Wschodnia Obwodnica Wrocławia dla Strabagu

data publikacji: 2017-01-31 godz. 11:30

W przetargu na budowę kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, najkorzystniejsza oferta wpłynęła od konsorcjum spółek grupy Strabag. Umowę z wykonawcą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podpisze prawdopodobnie w lutym.

Przedmiotem zamówienia jest 10 kilometrowy odcinek drogi z Łanów do Długołęki, który połączy DW-455 z drogą krajową nr 98, a dalej z Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Droga rozpoczyna się za skrzyżowaniem z ul. Strachocińską. W ramach inwestycji powstaną m.in.:
 

- dwujezdniowy wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice

- dwujezdniowy wiadukt drogowy planowaną Trasą Swojczycką,

- 180-metrowy most nad Widawą i obszarami Natura 2000,

- ciągi pieszo-rowerowe.

Czas realizacji inwestycji został oszacowany na 36 miesięcy, zatem jeśli kontrakt zostanie podpisany w lutym, nową trasą pojedziemy w 2020 roku. Zamawiający na wykonanie zamówienia przeznaczył w budżecie kwotę 120 mln brutto. Najkorzystniejsza oferta konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag wynosi 104,39 mln zł brutto. O wyborze wykonawcy decydowały następujące kryteria:
 

- cena
- okres gwarancji.


Okres gwarancji w zdecydowanej większości ofert wynosił 120 miesięcy, wyjątek stanowi Astaldi - 60 miesięcy. Pozostałe oferty, złożone do przetargu, należą do:
 

1.    China Harbour Engineering Company (128,67 mln zł brutto - odrzucona),

2.    konsorcjum Mota-Engil Central Europe, Mota-Engil Engenharia e Construcao (129,98 mln zł brutto),

3.    Budimex (141 mln zł brutto),

4.    Eurovia Polska (145,66 mln zł brutto)

5.    Astaldi (184,70 mln zł brutto - odrzucona).

 

Trasa ta jest częścią Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Pierwszy jej odcinek oddano do użytku w 2007 roku. Łączna długość ma wynosić około 40 km, koszt wykonania wstępnie szacowany jest na 600 mln zł. Kolejnym przetarg, którego należy się spodziewać niebawem, będzie obejmował budowę odcinka łączącego Żerniki Wrocławskie i Bielany przy autostradzie A4, i będzie to ostatni fragment tej strategicznej dla miasta drogi.

 

 

Źródło:wnp.pl rynekinfrastruktury.pl