Go to Brand – szansa dla małych firm

data publikacji: 2016-06-03 godz. 07:00

Polskie firmy z sektora MŚP otrzymają pomoc w umiędzynarodowieniu ich działalności. Od 24 czerwca 2016 r. przedsiębiorcy mogą składać wnioski w ramach konkursu Go to Brand.pl 3.3.3 POIR. Finansowanie pochodzi z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Oś Priorytetowa III „Wsparcie Innowacji w Przedsiębiorstwach”, Działanie 3.3 „Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw”, Poddziałanie 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – „Go to Brand.PL”.

Celem projektu jest podniesienie konkurencyjności, wsparcie promocji oraz internacjonalizacji polskich marek eksportowych. O dofinansowanie mogą powalczyć projekty o najwyższym potencjale innowacyjnym oraz B+R. Większa uwaga kierowana jest do projektów, o najwyższej efektywności na poziomie krajowym. Skutkiem otrzymanego dofinansowania ma być poprawa poziomu nawiązywania kontraktów przez przedsiębiorstwa innowacyjne z zagranicznymi kontrahentami oraz inwestorami. Pociągnie to za sobą poszerzenie rynków zbytu dla nowatorskich produktów i usług. Bezpośrednim efektem wsparcia ma być przyciągnięcie inwestycji zagranicznych skupionych na działalności B+R oraz innowacyjnej.

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa realizujące projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki. W ramach trwającego konkursu przeznaczono na dofinansowanie projektów:

  • zlokalizowanych w województwie mazowieckim: 10 000 000 zł
  • zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie: 90 000 000 zł.

Maksymalne dofinansowanie wartości kosztów kwalifikowalnych nie może przekroczyć kwoty 1 000 000 zł.

Wprowadzono również podział intensywności dofinansowania w zależności od formy pomocy: publicznej oraz de minimis. I tak:

  • do 50 % (pomoc publiczna i de minimis)
  • do 85% (pomoc de minimis).

Na projekty, których całość wydatków jest finansowana za pomocą de minimis wysokość wsparcia zależy od wielkości przedsiębiorstwa: mikroprzedsiębiorstwa: do 85%, małe przedsiębiorstwa: do 80%, średnie przedsiębiorstwa: do 75%. Do otrzymania pomocy finansowej zostały zakwalifikowane następujące rodzaje kosztów:

  • koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
  • koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  • koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  • koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
  • koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
  • koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
  • koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
  • koszty reklamy w mediach targowych;
  • koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
  • koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
  • koszty informacyjno-promocyjne projektu;
  • koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

Dofinansowanie udziału w ramach programów promocji może być udzielone dla następujących branż:

  • Sprzęt medyczny ;
  • Kosmetyki ;
  • IT/ICT ;
  • Jachty i łodzie ;
  • Meble ;
  • Polskie specjalności żywnościowe – zmiana z dnia 16 maja 2016 r. do BPP polskich specjalności żywnościowych
  • Sektor usług prozdrowotnych

Dofinansowania nie otrzymają przedsięwzięcia, które nie mogą być objęte pomocą de minimis. Należy do nich działalność w zakresie: produkcji lub wprowadzania do obrotu wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych, treści pornograficznych, obrotu materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją, gier losowych, zakładów wzajemnych, gier na automatach i gier na automatach o niskich wygranych, produkcji lub wprowadzania do obrotu środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów.

Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie do 5 sierpnia 2016 r. Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie PARP.

 

http://www.pressinfo.pl/sites/default/files/u15823/Renata%20Polisiakiewicz%20foto.jpgRenata Polisiakiewicz - ekspert współpracujący z serwisem PressInfo.pl, posiadający kilkuletnie doświadczenie w stosowaniu prawa zamówień publicznych, absolwent Politechniki Lubelskiej. Doświadczenie zdobywane w administracji państwowej, samorządowej – prowadząc postępowania przetargowe po stronie zamawiającego oraz w sektorze prywatnym – przygotowując oferty przetargowe dla Wykonawcy.