Przetarg 11617347 - 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Zarządzanie...

   
Analizuj Zamówienie 11617347
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-23
przedmiot ogłoszenia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Zarządzanie i bieżące utrzymanie cmentarza komunalnego na terenie Gminie Krościenko Wyżne w 2026 r.” polegająca na wykonaniu na rzecz Zamawiającego
usługi zarządzania i bieżącego utrzymania cmentarza komunalnego na terenie Gminie Krościenko Wyżne położonego przy ul. Południowej składającego się z następujących nieruchomości: część działki o nr ewid. 3952/2, część działki o nr ewid. 3953, część działki o nr ewid. 4002/2, część działki o nr ewid. 3925/1, część działki o nr ewid. 4003, część działki o nr ewid. 3923/1, część działki o nr ewid. 3927/1, część działki o nr ewid. 3922/4, część działki o nr ewid. 3900/2, część działki o nr ewid. 3901/1 oraz działki o nr ewid. 3950, 3951, 3928, 3927/2, 3922/3, 3926, 3924/4, 3922/2 i 3920.2. Przedmiot umowy w zakresie zarządzania cmentarzem obejmuje w szczególności:1) wskazywanie miejsc grzebalnych, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym lub zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza (w przypadku posiadania przez Zamawiającego);2) wywieszenie na tablicach ogłoszeń przy Cmentarzu Komunalnym w Gminie Krościenko Wyżne, na tablicach ogłoszeniowych na terenie gminy oraz na stronie internetowej gminy i cmentarza ogłoszenia o potrzebie zgłaszania się dysponentów grobów;3) wprowadzanie do systemu informatycznego „grobonet” danych w zakresie dysponentów grobów ustalonych na podstawie informacji uzyskanych w sposób opisany w pkt. 2;4) przygotowanie pisemnej informacji dla organizatora pogrzebu oraz podmiotów gospodarczych oraz innych osób świadczących usługi cmentarne lub pogrzebowe na terenie cmentarza o wysokości należnej opłaty (zgodnie z zarządzeniem Wójta Gminy Krościenko Wyżne w sprawie ustalenia wysokości opłat cmentarnych na cmentarzu komunalnym w Gminie Krościenko Wyżne) za wykup miejsc pod groby i za korzystanie z urządzeń cmentarnych oraz świadczenie usług cmentarnych i pogrzebowych;5) weryfikacja wniesienia opłaty, o której mowa w pkt. 4 przed dokonaniem pochówku, za korzystanie z urządzeń cmentarnych oraz przed przystąpieniem do wykonywania usług cmentarnych lub pogrzebowych przez podmioty gospodarcze oraz inne osób świadczące usługi cmentarne i pogrzebowe na terenie cmentarza;6) pełnienie nadzoru nad działalnością podmiotów gospodarczych oraz innych osób świadczących usługi cmentarne i pogrzebowe na terenie cmentarza;7) wydanie zezwoleń na wykonanie prac ziemnych, kamieniarskich lub remontowo - budowlanych dla określonego grobu oraz potwierdzanie zgodności ich wykonania z wydanym zezwoleniem;8) otwieranie i zamykanie bramy cmentarza dla:a) konduktów pogrzebowych,b) firm kamieniarskich,c) dla firm dowożących zwłoki do kaplicy cmentarnej lub chłodni,d) osób dowożących osoby niepełnosprawne,e) służb ratunkowych i porządkowych,f) prokuratury,g) inspekcji sanitarnej;9) udostępnianie kluczy do bramy cmentarza, wraz z prowadzeniem pisemnego rejestru wjazdów pojazdami na teren cmentarza przedstawicieli podmiotów wykonujących wyżej opisane usługi, przy czym rejestr ten powinien zawierać: datę i godzinę wjazdu, nazwę (firmę) podmiotu gospodarczego i jego adres;10) obsługa i bieżące prowadzenie systemu informatycznego „grobonet” w zakresie wprowadzania na bieżąco nowych danych oraz aktualizacji istniejących danych niezgodnych z rzeczywistością;11) prowadzenie dokumentacji w wersji pisemnej i elektronicznej obejmującej:a) księgi osób pochowanych na cmentarzu prowadzoną według numeracji narastającej lub w układzie rocznikowym,b) księgi grobów,c) alfabetycznego spisu osób pochowanych na cmentarzu, w układzie rocznikowym- zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. 2001 nr 90 poz. 1013 ze zmianami);12) miesięczne sporządzanie i dostarczanie Zamawiającemu sprawozdania z funkcjonowania cmentarza komunalnego, które powinno zawierać:a) liczbę pochówków: w nowych miejscach grzebalnych, w udostępnionych za życia miejscach grzebalnych, dochowanych do grobów rodzinnych,b) liczbę wystawionych zleceń płatności zgodnie z obowiązującym Regulaminem cmentarza komunalnego w Krościenku Wyżnym,c) liczbę ekshumacji,d) liczbę miejsc grzebalnych, w odniesieniu do których postępowanie windykacyjne jest w toku,e) liczbę miejsc grzebalnych, za które uregulowano należności po windykacji opłat,f) ilość wywiezionych odpadów płynnych wraz z poniesionymi kosztami,g) propozycję zakresu prac nie objętych przedmiotem zamówienia, które wpłyną na poprawę estetyki i funkcjonalności cmentarza;13) utrzymanie w sprawności technicznej obiektów, urządzeń, instalacji, ogrodzenia i nawierzchni alejek na terenie cmentarza;14) eksploatacja i utrzymanie w czystości kaplicy cmentarnej;15) zapewnienie piasku przy nowych kwaterach do uzupełniania zapadającej się ziemi,16) Wykonawca zapewni jedną kabinę WC oraz jej bieżące opróżnianie wraz z