Przetarg 12114533 - 1. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) przeprowadzenie remontu...
| Analizuj | Zamówienie 12114533 |
|---|---|
| źródło | Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED) |
| data publikacji | 2025-11-21 |
| przedmiot ogłoszenia | 1. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) przeprowadzenie remontu okresowego statku s/y „Oceania” niezbędnego dla odnowienia klasy ww. statku,2) przeprowadzenie remontu głównego silnika MTU 12V200 0M60 dokonywanego po 36 000 godzinach pracy silnika,3) dostawę części i materiałów niezbędnych do przeprowadzenia remontu.2. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, aby prace objęte przedmiotem zamówienia wykonane zostały podczas dokowania kadłuba statku. Wszelkie koszty związane z dokowaniem statku ponosi Wykonawca.3. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wskazany został w Załączniku nr 7 do SWZ.4. Prace powinny być prowadzone pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków (zwanego dalej „PRS”). Wykonawca winien podczas realizacji zamówienia uwzględnić uwagi PRS.5. Wykonawca przy wykonywaniu prac remontowych jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego do:1) zapewnienia wykwalifikowanej kadry technicznej, a także odpowiedniego sprzętu;2) protokolarnego przyjęcia statku w terminie wskazanym w umowie;3) bezpiecznego demontażu silnika ze statku i jego ponownego montażu, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, a także transportu silnika ze statku do miejsca jego remontu oraz z powrotem (jeśli remont silnika będzie odbywać się w innym miejscu niż remont statku); 4) zorganizowania zaplecza remontowego, w tym pozwalającego na magazynowanie materiałów i sprzętu wykorzystywanego do realizowanych prac;5) zapewnienia możliwości całodobowego korzystania przez załogę statku z zaplecza socjalnego, w tym zapewnić i doprowadzić rurociąg odprowadzający nieczystości ze statku do kanalizacji lub zapewnić korzystanie z toalet na terenie postoju statku dla załogi remontowanego statku, wraz z odbiorem nieczystości;6) zabezpieczenia mienia znajdującego się na statku w okresie od czasu jego przejęcia do chwili protokolarnego przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu;7) przestrzegania wykonywania prac zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa ochrony środowiska;8) zabezpieczenia statku na czas remontu w zakresie wykonywanych robót zgodnie z przepisami BHP, ppoż.;9) zabezpieczenia miejsca montażu silnika na statku na czas remontu silnika (w tym w szczególności przed warunkami atmosferycznymi) przy uwzględnieniu przepisów BHP, ppoż. oraz uprzątnięcia miejsca montażu silnika po jego demontażu (miejsce montażu silnika powinno zostać pozostawione czyste i uporządkowane, bez pozostawania zbędnych materiałów i sprzętu, a także odpadów);10) zabezpieczenia i ochrony statku przed wypadkiem poniesienia szkody, spowodowanej przez działania osób trzecich, a w przypadku jej wystąpienia do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego i właściwych podmiotów w celu umożliwienia określenia zakresu powstałej szkody, zgłoszenia ewentualnych roszczeń, naprawienia szkody i jej ewentualnych skutków;11) utrzymywania należytego porządku na remontowanym statku - miejsce wykonywania prac powinno być czyste i uporządkowane, bez pozostawiania materiałów i sprzętu zbędnych do prowadzenia prac, a także odpadów;12) zagospodarowania wszystkich materiałów pochodzących z rozbiórki oraz odpadów powstałych podczas remontu statku, w tym podczas demontażu i ponownego montażu silnika (m.in. zużyte oleje i smary, szlamy, pozostałości po wykonywanych pracach), które przechodzą na własność Wykonawcy, i który zobowiązany jest usunąć je ze statku, a następnie zagospodarować zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, oraz przekazania Zamawiającemu kopii kart przekazania odpadów;13) wykonywania w czasie realizacji prac wszystkich niezbędnych sprawdzeń, pomiarów i badań, które powinny być przeprowadzone zgodnie z właściwymi normami i procedurami (w tym z wytycznymi zawartymi w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej