GDDKiA: 12 ofert w przetargu na budowę S7

data publikacji: 2017-04-27 godz. 10:45

Przetarg na projekt i budowę drugiego z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca cieszył się dużym zainteresowaniem. Do GDDKiA wpłynęło 12 ofert przetargowych. Rozpiętość cenowa jest duża. Najtańsza złożona propozycja była wyceniona na 388 mln zł brutto, najdroższa na 500 mln brutto. 

Przedmiotem postępowania jest odcinek B: od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem), którego długość wynosi ok. 14,8 km. W ramach inwestycji przewidziano również budowę węzłów Antoninów, Złotokłos oraz Tarczyn Północ. Kryteriami decydującymi o wyborze wykonawcy były:

1. cena (90 proc.)

2. gwarancja (5 proc.)

3. termin realizacji (5 proc.)

We wszystkich ofertach termin realizacji inwestycji wynosił 34 miesiące, natomiast okres objęcia gwarancją to 10 lat. 

Najkorzystniejszą cenową ofertę złożyła firma IDS-Bud, wyceniając zakres prac na 388,68 mln zł. W budżecie inwestora na ten cel przeznaczono kwotę 378,63 mln zł brutto. Pozostałe oferty należą do (ceny brutto): 

1. Konsorcjum: Porr Polska Infrastructure, Porr Bau – 409,58 mln zł 

2. Intercor – 416,53 mln zł 

3. Budimex – 420,38 mln zł 

4. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones – 430,04 mln zł 

5. Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau - 433,26 mln zł 

6. Polaqua – 439,79 mln zł 

7. Mota-Engil Central Europe – 442,12 mln zł 

8. Konsorcjum: Astaldi, PBDiM z Mińska Mazowieckiego – 482,24 mln zł 

9. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Construccion – 486,48 mln zł 

10. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe – 489,26 mln zł 

11. Metrostav – 500,27 mln zł.

Zakładając pozytywny scenariusz, czyli brak odwołań konkurentów uczestniczących w przetargu, umowa może zostać podpisana już w połowie 2017 roku. Do zadań wykonawcy tej inwestycji będzie należało zaprojektowanie oraz budowa 15 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Każda z jezdni będzie miała po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 m. W przyszłości planowana jest budowa trzeciego pasa ruchu. 

Kilkanaście dni temu otwarto również oferty na zadanie C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7, którego długość wynosi niemalże 8 km. Oferta najkorzystniejsza cenowo należała do Mota-Engil Central Europe i wynosiła 203,44 mln zł brutto. Zamawiający oszacował wykonanie inwestycji na kwotę 206,52 mln zł brutto.