Drogę ekspresową S1 Pyrzowice – Podwarpie wybuduje konsorcjum Mostostalu Warszawa

data publikacji: 2017-07-16 godz. 09:00

Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał wykonawcę zamówienia publicznego pn.: „Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice – w. Lotnisko)” realizowanego w formule „buduj”. Najkorzystniejsza oferta została złożona przez konsorcjum w składzie Mostostal Warszawa, Acciona Construccion, które swoje prace skosztorysowało na kwotę 76 800 775,18 zł.

Zamawiający przekaże dokumentację z postępowania do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej. Jest to możliwe dopiero po upływie terminu na wniesienie odwołania. Jeśli jej wynik będzie pozytywny, z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa.

Kryteria oceny ofert

O wyborze wykonawcy decydowały następujące kryteria:
•    Cena – 90 proc.
•    Termin realizacji 5 proc.
•    Gwarancja 5 proc.
Termin realizacji robót nie obejmuje okresów zimowych - od 15 grudnia do 15 marca.
Okres gwarancji w niemal wszystkich ofertach wynosił 10 lat (wyjątkiem jest  Firesta-Fiser, która zadeklarowała- 8 lat), natomiast termin realizacji zadania w większości ofert wynosił 20 miesięcy (PBDiM z Mińska Mazowieckiego zaproponowało wykonanie inwestycji w okresie 24 miesięcy).
Na odcinku ok. 9,7 km zamawiający zaplanował m.in.: przebudowę węzła Mierzęcice oraz budowę pięciu wiaduktów i jednego mostu.

Duże zainteresowanie wykonawców

Do przetargu łącznie wpłynęło 16 ofert cenowych, które należały do:
1. Skanska - 86,05 mln zł;
2. Konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag - 87,51 mln zł;
3. Eurovia Polska - 88,96 mln zł – odrzucona;
4. PBDiM z Mińska Mazowieckiego - 89,43 mln zł
5. Konsorcjum: Max Boegl Polska, Max Boegl Stiftung - 91,963 mln zł – odrzucona;
6. Firesta-Fiser - 91,968 mln zł – odrzucona;
7. Konsorcjum: Mirbud, PBDiM Kobylarnia - 93,65 mln zł – odrzucona;
8. Konsorcjum: IMB-Podbeskidzie, M-Silnice - 94,28 mln zł – odrzucona;
9. Toto Costruzioni Generali - 94,48 mln zł – odrzucona;
10. Konsorcjum: Berger Bau Polska, Berger Bau - 94,23 mln zł – odrzucona;
11. Budimex - 97,05 mln zł;
12. Colas Polska - 97,80 mln zł – odrzucona;
13. Konsorcjum: Mosty-Łódź, SKB - 110,33 mln zł – odrzucona;
14. Intercor - 114,01 mln zł – odrzucona;
15. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Kauno Tiltai, PEUiM z Białegostoku - 117,78 mln zł – odrzucona;

Jak już wspomniano, jest to trzeci etap inwestycji - dobudowa drugiej jezdni do istniejącego przekroju jednojezdniowego będzie kontynuacją drogi ekspresowej S1 o przekroju dwujezdniowym.

Pierwszy etap był realizowany latach 2005 – 2006, i obejmował jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiącą dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010 – 2012 powstał dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Droga ma znaczenie strategiczne dla regionu, ponieważ jest ważnym połączeniem  w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń) oraz w VI Europejskim Korytarzu Transportowym.  

Jako cele inwestycji wymienia się:
•    zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI),
•    poprawa bezpieczeństwa ruchu,
•    przyspieszenie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w korytarzu
i w sąsiedztwie korytarza drogi S1.

Źródło: gddkia.gov.pl, wnp.pl