Metrostav przebuduje Marsa i Żołnierską w Warszawie

data publikacji: 2016-03-25 godz. 09:00

24 marca o godz. 13.00 Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie podpisał umowę z czeską spółką Metrostav a.s., na budowę trasy łączącej Pragę Południe, Wawer i Rembertów z Zielonką i Ząbkami. Oferta wybrana w trybie przetargowym opiewa na kwotę 154,6 mln zł brutto.

Celem inwestycji jest przedłużenie Trasy Siekierkowskiej do granic miasta. Przedmiotem zamówienia przetargu było wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją ciągu ul. Marsa – Żołnierska na odcinku węzeł Marsa – granica miasta - etap II. Zakres prac jest bardzo duży. Obejmuje on budowę wiaduktów nad liniami kolejowymi Warszawa – Terespol oraz Warszawa – Dorohusk, a także chodników, kładek i estakady dla pieszych oraz ścieżek rowerowych.

– Przebudowa ulic Marsa i Żołnierskiej jest kolejną ważną dla Warszawy inwestycją. Przebudowa jezdni, budowa wiaduktów oraz modernizacja istniejącej infrastruktury z pewnością poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego – powiedział Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Jak podaje stołeczny magistrat, odcinek tej trasy prowadzi od węzła z trasy z ul. Płowiecką i Marsa (czyli ronda I. Mościckiego) do granicy Warszawy oraz dwujezdniowego odcinka drogi nr 631 wybudowanego przez samorząd województwa mazowieckiego. Droga usprawni połączenie z dzielnicą Rembertów oraz wyjazd ze stolicy w kierunku gmin: Ząbki, Zielonka, Marki, Kobyłka, Sulejówek. Inwestycja obejmuje przebudowę ulic Marsa i Żołnierskiej na odcinku 4,8 km – od ulicy Naddnieprzańskiej.

Zamawiający na wykonanie zadania przeznaczył 275 mln zł brutto. Utrudnienia związane z budową nowej arterii mają potrwać 26 miesięcy. Nie jest to pierwsze zwycięstwo Metrostav a.s. Firma wykonywała już wcześniej Trasę Armii Krajowej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

O wyborze wykonawcy decydowała cena (70 proc.) i okres gwarancji (30 proc.). Oferty do przetargu złożyło aż 18 firm. Wszyscy oferenci deklarowali 96 miesięczny okres gwarancji. Kierowcy nową trasą pojadą w maju 2018 roku.


W przetargu wzięli udział również (ceny brutto w złożonych ofertach):

  1. Skanska S.A. Warszawa – 158 590 433,75 zł
  2. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o Skoczów – Lider; Ekonova S.A. Warszaw – 201 034 606,70 zł
  3. POLAQUA Sp. z o.o., Piaseczno – 164 399 433,89 zł
  4. Konsorcjum firm: Trakcja PRKiL S.A. Warszawa – Lider; Intop Warszawa Sp. z o.o – 165 011 374,47 zł
  5. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie – Lider; Planeta Sp. z o.o., Warszawa – 179 595 250,74 zł
  6. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S. A. Łódź – Lider; Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Bydgoszcz; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki – 183 064 987,38 zł
  7. Obrascón Huarte Lain S.A. Warszawa – 160 660 724,25 zł
  8. Mostostal Warszawa S.A. Warszawa – 191 951 866,69 zł
  9. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. zo.o. Warszawa – Lider, Aldesa Construcciones S.A., Madrit – 158 744 680,53 zł
  10. Budimex S.A. Warszawa – 161 654 072,25 zł
  11. Coprosa Polska Sp. z o.o., Warszawa – 159 664 616,13 zł
  12. Konsorcjum firm: PORR S. A. Warszawa – Lider, PORR BAU, Austria – 182 520 068,99 zł
  13. Metrostav a. s., Warszawa – 154 675 492,13 zł
  14. Warbud S.A. Warszawa – 184 391 557,22 zł
  15. Mota –Engil Central Europe S.A. Kraków – 188 737 551,67 zł
  16. Konsorcjum firm: IDS-BUD S.A. Warszawa – Lider, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. Będzin – 180 687 000,00 zł
  17. 17. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Warszawa ; Vistal Gdynia S. A., Gdynia – 182 715 632,60 zł
  18. Strabag Sp. z o.o. Pruszków – 183 971 100,00 zł

 

 

Opracowano na podstawie informacji pochodzących z portali: zmid.waw.pl oraz um.warszawa.pl