PKP PLK otworzyło oferty w przetargu dotyczącym linii kolejowej nr 62

data publikacji: 2016-08-26 godz. 09:00

Na rynku zamówień publicznych widać zwiększony ruch dotyczący inwestycji kolejowych. W przetargu ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe na wykonanie projektów oraz prace budowlane na linii kolejowej nr 62 na odcinkach Tunel – Jaroszowiec Olkuski oraz Bukowno – Sławków wpłynęło 12 ofert. Najkorzystniej cenowo swoje prace wyceniła firma Skanska.

Postępowanie przetargowe podzielono na dwa zadania. Pierwsze dotyczyło wykonania dokumentacji projektowej dla wybranych elementów infrastruktury kolejowej na odcinku linii nr 62 Tunel – Jaroszowiec Olkuski. W skład zadania wchodziło wykonanie projektu budowlanego, projektu regulacji osi torów i koncepcji przebudowy 11 obiektów inżynieryjnych. Do zadań wykonawcy należało również uzyskanie niezbędnych pozwoleń budowlanych.

Drugie zadanie odnosiło się do krótszego odcinka Sławków – Bukowno, położonego na granicy województw śląskiego i małopolskiego. Obejmowało ono wykonanie projektu wraz z pozyskaniem niezbędnych pozwoleń oraz wykonanie prac budowlanych.

Zamawiający na wykonanie zadania przeznaczył kwotę na poziomie 30,68 mln zł brutto. Skanska oszacowała koszt wykonania obu zadań na kwotę 22,06 mln zł brutto. Pozostałe oferty, które zostały złożone w przetargu: 

  • Porr Polska Construction (23,23 mln zł brutto)
  • konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft (23,30 mln zł brutto)
  • Trakcja PRKiI (24,19 mln zł)
  • konsorcjum Track Tec Construction, Torkol (25,71 mln zł)
  • konsorcjum OHL ZS, OHL ZS Polska (26,09 mln zł)
  • PNiUIK w Krakowie (26,28 mln zł)
  • Transkol (26,32 mln zł)
  • Strabag (27,48 mln zł)
  • konsorcjum Dolkom, Tor z Mysłowic (27,66 mln zł)
  • konsorcjum Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Intop Warszawa (28,69 mln zł)
  • Infra Silesia (29,94 mln zł)

O wyborze zwycięskiej oferty będzie decydowało kryterium ceny w wadze 95% oraz okres gwarancji – 5%. Jedenastu oferentów zadeklarowało 120 – miesięczny okres gwarancji.  Wyjątek stanowiła firma Infra Silesia – która zapewniła zamawiającemu 96 miesięcy. Zamawiający wymagał również, by wykonanie obu zadań zamknęło się w czasie 721 dni. Termin realizacji zadania będzie wynosił 721 dni.

 

 Źródło: wnp.pl oraz www.rynek-kolejowy.pl.