Przetarg 11528199 - 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa konserwacji...

   
Analizuj Zamówienie 11528199
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-10-02
przedmiot ogłoszenia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa konserwacji urządzeń sygnalizacji świetlnych oraz roboty budowlane w zakresie awaryjnych napraw tych urządzeń po dewastacjach i kolizjach drogowych, wyk
onywane w celu całodobowego utrzymania w ich stałej sprawności technicznej (ciągłej pracy). Konserwacja i naprawy awaryjne urządzeń sygnalizacji świetlnych zainstalowanych w ciągach komunikacyjnych w granicach administracyjnych Miasta Bydgoszczy będących w zarządzaniu Zamawiającego dotyczą: 125 sygnalizacji świetlnych ruchu drogowego przy działających sterownikach typu ASTERIT pracujących pod kontrolą systemu SCATS (część systemu ITS) oraz ASR w wersji od 2008PL do 2010PL, (w tym połączenia światłowodowe wraz z urządzeniami) wraz z aktualizacjami oprogramowań i elementami sterowników sygnalizacji świetlnych nie będących częścią systemu ITS.W trakcie realizacji zamówienia ilość urządzeń sygnalizacji świetlnych podlegających konserwacji i awaryjnym naprawom nie ulegnie zwiększeniu.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki wykonania zamówienia zostały zawarte w:1) projektowanych postanowieniach Umowy z załącznikami, stanowiących Załącznik Nr 1 do SWZ, w tym:a) w wykazie sygnalizacji świetlnych, stanowiącym załącznik Nr 2 do Umowy,b) w specyfikacji wykonania prac konserwacyjnych (SPK), stanowiącej załącznik Nr 3 do Umowyc) w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych związanych z naprawami awaryjnymi urządzeń sygnalizacji świetlnych (SST), stanowiącej załącznik Nr 4 do Umowy,2) wzorze formularza ofertowego, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ,3) wzorze wyceny prac konserwacyjnych zawierającej ilość przewidywanych prac, stanowiącym Załącznik Nr 3 do SWZ,4) wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar przewidywanych napraw awaryjnych, stanowiącym Załącznik Nr 4 do SWZ.3. Zamawiający deklaruje, że w całym okresie trwania Umowy zleci usługi konserwacji urządzeń sygnalizacji na poziomie nie mniejszym niż 10 miesięcy, a roboty budowlane w zakresie awaryjnych napraw tych urządzeń na poziomie nie mniejszym niż 90% wartości kosztorysu ofertowego.4. Zamawiający nie stawia bezwzględnego wymogu przeprowadzania wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 Pzp, w terminie poprzedzającym złożenie oferty, ale sugeruje przeprowadzenie jej w interesie Wykonawcy bez udziału Zamawiającego, celem właściwego określenia zakresu realizacji zamówienia.5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art.214 ust.1 pkt 7 Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeśli będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie, w maksymalnym zakresie określonym w załączniku do Umowy. Na okoliczność wystąpienia ww. zamówień, zostanie zawarta odrębna umowa. W celu zapewnienia elastyczności w realizacji zamówienia, umożliwiając dostosowanie do rzeczywistych warunków przy zachowaniu nadzoru nad budżetem i uniknięcia formalnych zmian umowy w toku postępowania dla pozycji o charakterze awaryjnym Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w zakresie ilościowym poszczególnych robót budowlanych w zakresie awaryjnych napraw określonych w przedmiarze robót, zależnie od aktualnych potrzeb Zamawiającego, bez przekroczenia wartości netto tych robót określonej przed wszczęciem postępowania.6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, z uwzględnieniem zakazu opisanego w pkt V.11. SWZ.W zakresie podwykonawstwa, zastosowanie mają przepisy art. 462-465 Pzp. