Na Nowodwory pojedziemy tramwajem

data publikacji: 2016-06-10 godz. 07:30

7 czerwca Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę trasy tramwajowej z Tarchomina na Nowodwory. Wartość kontraktu wynosi ponad 30 mln zł brutto. Zwycięską ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm ZUE i Strabag. Trasa będzie miała 1,5 km i zostanie wykonana w ciągu 8 miesięcy. Zamawiający przeznaczył na wykonanie zamówienia 50 mln zł brutto.

Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Wartość najtańszej wynosiła ponad 29,5 mln zł brutto i należała do występujących wspólnie firm: Trakcja PRKiI S.A., Comsa S.A. i AB Kauno Tiltai. Najdroższa została złożona przez konsorcjum Mostostal Warszawa S.A., Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK sp. z o.o. i ELEKTROBUDOWA S.A i opiewała na kwotę 37,6 mln zł. Do przetargu przystąpiły również:

  • Konsorcjum ZUE S.A. i Strabag sp. z o.o. (31,6 mln zł)
  • Konsorcjum BUDIMEX S.A., Zakład Sieci i Zasilania sp. z o.o. i KZN RAIL sp. z o.o. (36 mln zł)
  • Konsorcjum Balzola Polska sp. z o.o., Construcciones y Promociones Balzola, S.A., TAUMER sp. z o.o. (32,4 mln zł)
  • Skanska S.A., Skanska SK a.s. i Skanska a.s. (34,9 mln zł)
  • firma TOR-KAR-SSON (32,4 mln zł)

Zadaniem wykonawcy będzie budowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Światowida od pętli Tarchomin Kościelny do ul. Strumykowej. Zamówienie obejmuje powstanie czterech peronów przystankowych na skrzyżowaniach ulicy Światowida z ul. Ordonówny i Stefanika. Wybudowane torowisko będzie miało konstrukcję bezpodsypkową z nawierzchnią trawiastą (białołęckie torowisko zielone będzie najdłuższe w stolicy – ok. 2,5 km) oraz asfaltową – przy skrzyżowaniach i przystankach. Przebudowa ulicy Światowida obejmie nie tylko skrzyżowania, ale również sieć chodników i ścieżek rowerowych. Przedmiot zamówienia obejmował  także m.in.:

  • budowę budynku stacji prostownikowej trakcyjnej „Nowodwory” wraz z wyposażeniem w urządzenia elektroenergetyczne oraz budowę układu kablowego;
  • budowę lub przebudowę elementów elektroenergetycznych, takich jak m.in. przewody, konstrukcje nośne, konstrukcje wsporcze, punkty zasilające i powrotne, kable trakcyjne, światłowodowe i sterownicze, przyłącza energetyczne i oświetlenia ulicznego;
  • budowę i przebudowę odwodnienia jezdni i torowiska wraz z odprowadzeniem ścieków do kanalizacji
  • budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnej;
  • przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej znajdującej się w kolizji z budowaną trasą tramwajową,
  • budowę oraz zagospodarowanie peronów przystankowych, m.in. oświetlenie, instalację elektryczną zasilania biletomatów, monitoringu miejskiego
  • zagospodarowanie terenu, w tym zagospodarowanie zieleni.

Tramwaje będą zawracać na wysokości obecnej pętli autobusowej zlokalizowanej między ul. Strumykową i Ordonówny.

Roboty budowlane powinny ruszyć najpóźniej za miesiąc. Prace przygotowawcze oraz uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu powinny zakończyć się w ciągu najbliższych 2-3 tygodni. W okresie wakacyjnym planowane jest około dwutygodniowe wyłączenie w ruchu na pętli Tarchomin.

Wykonanie trasy Nowodwory jest jedną z części projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Do 2018 roku planowana jest rozbudowa trasy tramwajowej do pętli Winnica.

 

 

Źródło: ztm.waw.pl oraz wnp.pl