Pięć ofert na budowę S61

data publikacji: 2017-08-24 godz. 09:00

Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otrzymał 5 ofert do przetargu na budowę fragmentu drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Mowa o odcinku drogi S61 Via Baltica liczącym prawie 17 km.

Inwestycja będzie realizowana na odcinku od węzła Śniadowo (z węzłem) do węzła Łomża Południe (bez węzła). Dokładna długość trasy wynosi 16,999 km. Na realizację zadania zamawiający przeznaczył 491,401 mln zł.

W skład realizacji zamówienia publicznego wchodzi projekt infrastruktury, otrzymanie niezbędnych pozwoleń na budowę, prace budowlane oraz uzyskanie zezwoleń na użytkowanie.

Kryteria oceny ofert, które zamawiający - białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – będzie brał pod uwagę to:
•    cena (60%),
•    termin realizacji kontraktu (12%),
•    personel wykonawcy (6%),
•    właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%),
•    równość podłużna nawierzchni (8%)
•    zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).

Swoje oferty do postępowania złożyły następujące firmy:
1.    Polaqua (380,339 mln zł),
2.    Budimex (391,138 mln zł),
3.    Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (405,794 mln zł),
4.    Porr i Unibep (413,615 mln zł),
5.    konsorcjum Rubau i Contrucciones Rubau (433,401 mln zł).

Wszystkie oferty różniły się między sobą wyłącznie cenami, pozostałe kryteria były jednakowe dla wszystkich propozycji. Zamawiający wymaga, by wybrana w przetargu firma, zrealizowała zadanie w ciągu 31 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nową trasą pojedziemy w październiku 2021r.

Droga S61 będzie jedną z polskich części trasy Via Baltica – łączącej kraje nadbałtyckie z południową Europą - z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii.  Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna została podzielono na sześć odcinków - wszystkie są w trakcie postępowań przetargowych na etapie wyboru wykonawcy.