Budimeks wykonawcą Trasy Łagiewnickiej

data publikacji: 2017-01-24 godz. 13:30

W przetargu na budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie zostało złożone 6 ofert, najkorzystniejsza należy do konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu Agroman. Wartość zwycięskiej oferty wynosi 802,19 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia publicznego jest projekt oraz budowa czterokilometrowej obwodnicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Kluczowym elementem jest powstanie linii tramwajowej, łączącej osiedle Kurdwanów z ul. Zakopiańską.

Główna arteria drogi będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Pomiędzy węzłami, w miejscu planowanej komunikacji autobusowej, inwestor chce wprowadzić dodatkowy pas, adresowany wyłącznie do transportu zbiorowego.

Inwestycja powstanie dzięki współpracy spółki Trasa Łagiewnicka, a Polskim Funduszem Rozwoju, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz bankami komercyjnych. Środki finansowe na budowę linii tramwajowej od Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej mają pochodzić z dofinansowania wspólnotowego. Budżet zamawiającego wynosi 810,48 mln zł brutto.

Do przetargu przystąpili również:

1.    konsorcjum Mosty-Łódź, ZUE (856,76 mln zł brutto),

2.    konsorcjum Intercor, Porr Polska Infrastructure (873,30 mln zł brutto),

3.    Impresa Pizzarotti (958,30 mln zł brutto),

4.    Astaldi (986,88 mln zł brutto),

5.    konsorcjum IDS-Bud, Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa, Vahostav-SK (1,451 mld zł brutto - odrzucona). 

 

Zakończenie inwestycji planowane jest na 31 grudnia 2020 r. Kryteriami, które zadecydowały o wyborze wykonawcy były:

·         cena (60 proc.)

·         okresu gwarancji (40 proc.).

 

Konsorcjum IDS-Bud pozostało przy podstawowej gwarancji wynoszącej 84 miesiące, pozostali wykonawcy zadeklarowali wydłużenie okresu gwarancji o 48 miesięcy.

Trasa Łagiewnicka jest częścią obwodnicy Krakowa, która do 2030 r, razem z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką połączy południową i zachodnią część miasta. Jest inwestycją kluczową dla stolicy małopolski, ponieważ nie tylko rozładuje korki na alejach Trzech Wieszczów, ale przede wszystkim doprowadzi do uspokojenia oraz usprawnienia ruchu.


Źródło wnp.pl