Przetarg 11552308 - 1. Przedmiotem zamówienia jest„Odbiór i zagospodarowanie...

   
Analizuj Zamówienie 11552308 (zakończone)
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-10-14
przedmiot ogłoszenia
1. Przedmiotem zamówienia jest„Odbiór i zagospodarowanie frakcji nadsitowej z segregacji odpadów komunalnych kod 191212 o cieple s
palania 13-15 MJ/kg”1. Okres realizacji przedmiotu zamówienia – od dnia podpisania umowy do 30.06.2025r. 2. Całkowita ilość frakcji nadsitowej do odbioru – do 4226,46 Mg.3. Odpady pochodzą z przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych w sortowni wyposażonej w przesiewacz bębnowy, separator optyczny, separator balistyczny i stoły sortownicze. 4. Ciepło spalania 13 – 15 MJ/kg5. Zamawiający może zmniejszyć zamówienie o 20% w stosunku do całkowitej ilości.Ze względu na trudną do przewidzenia ilość odpadów do odbioru, szacunkową ilość określona w ust. 2 niniejszego paragrafu może ulec zmianie. W związku z tym Zamawiający, w toku realizacji umowy, zastrzega sobie prawo ograniczenia tej ilości o maksimum 20%. Zmniejszenie ilości odpadów w tym zakresie nie będzie rodziło żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część umowy oraz o zapłatę odszkodowania w związku ze zmniejszeniem ilości szacunkowej. W niniejszej sytuacji nie wymaga się sporządzenia aneksu. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy minimum 80% szacunkowych ilości odpadów do odbioru w okresie trwania umowy. 6. Odbiór w ilości około 500 – 800 Mg/mc w okresie obowiązywania umowy, średnio miesięcznie około 600 Mg.7. Odbiory odpadów wykonywane będą według potrzeb Zamawiającego na pisemne lub telefoniczne zamówienie odbioru „odpadów”. Dopuszcza się zamówienie odbioru drogą elektroniczną.8. Zamawiający podkreśla, że ilość odbieranych odpadów może ulec zmianie, jednakże gwarantuje wielkość jednorazowego odbioru w granicach pełnej pojemności środka transportowego Wykonawcy, uzgodnionego wcześniej z Zamawiającym. W związku z powyższym Wykonawca nie może wnosić żadnych dodatkowych roszczeń do Zamawiającego z tytułu sumarycznej ilości odpadów odebranych w okresie rozliczeniowym, w granicach wskazanej tolerancji.9. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zamówionych „odpadów” w terminie do 48 godz. od momentu zamówienia.10. Transport po stronie Wykonawcy.11. Postać odpadu: bele, możliwe luzem.12. Miejsce odbioru przedmiotu zamówienia: loco Agencja Komunalna Sp. z o.o. - Zakład Gospodarki Odpadami, 32-620 Brzeszcze ul. Graniczna 48. w godzinach 7.00 – 19.0013. Załadunek frakcji nadsitowej po stronie Zamawiającego. (możliwe „zestawy 2 x 38m3, lub „ruchome podłogi”).14. Wykonawca musi posiadać instalację do zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia w procesie ich odzysku oraz posiadać zezwolenie na przetwarzanie lub unieszkodliwianie odpadów 191212 wydane przez odpowiednie organy.15. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW POPRZEZ SKŁADOWANIE.16. Ważenie odpadów o kodzie 19 12 12 odbywać się będzie u Zamawiającego w Zakładzie Gospodarki Odpadami (ZGO) w Brzeszczach przy ul. Granicznej 48 na wadze najazdowej o nośności 40 t.Zamawiający dysponuje pełnym parkiem maszynowym do załadunku pojazdów – wózek widłowy, ładowarka teleskopowa z chwytakiem bel, ładowarka.Waga z załadunku jest zależna od pojemności pojazdu.Bele mają wagę 350 - 400 kg. Wymiary (szer x wys x długość) [cm]:90 x 80 x 120.Materiał luzem ma gęstość nasypową 150 - 200 kg/m3.17. Wykonawca przyjmując do wykonania usługę odbioru i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12 zobowiązuje się zarazem do wykonywania jej z należytą starannością zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.18. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa wykonanie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. W przypadku, gdyby w związku z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów Zamawiający poniósł jakąkolwiek szkodę, w szczególności poniósł koszty jakichkolwiek czynności określonych w odpowiednich przepisach prawa w celu doprowadzenia do stanu zgodnego z przepisami prawa bądź też został zobowiązany do zapłaty jakichkolwiek kar administracyjnych, grzywien lub odszkodowań, Wykonawca zobowiązany będzie do naprawienia szkody poniesionej przez Zamawiającego poprzez zapłatę kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkody w terminie 14 dni od dnia otrzymania stosownego wezwania wystosowanego przez Zamawiającego. Zapisy te mają zastosowanie nawet po zakończeniu umowy.19. Wzór Umowy stanowiący Załącznik Nr 6 do SWZ jest integralną częścią niniejszej SWZ i zapisy w niej zawarte traktuje się jako warunki udzielenia zamówienia. 