producenta silnika MTU 12V2000M60, przypadających na remont główny silnika przy przebiegu 36 000 motogodzin), w przypadku, gdy wymagane jest przez PRS przeprowadzenie sprawdzeń, pomiarów i badań przez przedsiębiorców posiadających uznanie PRS, ww. sprawdzenia, pomiary i badania muszą zostać przeprowadzone przez przedsiębiorców posiadających ww. uznanie; 14) wykonania przyłączy celem zaopatrzenia miejsca wykonywania prac w wodę, energię elektryczną i innych mediów, oraz ponoszenia kosztów zużycia tych mediów;15) zawiadamiania Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej (za pośrednictwem e-mail) o wykonaniu robót zanikowych, ulegających zakryciu lub wymagających sprawdzenia przez PRS lub inne właściwe organy administracji, umożliwiając ich sprawdzenie w terminie 2 dni roboczych od daty powiadomienia i uzyskiwania potwierdzenia ich odbioru przez Zamawiającego, PRS, ewentualnie inne właściwe organy administracji;16) doprowadzenia po zakończeniu prac do należytego stanu i porządku statku i przekazania go Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego, wynikającego z Umowy, w tym usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 17) wykonywania wszystkich zaleceń PRS, innych właściwych organów i instytucji oraz Zamawiającego wydawanych w związku z pracami remontowymi realizowanymi zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Umowy;18) uwzględnienia i zabezpieczenia wszystkich niezbędnych procesów technologicznych (w szczególności rusztowań, dźwigu, zabezpieczeń urządzeń przed uszkodzeniem, pomiarów, itp.).6. Wykonawca powinien wykonać usługę w zakresie remontu silnika głównego statku zgodnie z dokumentacją remontową remontu głównego silników MTU 12V2000M60.7. Ze względu na harmonogram rejsowy statku wykonanie usługi (w tym w szczególności transport statku do i z miejsca remontu, przeprowadzenie wszelkich prób, regulacji sprawdzeń, pomiarów i badań) musi odbyć się w terminie od 01.02.2026r. do 31.03.2026 r. Część zamówienia: LOT-0001 Usługa przeprowadzenia remontu okresowego statku s/y „Oceania” wraz z remontem głównego silnika MTU zamontowanego na statku s/y „Oceania” 1. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) przeprowadzenie remontu okresowego statku s/y „Oceania” niezbędnego dla odnowienia klasy ww. statku,2) przeprowadzenie remontu głównego silnika MTU 12V2000M60 dokonywanego po 36 000 godzinach pracy silnika,3) dostawę części i materiałów niezbędnych do przeprowadzenia remontu.2. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, aby prace objęte przedmiotem zamówienia wykonane zostały podczas dokowania kadłuba statku. Wszelkie koszty związane z dokowaniem statku ponosi Wykonawca.3. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wskazany został w Załączniku nr 7 do SWZ.4. Prace powinny być prowadzone pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków (zwanego dalej „PRS”). Wykonawca winien podczas realizacji zamówienia uwzględnić uwagi PRS.5. Wykonawca przy wykonywaniu prac remontowych jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego do:1) zapewnienia wykwalifikowanej kadry technicznej, a także odpowiedniego sprzętu;2) protokolarnego przyjęcia statku w terminie wskazanym w umowie;3) bezpiecznego demontażu silnika ze statku i jego ponownego montażu, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, a także transportu silnika ze statku do miejsca jego remontu oraz z powrotem (jeśli remont silnika będzie odbywać się w innym miejscu niż remont statku); 4) zorganizowania zaplecza remontowego, w tym pozwalającego na magazynowanie materiałów i sprzętu wykorzystywanego do realizowanych prac;5) zapewnienia możliwości całodobowego korzystania przez załogę statku z zaplecza socjalnego, w tym zapewnić i doprowadzić rurociąg odprowadzający nieczystości ze statku do kanalizacji lub zapewnić korzystanie z toalet na terenie postoju statku dla załogi remontowanego statku, wraz z odbiorem nieczystości;6) zabezpieczenia mienia znajdującego się na statku w okresie od czasu jego przejęcia do chwili protokolarnego przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu;7) przestrzegania