data publikacji: 2016-05-23 godz. 07:00
16 maja Poznański oddział GDDKiA podpisał umowę z konsorcjum spółek z grupy Mota-Engil na budowę ok. 19 km odcinka drogi S5 Radomicko (bez węzła) – Leszno Południe. Wartość umowy wynosi ponad 443 mln zł brutto. Jest to ostatni kontrakt podpisany na budowę S5 w Wielkopolsce. Zamawiający na budowę tego odcinka inwestycji drogowej przeznaczył w budżecie kwotę 438,49 mln zł brutto.
Zadanie obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S5 o długości ponad 19 km, z dwoma pasami ruchu, dwa węzły drogowe w ciągu drogi S5: Świeciechowa oraz Leszno Zachód (dawny węzeł Leszno). Ponadto, jak podaje GDDKiA, w jego skład wchodzi również przebudowa dróg, budowa równoległych dróg dojazdowych dla obsługi przyległego terenu, budowa Miejsca Obsługi Podróżnych Wilkowice Zachód, budowa szesnastu obiektów inżynierskich, odwodnienia drogi, oświetlenia, a także urządzeń ochrony środowiska, w tym m.in. ekranów ochronnych.
O wyborze wykonawcy decydowała cena w wadze 90%, gwarancja – 5% oraz termin realizacji – 5%. W przetargu złożono 7 ofert, w każdej deklarowany czas realizacji zamówienia wynosił 22 miesiące, natomiast okres gwarancji – 10 lat. Czas robót nie obejmuje okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Do przetargu przystąpili również:
- Budimex (466,80 mln zł)
- konsorcjum polskiego i czeskiego oddziału Skanska (472,82 mln zł)
- konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones (490,63 mln zł)
- konsorcjum Strabag, Strabag Infrastruktura Południe (516,92 mln zł)
- Porr Polska Infrastructure (534,40 mln zł)
- konsorcjum Eurovia Polska, Warbud (582,72 mln zł).
To ostatni odcinek na trasie między Wrocławiem i Poznaniem, który nie jest jeszcze w budowie albo nie trwa postępowanie przetargowe na jego wykonanie. W grudniu 2017 r. kierowcy pojadą nowym z odcinkiem S5 między Rawiczem i Wrocławiem. Jak wynika z harmonogramów GDDKiA już w połowie 2019 roku będziemy mogli przejechać trasę z Wrocławia do Trójmiasta bez zatrzymywania się na światłach: drogą ekspresową S5 oraz autostradą A1.