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Ofercie oraz w JEDZ części zamówienia (w % lub zakres rzeczowy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Brak oświadczenia wykonawcy w tym zakresie oznaczać będzie, że wykonawca zamierza samodzielnie realizować całość zamówienia. Wykonawca odpowiada za działania, uchybienia, zaniedbania podwykonawcy, jak za swoje działania.7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części:Sygnalizacje świetlne jako urządzenia BDR pracują w koordynacji oraz w systemie ITS. Połączone są siecią światłowodową. Monitorowane oraz sterowane zdalnie są z centrum ITS. Specyfika ich pracy w systemie oraz wpływ na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu użytkowników dróg nie pozwala na podział zamówienia na części. Jakikolwiek podział zamówienia groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi - brakiem koordynacji pomiędzy poszczególnymi sygnalizacjami działającymi w systemie. W przypadku usług konserwacji urządzeń oraz robót budowlanych polegających na ich awaryjnej naprawie po dewastacjach i kolizjach drogowych, realizowanych w celu całodobowego utrzymania całego systemy w stałej sprawności technicznej, potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, mogłaby poważnie zagrozić bezpieczeństwu oraz płynność ruchu użytkowników dróg.Brak podziału na części nie ogranicza dostępu do zamówienia wykonawcom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).8. Zgodnie z ustawą z dn. 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów, Zamawiający wdrożył procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która opisana została w Zarządzeniu nr 20/2024 Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy z dnia 18 września 2024 r. z załącznikami dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej ZDMiKP w Bydgoszczy https://bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/procedura-zgloszen-w-zdmikp
Część zamówienia: LOT-0001 Konserwacja i naprawy awaryjne urządzeń sygnalizacji świetlnych zlokalizowanych na terenie Miasta Bydgoszczy w 2026 roku. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia znajduje się w pkt 2.1 niniejszego ogłoszenia.Ponad to: I. Zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, wymaga zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę przy realizacji zamówienia (w całym okresie obowiązywania umowy), na umowach o pracę, osób bezpośrednio wykonujących prace/roboty, tj. pracowników wykonujących czynności związane z pracami lub robotami określonymi w SPK lub SST, polegającymi m.in. na: montażu i/lub naprawie urządzeń, lub instalacji elektrycznych – elektromonterów; obsłudze samochodowych podnośników koszowych, żurawia samochodowego, samochodu dźwigowego – operatorów oraz kierowaniu pojazdami na budowie – kierowców kat. B i C. Wymóg ten nie dotyczy: osób weryfikujących i dokonujących zmian części programowej, osób kierujących robotami budowlanymi, ani dostawców urządzeń i materiałów budowlanych.Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego w tym zakresie znajduje się w projektowanych postanowieniach Umowy, które stanowią Załącznik Nr 1 do SWZ.II. UDZIAŁ WYKONAWCÓW Z PAŃSTW TRZECICH: 1. Zamawiający nie dopuszcza ubiegania się o zamówienie wykonawców, którzy prowadzą działalność gospodarczą oraz mają siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż państwa członkowskie Unii Europejskiej oraz innych niż państwa będące stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych lub stronami innych umów międzynarodowych gwarantujących na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych, których stroną jest Unia Europejska (tzw. „państwa trzecie”). Oferta złożona przez wykonawcę z państwa trzeciego zostanie odrzucona. 2. Zamawiający nie dopuszcza także, aby wykonawcy ubiegali się o zmówienie wspólnie z wykonawcami pochodzącymi z państw trzecich (oferta taka zostanie odrzucona), mogli polegać na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, o których mowa w art. 118 ust. 1 PZP pochodzących z państw trzecich (oferta taka zostanie odrzucona), aby mogli powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom pochodzącym z państw trzecich oraz aby mogli być podwykonawcami świadczącymi roboty, usługi lub dostawy na rzecz wykonawców (Zamawiający nie zaakceptuje takich podwykonawców).

NZ.2531.50.2025
branża Drogownictwo
podbranża organizacja ruchu drogowego, sprzęt drogowy
kody CPV 45233294, 50232200
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Kujawsko-Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Kujawsko-Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: organizacja ruchu drogowego , sprzęt drogowy