Wybrano wykonawców modernizacji trasy kolejowej z Warszawy do Poznania

data publikacji: 2017-03-02 godz. 10:30

PKP PLK ogłosiło trzy postępowania przetargowe dotyczące modernizacji linii kolejowej Warszawa – Poznań. Zamawiający oszacował koszt inwestycji na kwotę 2,6 mld zł.

Wszystkie postępowania przetargowe dotyczą trasy znajdującej się pomiędzy Sochaczewem, a Swarzędzem. Pracami zostaną objęte następujące obszary: LCS Konin, LCS Kutno i LCS Łowicz. W ramach prowadzonych zamówień publicznych zmodernizowanych zostanie niemalże 230 km torów oraz 10 stacji i przystanków.

Obszar LCS Konin (odcinek Barłogi - Swarzędz)

W postępowaniu dotyczącym tego zadania najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Torpol. Wykonanie zadania zostało skosztorysowane na kwotę 1,03 mld zł brutto. W przetargu zostało złożonych 6 ofert. Kryteriami, które decydowały o wyborze najkorzystniejszej oferty były:

-         cena (80 proc.),

-         termin realizacji (10 proc.)

-         gwarancja (10 proc.).

We wszystkich ofertach okres gwarancji wynosił 72 miesiące, natomiast czas realizacji 41 miesięcy (wyjątek stanowi oferta konsorcjum Impresa Pizzarotti, TSO – 42 miesiące). Inwestor przeznaczył na wykonanie zadania obejmującego swoim zakresem 118 km torów, kwotę 1,389 mld zł brutto. Do przetargu przystąpili również (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa - 1,032 mld zł
2. Konsorcjum: Strabag (polski oddział), Strabag Rail (Niemcy), Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito (Węgry), ZUE, Budimex - 1,036 mld zł
3. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, TSO - 1,196 mld zł
4. Konsorcjum: PKP Energetyka, Porr Polska Construction, Porr Bau - 1,217 mld zł
5. Konsorcjum: Astaldi, Costruzioni Linee Ferroviarie - 1,252 mld zł.

 

Obszar LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi)

Zadanie dotyczące wykonania modernizacji kolejnego odcinka linii kolejowej z Warszawy do Poznania na obszarze LCS Kutno wygrało konsorcjum ZUE, Budimeksu oraz spółek z grupy Strabag. Zwycięska oferta opiewała na kwotę 0,7 mld zł brutto.

W skład konsorcjum oprócz ZUE i Budimeksu wchodzą: Strabag (polski oddział), Strabag Rail (Niemcy), Strabag Rail (Czechy) i Strabag Altalanos Epito (Węgry). Wykonawca wycenił swoje prace na 688,81 mln zł brutto.

Zakres inwestycji obejmuje odcinek 63 km torów na obszarze LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi). Zamawiający przeznaczył w budżecie na wykonanie zadania kwotę i 787,20 mln zł brutto. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydowały:

-         cena (80 proc.),

-         termin realizacji (10 proc.)

-         gwarancja (10 proc.).

We wszystkich ofertach deklarowany czas realizacji wynosił 42 miesiące, natomiast okres gwarancji w każdym przypadku – 72 miesiące. Swoje oferty złożyli również (ceny brutto):

1.    Torpol (718,99 mln zł),

2.    konsorcjum OHL ZS, Elektrizace Praha, Intercor (860,71 mln zł)

3.    konsorcjum Vias y Construcciones, Tecsa Empresa Constructora, Electren (904,12 mln zł).

 

Obszar LCS Łowicz

Najkorzystniejszą ofertą złożoną do przetargu obejmującego ostatnie zadanie w obszarze LCS Łowicz, odcinek Sochaczew Żychlin i odcinek Placencja Łowicz Główny złożyło konsorcjum Trakcji i hiszpańskiej Comsy. Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Na drugim miejscu znalazła się oferta konsorcjum Strabagu, Budimeksu i ZUE, które swoje prace skosztorysowało na kwotę 548,6 mln zł brutto.

Zamawiający na wykonanie tego zadania zamierzał przeznaczyć kwotę 750,3 mln zł, natomiast zwycięska oferta opiewała na kwotę za 527 mln zł brutto. Modernizacja trasy Sochaczew – Swarzędz, będącej kluczową częścią magistrali Warszawa – Poznań pozwoli na niemal dwukrotne zwiększenie ruchu pociągów na dobę. Trasa Warszawa Zachodnia – Kunowice, w tym odcinek Sochaczew – Swarzędz jest nie tylko linią o znaczeniu państwowym, jest również częścią międzynarodowej linii kolejowej E-20. Jest również najważniejszym i jednocześnie najkrótszym połączeniem państw należących do UE z Europą Wschodnią oraz Azją.

 

 

Źródło: wnp.pl