20. W przypadku wystąpienia awarii instalacji Wykonawcy lub zaistnienia innych przyczyn uniemożliwiających odbiór odpadów i przekazania do tej instalacji Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Zamawiającego.21. Zamawiający oświadcza, że jest uprawnionym posiadaczem odpadów będących przedmiotem umowy, działającym w oparciu o decyzje pozwalające na wytwarzanie odpadów.22. Zamawiający oświadcza, że nie będzie przyjmował zwrotów przekazanych odpadów. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia związane z cechami i parametrami otrzymanych odpadów. Zapisy te mają zastosowanie nawet po zakończeniu umowy. https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8f87e92a-b4c9-497f-8b07-dadebd4247a1
Część zamówienia: LOT-0001 „Odbiór i zagospodarowanie frakcji nadsitowej z segregacji odpadów komunalnych kod 191212 o cieple spalania 13-15 MJ/kg” 1. Przedmiotem zamówienia jest „Odbiór i zagospodarowanie frakcji nadsitowej z segregacji odpadów komunalnych kod 191212 o cieple spalania 13-15 MJ/kg”1. Okres realizacji przedmiotu zamówienia – od dnia podpisania umowy do 30.06.2025r. 2. Całkowita ilość frakcji nadsitowej do odbioru – do 4226,46 Mg.3. Odpady pochodzą z przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych w sortowni wyposażonej w przesiewacz bębnowy, separator optyczny, separator balistyczny i stoły sortownicze. 4. Ciepło spalania 13 – 15 MJ/kg5. Zamawiający może zmniejszyć zamówienie o 20% w stosunku do całkowitej ilości.Ze względu na trudną do przewidzenia ilość odpadów do odbioru, szacunkową ilość określona w ust. 2 niniejszego paragrafu może ulec zmianie. W związku z tym Zamawiający, w toku realizacji umowy, zastrzega sobie prawo ograniczenia tej ilości o maksimum 20%. Zmniejszenie ilości odpadów w tym zakresie nie będzie rodziło żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część umowy oraz o zapłatę odszkodowania w związku ze zmniejszeniem ilości szacunkowej. W niniejszej sytuacji nie wymaga się sporządzenia aneksu. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy minimum 80% szacunkowych ilości odpadów do odbioru w okresie trwania umowy. 6. Odbiór w ilości około 500 – 800 Mg/mc w okresie obowiązywania umowy, średnio miesięcznie około 600 Mg.7. Odbiory odpadów wykonywane będą według potrzeb Zamawiającego na pisemne lub telefoniczne zamówienie odbioru „odpadów”. Dopuszcza się zamówienie odbioru drogą elektroniczną.8. Zamawiający podkreśla, że ilość odbieranych odpadów może ulec zmianie, jednakże gwarantuje wielkość jednorazowego odbioru w granicach pełnej pojemności środka transportowego Wykonawcy, uzgodnionego wcześniej z Zamawiającym. W związku z powyższym Wykonawca nie może wnosić żadnych dodatkowych roszczeń do Zamawiającego z tytułu sumarycznej ilości odpadów odebranych w okresie rozliczeniowym, w granicach wskazanej tolerancji.9. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zamówionych „odpadów” w terminie do 48 godz. od momentu zamówienia.10. Transport po stronie Wykonawcy.11. Postać odpadu: bele, możliwe luzem.12. Miejsce odbioru przedmiotu zamówienia: loco Agencja Komunalna Sp. z o.o. - Zakład Gospodarki Odpadami, 32-620 Brzeszcze ul. Graniczna 48. w godzinach 7.00 – 19.0013. Załadunek frakcji nadsitowej po stronie Zamawiającego. (możliwe „zestawy 2 x 38m3, lub „ruchome podłogi”).14. Wykonawca musi posiadać instalację do zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia w procesie ich odzysku oraz posiadać zezwolenie na przetwarzanie lub unieszkodliwianie odpadów 191212 wydane przez odpowiednie organy.15. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW POPRZEZ SKŁADOWANIE.16. Ważenie odpadów o kodzie 19 12 12 odbywać się będzie u Zamawiającego w Zakładzie Gospodarki Odpadami (ZGO) w Brzeszczach przy ul. Granicznej 48 na wadze najazdowej o nośności 40 t.Zamawiający dysponuje pełnym parkiem maszynowym do załadunku pojazdów – wózek widłowy, ładowarka teleskopowa z chwytakiem bel, ładowarka.Waga z załadunku jest zależna od pojemności pojazdu.Bele mają wagę 350 - 400 kg. Wymiary (szer x wys x długość) [cm]:90 x 80 x 120.Materiał luzem ma gęstość nasypową 150 - 200 kg/m3.17. Wykonawca przyjmując do wykonania usługę odbioru i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12 zobowiązuje się zarazem do wykonywania jej z należytą starannością zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.18. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa wykonanie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. W przypadku, gdyby w związku z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów Zamawiający poniósł jakąkolwiek szkodę, w szczególności poniósł koszty jakichkolwiek czynności określonych w odpowiednich przepisach prawa w celu doprowadzenia do stanu zgodnego z przepisami prawa bądź też został zobowiązany do zapłaty jakichkolwiek kar administracyjnych, grzywien lub odszkodowań, Wykonawca zobowiązany będzie do naprawienia szkody poniesionej przez Zamawiającego poprzez zapłatę kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkody w terminie 14 dni od dnia otrzymania stosownego wezwania wystosowanego przez Zamawiającego. Zapisy te mają zastosowanie nawet po zakończeniu umowy.19. Wzór Umowy stanowiący Załącznik Nr 6 do SWZ jest integralną częścią niniejszej SWZ i zapisy w niej zawarte traktuje się jako warunki udzielenia zamówienia. 20. W przypadku wystąpienia awarii instalacji Wykonawcy lub zaistnienia innych przyczyn uniemożliwiających odbiór odpadów i przekazania do tej instalacji Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Zamawiającego.21. Zamawiający oświadcza, że jest uprawnionym posiadaczem odpadów będących przedmiotem umowy, działającym w oparciu o decyzje pozwalające na wytwarzanie odpadów.22. Zamawiający oświadcza, że nie będzie przyjmował zwrotów przekazanych odpadów. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia związane z cechami i parametrami otrzymanych odpadów. Zapisy te mają zastosowanie nawet po zakończeniu umowy. https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8f87e92a-b4c9-497f-8b07-dadebd4247a1

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie nr: TED.00697672-2025 z dnia: 2025-10-22
10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana : 673632-2025 Główny powód zmiany : Korekta publikującego Opis : Zmiana dotyczy doprecyzowania OPZ poprzez: ujednolicenie wymagania lp. 14:Dotychczasowy zapis w brzmieniu:14. Wykonawca musi posiadać instalację do zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia w procesie ich odzysku oraz posiadać zezwolenie na przetwarzanie lub unieszkodliwianie odpadów 191212 wydane przez odpowiednie organy.zostaje zmieniony na zapis:14. Wykonawca musi posiadać instalację do zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia w procesie ich odzysku oraz posiadać zezwolenie na przetwarzanie odpadów 191212 wydane przez odpowiednie organy.Dodatkowo rozpisano szczerzej (jak w swz) informację, iż Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.1) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia na dodatkowe usługi (do 50% wartości zamówienia podstawowego), polegające na powtórzeniu podobnych usług tj. odbioru i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12, jeżeli takie zamówienie jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości, a informacja o ww. została umieszczona w ogłoszeniu o zamówieniu.2) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa powyżej w przypadku gdy:a) Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na realizację zamówienia,b) Strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania zamówienia,c) Wykonanie prac zwiane będzie z koniecznością dostosowania planowanego obiektu i/lub linii technologicznej do celu przedsięwzięcia,d) Jeśli zmiana zostanie nałożona zmiana porządku prawnego m.in. w zakresie gospodarki odpadami i/lub adaptacja do zmian klimatu, w tym systemów gospodarowania wodami opadowymi,3) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa powyżej w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, odpowiednio na tych samych warunkach i zasadach, jakie zostały określone w SWZ dla zamówienia podstawowego.4) Warunki udzielenia zamówienia:a) Zamówienie zostanie udzielone tylko jeżeli Wykonawca realizuje zamówienie podstawowe z należytą starannością i zgodnie z postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego,b) zamówienie zostanie udzielone po przeprowadzeniu procedury przewidzianej dla zamówienia z wolnej ręki, w szczególności zaproszeniem Wykonawcy do negocjacji oraz negocjacjami z wykonawcą,c) wykonawca będzie musiał wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, które zostaną określone przez Zamawiającego oraz przedłożyć stosowne dokumenty i oświadczenia na potwierdzenie tych warunków w zakresie określonym przez Zamawiającego,d) wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia nie gorszego standardu wykonywania nowego zamówienia niż podstawowego,e) przedmiotem negocjacji z wykonawca będą w szczególności: oferowana przez Wykonawcę cena oraz szczegółowe warunki realizacji zamówienia (w tym termin wykonania zamówienia) z zachowaniem wymogów określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i warunkach przyszłej umowy o zamówienie publiczne.Szczegółowe dane zawiera swz nr 08/ZP/2025 10.1 Zmiana Identyfikator sekcji : LOT-0001 Opis zmian : Wykonawca musi posiadać instalację do zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia w procesie ich odzysku oraz posiadać zezwolenie na przetwarzanie odpadów 191212 wydane przez odpowiednie organy.Okres realizacji przedmiotu zamówienia – od dnia podpisania umowy do 30.06.2026r. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.1) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia na dodatkowe usługi (do 50% wartości zamówienia podstawowego), polegające na powtórzeniu podobnych usług tj. odbioru i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12, jeżeli takie zamówienie jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości, a informacja o ww. została umieszczona w ogłoszeniu o zamówieniu.2) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa powyżej w przypadku gdy:a) Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na realizację zamówienia,b) Strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania zamówienia,c) Wykonanie prac zwiane będzie z koniecznością dostosowania planowanego obiektu i/lub linii technologicznej do celu przedsięwzięcia,d) Jeśli zmiana zostanie nałożona zmiana porządku prawnego m.in. w zakresie gospodarki odpadami i/lub adaptacja do zmian klimatu, w tym systemów gospodarowania wodami opadowymi,3) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa powyżej w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, odpowiednio na tych samych warunkach i zasadach, jakie zostały określone w SWZ dla zamówienia podstawowego.4) Warunki udzielenia zamówienia:a) Zamówienie zostanie udzielone tylko jeżeli Wykonawca realizuje zamówienie podstawowe z należytą starannością i zgodnie z postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego,b) zamówienie zostanie udzielone po przeprowadzeniu procedury przewidzianej dla zamówienia z wolnej ręki, w szczególności zaproszeniem Wykonawcy do negocjacji oraz negocjacjami z wykonawcą,c) wykonawca będzie musiał wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, które zostaną określone przez Zamawiającego oraz przedłożyć stosowne dokumenty i oświadczenia na potwierdzenie tych warunków w zakresie określonym przez Zamawiającego,d) wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia nie gorszego standardu wykonywania nowego zamówienia niż podstawowego,e) przedmiotem negocjacji z wykonawca będą w szczególności: oferowana przez Wykonawcę cena oraz szczegółowe warunki realizacji zamówienia (w tym termin wykonania zamówienia) z zachowaniem wymogów określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i warunkach przyszłej umowy o zamówienie publiczne. 10.x. Termin składania ofert Po zmianie: 2025-11-17 07:00

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie nr: TED.00732814-2025 z dnia: 2025-11-05
10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana : 697672-2025 Główny powód zmiany : Korekta publikującego Opis : Zmiana dot. dostosowania przesłanek wykluczenia Wykonawców z postępowania w związku z wejściem w życie ROZPORZĄDZENIA RADY (UE) 2025/2033 z dnia 23 października 2025 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.Ww. Rozporządzenie dokonuje zmiany m.in. art. 5k rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.Zmiana, o której mowa, weszła w życie „z dniem następującym po publikacji w Dzienniku Urzędowym UE”. Publikacja nastąpiła 23.10.2025r., zatem nowe brzmienie art. 5k stosuje się od 24.10.2025r.Przepis wyraźnie stanowi, że rozporządzenie „jest wiążące w całości i bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich”, co oznacza brak okresu przejściowego dla tego elementu. Od daty 24.10.2025r. zamawiający nie może zawrzeć ani kontynuować wykonywania umowy z wykonawcą objętym zakazem, niezależnie od momentu wszczęcia postępowania.Zamawiający dokonał modyfikacji załączników do swz uwzględniających powyższa zmianę przepisów prawa. 10.x. Termin składania ofert Po zmianie: 2025-11-17 07:00
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90513000, 90514000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska