Przetarg 10316456 - 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót...

   
Analizuj Zamówienie 10316456 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-03-12
przedmiot ogłoszenia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z budową placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej w Jaślik
owie na działce nr 121 obręb Jaślików w ramach zadania pn. „Budowa placu zabaw przy szkole podstawowej w msc. Jaślików”.2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlano – montażowe w zakresie:2.1. wykonania nawierzchni poliuretanowej,2.2. dostawy i montażu elementów małej architektury, w tym urządzeń zabawowych:2.2.1. zestaw zabawowy (w zestawie dwa ślizgi, ścianka wspinaczkowa, pomosty, „wieżyczki”), konstrukcja zestawu metalowa z profili zamkniętych 60x60 mm malowana farbą proszkową,2.2.2. bujak „Koniczynka”, siedzisko z płyty HDPE,2.2.3. huśtawka podwójna, konstrukcja metolowa,2.2.4. Huśtawka ważka (wagowa), konstrukcja metolowa, siedzisko z płyty HDPE,2.2.5. bujak „Piesek”, siedzisko z płyty HDPE,2.2.6. karuzela tarczowa z siedziskami, konstrukcja metolowa, siedzisko z płyty HDPE,2.2.7. czterobok linowy (w zestawie drabinki linowe, ścianka wspinaczkowa), konstrukcja metolowa, ścianka z płyty HDPE,2.2.8. gra labirynt,2.2.9. ławka metalowa z oparciem,2.2.10. kosz na śmieci metalowy,2.2.11. stojaki na rowery (5 stanowisk),2.2.12. tablica – regulamin placu zabaw.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisuje:3.1. Dokumentacja projektowa załącznik Nr 7 do SWZ. 3.2. STWiOR - załącznik nr 8 do SWZ.4. Wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia:4.1. Urządzenia zabawowe oraz nawierzchnia poliuretanowa powinny posiadać odpowiednie certyfikaty zgodności z normami, w tym normy z grupy PN-EN 1176 „Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie” oraz PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki” lub równoważne. Certyfikaty powinny być wydane przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w przedmiotowym obszarze.4.2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nawierzchni bezpiecznej placu zabaw wytworzonej bezpośrednio na placu budowy tzw. in-situ. Nawierzchnia poliuretanowa składająca się z dwóch warstw. Warstwa górna (gr. 10 mm) wykonana z granulatu EPDM oraz warstwa dolna (gr. 70 mm) wykonana z granulatu gumowego SBR połączonego lepiszczem poliuretanowym. Warstwy układane bezspoinowo. Obrzeża betonowe powinny znajdować poza strefami swobodnego upadku oraz muszą bezwzględnie zostać pokryte warstwą nawierzchni z granulatu EPDM o gr. min. 10 mm.4.3. Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu:4.3.1. szczegółowego zestawienia urządzeń zabawowych i elementów małej architektury wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia z podaniem ich producenta, wymianów, specyfikacji materiałowych i modelu,4.3.2. certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 „Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie” oraz PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki” – lub równoważne, wydane przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w przedmiotowym obszarze,4.3.3. dopuszcza się zastosowanie urządzeń zabawowych i elementów małej architektury równoważnych do wskazanych w dokumentacji projektowej. Za równoważne Zamawiający uzna urządzenia o wymianach +/- 10% (mniejszych lub większych) od wymiarów wskazanych w dokumentacji projektowej. Wysokość urządzenia może być mniejsza lub większa o 10 cm od podanej pod warunkiem spełnienia wymogów dotyczących tłumienia upadku przez przewidziane w projekcie nawierzchnie na placu zabaw.5. Przedmiar robót - Załącznik Nr 9 do SWZ - dokument pomocniczy. Z uwagi na to, że wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji technicznej o której mowa w pkt 3 rozdziału III SWZ. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji technicznej, o której mowa w pkt 3 rozdziału III SWZ oraz STWiOR. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji technicznej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować ilość robót podaną w przedmiarze robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej i innej dokumentacji technicznej zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.6. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.

