Wybrano wykonawcę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej

data publikacji: 2016-09-08 godz. 08:00

GDDKiA w Krakowie wskazała wykonawcę budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73. Przetarg na tę inwestycję został ogłoszony 30 września ubiegłego roku, natomiast oferty otwarto dopiero na początku marca 2016. Przedmiotem wykonania jest droga jednojezdniowa, dwupasmowa klasy GP o długości około 6,9 km oraz nośności 115 kN/oś. Przetarg obejmuje również powstanie skrzyżowań z dodatkowymi pasami ruchu dla relacji skrętnych oraz obiektów inżynierskich takich jak: wiadukty, most, przepusty, mury oporowe. Zakres robót budowlanych jest obszerny. W jego skład wchodzi m.in. wykonanie systemu odwodnienia drogi, budowa dróg dojazdowych i zjazdów i budowa zatok postojowych do kontroli pojazdów, wybudowanie urządzeń ochrony środowiska (w tym: ekranów, urządzeń podczyszczających wodę, przejść dla zwierząt) a także budowa lub przebudowa chodników.

Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum: Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, Vistal Gdynia, które wyceniło wykonanie inwestycji na kwotę 79 734 244,79 zł brutto, znacznie niżej niż zamawiający - 120,83 mln zł brutto. O wyborze wykonawcy zadecydowały trzy kryteria:

  • cena w wadze 90%
  • termin realizacji w wadze 5%
  • okres gwarancji w wadze 5%

Czas realizacji nie obejmuje okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca. We wszystkich ofertach termin realizacji wynosił 22 miesiące. W przypadku okresu gwarancji, większość wykonawców zaproponowała 10-letni, jedynie Mirbud (5 lat) oraz Energopol z Krakowa (6 lat). Pozostałe oferty zostały złożone przez:

1. Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego Energopol z Krakowa - 86,90 mln zł
2. Budimex - 87,81 mln zł
3. Konsorcjum: Fart z Kielc, Himmel i Papesch Opole - 88,71 mln zł - odrzucona
4. Skanska- 92,94 mln zł
5. Konsorcjum: Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola - 93,20 mln zł - wykluczony
6. Konsorcjum: Porr Polska Infrastructure, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy - 94,82 mln zł - wykluczony
7. Konsorcjum: Mosty-Łódź, Trakt z Górek Szczukowskich - 96,82 mln zł - wykluczony
8. Banimex - 98,24 mln zł - wykluczony
9. Mota-Engil Central Europe - 102,21 mln zł - wykluczony
10. IMB-Podbeskidzie - 105,95 mln zł - wykluczony
11. Konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe, Strabag - 107,85 mln zł - wykluczony
12. Firesta-Fiser - 108,79 mln zł - wykluczony
13. Konsorcjum: Eurovia Polska, Warbud - 108,83 mln zł - wykluczony
14. Konsorcjum: Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe, ZUE - 110,46 mln zł - wykluczony
15. Max Boegl Polska - 110,85 mln zł - wykluczony
16. Intercor - 113,45 mln zł - wykluczony
17. Konsorcjum: Mirbud, PBDiM Kobylarnia - 117,43 mln zł - wykluczony
18. Konsorcjum: Polbud-Pomorze, Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa, Most z Sopotu - 122,86 mln zł - wykluczony
19. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Mielcu, PBI Infrastruktura z Kraśnika, Remost z Dębicy - 123,75 mln zł – wykluczony.

Oferenci, których oferty nie zostały wybrane, mają teraz czas na odwołanie. Podpisanie umowy z wykonawcą może nastąpić po kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

 

Źródło: gddkia.gov.pl oraz wnp.pl