BOR kupił 20 limuzyn

data publikacji: 2016-03-23 godz. 10:00

Biuro Ochrony Rządu do 29 lutego przyjmowało oferty do przetargu na zakup 20 limuzyn. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Porsche Inter Auto Polska – polskie przedstawicielstwo największego w Europie dilera samochodów, należącego do rodzin Porsche i Piech.

 

W specyfikacji przetargowej zawarto blisko 80 wytycznych dotyczących bezpieczeństwa oraz dodatkowego wyposażenia. Zamawiający wymagał aby długość samochodów wynosiła co najmniej 5,2 m a rozstaw osi co najmniej 3,1 m. Auto ma być napędzane silnikiem benzynowym, o mocy co najmniej 408 KM, wyposażone w automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła. Ponadto wykonawca ma usunąć z nadwozia oznaczenie modelu auta, natomiast silnik powinien być uruchamiany za pomocą karty elektronicznej.

 

Wymagania BOR dotyczyły również m.in.:

  • skórzanej tapicerki
  • foteli typu komfortowego, wszystkie regulowane elektrycznie, wentylowane oraz podgrzewane (dodatkowo przednie siedzenia mają być wyposażone w pamięć ustawienia)
  • szyberdachu oraz rolet regulowanych elektronicznie
  • strefowej klimatyzacji
  • dla pasażerów w tylnej części kabiny musi znaleźć się lodówka lub schowek schładzany na napoje
  • systemu samoczynnego domykania drzwi
  • przednich reflektorów diodowych lub laserowych ze zmiennym rozkładem światła oraz automatyczną regulacją, dostosowującą się do obciążenia pojazdu
  • kamer cofania
  • systemu do jazdy nocnej wykrywający przeszkodę na drodze dzięki technologii noktowizyjnej lub termowizyjnej
  • systemu ostrzegającego kierowcę przed obiektami znajdującymi się w martwym polu lusterek bocznych
  • gniazd na przednich błotnikach do mocowania proporców na sztycach oraz komplet takich sztyc
  • oświetlenia dla pojazdów uprzywilejowanych, które jest aktywne również podczas jazdy z prędkością maksymalną
  • podgrzewanych końcówek spryskiwaczy szyby przedniej
  • elektrycznych gniazd w bagażniku
  • systemu multimedialnego dla pasażerów siedzących z tyłu pojazdu z DVD i TV (z możliwością odbioru w systemie cyfrowym) fabrycznie zabudowany
  • systemu ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu
  • samochód musi pochodzić z 2016 roku.
Podstawowym kryterium wyboru oferty była cena (80 punktów). Pozostałe 20 dotyczyło wydłużenia terminu gwarancji mechanicznej na podzespoły mechaniczne, elektryczne oraz elektroniczne. Do ostatecznej rywalizacji przystąpił diler Mercedesa spółka Zeszuta oraz spółka głównych akcjonariuszy Volkswagena. Oferta spółki Zeszuta otrzymała maksymalną liczbę punktów za wydłużenie gwarancji, natomiast w kryterium ceny jedynie 59,27. Porsche Inter Auto dostało za kryterium dotyczące gwarancji 8,33 punktu – wydłużając standardową gwarancję jedynie o miesiąc. 

Nie do przebicia była ich oferta cenowa za Audi A8 L 4.0 TFSI quattro tiptronic, otrzymali maksymalną ilość punktów. Spełniające wymagania zamawiającego, auto w wersji podstawowej zgodnie z aktualnym cennikiem kosztuje 484,5 tys. zł z podatkiem VAT. Cena ofertowa przetargu wyniosła ok. 407,5 tys. zł za jedno auto z wyposażeniem bogatszym niż w wersji podstawowej. W cenę wliczone są koszty serwisowania w okresie gwarancji, komplet opon zimowych oraz trzydniowe szkolenia dla 20 kierowców i 10 mechaników zatrudnianych przez BOR. Wykonawca ma dostarczyć auta do 20 czerwca 2016 r.