wykonywania prac zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa ochrony środowiska;8) zabezpieczenia statku na czas remontu w zakresie wykonywanych robót zgodnie z przepisami BHP, ppoż.;9) zabezpieczenia miejsca montażu silnika na statku na czas remontu silnika (w tym w szczególności przed warunkami atmosferycznymi) przy uwzględnieniu przepisów BHP, ppoż. oraz uprzątnięcia miejsca montażu silnika po jego demontażu (miejsce montażu silnika powinno zostać pozostawione czyste i uporządkowane, bez pozostawania zbędnych materiałów i sprzętu, a także odpadów);10) zabezpieczenia i ochrony statku przed wypadkiem poniesienia szkody, spowodowanej przez działania osób trzecich, a w przypadku jej wystąpienia do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego i właściwych podmiotów w celu umożliwienia określenia zakresu powstałej szkody, zgłoszenia ewentualnych roszczeń, naprawienia szkody i jej ewentualnych skutków;11) utrzymywania należytego porządku na remontowanym statku - miejsce wykonywania prac powinno być czyste i uporządkowane, bez pozostawiania materiałów i sprzętu zbędnych do prowadzenia prac, a także odpadów;12) zagospodarowania wszystkich materiałów pochodzących z rozbiórki oraz odpadów powstałych podczas remontu statku, w tym podczas demontażu i ponownego montażu silnika (m.in. zużyte oleje i smary, szlamy, pozostałości po wykonywanych pracach), które przechodzą na własność Wykonawcy, i który zobowiązany jest usunąć je ze statku, a następnie zagospodarować zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, oraz przekazania Zamawiającemu kopii kart przekazania odpadów;13) wykonywania w czasie realizacji prac wszystkich niezbędnych sprawdzeń, pomiarów i badań, które powinny być przeprowadzone zgodnie z właściwymi normami i procedurami (w tym z wytycznymi zawartymi w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej producenta silnika MTU 12V2000M60, przypadających na remont główny silnika przy przebiegu 36 000 motogodzin), w przypadku, gdy wymagane jest przez PRS przeprowadzenie sprawdzeń, pomiarów i badań przez przedsiębiorców posiadających uznanie PRS, ww. sprawdzenia, pomiary i badania muszą zostać przeprowadzone przez przedsiębiorców posiadających ww. uznanie; 14) wykonania przyłączy celem zaopatrzenia miejsca wykonywania prac w wodę, energię elektryczną i innych mediów, oraz ponoszenia kosztów zużycia tych mediów;15) zawiadamiania Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej (za pośrednictwem e-mail) o wykonaniu robót zanikowych, ulegających zakryciu lub wymagających sprawdzenia przez PRS lub inne właściwe organy administracji, umożliwiając ich sprawdzenie w terminie 2 dni roboczych od daty powiadomienia i uzyskiwania potwierdzenia ich odbioru przez Zamawiającego, PRS, ewentualnie inne właściwe organy administracji;16) doprowadzenia po zakończeniu prac do należytego stanu i porządku statku i przekazania go Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego, wynikającego z Umowy, w tym usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 17) wykonywania wszystkich zaleceń PRS, innych właściwych organów i instytucji oraz Zamawiającego wydawanych w związku z pracami remontowymi realizowanymi zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Umowy;18) uwzględnienia i zabezpieczenia wszystkich niezbędnych procesów technologicznych (w szczególności rusztowań, dźwigu, zabezpieczeń urządzeń przed uszkodzeniem, pomiarów, itp.).6. Wykonawca powinien wykonać usługę w zakresie remontu silnika głównego statku zgodnie z dokumentacją remontową remontu głównego silników MTU 12V2000M60.7. Ze względu na harmonogram rejsowy statku wykonanie usługi (w tym w szczególności transport statku do i z miejsca remontu, przeprowadzenie wszelkich prób, regulacji sprawdzeń, pomiarów i badań) musi odbyć się w terminie od 01.02.2026r. do 31.03.2026 r. |
| branża | Maszyny, sprzęt, urządzenia, narzędzia |
| podbranża | sprzęt pływający |
| kody CPV | 50241000 |
| forma | przetarg nieograniczony |
| typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Pomorskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Pomorskie |