GK.271.5.2024

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00256911/01 z dnia: 2024-03-22
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z budową placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej w Jaślikowie na działce nr 121 obręb Jaślików w ramach zadania pn. „Budowa placu zabaw przy szkole podstawowej w msc. Jaślików”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlano – montażowe w zakresie:
2.1. wykonania nawierzchni poliuretanowej,
2.2. dostawy i montażu elementów małej architektury, w tym urządzeń zabawowych:
2.2.1. zestaw zabawowy (w zestawie dwa ślizgi, ścianka wspinaczkowa, pomosty, „wieżyczki”), konstrukcja zestawu metalowa z profili zamkniętych 60x60 mm malowana farbą proszkową,
2.2.2. bujak „Koniczynka”, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.3. huśtawka podwójna, konstrukcja metolowa,
2.2.4. Huśtawka ważka (wagowa), konstrukcja metolowa, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.5. bujak „Piesek”, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.6. karuzela tarczowa z siedziskami, konstrukcja metolowa, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.7. czterobok linowy (w zestawie drabinki linowe, ścianka wspinaczkowa), konstrukcja metolowa, ścianka z płyty HDPE,
2.2.8. gra labirynt,
2.2.9. ławka metalowa z oparciem,
2.2.10. kosz na śmieci metalowy,
2.2.11. stojaki na rowery (5 stanowisk),
2.2.12. tablica – regulamin placu zabaw.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisuje:
3.1. Dokumentacja projektowa załącznik Nr 7 do SWZ.
3.2. STWiOR - załącznik nr 8 do SWZ.
4. Wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia:
4.1. Urządzenia zabawowe oraz nawierzchnia poliuretanowa powinny posiadać odpowiednie certyfikaty zgodności z normami, w tym normy z grupy PN-EN 1176 „Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie” oraz PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki” lub równoważne. Certyfikaty powinny być wydane przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w przedmiotowym obszarze.
4.2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nawierzchni bezpiecznej placu zabaw wytworzonej bezpośrednio na placu budowy tzw. in-situ. Nawierzchnia poliuretanowa składająca się z dwóch warstw. Warstwa górna (gr. 10 mm) wykonana z granulatu EPDM oraz warstwa dolna (gr. 70 mm) wykonana z granulatu gumowego SBR połączonego lepiszczem poliuretanowym. Warstwy układane bezspoinowo. Obrzeża betonowe powinny znajdować poza strefami swobodnego upadku oraz muszą bezwzględnie zostać pokryte warstwą nawierzchni z granulatu EPDM o gr. min. 10 mm.
4.3. Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu:
4.3.1. szczegółowego zestawienia urządzeń zabawowych i elementów małej architektury wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia z podaniem ich producenta, wymianów, specyfikacji materiałowych i modelu,
4.3.2. certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 „Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie” oraz PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki” – lub równoważne, wydane przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w przedmiotowym obszarze,
4.3.3. dopuszcza się zastosowanie urządzeń zabawowych i elementów małej architektury równoważnych do wskazanych w dokumentacji projektowej. Za równoważne Zamawiający uzna urządzenia o wymianach +/- 10% (mniejszych lub większych) od wymiarów wskazanych w dokumentacji projektowej. Wysokość urządzenia może być mniejsza lub większa o 10 cm od podanej pod warunkiem spełnienia wymogów dotyczących tłumienia upadku przez przewidziane w projekcie nawierzchnie na placu zabaw.
5. Przedmiar robót - Załącznik Nr 9 do SWZ - dokument pomocniczy.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji technicznej o której mowa w pkt 3 rozdziału III SWZ. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji technicznej, o której mowa w pkt 3 rozdziału III SWZ oraz STWiOR.
Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających
z dokumentacji technicznej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować ilość robót podaną w przedmiarze robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej i innej dokumentacji technicznej zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej.
6. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z budową placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej w Jaślikowie na działce nr 121 obręb Jaślików w ramach zadania pn. „Budowa placu zabaw przy szkole podstawowej w msc. Jaślików”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlano – montażowe w zakresie:
2.1. wykonania nawierzchni poliuretanowej,
2.2. dostawy i montażu elementów małej architektury, w tym urządzeń zabawowych:
2.2.1. zestaw zabawowy (w zestawie dwa ślizgi, ścianka wspinaczkowa, pomosty, „wieżyczki”), konstrukcja zestawu metalowa z profili zamkniętych 60x60 mm malowana farbą proszkową,
2.2.2. bujak „Koniczynka”, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.3. huśtawka podwójna, konstrukcja metolowa,
2.2.4. Huśtawka ważka (wagowa), konstrukcja metolowa, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.5. bujak „Piesek”, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.6. karuzela tarczowa z siedziskami, konstrukcja metolowa, siedzisko z płyty HDPE,
2.2.7. czterobok linowy (w zestawie drabinki linowe, ścianka wspinaczkowa), konstrukcja metolowa, ścianka z płyty HDPE,
2.2.8. gra labirynt,
2.2.9. ławka metalowa z oparciem,
2.2.10. kosz na śmieci metalowy,
2.2.11. stojaki na rowery (5 stanowisk),
2.2.12. tablica – regulamin placu zabaw.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisuje:
3.1. Dokumentacja projektowa załącznik Nr 7 do SWZ.
3.2. STWiOR - załącznik nr 8 do SWZ.
4. Wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia:
4.1. Urządzenia zabawowe oraz nawierzchnia poliuretanowa powinny posiadać odpowiednie certyfikaty zgodności z normami, w tym normy z grupy PN-EN 1176 „Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie” oraz PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki” lub równoważne. Certyfikaty powinny być wydane przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji lub inną równoważną jednostkę akredytacyjną w przedmiotowym obszarze.
4.2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nawierzchni bezpiecznej placu zabaw wytworzonej bezpośrednio na placu budowy tzw. in-situ. Nawierzchnia poliuretanowa składająca się z dwóch warstw. Warstwa górna (gr. 10 mm) wykonana z granulatu EPDM oraz warstwa dolna (gr. 70 mm) wykonana z granulatu gumowego SBR połączonego lepiszczem poliuretanowym. Warstwy układane bezspoinowo. Obrzeża betonowe powinny znajdować poza strefami swobodnego upadku oraz muszą bezwzględnie zostać pokryte warstwą nawierzchni z granulatu EPDM o gr. min. 10 mm.
4.3. Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu:
4.3.1. szczegółowego zestawienia urządzeń zabawowych i elementów małej architektury wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia z podaniem ich producenta, wymianów, specyfikacji materiałowych i modelu,
4.3.2. certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 „Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie” oraz PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki” – lub równoważne, wydane przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w przedmiotowym obszarze,
4.3.3. dopuszcza się zastosowanie urządzeń zabawowych i elementów małej architektury równoważnych do wskazanych w dokumentacji projektowej. Za równoważne Zamawiający uzna urządzenia o wymianach +/- 10% (mniejszych lub większych) od wymiarów wskazanych w dokumentacji projektowej. Wysokość urządzenia może być mniejsza lub większa o 10 cm od podanej pod warunkiem spełnienia wymogów dotyczących tłumienia upadku przez przewidziane w projekcie nawierzchnie na placu zabaw.
5. Przedmiar robót - Załącznik Nr 9 do SWZ - dokument pomocniczy.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji technicznej o której mowa w pkt 3 rozdziału III SWZ. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji technicznej, o której mowa w pkt 3 rozdziału III SWZ oraz STWiOR.
Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających
z dokumentacji technicznej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować ilość robót podaną w przedmiarze robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej i innej dokumentacji technicznej zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej.
6. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-03-27 12:00
Po zmianie:
2024-03-28 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-03-27 12:15
Po zmianie:
2024-03-28 12:15


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00261059/01 z dnia: 2024-03-26
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-03-28 12:00
Po zmianie:
2024-03-29 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-03-28 12:15
Po zmianie:
2024-03-29 12:15
branża Drogownictwo, Tereny zielone
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, place zabaw
kody CPV 37535200, 43325000, 45111291, 45111300, 45112723, 45233200
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice , place zabaw

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10341966 2024-05-10
godz. 11:00
Lubelskie 1. Zakres zamówienia obejmuje zadanie inwestycje pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1420L od km 0+000 do km 6+299,73 w miejscowościach Kłoczew, Jagodne, Gózd” polegające na przebu...
10492193 2024-05-10
godz. 23:59
Śląskie Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych wykonywanych w formie generalnego wykonawstwa. Zakres prac budowalnych zadania pn.” BUDOWA HALI PRODUKCYJNO-MAGAZYNOWEJ WRAZ Z ZA...
10492321 2024-05-13
godz. 09:00
Dolnośląskie Modernizacja nawierzchni drogi leśnej nr 46 w leśnictwie Kamieńczyk Realizacja zamówienia współfinansowana jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawny...
10486982 2024-05-13
godz. 10:00
Podkarpackie Wykonanie robót budowlanych na zadaniu: Utrzymanie szlaków zrywkowych i składów drewna w Nadleśnictwie Kańczuga Część 1: Część 1. Utrzymanie szlaków zrywkowych i składów drew...
10485843 2024-05-13
godz. 10:00
Lubuskie Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa dróg miejskich w Gozdnicy”. W ramach przedmiotu zamówienia przebudować należy:ul. Młyńską – droga gminna nr 100930Ful. Górną z sięgac...
10487365 2024-05-14
godz. 09:00
Podkarpackie 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa lub przebudowa dróg dojazdowych o nawierzchniach tłuczniowych i gruntowych do gruntów rolnych i leśnych w ramach zadania pn. „Scalenie gruntów w...
10482035 2024-05-14
godz. 10:00
Pomorskie Przebudowa układu drogowego i budowa ścieżki dla rowerów i chodnika wzdłuż ul. Zielonej w Gdyni– II postępowanie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn.: ...
10492314 2024-05-17
godz. 09:00
Pomorskie Wykonanie ciągów komunikacyjnych, oświetlenia budynku i rewaloryzacja parku w Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Starogardzie Gd. 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlan...
10483748 2024-05-17
godz. 09:00
Małopolskie Przebudowa dróg na terenie Gminy Ryglice: Cz. I: Przebudowa drogi gm. 200272K w km 0+000-0+625 w m. Kowalowa Cz. II: Przebudowa drogi gm. nr 200276K–Ryglice–ul. Łyczków w km 0+007-0+1...
10473833 2024-05-17
godz. 09:00
Śląskie ROBOTY BUDOWLANE Z PODZIAŁEM NA ZADANIA: ZADANIE 1: PRZEBUDOWA DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 789 (...) ZADANIE 2: BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W MIEJSCOWOŚCI KOZIEGŁOWY (...) ROBOTY BUDOWLANE ...