, zgodnie z art. 95 ust.1 Pzp, wymaga aby wykonawca lub podwykonawca przy realizacji zamówienia (w całym okresie obowiązywania umowy) zatrudnił na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy (art.22 §1), osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia roboty, pracowników fizycznych, monterów branżowych, pracowników ogólnobudowlanych, operatorów/kierowców maszyn i pojazdów budowlanych. Wymóg ten nie dotyczy: projektantów, kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, czy dostawców materiałów budowlanych (osób wykonujących na rzecz Wykonawcy lub podwykonawcy czynności i prace osobiście lub w ramach swojej działalności gospodarczej oraz wykonujących takie czynności i prace wspólników spółek osobowych).Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego w tym zakresie znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią zał. Nr 1 do SWZ.9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, z uwzględnieniem zakazu opisanego w pkt V.11.SWZ. W zakresie podwykonawstwa, zastosowanie mają przepisy art.462-465 Pzp. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Ofercie oraz w JEDZ części zamówienia (w % lub zakres rzeczowy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Brak oświadczenia wykonawcy w tym zakresie oznaczać będzie, że wykonawca zamierza samodzielnie realizować całość zamówienia. Wykonawca odpowiada za działania, uchybienia, zaniedbania podwykonawcy, jak za swoje działania.10. Minimalna wartość świadczenia stron–80% wartości zamówienia.11. Zamawiający nie przewiduje możliwość skorzystania z opcji, o której mowa w art.441 ust.1 Pzp.12. Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art.214 ust.1 pkt 7 Pzp.13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części:Zamówienie nie zostało podzielone na części ze względów technicznych. Roboty są ściśle powiązane ze sobą i stanowią jedną całość i spełniają funkcję gospodarczą i techniczną. Opierają się na jednej dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, oraz stanowią jeden projekt budowlany, na który składa się całość robót budowlanych w zakresie budownictwa. Realizacja przedsięwzięcia inwestycyjnego wymaga realizacji w ramach jednego zadania z uwagi na konieczność zapewnienia ścisłej współpracy i koordynacji międzybranżowej. Ujęcie poszczególnych etapów inwestycji w ramach jednego zadania pozwoli zapewnić sprawną realizację robót budowlanych oraz ograniczyć utrudnienia i uciążliwości dla otoczenia w związku z wykonaniem tej inwestycji. Realizacja zadania w ramach jednego zamówienia eliminuje problemy związane z komunikacją między podmiotami oraz błędy wynikające z przekazywania materiałów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Brak podziału na części nie ogranicza dostępu do zamówienia wykonawcom z sektora MŚP.14. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.15. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.
Część zamówienia: LOT-0001 Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w rozumieniu art. 7 pkt 21 Pzp, polegające na przebudowie w rozumieniu art. 3 pkt. 7a i budowie w rozumieniu art. 3 pkt. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Zamówienie obejmuje realizację inwestycji pn.: „Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka”.2.Zadanie podzielone jest na dwa Etapy: a) Etap I – odcinek od Ronda Kujawskiego do ul. Bielickiej wraz z pętlą tramwajową (od km 000 do km 1060),b) Etap II – odcinek od pętli tramwajowej na ul. Bieleckiej do końca zakresu opracowania (od km 1060 do 1480,64),3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki wykonania zamówienia zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy z załącznikami, stanowiących załącznik nr 1 do SWZ, w tym:•w opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) wraz z załącznikami, w dokumentacji projektowej opracowanej przez PROGREG Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Dekarzy 7C (DP) oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), stanowiące załącznik Nr 2 do projektowanych postanowień Umowy,•we wzorze formularza ofertowego stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ,•we wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zakresu ZDMiKP stanowiącym załącznik Nr 3-1 do SWZ,•we wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zakresu MWiK stanowiącym załącznik Nr 3-2 do SWZ.4. Przedmiot zamówienia realizowany będzie wspólnie przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy oraz Miejskie Wodociągi i Komunikacja Spółka z o.o. w Bydgoszczy.Na podstawie art. 38 ust. 2 Pzp oraz Porozumienia zawartego w dniu 18.07.2025 r. pomiędzy MWiK a ZDMiKP, Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w imieniu i na rzecz wspólnie występujących Zamawiających jest Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy 5. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów:1). Zamawiający ZDMiKP wdrożył procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która opisana została w Zarządzeniu nr 20/2024 Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy z dnia 18 września 2024 r. z załącznikami dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy https://bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/procedura-zgloszen-w-zdmikp2) Zamawiający MWiK wprowadził wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Zgłoszenie sygnalisty dokonywane jest według wzoru karty zgłoszenia, stanowiącej załącznik nr 1 do ww. procedury, które należy przesłać drogą elektroniczną na adres: sygnalista@mwik.bydgoszcz.pl. Wzór karty zgłoszenia dostępny jest na stronie internetowej Zamawiającego: mwik.bydgoszcz.pl w zakładce Kontakt w sekcji Informacja dla sygnalistów. Każdorazowa osoba zainteresowana może uzyskać wgląd do treści procedury w siedzibie Zamawiającego.6. Z uwagi na zaangażowanie, w finansowanie przedmiotu zamówienia, środków pochodzących z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, Zamawiający wskazuje możliwość zgłaszania podejrzenia o niezgodności procedur lub działań zamawiającego lub innych uczestników postępowania. Sygnały, zgłoszenia i lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy postępowania lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele, osoby zainteresowanie postępowaniem), instytucje uczestniczące postępowaniu, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej): 1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,2) skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,3) formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,4) mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,5) doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.7. Uczestnicy postępowania zobowiązani są do działań zapewniających: 1) zapobieganie i przeciwdziałanie konfliktowi interesów,2) zachowania wysokich standardów uczciwości i etycznego postępowania we wszystkich procesach związanych z realizacją procedury przetargowej w sprawie udzielenia zamówienia publicznego,3) przeciwdziałania zmowom przetargowym,4) wybrany Wykonawca do zamieszczenia na stronie internetowej wykonawcy lub w przypadku braku strony internetowej w miejscu uzgodnionym z zamawiającym i poinformowania jego pracowników o mechanizmach, o których mowa w ust. 1 i 2.
branża Drogownictwo
podbranża linie kolejowe, tramwajowe
kody CPV 45230000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Kujawsko-Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Kujawsko-Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się