Rewitalizacja linii kolejowej Górnego Śląska

data publikacji: 2016-12-09 godz. 08:30

Zgodnie z zapowiedziami pełną parą ruszyły inwestycje na kolei. Najkorzystniejszą ofertę do przetargu na rewitalizację znaczących dla Górnego Śląska linii kolejowych zaproponowało konsorcjum Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE, Strabag oraz Strabag Rail.

Swoje prace konsorcjum wyceniło na kwotę 373,74 mln zł netto (459,7 mln zł brutto). Zamawiający przeznaczył na wykonanie inwestycji 493,75 mln zł netto. Kryteriami które decydowały o wyborze oferty były:

-         cena (80 proc.)

-         termin realizacji (10 proc.)

-         okres gwarancji i rękojmi (10 proc.)

Decydująca w tym przypadku była cena, ponieważ we wszystkich ofertach termin realizacji zamówienia deklarowany był na 30 miesięcy. Każdy wykonawca zapewniał 72 miesięczny okres gwarancji.

Inwestycja obejmuje rewitalizację linii kolejowych zlokalizowanych na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego. Trakcja ta jest szczególnie istotnym fragmentem południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego.

 

Nowoczesne rozwiązania w służbie bezpieczeństwa pasażerów

Prace będą prowadzone (w różnym zakresie) na stacjach: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowie, Żory, Warszowice i przystanki: Turze, Nędza Wieś, Jejkowice, Ciepłownia, Studzionka, Strumień, Dębina, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Piaski. Inwestycja będzie dotyczyć linii nr: 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze.

Efektem finalnym będzie oddanie do dyspozycji pasażerów 18 odnowionych, nowoczesnych peronów, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przedmiot zamówienia obejmuje również: odnowienie 30 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów), wymianę sieci trakcyjnych, przebudowę przejazdów, modernizację urządzeń sterowania ruchem. W celu zapewnienia sprawnego przejazdu pociągu w okresach zimowych nowe rozjazdy zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania.

Pozostałe oferty złożone do przetargu należą do:

1.    Torpol – 384,04 mln zł

2.    Konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Bau – 396,60 mln zł

3.    Konsorcjum: Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa, przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 424,89 mln zł

4.    Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman – 434,89 mln zł

5.    Konsorcjum: Vias y Construcciones, Tecsa Empresa Constructora, Electren, NDI SA, NDI sp. z o.o. – 440,25 mln zł

6.    Konsorcjum: OHL ZS, Intercor, Elektrizace zeleznic Praha – 463,26 mln zł

 

 

Źródło: wnp.pl