Na rewitalizację linii kolejowej nr 138 wpłynęło 18 ofert

data publikacji: 2016-05-16 godz. 07:00

Na przetarg organizowany przez PKP PLK, którego przedmiotem zamówienia była rewitalizacja linii kolejowej nr 138 Oświęcim – Katowice, wpłynęło aż 18 ofert. Ich rozpiętość cenowa wyniosła od 28 do 38 mln zł brutto.

Zadaniem wykonawcy będzie rewitalizacja torów nr 1 i 2 na odcinku Nowy Bieruń – Mysłowice Brzezinka oraz torów stacyjnych nr 4 i 6 w stacji Mysłowice Kosztowy i toru nr 3 w stacji Imielin. Prace inwestycyjne przewidziane są na okres od 1 czerwca do 31 października 2016 r. Inwestor dokona wyboru ofert na podstawie dwóch kryteriów: ceny (90%) oraz okresu gwarancji (10%).

Zamawiający przeznaczył na wykonanie inwestycji budżet w wysokości 34,43 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, wyceniając prace związane z rewitalizacją linii kolejowej na kwotę 28,41 mln zł brutto. W pierwszej trójce najtaniej wycenionych prac znalazły się również oferty firmy ZUE (29,42 mln zł brutto) oraz Trakcji PRKiI (30,46 mln zł brutto). Do przetargu przystąpili także:

- Konsorcjum: Track Tec Construction, Infrakol (30,74 mln zł),
- Konsorcjum: NDI SA, NDI sp. z o.o. (30,98 mln zł),
- Konsorcjum: Skanska, Skanska SK (31,07 mln zł),
- Konsorcjum: Przedsiębiorstwo EL-IN, Torkol, Intop Warszawa (31,64 mln zł),
- Konsorcjum: Dolkom, Tor z Mysłowic (31,65 mln zł),
- Swietelsky Rail Polska (31,89 mln zł),
- Porr Polska Construction (32,39 mln zł),
- Torpol (33,73 mln zł),
- Konsorcjum: Elkol, Eco-Baza (34,53 mln zł),
- Konsorcjum: Schweerbau, SBM (34,82 mln zł),
- Rajbud z ceną ofertową (34,91 mln zł),
- Konsorcjum: Banimex, CTL Service (35,07 mln zł),

- Transkol z ceną ofertową (37,20 mln zł),
- Infra Silesia (38,45 mln zł),
- Konsorcjum: Vias y Construcciones, Electren (38,82 mln zł).

W przypadku drugiego kryterium określonego przez zamawiającego, 17 wykonawców zaproponowało 72 okres gwarancji, jedynie konsorcjum Banimex zmniejszył ten okres do 60 miesięcy.

 

 

Źródło: wnp.pl.