Przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 151 otwarty

data publikacji: 2016-09-26 godz. 07:30

Zapowiadane od kilku miesięcy zmiany związane z efektywnym wydawaniem środków wspólnotowych zostały wprowadzone. Koleje inwestują w modernizację swoich zasobów. W ostatnich dniach otwarto przetarg na wykonanie rewitalizacji na szlaku Krzyżanowice - Chałupki.

W ramach inwestycji zostanie przebudowana nawierzchnia kolejowa na dwóch torach oraz urządzenia sterowania ruchem (PW1). Planowana jest wymiana rozjazdów oraz nawierzchni na siedmiu przejazdach kolejowo-drogowych. Rewitalizacją objęte zostaną cztery mosty oraz dwa przepusty. Przewidziane są również zmiany obejmujące podniesienie standardu obsługi pasażerów na przystankach Roszków Raciborski i Rudyszwałd. Przedmiot zamówienia obejmuje podwyższenie peronów oraz zmianę nawierzchni na antypoślizgową, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie oraz dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Dzięki inwestycji stacje Chałupki i Krzyżanowice zwiększą swoją przepustowość, co umożliwi zwiększenie ruchu w ciągu doby. Działania te dążą do poprawienia bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu, również w zakresie towarowych połączeń międzynarodowych.

PKP PLK otrzymało 11 ofert w przetargu. Zadanie jest częścią projektu „Prace na linii E-69 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)”. O wyborze wykonawcy decydowały będą następujące kryteria:

- cena w wadze 80 procent,

- okres gwarancji 10 procent,

- termin realizacji 10 procent.


W kosztorysie inwestorskim zakres wykonywanych prac został wyceniony na poziomie 35,67 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwo EL-IN, Torkol, które swoje prace wyceniło na 24,25 mln zł brutto. Zadeklarowało ono również najdłuższy okres gwarancji, który wynosi 84 miesiące. Pozostali wykonawcy udzielają gwarancji na 72 miesiące. Ponadto we wszystkich ofertach zaproponowano skrócenie podstawowego terminu realizacji (30 listopada 2017 r.) o 30 dni. Pozostałe oferty nalżą do (ceny brutto):


1. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugeselschaft - 25,81 mln zł
2. Porr Polska Construction - 27,28 mln zł
3. Trakcja PRKiI - 27,91 mln zł
4. Konsorcjum: Colas Rail Polska, Colas Rail - 28,41 mln zł
5. Konsorcjum: Dolkom, Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor - 28,49 mln zł
6. Infra Silesia - 29,61 mln zł
7. Konsorcjum: Schweerbau, SBM - 30,12 mln zł
8. ZUE - 30,25 mln zł
9. Konsorcjum: OHL ZS, OHL ZS Polska - 33,91 mln zł
10. PNiUIK w Krakowie - 38,14 mln zł


W trwającym okresie programowania 2014-2020, PKP PLK zaplanowało modernizację ok. 600 km torów w woj. śląskim. Cel ten pochłonął dotychczas kwotę 2,5 mld zł. W kolejnych latach wydatki mają wynieść 9 mld zł.

 

 

Źródło: wnp.pl