ponoszeniem kosztów z tym związanych;17) zapewnienie przestrzegania obowiązującego regulaminu cmentarza oraz egzekwowanie jego postanowień wobec osób korzystających z obiektu;18) zapewnienie osobistej lub przez pracownika obsługi interesantów w lokalu na terenie Gminy Krościenko Wyżne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 12:00 (Zamawiający zastrzega możliwość zmiany godzin obsługi interesantów);19) współdziałanie w zakresie kapitalnych remontów cmentarza z Zamawiającym oraz współpraca z wykonawcami w celu zapewnienia niezakłóconego funkcjonowania cmentarza w czasie robót;20) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków dotycząca uznawania mogił (pomników) za zabytki;21) przyjmowanie interwencji od dysponentów grobów dotyczących spraw cmentarza i załatwianie spraw lub uzgadnianie sposobu ich załatwienia z Zamawiającym;22) prowadzenie ewidencji opisowej i fotograficznej mogił, które poprzez swój stan techniczny stwarzają potencjalne zagrożenie dla sąsiednich mogił oraz dla zdrowia i życia ludzi, a także zgłaszanie tego faktu Zamawiającemu ;23) egzekwowanie wykorzystania przez dysponenta należnej powierzchni wokół grobu;24) Wykonawca zapewni możliwość przyjęcia zwłok do chłodni codziennie w godzinach od 7-17, 25) Wykonywanie innych obowiązków wynikających z przepisów prawa, regulaminów i Zarządzeń Wójta Gminy Krościenko Wyżne. 3. Przedmiot umowy w zakresie utrzymania cmentarzem obejmuje w szczególności:1) bieżące utrzymanie czystości cmentarza, w tym alejek i chodników na cmentarzu, drogi dojazdowej i parkingu przy cmentarzu oraz terenu wokół kaplicy cmentarnej,2) systematyczne koszenie trawników na terenie cmentarza – co najmniej ośmiokrotne koszenie w okresie obowiązywania zamówienia wraz z uprzątnięciem i zagospodarowaniem skoszonej trawy przez Wykonawcę,3) wykaszanie chwastów z pasa zieleni izolacyjnej wokół terenu cmentarza – co najmniej ośmiokrotne koszenie w okresie obowiązywania umowy,4) odchwaszczanie na bieżąco alejek,5) wykonywanie prac korekcyjno–pielęgnacyjnych drzew i krzewów, na warunkach określonych w odrębnych przepisach,6) usuwanie opadłych liści, odśnieżanie i usuwanie lodu oraz śliskości z chodnika i dojazdu do kaplicy cmentarnej oraz głównych alejek na cmentarzu oraz niezwłoczne odśnieżanie i usuwanie lodu oraz śniegu, a także posypywanie piaskiem eliminującym oblodzenie (śliskość nawierzchni) terenu wokół kaplicy cmentarnej,7) utrzymanie w należytym stanie i poprawa istniejących obrzeży chodnikowych,8) wyznaczenie miejsca do składowania żywych kwiatów (chryzantem) wraz z późniejszą ich utylizacją.4. Przekazanie cmentarza komunalnego i dokumentacji związanej z jego zarządzaniem nastąpi z dniem podpisania umowy protokołem zdawczo–odbiorczym stanowiącym integralną część umowy.5. Wykonawca oświadcza, że zna miejsce, położenie, granice i powierzchnię cmentarza.6. Realizując czynności, o których mowa w punktach 2 i 3, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności wynikających:1) z ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2024 r. poz. 576 z późn. zm.),2) z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. 2001 nr 90 poz. 1013 ze zmianami),3) z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. 2008 nr 48 poz. 284).7. Wykonawca na co najmniej dwa dni robocze przed przystąpieniem do realizacji prac opisanych w pkt 3 ppkt 2 i 3 zobowiązany jest zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie zamiar ich realizacji.8. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usług zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, postanowieniami umowy i złożona przez siebie ofertą, wedle powszechnie obowiązujących przepisów, a także zasadami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz zasadami wiedzy technicznej i ochrony środowiska.9. Zamawiający oświadcza, że część cmentarza komunalnego na terenie Gminy Krościenko Wyżne (działki nr ewid. 3950 i 3951) stanowi cmentarz zabytkowy ujęty w gminnej ewidencji zabytków prowadzonej przez Wójta Gminy Krościenko Wyżne.10. Wykonawca będzie zobowiązany ponosić koszty podatków oraz opłat i obciążeń prywatnych oraz publicznoprawnych, związanych z zarządzanymi nieruchomościami i ich eksploatacją, w tym w szczególności podatek od nieruchomości wg stawek uchwalonych przez Radę Gminy Krościenko Wyżne.11. Przedmiot umowy realizowany przez wykonawcę musi spełniać wymogi dostępności. Zapewnienie dostępności dotyczy w szczególności zgodności z przepisami prawa, w tym zwłaszcza z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411 z późn. zm.). Wykonawca zapewnia dostępność poprzez włączanie do zespołów odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy przedstawicieli wykonawcy wyznaczonych do spraw dostępności.

WGOŚ.IV.271.3.15.2025
branża Nieruchomości, grunty, parkingi, administracja
podbranża administracja nieruchomości, obsługa techniczna nieruchomości
kody CPV 98371111
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: administracja nieruchomości , obsługa techniczna nieruchomości